Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:attribuutje schreef op 12 december 2015 @ 22:40:

Waarom leeft niet iedereen volgens de stelling "wat gij niet wilt dat u geschiedt..."?Sommige mensen kunnen zich niet inleven in een ander. Bij de meeste mensen ontwikkelt dat geloof ik rond het derde of vierde levensjaar, maar bij sommige mensen doet dat deel van de hersenen gewoon niet mee.
quote:mamavanvier schreef op 12 december 2015 @ 22:45:

[...]

Wauw. Ik dacht echt dat iedereen dit heeft. Mijn weekdagen zijn ook in kleur. Ik heb gegoogeld weer wat geleerd.En ik had juist weer nooit van dat kleurdenken gehoord, dus ook ik heb nog wat geleerd naast dat verhaal over die griezelige pissebedden.
Ik kom nog op een nieuwe. Waarom maak ik meer spreek- en schrijffouten als ik moe word?
quote:-NummerZoveel- schreef op 12 december 2015 @ 22:52:

Ik kom nog op een nieuwe. Waarom maak ik meer spreek- en schrijffouten als ik moe word?Volgens mij omdat de verbindingen tussen je hersenhelften dan wat minder snel / goed functioneren, omdat je zo moe bent (omdat de energie dan anders wordt verdeeld).
quote:attribuutje schreef op 12 december 2015 @ 22:40:

Waarom leeft niet iedereen volgens de stelling "wat gij niet wilt dat u geschiedt..."?Omdat mensen (vooral in vervelende situaties) heel primair en emotioneel reageren.
Jawel hoor clemance, maar dat zijn de mooie dingen aan het geloof, er "plakt" ook zo verschrikkelijk veel narigheid aan.
die ik wilde bestaat al...
Getsie wat ben ik een betweter, ik ga slapen welterusten.
Fijne dromen gewenst.
Waar blijven alle sokken???

Duizenden single sokken zijn kwijtgeraakt in de loop der jaren. Je doet ze als stel in de was en ze komen er single weer uit.Ze zitten niet in wasmachine, niet in de droogtrommel, niet in hoeslakens, ze zijn nergens meer.

Waar o waar?
Geen bijzonderheden
quote:attribuutje schreef op 12 december 2015 @ 22:56:

Jawel hoor clemance, maar dat zijn de mooie dingen aan het geloof, er "plakt" ook zo verschrikkelijk veel narigheid aan.Dan heb je het over de 'standaard' religies, en daar kleeft inderdaad veel narigheid aan, verschillend geïnterpreteer vanuit een soort sprookjesboek en iedereen denkt dat ie gelijk heeft . Maar tussen 'geloven in niks' en 'fanatiek aanhanger zijn van een wereldreligie' zit gelukkig nog heeeeel veel.
quote:yasmijn schreef op 12 december 2015 @ 22:58:

Duizenden single sokken zijn kwijtgeraakt in de loop der jaren. Je doet ze als stel in de was en ze komen er single weer uit.Ze zitten niet in wasmachine, niet in de droogtrommel, niet in hoeslakens, ze zijn nergens meer.

Waar o waar?

JAAAA!

DIT is wel het mysterie der mysteriën
quote:clemance schreef op 12 december 2015 @ 22:55:

[...]

Volgens mij omdat de verbindingen tussen je hersenhelften dan wat minder snel / goed functioneren, omdat je zo moe bent (omdat de energie dan anders wordt verdeeld).Dankje! Ik vermoed dat mijn verbinding erg gammel is dan
quote:streepjessokken schreef op 12 december 2015 @ 17:16:

Hebben meer mensen soms zomaar ergens pijn of een steek?

Ben ik de enige die soms op 2 plekken tegelijk een 'steek' heeft, en zeker weet dat die plekken "bij elkaar" horen? Volgens mij hangt dat samen met hoe je zenuwstelsel opgebouwd is. Dat één zenuwtak zich vertakt en beide plekken 'bedient'.Ja ik ook!! En ook vaak op dezelfde plek. De combinatie van onder m'n voet en in m'n zij
quote:yasmijn schreef op 12 december 2015 @ 22:58:

Hier zijn ze standaard op reis met aanstekers en werkende balpennen pfffff

Ik heb een 'zielig sokkenmandje', met alle sokken zonder wederhelft, maar ik kan er op jaarbasis maar weinig weer herenigen.
Het raadsel van de sokken wordt volgens mij opgelost als je de wasmachine demonteert, en kunt zien wat er achter de rubbers onder de trommel is verdwenen!
Waarom haal ik 'wijzigen' en 'quoten' al-tijd door elkaar?! Wie heeft die interface veranderd!
Of dat zo gelukkig is ben ik het dus niet mee eens.
quote:-NummerZoveel- schreef op 12 december 2015 @ 23:01:

Het raadsel van de sokken wordt volgens mij opgelost als je de wasmachine demonteert, en kunt zien wat er achter de rubbers onder de trommel is verdwenen!

