Intens verdrietig, ons katertje overleden.

10-10-2008 16:48 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo verdrietig, ik moet echt even mijn verhaal kwijt. Vanochtend wilde ik naar mijn werk rijden, maar ik ben nog geen 10 meter verder of er gaat een schok door mijn lichaam. In de berm op nog geen 50 meter van ons huis zie ik het levenloze lichaam liggen van een poes, een grijze met witte pootjes. Ik hoop nog tegen beter weten in dat het niet onze lieve kater is. Ik roep heel hard, nee, nee, niet Otje. Ik ben mijn auto uitgerend en zag wat ik eigenlijk al wist. Daar lag onze eens zo levenslustige mannetje levenloos in het gras. Ik heb in tranen mijn man gebeld die net weg was en die is meteen omgekeerd. Ik heb mijn poncho uitgetrokken en die over ons ventje heen gelegd. Toen reed er nog een busje langs met mannen die het leuk vonden om me heel hard uit te lachen terwijl ik daar intens verdrietig naast ons mannetje stond. Gelukkig stopte er twee hele lieve mensen, de vrouw vroeg of ik de poes had aangereden, maar ik ontkende en zei het is mijn poes. Ze heeft Otje in mijn poncho gewikkeld en binnen gebracht, daar heeft ze hem op zijn lievelingskleedje gelegd en toegedekt. Vond dat zo lief van haar, ik kreeg ook nog een knuffel. Toen zag ik dat zijn oogje niet meer goed in het kasje zat en heb hem vervolgens helemaal toegedekt. We besloten dat we hem wilden laten cremeren en hebben de dierenambulance gebeld. Die verbonden ons door met het dierencrematorium en we maakten een afspraak voor elf uur. Vervolgens hebben we hem in een handdoek gedaan en in een kratje gelegd. Gelukkig kwam toen mijn zusje die mee zou gaan naar het crematorium, samen hebben we achterin gezeten met ons mannetje tussen ons in. De mensen bij het crematorium waren echt superlief. Ik vroeg of we hem nog even mochten zien. Ze hadden hem opgebaard in een sfeervolle kamer met bloemen en kaarsen. Hij lag op zijn eigen kleedje en het leek net of hij sliep. Je kon helemaal niet zien dat zijn lijfje beschadigd was. Het was echt ons ventje. We hebben hem nog even geknuffeld en een kus gegeven en gezegd dat we van hem houden en hem vreselijk zullen missen. Ik heb nog gevraagd of zijn lijfje verder nog beschadigd was en ze zei dat ze voelde dat zijn hoofdje stuk was van binnen en dat hij dus waarschijnlijk niet heeft geleden, dat is wel een troost. Over een paar dagen wordt hij apart gecremeerd, ze raden ons af om daarbij te zijn. Zijn dekentje mag dan ook mee. We hebben een mooi kruikje uitgezocht waar zijn as in komt. Het voelt fijn dat we zo goed afscheid hebben kunnen nemen. Toen we net thuis kwamen was het zo leeg, al zijn spulletjes staan er nog en het voelt alsof hij elk moment binnen kan komen lopen, luid miauwend. Ik voel de behoefte om hem te zoeken, terwijl ik weet dat hij er niet meer is. Ik ben er zo van ondersteboven dat ons mannetje maar anderhalf jaar bij ons mocht zijn. Ik zal hem zo missen, de leegte is onbeschrijflijk en hartverscheurend. Rust zacht lief mannetje, we zullen je nooit vergeten.

Ps Ik wil alleen graag mijn ei kwijt en hoop dat er geen reacties komen dat mensen het overdreven vinden etc. Dat mogen mensen vinden, maar daar heb ik nu niets aan. Laat me alsjeblieft in mijn waarde nu ik zo verdrietig ben.
Allereerst Boepie, ik heb wel enig idee, want ik heb een tijd terug 3 katten binnen 1 jaar moeten laten inslapen, ze waren oud en ziek en al 10 jaar bij ons. Dus ja, je kunt een kat wel degelijk missen, en zeker als je er maar eentje hebt.

De katten die hier nu rondlopen voelen minder eigen, omdat ze veel meer buiten komen, dus daar zal ik minder moeite mee hebben.

Dat je het ervoor over hebt om je kat te laten opbaren en cremeren, nouja, als je daar het geld voor (over) hebt...

Je bent niet de enige, want dan zou zo'n crematorium helemaal niet bestaan.

En ik ben van mening dat je ergens blij mag zijn dat je hem gevonden hebt en dat je weet dat hij waarschijnlijk niet geleden heeft. Want voor hetzelfde had hij ergens midden op straat gelegen, was 28x overreden geweest en had jij geen flauw idee gehad wat er met hem gebeurd is.

Sterkte ermee.
quote:whopper schreef op 11 oktober 2008 @ 14:07:

Overigens heb ik ook niets met katten Je bent er wel verdomd goed in
Wat is hier nu ineens allemaal aan de hand?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:MysticAngel schreef op 11 oktober 2008 @ 14:08:

[...]

Je bent er wel verdomd goed inWaarin?
MysticAngel

Die opmerking 'maak een nieuwe' gaat wel heel ver. Je bent zelf moeder zeg je, maar je bent toch wel op de hoogte dat het niet voor iedereen mogelijk is om moeder te worden?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:whopper schreef op 11 oktober 2008 @ 14:09:

[...]

Waarin?katten,
Moonlight, die opmerking van MA was naar aanleiding van mijn suggestie om dan maar een nieuwe kat te kopen.

Ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen een beetje ver gaat, en dat er dan de vergelijking met een baby gemaakt wordt om duidelijk te maken HOE ver dat gaat.
quote:MysticAngel schreef op 11 oktober 2008 @ 14:10:

[...]

katten,
Hij is leuk, ik geef het toe.

Maar eh... is mijn mening geven hetzelfde als katten?

Lijkt me lastig discussieren met jou dan .
quote:Moonlight82 schreef op 11 oktober 2008 @ 14:09:

MysticAngel

Die opmerking 'maak een nieuwe' gaat wel heel ver. Je bent zelf moeder zeg je, maar je bent toch wel op de hoogte dat het niet voor iedereen mogelijk is om moeder te worden?

Nee?

Voordat het hier het hier helemaal de verkeerde kant op gaat..

Er stond: IK ZOU KUNNEN zeggen,

in navolging van graaf een gat in de tuin, en kwak daar je dooie kat in...

Nee, het is inderdaad niet voor iedereen mogelijk moeder te worden, dat weet ik,
Dat was niet mijn vraag, Ram. Ik vroeg waarom je asap je berichtje hebt weggehaald, alsof je je betrapt voelde.

Het was niet nodig geweest een andere nick aan te maken om jezelf bij te vallen, want je kreeg bijval genoeg. Maar ik ben daar nu ook wel klaar mee, want ik word niet graag voorgelogen.

Ondanks dat vind ik wat er nu gebeurt ook walgelijk, het moddergooien en de kwetsende opmerkingen. Ik denk dat Boepie genoeg verdriet heeft en dat het een stomme, impulsieve actie is geweest dat ze onder twee nicken postte. Meer niet.
quote:whopper schreef op 11 oktober 2008 @ 14:12:

Lijkt me lastig discussieren met jou dan .

denk dat je daar wel een punt hebt
Ram, je maakt m'n sterrenbeeld te schande! Laat dat ff wil je.

Niemand maakt hier verdriet belachelijk, we stellen slechts vragen. En we geven onze mening. Naar mijn mening doenw e dat behoorlijk respectvol.

Godsallemachtig, op andere topics over andere zeer gevoelige zaken zijn we vaak harder tegen elkaar, hier houdenw e ons op de een of andere manier allemaal in. En dat om een kat......

De enige die zich belachelijk maakt ben jij.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:pink11 schreef op 11 oktober 2008 @ 14:23:

Dat was niet mijn vraag, Ram. Ik vroeg waarom je asap je berichtje hebt weggehaald, alsof je je betrapt voelde.

Het was niet nodig geweest een andere nick aan te maken om jezelf bij te vallen, want je kreeg bijval genoeg. Maar ik ben daar nu ook wel klaar mee, want ik word niet graag voorgelogen.

Ondanks dat vind ik wat er nu gebeurt ook walgelijk, het moddergooien en de kwetsende opmerkingen. Ik denk dat Boepie genoeg verdriet heeft en dat het een stomme, impulsieve actie is geweest dat ze onder twee nicken postte. Meer niet.Ik begrijp wel waarom ze dat bericht zo snel heeft aangepast en vlug heeft gezegd dat ze de man van boepie is,nu moet de angel haar het voordeel van de twijfel geven i.p.v. een ban.
Ik moet nog even wennen aan het idee dat iemand een dubbele nick aan kan maken en dan met zichzelf een gesprek gaat voeren. Maar stel dat Ram echt de man is van Boepi, waarom dan als een willekeurige voorbijganger mee gaan praten? Dan zeg je toch zoiets als: hoi ik ben Ram, de man van Boepi en we zijn echt intens verdrietig. Nu was het net alsof hij haar niet kende. En het bericht veranderen maakt het er voor mij ook niet geloofwaardiger op.
Beetje flauw wat hier gebeurd.

Ik kan me heel goed indenken hoeveel verdriet je kan hebben van een overleden kat. Ik heb er zelf ook 2 laten cremeren.

Er worden nu een heleboel reacties gegeven door mensen die menen te moeten vertellen aan TO dat ze overdrijft. Ik denk dat TO dat zelf wel kan bepalen.

Geef dit soort flauwe reacties dan in dat andere topic (waar mensen die niet van dieren houden zich hebben verzameld).
quote:HoiPippiLangkous schreef op 11 oktober 2008 @ 14:27:

Ram, je maakt m'n sterrenbeeld te schande! Laat dat ff wil je.

Niemand maakt hier verdriet belachelijk, we stellen slechts vragen. En we geven onze mening. Naar mijn mening doenw e dat behoorlijk respectvol.

Godsallemachtig, op andere topics over andere zeer gevoelige zaken zijn we vaak harder tegen elkaar, hier houdenw e ons op de een of andere manier allemaal in. En dat om een kat......

De enige die zich belachelijk maakt ben jij.

Dan heb je heel wat berichten overgeslagen HPL. En ik zou als ik jou was niet van 'we' spreken, of je moet je willen conformeren aan de behoorlijk respectloze, onnodig harde postings hier. Vragen of de miskraam ook zo is opgebaard, bijvoorbeeld. Wat een kutopmerking zeg.

Of jij het nu overdreven vind of niet, er zit wel iemand met heel veel verdriet aan de andere kant. Ze heeft het nodige meegemaakt. En ja, vragen stellen vind ik ook prima, en dat doe jij dan ook HPL. Maar ga hier niet beweren dat de rest ook zo respectvol mogelijk zit te posten.

En dat vermeende dubbelnicken; ik vind het wel lief dar Ram hier zijn vrouw bijvalt. Ben blij dat Boepie een man heeft die haar steunt, nu ze zoveel verdriet heeft. Een die niet roept dat ze niet zo moet overdrijven.

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Tegelijk dezelfde gedachte, Lapin..
quote:Poezewoes schreef op 11 oktober 2008 @ 14:45:

Tegelijk dezelfde gedachte, Lapin..He Poezzzzzz
Is niet flauw lapin. Het is van mijn kant pure verbazing. Tuurlijk kan ik die in een ander topic uiten (en dat heb ik ook gedaan) maar ik mag ook gewoon hier vragen aan de TO hoe dat precies zit. En als ze dat verteld mag ik daar een mening over geven of niet?

Ja ze heeft verdriet, nou we hebben allemáál weleens verdriet hoor. Moet je daarom fluwelen handschoentjes aan en op je tenen lopen?
Uh nee PW, die heb ik niet gelezen. Dat gaat ook te ver helemaal eens.

Goed, lees voor 'we' maar 'ik'
Het is alleen zo onnodig Pippi. Je hebt er zelf niets aan en TO al helemaal niet.

Dit is niet het soort topic dat vraagt om een leuke discussie.
(heb geloof ik wat pagina's overgeslagen na het 1e berichtje van Ram)

Ik zelf zou Meneer Nilsson achter de pc vandaan sleuren als ie zich op Viva met de discussie ging bemoeien, maar wie ben ik?
Er zit nog wel iets tussen fluwelen handschoentjes en de botte bijl met bramen, HPL.

En zoals ik al zei, vragen stellen vind ik best kunnen. Maar rotopmerkingen maken, moet dat nu? Dat doe jij niet, maar het lijkt nu wel of je ook dat gekloot zit te verdedigen..
Ow, mosterd...

Maar had jou dus goed ingeschat, HPL....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven