Intens verdrietig, ons katertje overleden.
vrijdag 10 oktober 2008 om 16:48
Ik ben zo verdrietig, ik moet echt even mijn verhaal kwijt. Vanochtend wilde ik naar mijn werk rijden, maar ik ben nog geen 10 meter verder of er gaat een schok door mijn lichaam. In de berm op nog geen 50 meter van ons huis zie ik het levenloze lichaam liggen van een poes, een grijze met witte pootjes. Ik hoop nog tegen beter weten in dat het niet onze lieve kater is. Ik roep heel hard, nee, nee, niet Otje. Ik ben mijn auto uitgerend en zag wat ik eigenlijk al wist. Daar lag onze eens zo levenslustige mannetje levenloos in het gras. Ik heb in tranen mijn man gebeld die net weg was en die is meteen omgekeerd. Ik heb mijn poncho uitgetrokken en die over ons ventje heen gelegd. Toen reed er nog een busje langs met mannen die het leuk vonden om me heel hard uit te lachen terwijl ik daar intens verdrietig naast ons mannetje stond. Gelukkig stopte er twee hele lieve mensen, de vrouw vroeg of ik de poes had aangereden, maar ik ontkende en zei het is mijn poes. Ze heeft Otje in mijn poncho gewikkeld en binnen gebracht, daar heeft ze hem op zijn lievelingskleedje gelegd en toegedekt. Vond dat zo lief van haar, ik kreeg ook nog een knuffel. Toen zag ik dat zijn oogje niet meer goed in het kasje zat en heb hem vervolgens helemaal toegedekt. We besloten dat we hem wilden laten cremeren en hebben de dierenambulance gebeld. Die verbonden ons door met het dierencrematorium en we maakten een afspraak voor elf uur. Vervolgens hebben we hem in een handdoek gedaan en in een kratje gelegd. Gelukkig kwam toen mijn zusje die mee zou gaan naar het crematorium, samen hebben we achterin gezeten met ons mannetje tussen ons in. De mensen bij het crematorium waren echt superlief. Ik vroeg of we hem nog even mochten zien. Ze hadden hem opgebaard in een sfeervolle kamer met bloemen en kaarsen. Hij lag op zijn eigen kleedje en het leek net of hij sliep. Je kon helemaal niet zien dat zijn lijfje beschadigd was. Het was echt ons ventje. We hebben hem nog even geknuffeld en een kus gegeven en gezegd dat we van hem houden en hem vreselijk zullen missen. Ik heb nog gevraagd of zijn lijfje verder nog beschadigd was en ze zei dat ze voelde dat zijn hoofdje stuk was van binnen en dat hij dus waarschijnlijk niet heeft geleden, dat is wel een troost. Over een paar dagen wordt hij apart gecremeerd, ze raden ons af om daarbij te zijn. Zijn dekentje mag dan ook mee. We hebben een mooi kruikje uitgezocht waar zijn as in komt. Het voelt fijn dat we zo goed afscheid hebben kunnen nemen. Toen we net thuis kwamen was het zo leeg, al zijn spulletjes staan er nog en het voelt alsof hij elk moment binnen kan komen lopen, luid miauwend. Ik voel de behoefte om hem te zoeken, terwijl ik weet dat hij er niet meer is. Ik ben er zo van ondersteboven dat ons mannetje maar anderhalf jaar bij ons mocht zijn. Ik zal hem zo missen, de leegte is onbeschrijflijk en hartverscheurend. Rust zacht lief mannetje, we zullen je nooit vergeten.
Ps Ik wil alleen graag mijn ei kwijt en hoop dat er geen reacties komen dat mensen het overdreven vinden etc. Dat mogen mensen vinden, maar daar heb ik nu niets aan. Laat me alsjeblieft in mijn waarde nu ik zo verdrietig ben.
Ps Ik wil alleen graag mijn ei kwijt en hoop dat er geen reacties komen dat mensen het overdreven vinden etc. Dat mogen mensen vinden, maar daar heb ik nu niets aan. Laat me alsjeblieft in mijn waarde nu ik zo verdrietig ben.
vrijdag 10 oktober 2008 om 17:30
Ik kan me heel goed in je inleven...
Een paar maanden geleden is ons mannetje ook overleden. Om eerlijk te zijn zit ik hier nu met tranen in mn ogen...Door jou verhaal en doordat ik mijn lieverd nog zo mis..Het was echt mijn maatje.
Gelukkig zakt het verdriet wel naarmate de tijd verstrijkt, maar het blijft vreselijk.
Je moet je echt niet schuldig voelen!!! Jij had niks anders kunnen doen, je hebt perfect voor hem gezorgd en daar zal hij heel blij mee zijn nu boven in de hemel!
Heel veel sterkte!
Een paar maanden geleden is ons mannetje ook overleden. Om eerlijk te zijn zit ik hier nu met tranen in mn ogen...Door jou verhaal en doordat ik mijn lieverd nog zo mis..Het was echt mijn maatje.
Gelukkig zakt het verdriet wel naarmate de tijd verstrijkt, maar het blijft vreselijk.
Je moet je echt niet schuldig voelen!!! Jij had niks anders kunnen doen, je hebt perfect voor hem gezorgd en daar zal hij heel blij mee zijn nu boven in de hemel!
Heel veel sterkte!
vrijdag 10 oktober 2008 om 17:32
heel veeeeeeeeel sterkte! een kat verliezen is zoooo erg....ik heb zelf mijn pers verloren,...ook doodgereden....heb na een aantal maanden een nieuwe pers uit het asiel gehaald...ook een grijze....misschien voor jou ook een idee....hoewel ik me schuldig voelde heeft een nieuwe kat wel de pijn verzacht...
vrijdag 10 oktober 2008 om 17:37
Wat rot voor je Boepie. Ik voel met je mee hoor! Wij hebben deze zomer onze kat onverwachts moeten laten inslapen, terwijl we op vakantie waren. Ze bleek ongeneeselijk ziek te zijn (dierenarts dacht dat ze een blaasontsteking had, maar ze had chronisch nierfalen) en mijn vriendin die haar verzorgde vond haar bijna dood naast haar drinkbakje. Ze was niet meer te redden. Ik heb daar ook echt veel verdriet van gehad, we hadden haar al 11 jaar. Dat schuldgevoel herken ik ook wel. Ik voelde me ook schuldig dat ik niet in de gaten had dat ze zo ernstig ziek was. De dierenarts heeft later ook wel toegegeven dat ze de verkeerde diagnose heeft gesteld, maar ja daar hebben we wat aan. Onze poes was toen al dood. Wij hebben haar laten ophalen door mijn schoonvader en hij heeft haar op een mooi plekje in hun tuin begraven. Konden we iig nog afscheid nemen. Vanochtend stond ik bij het opruimen van een la ineens met haar bandje in mijn hand. Toen had ik het wel weer even slecht. Jij in ieder geval sterkte toegewenst Boepie.

vrijdag 10 oktober 2008 om 17:42
Wat vreselijk voor jou en je man. Als je je lieveling zo vindt. Ik moet er niet aan denken afscheid te nemen van mijn hondje. Helaas is ze al bijna 11 jaar. We zijn echt onafscheidelijk.
Ik wens jullie heel veel sterkte. En ik heb me erg boos gemaakt om die auto met hersenloze mannen. Lachen om iemands verdriet.
Ik wens jullie heel veel sterkte. En ik heb me erg boos gemaakt om die auto met hersenloze mannen. Lachen om iemands verdriet.
vrijdag 10 oktober 2008 om 17:44
Ik denk steeds,had ik hem binnen moeten houden. Was ik maar eerder opgestaan om hem te roepen. Zit hier echt verloren thuis. Gelukkig zijn onze vrienden en familie wel heel begripvol. Dat zijn ook echte dierenliefhebbers en die weten hoeveel we van hem houden. Ze waren zelf ook dol op hem. Ik vond het zo naar om hem achter te moeten laten bij het crematorium. Klinkt misschien vreemd, maar ik vind het moeilijk om te bevatten waar hij nu is. Uiteraard heeft hij een permanente afdruk op ons hart nagelaten. Maar is Otje zijn lichaam of is Otje al ergens anders. Snappen jullie wat ik bedoel? Jullie begrip en steun doet me heel veel. Ik ga nu even naar mijn moeder, maar kom vanavond zeker nog even kijken.

vrijdag 10 oktober 2008 om 18:12
Ooh wat erg voor je! Vind het helemaal niet overdreven hoor. Toen mijn katertje doodging heb ik twee dagen gehuild, en ik ben echt een harde tante hoor. Heb hem moeten laten inslapen omdat hij verlamd was geraakt door zuurstofgebrek (heel naar verhaal). Heb hem ook laten cremeren maar geen as ofzo. Sterkte! Heb je een leuke foto van 'm? Misschien kun je die ergens neerzetten of ophangen.
vrijdag 10 oktober 2008 om 18:26
vrijdag 10 oktober 2008 om 18:37
Heel veel sterkte! Wat een gemis he als je kat ineens weg valt. En hem dan ook nog onverwachts zelf vinden en dan zulke asso mensen die lachen om je verdriet. GRRRR.
Onze oudste poes is begin dit jaar ook aangereden. Is nog naar de voortuin weten te komen en is daar dood neergevallen. (hoorde ik van buren) We hebben haar begraven in onze tuin. Ik mis haar nog heel vaak en denk haar soms nog te horen.
Onze oudste poes is begin dit jaar ook aangereden. Is nog naar de voortuin weten te komen en is daar dood neergevallen. (hoorde ik van buren) We hebben haar begraven in onze tuin. Ik mis haar nog heel vaak en denk haar soms nog te horen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
vrijdag 10 oktober 2008 om 19:07
hoi boepie,
Wat vreselijk zeg! Ik begrijp zo goed hoe verdriet je kunt hebben na het overlijden van een dier. Mijn poes, Tijger is een dik half jaar geleden overleden, ze bleek al een vergevorderde stadium van kanker te hebben en we hebben niks aan haar kunnen merken. we brachten haar heen om een bultje weg te laten halen, tijdens de operatie bleek dat ze kanker had en dat als we haar bij lieten komen ze een ontzettende lijdensweg zou krijgen. En dat gun je zo'n lief beestje ook niet, ondanks dat je ze nooit wilt missen. Ik mis haar nog steeds. we waren altijd samen en ze voelde altijd feilloos aan als ik verdrietig was, het voelt heel eenzaam zonder haar.
heel veel sterkte, en schaam je absoluut niet voor je verdriet. een dier kan net zo goed een band met je opbouwen als een mens! En waarom zou je ze dan niet mogen missen!
liefs sheelanagig
Wat vreselijk zeg! Ik begrijp zo goed hoe verdriet je kunt hebben na het overlijden van een dier. Mijn poes, Tijger is een dik half jaar geleden overleden, ze bleek al een vergevorderde stadium van kanker te hebben en we hebben niks aan haar kunnen merken. we brachten haar heen om een bultje weg te laten halen, tijdens de operatie bleek dat ze kanker had en dat als we haar bij lieten komen ze een ontzettende lijdensweg zou krijgen. En dat gun je zo'n lief beestje ook niet, ondanks dat je ze nooit wilt missen. Ik mis haar nog steeds. we waren altijd samen en ze voelde altijd feilloos aan als ik verdrietig was, het voelt heel eenzaam zonder haar.
heel veel sterkte, en schaam je absoluut niet voor je verdriet. een dier kan net zo goed een band met je opbouwen als een mens! En waarom zou je ze dan niet mogen missen!
liefs sheelanagig
vrijdag 10 oktober 2008 om 19:12
Heel veel sterkte. Ik weet wat je doormaakt. Heb zelf katten en ook de mannetjes die al overleden zijn zal ik nooit vergeten. Het is verschrikkelijk om één van hen te missen. Wees maar lief voor jezelf en sta al je gevoelens van verdriet toe. Huil zo vaak je wilt, het is ook heel zwaar en die gevoelens zijn niet na een week voorbij. Ook al kunnen anderen je niet begrijpen, als ik zo de reacties lees op het forum zijn er heel veel lieve mensen die met je meeleven.

vrijdag 10 oktober 2008 om 19:23
Boepie, hartstikke naar voor je. Het is helemaal niet gek dat je zoveel van het beestje hield. Onze kat is nu alweer bijna 7 jaar dood, maar ik mis hem nog steeds. Wat fijn dat je afscheid van hem hebt kunnen nemen zoals je dat zelf wilde. Onze kat hebben we moeten inslapen, maar dat ging eigenlijk niet zoals ik wilde. Ik kan me daar nu nog soms naar over voelen.