Nope. Heeft man al gedaan.

Het Sokkenmonster slaat met elke was toe.
Geen bijzonderheden
quote:wandelschoen schreef op 12 december 2015 @ 16:44:

Zonder lenzen of bril kijk ik scheel en ja, dan zie ik alles dubbel. Maar volgens mij corrigeren je hersenen het als je altijd scheel kijkt, dus dan zal dat wel niet meer zo zijn. Gelukkig is het voor mij genoeg om lenzen in te doen of bril op te zetten om niet meer scheel te kijken.

Ja, mijn hersenen corrigeren. Mijn ogen staan wat verschillend en als ik gewoon kijk zie ik alles zoals het hoort. Als ik door twee kokertjes kijk (WC rollen of het testkijkertje bij de opticien) dan zie ik dubbel, want mijn hersenen snappen dan niet dat ze 1 ding zouden 'moeten' zien.

Ik kan ook scheel kijken, dan zie ik ook dubbel .

Mijn vraag: zou er nog een dimensie zijn? Wij vinden 3 en evt tijd als '4e' heel normaal. Maar stel dat je een pissebed bent en altijd onder iets leeft, misschien vind je dan 2 dimensies normaal. En misschien is er een dimensie boven ons, die hard moet lachen om ons met onze 3, want die 4e (of 5e als je tijd telt) is toch heel logisch?
quote:-NummerZoveel- schreef op 12 december 2015 @ 22:22:

[...]

Google wist het Ze leven idd in groepen. Er zijn veel verschillende soorten (26 of 36 kwam ik tegen) in NL. En oorspronkelijk zijn het zeedieren en behoren ze tot de kreeftachtigen. Ze zijn de enigen in hun soort die op het land leven.

Die pissebedden hè. Mensen die niet tegen enge dingen kunnen, nu niet verder lezen.

Die bestaan dus van een centimeter of 40-50... echt! Een keer op Discovery ofzo gezien, een vissersboot had die opgevist. Soort prehistorische beesten zijn het.

Doet me denken aan het schelpenmuseum (ja ja) waar we deze zomer zijn geweest. Krabben van dik een halve meter, gemeten zónder poten...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik lees hier net dat sommige mensen weekdagen in kleur zien. Ik heb ook iets vaags (heb er nog nooit iemand over gehoord verder), als ik aan de week denk zie ik een soort afbeelding/diagram in mn hoofd. Een soort van trappetje die van rechts naar links gaat (elke trede is dan een weekdag) en zo ziet bij mij ook een jaar eruit (haha snappen jullie het nog?). Dus, heel benieuwd of er mensen zijn die zich hierin herkennen! En wat een leuk topic trouwens..
quote:aaaanne schreef op 12 december 2015 @ 23:06:

[...]

Ja, mijn hersenen corrigeren. Mijn ogen staan wat verschillend en als ik gewoon kijk zie ik alles zoals het hoort. Als ik door twee kokertjes kijk (WC rollen of het testkijkertje bij de opticien) dan zie ik dubbel, want mijn hersenen snappen dan niet dat ze 1 ding zouden 'moeten' zien.

Ik kan ook scheel kijken, dan zie ik ook dubbel .

Mijn vraag: zou er nog een dimensie zijn? Wij vinden 3 en evt tijd als '4e' heel normaal. Maar stel dat je een pissebed bent en altijd onder iets leeft, misschien vind je dan 2 dimensies normaal. En misschien is er een dimensie boven ons, die hard moet lachen om ons met onze 3, want die 4e (of 5e als je tijd telt) is toch heel logisch?

Ooit een boek begonnen (type sf/fantasy, weet niet hoe dat genre heet, was toch niet mijn ding) waarin de hele wereld tweedimensionaal was. Er zijn dus meer mensen die hiermee zitten

(Enne, cool, van dat kijken door die kokertjes! Lukt een verrekijker wel?)
In memoriam AnnA_C
Dank voor de waarschuwing streepjessokken, die had ik iets serieuzer moeten nemen
quote:-NummerZoveel- schreef op 12 december 2015 @ 23:14:

Dank voor de waarschuwing streepjessokken, die had ik iets serieuzer moeten nemen
In memoriam AnnA_C
Vroeger ving ik grote bruine spinnen met een gebogen stokje, de rode liet ik hangen want die waren zogenaamd giftig, tegenwoordig ben ik als de dood voor die krengen, bang van de meeste insecten trouwens. Kikkers en padden vind ik ook niet geweldig, muizen en ratten ook niet. Angst voor beestjes, waar komt dat dan vandaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven