Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 10 december 2015 om 13:27
Dank jullie wel. Een heel heel heel voorzichtig vreugdedansje dus, en over een week weten we meer (dan dans ik de hele kamer door als-ie dan duidelijk positief is). Ik had stiekem ergens gehoopt dat jullie met voorspellende blik met 100% zekerheid konden zien dat ik over acht maanden met een hoogzwangere toeter rondloop
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hou jullie op de hoogte.

vrijdag 11 december 2015 om 10:51
vrijdag 11 december 2015 om 19:11
quote:Sanne1988 schreef op 11 december 2015 @ 10:51:
Nou het was dus uiteindelijk niks, wel ongesteld geworden en behoorlijk forser dan normaal :S
We vonden het allebei eigenlijk stiekem ook wel jammer dus besloten om te gaan stoppen en meteen aan de foliumzuur gegaan nu maar afwachten.. Bedankt voor jullie reactiesZo ben ik ook aan mijn eerste gekomen. Ik had echt die teleurstelling nodig om te beseffen dat ik kinderen wilde. Leuk, Sanne. Ik hoop dat het snel 'raak' is.
Nou het was dus uiteindelijk niks, wel ongesteld geworden en behoorlijk forser dan normaal :S
We vonden het allebei eigenlijk stiekem ook wel jammer dus besloten om te gaan stoppen en meteen aan de foliumzuur gegaan nu maar afwachten.. Bedankt voor jullie reactiesZo ben ik ook aan mijn eerste gekomen. Ik had echt die teleurstelling nodig om te beseffen dat ik kinderen wilde. Leuk, Sanne. Ik hoop dat het snel 'raak' is.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
zaterdag 12 december 2015 om 13:38
Beste meiden,
Ik weet dat ik sowieso een test ( hehe) moet halen om deze vraag te beantwoorden. Alleen ben nu niet thuis op het moment maar weg met de familie, dus zal sowieso na het weekend moeten wachten.
Ik ben echt heel stom geweest, en schaam me eigenlijk om dit te moeten typen alleen. Vorige week donderdag heb ik met mijn scharrel seks gehad, ( mag ik zeggen dat ik ontiegelijk dronken was op het moment), zonder enige vorm van bescherming. Geen condoom, geen pil.. Niks.. ( en ja ik weet hoe stom dit is). Vorige week donderdag was ik net klaar met mijn menstruatie. Nu een week later, gister dus heb ik ineens last van bloedverlies. Een soort van menstruatie ?? Nu ken ik veel meiden die dit vaker hebben, tussentijds bloedverlies maar zelf heb ik dit nog nooit gehad. Daarnaast ben ik vroeg ongesteld geworden dus heb mijn menstruatie al jaren. Ik lees online dat het ook innestelingsbloed kan zijn en dit vaak een week na de seks optreedt.. Gezien ik seks heb gehad net na me menstruatie .. Hoe hoog achten jullie de kans dat ik zwanger kan zijn nu?? En is het mogelijk om überhaupt nu een test te doen??
Ik weet dat ik sowieso een test ( hehe) moet halen om deze vraag te beantwoorden. Alleen ben nu niet thuis op het moment maar weg met de familie, dus zal sowieso na het weekend moeten wachten.
Ik ben echt heel stom geweest, en schaam me eigenlijk om dit te moeten typen alleen. Vorige week donderdag heb ik met mijn scharrel seks gehad, ( mag ik zeggen dat ik ontiegelijk dronken was op het moment), zonder enige vorm van bescherming. Geen condoom, geen pil.. Niks.. ( en ja ik weet hoe stom dit is). Vorige week donderdag was ik net klaar met mijn menstruatie. Nu een week later, gister dus heb ik ineens last van bloedverlies. Een soort van menstruatie ?? Nu ken ik veel meiden die dit vaker hebben, tussentijds bloedverlies maar zelf heb ik dit nog nooit gehad. Daarnaast ben ik vroeg ongesteld geworden dus heb mijn menstruatie al jaren. Ik lees online dat het ook innestelingsbloed kan zijn en dit vaak een week na de seks optreedt.. Gezien ik seks heb gehad net na me menstruatie .. Hoe hoog achten jullie de kans dat ik zwanger kan zijn nu?? En is het mogelijk om überhaupt nu een test te doen??
zaterdag 12 december 2015 om 13:49
Hoe lang is je menstruatie cyclus? Dat is belangrijk om te weten of dit een innestelingsbloeding kan zijn. Ik heb bij beide zwangerschappen een innestelingsbloeding gehad en deze treed ong 5/6 dagen voor de verwachte menstruatie op. Kan ook iets later maar meestal niet vroeger. Ik kreeg ze bij dag 25 (dus 6 dagen voor nod) en bij de 2e kreeg ik die bloeding 3 dagen voor nod. Het is een kleine bloeding waar je enkel een inlegkruisje voor nodig hebt. Soms zelfs is het slechts 1/2 keer afvegen
zaterdag 12 december 2015 om 13:54
Ja het kan dat je zwanger bent. Even wachten tot je menstruatie weer moet beginnen en dan een testje doen. Je kunt nu wel alvast een soa test regelen, handig om hiv ook even mee te nemen. Tja hoop dat de seks het waard was om lang in spanning te moeten blijven. Onderdeel van het volwassen worden zullen we maar zeggen