Welk effen (wit) dekbedovertrek?

13-12-2015 11:17 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje suffe vraag: ik ben op zoek naar een wit dekbedovertrek. Piece of cake zou je zeggen. Maar nu zoek ik een echt mooi, effen wit dekbed van een fijne stof en dat valt me nog niet direct mee. Vooral omdat ik niet precies weet waar ik nou blij van word.

Iemand tips? (Web)winkel, merk, materiaal?
Ik zag er pas een bij Primark. Wit met van die geweven strepen erin. Zag er mooi uit, maar geen ervaring met de kwaliteit.
Bedoel je die witte overtrekken zoals je meestal ziet in een hotel?
verba volant, scripta manent.
Zara home heeft ook veel wit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
http://www.wehkamp.nl/won ... %2f_%2fN-1xa8Zprr&IsSeg=0
Hema.
quote:vivapimpelmees schreef op 13 december 2015 @ 11:21:

http://www.wehkamp.nl/won ... %2f_%2fN-1xa8Zprr&IsSeg=0

Die zag ik net ook! Helaas niet in de juiste maat, ik heb 2.40 nodig.

@MarianneDavids - Ja eigenlijk wel, ik wil gewoon graag het hele bed wit.

Zara en Primark niet aan gedacht nog, goede tips!
Hema hotelkwaliteit? Percal heet dat. Een heel dicht weefsel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb effen witte van de Hema en die bevallen prima. Wel de hotelkwaliteit.
quote:retrostar schreef op 13 december 2015 @ 11:24:

Hema hotelkwaliteit? Percal heet dat. Een heel dicht weefsel.Gister in de Hema gekeken, daar hadden ze die niet, maar zal online (?) of in een andere Hema natuurlijk ook wel te krijgen zijn.
Inderdaad hema hotelkwaliteit. Zijn ook regelmatig in de aanbieding met 20% korting
dekbeddendiscouter heeft veel overtrekken, ik weet niet of die ook effen wit hebben. Verder Leen Bakker, Kwantum, Ikea?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30317489/
Wij hebben er één van Ikea. Ziet er mooi uit, maar is zwaar. Vult de hele wasmachine. En hij kraakt, dus als je licht slaapt niet prettig.

Hema hotelkwaliteit? Percal heet dat. Een heel dicht weefsel.dat Hema Hotel kwaliteit dekbedovertrek heb ik ook gekocht, al een paar jaar geleden. Een geweldige hoes, 100% katoen maar van dat dichte weefsel waardoor hij een beetje stevig / stijfjes blijft, ook na vele keren wassen. Dat vind ik heerlijk, dus ik wilde een tweede set gaan kopen, kort geleden. Maar! de lijn is nu veranderd. Het heet nog steeds HEMA Hotel kwaliteit, nog steeds 100% katoen, maar nu is de stof veel soepeler en zachter geworden. Niet mijn voorkeur, ik heb hem teruggebracht.. maar misschien vind jij dat juist prettig.
Van Dyck bij de Bijenkorf
quote:Rubber_Ducky schreef op 13 december 2015 @ 11:58:

Van Dyck bij de Bijenkorfrubber ducky, is dat een beetje stijvig stofje (daar zoek ik naar)? of juist heel zacht en soepel?
Wij hebben deze van IKEA. Ook een stevige stof. Met drukknopen onderaan zodat het dekbed er goed in blijft zitten.
Percal zal heel vaak gewassen kunnen worden maar deze stof is ook veel duurder. Het heeft een wat chique uitstraling.

Misschien dat het gewoon niet nodig is om er lang mee te doen en dan kan je alles kiezen wat je maar mooi vindt, misschien damast?
katoen weetjes
quote:safari schreef op 13 december 2015 @ 11:53:

[...]

dat Hema Hotel kwaliteit dekbedovertrek heb ik ook gekocht, al een paar jaar geleden. Een geweldige hoes, 100% katoen maar van dat dichte weefsel waardoor hij een beetje stevig / stijfjes blijft, ook na vele keren wassen. Dat vind ik heerlijk, dus ik wilde een tweede set gaan kopen, kort geleden. Maar! de lijn is nu veranderd. Het heet nog steeds HEMA Hotel kwaliteit, nog steeds 100% katoen, maar nu is de stof veel soepeler en zachter geworden. Niet mijn voorkeur, ik heb hem teruggebracht.. maar misschien vind jij dat juist prettig.Ja klopt. Ik dacht toen dat het tijdelijk uitverkocht was.

Hema hotelkwaliteit? Percal heet dat. Een heel dicht weefsel.Deze heb ik ook. Perfecte kwaliteit. Na vijf jaar nog steeds als nieuw.
quote:safari schreef op 13 december 2015 @ 12:04:

[...]

rubber ducky, is dat een beetje stijvig stofje (daar zoek ik naar)? of juist heel zacht en soepel?Het is katoensatijn. Ik zou eerder zacht zeggen dan stijf.
quote:safari schreef op 13 december 2015 @ 11:53:

[...]

dat Hema Hotel kwaliteit dekbedovertrek heb ik ook gekocht, al een paar jaar geleden. Een geweldige hoes, 100% katoen maar van dat dichte weefsel waardoor hij een beetje stevig / stijfjes blijft, ook na vele keren wassen. Dat vind ik heerlijk, dus ik wilde een tweede set gaan kopen, kort geleden. Maar! de lijn is nu veranderd. Het heet nog steeds HEMA Hotel kwaliteit, nog steeds 100% katoen, maar nu is de stof veel soepeler en zachter geworden. Niet mijn voorkeur, ik heb hem teruggebracht.. maar misschien vind jij dat juist prettig.Lees nu pas dit berichtje. Dat is balen. Moet je eerst een paar keer goed wassen, eer het stof een beetje meewerkt? Of zeg ik nu iets geks.
quote:vivagirl2013 schreef op 13 december 2015 @ 12:26:

[...]

Lees nu pas dit berichtje. Dat is balen. Moet je eerst een paar keer goed wassen, eer het stof een beetje meewerkt? Of zeg ik nu iets geks.

nee, de stof blijft (ook na 5 jaar, tweewekelijks wassen) heerlijk stevig! i it!

maar: dit dekbed is niet meer te koop bij de Hema. 100% katoen hotelkwaliteit heeft / is dat percell geworden, veel en veel zachter/soepeler.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven