Intens verdrietig, ons katertje overleden.
vrijdag 10 oktober 2008 om 16:48
Ik ben zo verdrietig, ik moet echt even mijn verhaal kwijt. Vanochtend wilde ik naar mijn werk rijden, maar ik ben nog geen 10 meter verder of er gaat een schok door mijn lichaam. In de berm op nog geen 50 meter van ons huis zie ik het levenloze lichaam liggen van een poes, een grijze met witte pootjes. Ik hoop nog tegen beter weten in dat het niet onze lieve kater is. Ik roep heel hard, nee, nee, niet Otje. Ik ben mijn auto uitgerend en zag wat ik eigenlijk al wist. Daar lag onze eens zo levenslustige mannetje levenloos in het gras. Ik heb in tranen mijn man gebeld die net weg was en die is meteen omgekeerd. Ik heb mijn poncho uitgetrokken en die over ons ventje heen gelegd. Toen reed er nog een busje langs met mannen die het leuk vonden om me heel hard uit te lachen terwijl ik daar intens verdrietig naast ons mannetje stond. Gelukkig stopte er twee hele lieve mensen, de vrouw vroeg of ik de poes had aangereden, maar ik ontkende en zei het is mijn poes. Ze heeft Otje in mijn poncho gewikkeld en binnen gebracht, daar heeft ze hem op zijn lievelingskleedje gelegd en toegedekt. Vond dat zo lief van haar, ik kreeg ook nog een knuffel. Toen zag ik dat zijn oogje niet meer goed in het kasje zat en heb hem vervolgens helemaal toegedekt. We besloten dat we hem wilden laten cremeren en hebben de dierenambulance gebeld. Die verbonden ons door met het dierencrematorium en we maakten een afspraak voor elf uur. Vervolgens hebben we hem in een handdoek gedaan en in een kratje gelegd. Gelukkig kwam toen mijn zusje die mee zou gaan naar het crematorium, samen hebben we achterin gezeten met ons mannetje tussen ons in. De mensen bij het crematorium waren echt superlief. Ik vroeg of we hem nog even mochten zien. Ze hadden hem opgebaard in een sfeervolle kamer met bloemen en kaarsen. Hij lag op zijn eigen kleedje en het leek net of hij sliep. Je kon helemaal niet zien dat zijn lijfje beschadigd was. Het was echt ons ventje. We hebben hem nog even geknuffeld en een kus gegeven en gezegd dat we van hem houden en hem vreselijk zullen missen. Ik heb nog gevraagd of zijn lijfje verder nog beschadigd was en ze zei dat ze voelde dat zijn hoofdje stuk was van binnen en dat hij dus waarschijnlijk niet heeft geleden, dat is wel een troost. Over een paar dagen wordt hij apart gecremeerd, ze raden ons af om daarbij te zijn. Zijn dekentje mag dan ook mee. We hebben een mooi kruikje uitgezocht waar zijn as in komt. Het voelt fijn dat we zo goed afscheid hebben kunnen nemen. Toen we net thuis kwamen was het zo leeg, al zijn spulletjes staan er nog en het voelt alsof hij elk moment binnen kan komen lopen, luid miauwend. Ik voel de behoefte om hem te zoeken, terwijl ik weet dat hij er niet meer is. Ik ben er zo van ondersteboven dat ons mannetje maar anderhalf jaar bij ons mocht zijn. Ik zal hem zo missen, de leegte is onbeschrijflijk en hartverscheurend. Rust zacht lief mannetje, we zullen je nooit vergeten.
Ps Ik wil alleen graag mijn ei kwijt en hoop dat er geen reacties komen dat mensen het overdreven vinden etc. Dat mogen mensen vinden, maar daar heb ik nu niets aan. Laat me alsjeblieft in mijn waarde nu ik zo verdrietig ben.
Ps Ik wil alleen graag mijn ei kwijt en hoop dat er geen reacties komen dat mensen het overdreven vinden etc. Dat mogen mensen vinden, maar daar heb ik nu niets aan. Laat me alsjeblieft in mijn waarde nu ik zo verdrietig ben.

vrijdag 10 oktober 2008 om 19:27

vrijdag 10 oktober 2008 om 20:03
vrijdag 10 oktober 2008 om 20:40
Ik weet ook precies hoe je je voelt. Mijn 5 jaar oude katertje is eind vorig jaar doodgereden terwijl ik 1000 km verderop was. Ik ging weg, een springlevende kat achterlatend en ik kom een week later terug en hij was er niet meer. Heb ook geen afscheid kunnen nemen. Het doet vreselijk veel pijn, maar geloof me, na de pijn komen de mooie herinneringen. En voel je vooral niet schuldig. Je hebt gedaan wat je kon voor je mannetje en je hebt hem het leven geboden wat hij wilde, ook al was dat veel te kort.
Heel veel sterkte lieve Boepie
Heel veel sterkte lieve Boepie
vrijdag 10 oktober 2008 om 20:41
Ze hebben net gebeld van het crematorium en ons ventje wordt om negen uur vanavond gecremeerd. Ik had het niet goed begrepen. Vind het wel fijn dat hij niet nog een aantal dagen daar hoeft te liggen. Dinsdag mogen we hem ophalen. Bedankt voor jullie lieve berichtjes, ze doen me heel veel. Ik mag huilen, ik mag rouwen om ons ventje van wie we zoveel houden en van wie ik zoveel liefde en troost ontving.
@Pippi, nee helaas, dit is onze andere kanjer. Die andere is nog steeds spoorloos. Dat maakt het nog extra moeilijk.
@Pippi, nee helaas, dit is onze andere kanjer. Die andere is nog steeds spoorloos. Dat maakt het nog extra moeilijk.
vrijdag 10 oktober 2008 om 20:47
Boepie ik zit ook met tranen in mijn ogen bij het lezen van jouw post. Ik ben kort geleden ook mijn maatje (een jeweetwelkater) verloren, dus dat zal ook wel meespelen.
Wel heel mooi dat je op zo'n goede manier afscheid kunt nemen, en ook fijn dat hij waarschijnlijk niet heeft geleden.
De liefde van jou voor je ventje spat van het scherm.
Ik was ook bang dat mensen het overdreven zouden vinden dat ik rouwde om mijn kat, maar anderen hebben me ervan overtuigd dat dat niet zo was. Het hielp mij veel om erover te praten. Wat me ook erg geholpen heeft - naast alle andere lieve reacties en lieve postings op mijn topic - was de opmerking van Meds dat straks de fijne herinneringen aan mijn kat weer zouden overheersen, ipv het verdriet (iets van deze strekking) .
Veel sterkte
Wel heel mooi dat je op zo'n goede manier afscheid kunt nemen, en ook fijn dat hij waarschijnlijk niet heeft geleden.
De liefde van jou voor je ventje spat van het scherm.
Ik was ook bang dat mensen het overdreven zouden vinden dat ik rouwde om mijn kat, maar anderen hebben me ervan overtuigd dat dat niet zo was. Het hielp mij veel om erover te praten. Wat me ook erg geholpen heeft - naast alle andere lieve reacties en lieve postings op mijn topic - was de opmerking van Meds dat straks de fijne herinneringen aan mijn kat weer zouden overheersen, ipv het verdriet (iets van deze strekking) .
Veel sterkte
vrijdag 10 oktober 2008 om 20:51
ik probeer altijd maar zo te denken....hij had wel een supermooi leventje buiten...dus hem alleen maar binnen houden...dan was ie vast niet zo gelukkig gewweest...geen vogeltjes/vlindertjes/muisjes etc. kunnen vangen....bij mij is ie ook doodgereden toen mijn lieve buufje even een weekendje oppaste....hij heeft een heel fijn leventje gehad en er is heel veel van hem gehouden, onthou dat en misshcien over een maandje ofzo....kun je foto's bekijken en een hele mooie foto laten uitvergroten en laten inlijsten...(alhoewel, ik krijg het nog steeds benauwd als ik een foto van Pelu zie...en die is ondertussen al bijna 3 jaar geleden overleden....ik heb dus zelf geen foto van haar, kijk alleen af en toe 'stiekum' in haar foto's)....
succes!!!
succes!!!

vrijdag 10 oktober 2008 om 20:54
Ah wat rot voor jullie..
Helemaal niet raar of overdreven hoor!
Ben zelf konijnenfreak en als er één overlijd snappen maar héél weinig mensen dat het voor mij net zo voelt als voor hen een kat of hond. Het diervormpje doet er niet zoveel toe, het gaat om je vriendje en je huismaatje en dat is heel verdrietig.
Sterkte hoor! En flink janken dat je hem zo mist, dat verdiend jullie katje want hij is een echte vriend geweest!
Helemaal niet raar of overdreven hoor!
Ben zelf konijnenfreak en als er één overlijd snappen maar héél weinig mensen dat het voor mij net zo voelt als voor hen een kat of hond. Het diervormpje doet er niet zoveel toe, het gaat om je vriendje en je huismaatje en dat is heel verdrietig.
Sterkte hoor! En flink janken dat je hem zo mist, dat verdiend jullie katje want hij is een echte vriend geweest!
vrijdag 10 oktober 2008 om 21:12
OOOOOO,wat erg voor jullie,ik voel erg met jullie mee,heb zelf 4 katten,het zijn voor ons ook net kinderen dus begrijp hoe verdrietig jullie zijn..mooi hoe je beschrijft hoe je afscheid hebt genomen in het crematorium,zou ik zelf ook doen,ik wens jullie heeeeel veel sterkte met het verwerken van het verdriet........
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...

vrijdag 10 oktober 2008 om 21:55
Lieve Boepie,
Wat ontzettend verdrietig! Gecondoleerd...
Terwijl ik je verhaal las, rolden bij mij de tranen ook over mijn wangen. Wat nou overdreven? Natuurlijk houd je zielsveel van je beestje en ben je nu enorm verdrietig.
Mijn kereltje overleed alweer bijna twee jaar terug en als ik terugdenk aan hoe ik hem vond dan kan ik er ook nu nog om huilen. Kort geleden verdween opeens zijn zusje, een 14 jarig katje dat altijd binnen is geweest en ook nooit buiten wilde. Ik vond haar godzijdank 4 dagen later terug (doodsbang, sterk vermagerd en uitgedroogd, maar het gaat nu gelukkig weer goed met haar). Die 4 dagen waren vreselijk, ik sliep niet en at amper, ik was zo bang dat haar ook zoiets overkomen was...
Wees verdrietig, dat is helemaal niet raar en een heel natuurlijke reactie als er een beestje overlijdt dat zo dicht bij je stond.
Sterkte!
Wat ontzettend verdrietig! Gecondoleerd...
Terwijl ik je verhaal las, rolden bij mij de tranen ook over mijn wangen. Wat nou overdreven? Natuurlijk houd je zielsveel van je beestje en ben je nu enorm verdrietig.
Mijn kereltje overleed alweer bijna twee jaar terug en als ik terugdenk aan hoe ik hem vond dan kan ik er ook nu nog om huilen. Kort geleden verdween opeens zijn zusje, een 14 jarig katje dat altijd binnen is geweest en ook nooit buiten wilde. Ik vond haar godzijdank 4 dagen later terug (doodsbang, sterk vermagerd en uitgedroogd, maar het gaat nu gelukkig weer goed met haar). Die 4 dagen waren vreselijk, ik sliep niet en at amper, ik was zo bang dat haar ook zoiets overkomen was...
Wees verdrietig, dat is helemaal niet raar en een heel natuurlijke reactie als er een beestje overlijdt dat zo dicht bij je stond.
Sterkte!
zaterdag 11 oktober 2008 om 08:33
zaterdag 11 oktober 2008 om 09:02
Ja, dat meen ik echt. Ik vond mijn miskraam ook verschrikkelijk hoor, maar hopelijk kan ik opnieuw zwanger worden. En ons vruchtje heb ik nooit gekend. Dat was meer het verlies van een toekomstbeeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ons mannetje komt nooit meer terug en bovendien heb ik aan ons ventje zoveel mooie herinneringen, we hebben zoveel meegemaakt.

zaterdag 11 oktober 2008 om 09:17
quote:boepie schreef op 11 oktober 2008 @ 09:02:
Ja, dat meen ik echt. Ik vond mijn miskraam ook verschrikkelijk hoor, maar hopelijk kan ik opnieuw zwanger worden. En ons vruchtje heb ik nooit gekend. Dat was meer het verlies van een toekomstbeeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ons mannetje komt nooit meer terug en bovendien heb ik aan ons ventje zoveel mooie herinneringen, we hebben zoveel meegemaakt.Als jij dit terugleest zelf, heb je daar dan niet een heel naar gevoel bij?
Ja, dat meen ik echt. Ik vond mijn miskraam ook verschrikkelijk hoor, maar hopelijk kan ik opnieuw zwanger worden. En ons vruchtje heb ik nooit gekend. Dat was meer het verlies van een toekomstbeeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ons mannetje komt nooit meer terug en bovendien heb ik aan ons ventje zoveel mooie herinneringen, we hebben zoveel meegemaakt.Als jij dit terugleest zelf, heb je daar dan niet een heel naar gevoel bij?

zaterdag 11 oktober 2008 om 09:31
Voor sommige mensen is hun huisdier idd net hun kind. Ik vind dat ook wat moeilijk te begrijpen; het gaat mij persoonlijk te ver. Ik had zelf ook een kat en dat was echt mijn allerliefste beest en ik had er echt veel verdriet van toen hij overleed, maar het was wel een dier, en niet mijn mannetje of ventje of kereltje. Maar goed, andere mensen - zoals Boepie - kunnen dat uiteraard weer anders ervaren. Oordelen is misschien te makkelijk.

zaterdag 11 oktober 2008 om 09:41
quote:boepie schreef op 11 oktober 2008 @ 09:02:
Ja, dat meen ik echt. Ik vond mijn miskraam ook verschrikkelijk hoor, maar hopelijk kan ik opnieuw zwanger worden. En ons vruchtje heb ik nooit gekend. Dat was meer het verlies van een toekomstbeeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ons mannetje komt nooit meer terug en bovendien heb ik aan ons ventje zoveel mooie herinneringen, we hebben zoveel meegemaakt.Dat verbaast mij. Ik heb overigens exact dezelfde gedachten over 'n embryo hoor, maar ik wil dan ook geen kinderen. Moeders to be lopen juist altijd zo te janken over wat in mijn ogen slechts 'n klompje cellen is. Weet je wel zeker dat je moedergevoel groot genoeg is?
Ja, dat meen ik echt. Ik vond mijn miskraam ook verschrikkelijk hoor, maar hopelijk kan ik opnieuw zwanger worden. En ons vruchtje heb ik nooit gekend. Dat was meer het verlies van een toekomstbeeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ons mannetje komt nooit meer terug en bovendien heb ik aan ons ventje zoveel mooie herinneringen, we hebben zoveel meegemaakt.Dat verbaast mij. Ik heb overigens exact dezelfde gedachten over 'n embryo hoor, maar ik wil dan ook geen kinderen. Moeders to be lopen juist altijd zo te janken over wat in mijn ogen slechts 'n klompje cellen is. Weet je wel zeker dat je moedergevoel groot genoeg is?

zaterdag 11 oktober 2008 om 11:26
quote:boepie schreef op 11 oktober 2008 @ 10:20:
Nee Whopper, dit is mijn gevoel. Ik snap dat het voor iedereen anders is, maar dit is mijn gevoel. Ik hoef me gelukkig niet te verantwoorden tegenover iemand, ook niet over mijn moedergevoel.Inderdaad Boepie, dat hoef je niet. Ik ben nooit zwanger geweest en heb dus nooit een miskraam gehad, maar begrijp (denk ik) wel wat je bedoelt. Ongeboren kindje of kat is niet te vergelijken, maar idd, je kat kende je, heb je herinneringen aan. Heel veel sterkte, met beide verliezen!
Nee Whopper, dit is mijn gevoel. Ik snap dat het voor iedereen anders is, maar dit is mijn gevoel. Ik hoef me gelukkig niet te verantwoorden tegenover iemand, ook niet over mijn moedergevoel.Inderdaad Boepie, dat hoef je niet. Ik ben nooit zwanger geweest en heb dus nooit een miskraam gehad, maar begrijp (denk ik) wel wat je bedoelt. Ongeboren kindje of kat is niet te vergelijken, maar idd, je kat kende je, heb je herinneringen aan. Heel veel sterkte, met beide verliezen!