Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:GateKeeper schreef op 04 december 2015 @ 19:44:

MadameQ, hoe lang moet je nog??

Nog een paar weekjes

Ben nu 34+4.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Hallo allemaal Wij hebben sinds oktober een nieuwe woning waarmee we druk aan het klussen en verhuizen zijn geweest en ik de pil een klein beetje heb verslaterd.. Af en toe vergeten maar dan alsnog later weer ingenomen.. Nu heb ik sinds een aantal dagen last van enorm gevoelige borsten en moet ik over een paar dagen wel ongesteld worden, maar normaal gesproken heb ik hier dan nooit last van??!!

Wat denken jullie?
Ik denk dat het buiten 10 graden is en dat ik zo moet opstaan.
Doe een test over een paar dagen..dan weet je het
quote:Sanne1988 schreef op 07 december 2015 @ 09:57:

Hallo allemaal Wij hebben sinds oktober een nieuwe woning waarmee we druk aan het klussen en verhuizen zijn geweest en ik de pil een klein beetje heb verslaterd.. Af en toe vergeten maar dan alsnog later weer ingenomen.. Nu heb ik sinds een aantal dagen last van enorm gevoelige borsten en moet ik over een paar dagen wel ongesteld worden, maar normaal gesproken heb ik hier dan nooit last van??!!

Wat denken jullie?Groen met Geel voor de babykamer is een gender neutral kleurenpalet. Nu je toch aan het klussen bent in de nieuwe woning kun je dat meteen ook overwegen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Hoi Dames,

Hier even een vraagje. Niet perse over zwanger zijn maar meer of er vrouwen zijn met de zelfde ervaring.

Vandaag is/was mijn nod. Afgelopen 2 dagen menstruatie krampen gehad, maar op 2 druppels na, geen bloed. Vanmorgen eindelijk wat bloed, maar geen krampen. Bloed is nu ook gestopt. Ik word er een beetje gek van. Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar dat is lastig.

Heeft er iemand hier ook zo''n ervaring en zette de menstruatie door of hebben jullie later getest? Zaterdag trouwens een spier witte test.
Je kunt er niets mee ervaringen van anderen helaas. Gewoon nog heel ff geduld morgen nog een test doen als t biet door zet!
where ever you go, go with your heart
@Luna: Ik had ook een heel klein beetje bloedverlies rond 11-12 dagen na m'n ovulatie. En toen was ik zwanger. Dus morgen even een testje doen als het niet doorzet!
Hallo dames,

Graag zou ik wat willen vragen.

Laatst ben ik gestopt met de pil, die ik nu ongeveer 4 jaar slik. Na mijn stop heb ik ongeveer 7 keer onveilig seks gehad. Het is nu 5 weken na mijn laatste menstruatie en ben nog steeds niet ongesteld geworden. Normaal werd ik bijna nooit ongesteld, omdat ik de pil doorslikte. Soms vergat ik hem twee dagen en dan nam ik maar een stopweek (ja, geen idee of het slecht is wel of niet, maar iedereen heeft een andere mening). Ik was dus eigenlijk bijna nooit ongesteld, nu na 4 jaar de pil te gebruikt hebben ben ik nog steeds niet ongesteld, maar is dat, omdat ik zwanger ben, of, omdat ik gewoon 4 jaar de pil heb geslikt en mijn hormonen weer aan de slag moeten zonder de pil.

Wel heb ik al 2 testen gedaan en die waren negatief, 1 in de middag, dus geen ochtend plas (paar dagen voor eigenlijk menstruatie) en de ander in de ochtend in de week dat ik ongesteld hoorde te worden.

Moet ik nou nog een test kopen, maar dan van een ander merk, de dokter bellen, of ervan uitgaan dat het komt doordat ik ben gestopt met de pil na 4 jaar tijd.

Verder heb ik nergens last van zoals pijnlijke borsten, maar daarin heb ik sowieso nog weinig gevoel na mijn borstvergroting. Wel plas ik veel na het drinken, maar dit heb ik altijd al gehad. Ook heb ik de ene week vreetkicken en dan weer een week geen honger, nu voornamelijk in Buenos, maar dat heb ik ook altijd al gehad.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gaaaan we weer
Gezien de drang naar het eten van Kinder Buenos zijn, denk ik inderdaad aan de mogelijkheid van een zwangerschap.

Iets met voortekenen enzo.
Dubbel
5 weken na je laatste menst is een week overtijd? Maar een test die negatief uitslaat ,heeft geen hcg gemeten. Misschien ff langs de huisarts om bloed te prikken?
quote:RedBaron schreef op 07 december 2015 @ 19:41:

Gaaaan we weer? Daar is een forum toch voor. Ik doe niet onaardig vraag gewoon om advies?
quote:Boomheide schreef op 07 december 2015 @ 19:41:

Gezien de drang naar het eten van Kinder Buenos zijn, denk ik inderdaad aan de mogelijkheid van een zwangerschap.

Iets met voortekenen enzo.Dat wel, maar ik heb altijd al vreetkicken gehad in een bepaald iets. Dan weer koekjes, dan weer ijs en dan een maand weer niks! Nu opeens ook mayonaise terwijl ik dat niet luste, dus omdat ik het voor dit al had weet ik niet wat ik ervan moet denken.
quote:ana_isabel schreef op 07 december 2015 @ 19:47:

DubbelSorry ik heb dit account voor dit aangemaakt, verder nooit erop gezeten.
quote:Dreamcatcher_ schreef op 07 december 2015 @ 19:51:

[...]

? Daar is een forum toch voor. Ik doe niet onaardig vraag gewoon om advies?Nee. Daar is dit topic voor.

Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

Speciaal gemaakt omdat we hier overstelpt worden met dit soort onzinnige vragen.
quote:ana_isabel schreef op 07 december 2015 @ 19:48:

5 weken na je laatste menst is een week overtijd? Maar een test die negatief uitslaat ,heeft geen hcg gemeten. Misschien ff langs de huisarts om bloed te prikken?Ze had geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding. Want ze was nog aan de pil.
quote:vivapimpelmees schreef op 07 december 2015 @ 19:56:

[...]

Ze had geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding. Want ze was nog aan de pil.Oh..ja..
Soms kan het maanden duren voordat je weer een normale cyclus hebt en uberhaupt ongesteld wordt. Een aangezien je testen negatief zijn, denk ik dat je ongesteldheid dus gewoon nog niet op gang is gekomen!

Ik was na 3 weken al ongesteld, en daarna ook meteen zwanger. Maar ook als je gewoon ongesteld wordt kan het natuurlijk nog maanden duren voordat je zwanger bent.
vanwege een reactie staat het in mijn favoriet nog 2500 reacties afwachten
quote:Poltergeist2016 schreef op 07 december 2015 @ 20:06:

vanwege een reactie staat het in mijn favoriet nog 2500 reacties afwachtenEn nu zie je het weer!
@skawa en Marie89, bedankt voor de reacties. Ik denk dat mijn menstruatie nu op gang gaat komen!
Durf ik in dit topic iets te posten??? Ach hell, waarom ook niet .

Wat moet ik denken van een test die na de gebruikelijke afleestijd van 5-10 minuten héél licht positief is (zowel in mijn ogen als die van mijn man), maar na een half uur totaal niet meer? Andersom is niet geldig weet ik, als hij eerst niks laat zien en je ziet later wel iets is het een indrooglijntje. Maar ik had dus vanochtend een heel licht positieve test, en toen ik enigszins in ongeloof een half uurtje later nog eens ging kijken: lijntje weg! Getest 2 dagen vóór NOD met een extra gevoelige test, dus zegt nog absoluut totaal niks: al was het positief dan is de kans dat ik alsnog ongesteld word nog steeds behoorlijk groot. Dus eigenlijk stom om zo vroeg al te testen, dat weet ik ook wel. Maar we hebben i.v.m. medische redenen eerst 2,5 jaar moeten wachten op groen licht om te mogen proberen zwanger te worden, en sindsdien 'al' tien rondes aan het wachten. En nee, 10 rondes is niet extreem lang, maar het voelt voor ons als ruim 2,5 / 3 jaar aan wachttijd. En sinds 3 dagen voel ik me hartstikke zwanger (ben eerder zwanger geweest, heb al een kindje). Dus ik kon mezelf niet bedwingen en heb een test gedaan. Stom, want nu zit ik mezelf alleen nog maar meer op te fokken natuurlijk en is de teleurstelling nog groter als ik over een paar dagen toch ongesteld wordt.

Dus: wie oh wie is bereid haar glazen bol even op te poetsen en er voor mij in te turen (helaas bezit ik er zelf geen... )? Vergelijkbare ervaringen uiteraard ook welkom.

(en voor de goede orde: als ik over een paar dagen nog niet ongesteld ben geworden doe ik uiteraard gewoon nog een test)
Appeltjesgroen: als je een licht streepje hebt gezien, denk ik wel dat je zwanger bent hoor!

Gewoon morgen of overmorgen weer even opnieuw testen. En ik vind 2 dagen voor nod niet te vroeg om te testen, snap heel goed (helemaal als je al best lang bezig bent) dat je je dan niet kan bedwingen. Ik hoop voor je dat je zwanger bent, laat je het hier dan even weten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven