Kerstbudget
zaterdag 12 december 2015 om 19:07
In navolging van het topic over sintbudgetten. Hoe veel geven jullie uit?
Ik zit nu op 130 euro voor boodschappen (daar zitten ook boodschappen voor de komende week bij maar toch...oeps) en versieringen. En er komen nog boodschappen bij, de niet lang houdbare producten. Ik schat dat dat ook nog wel 50 zal worden. Cadeautjes slaan we dit jaar een keer over.
En jullie?
Ik zit nu op 130 euro voor boodschappen (daar zitten ook boodschappen voor de komende week bij maar toch...oeps) en versieringen. En er komen nog boodschappen bij, de niet lang houdbare producten. Ik schat dat dat ook nog wel 50 zal worden. Cadeautjes slaan we dit jaar een keer over.
En jullie?
zaterdag 12 december 2015 om 23:55
quote:rennie_girl schreef op 12 december 2015 @ 21:42:
[...]
Ah
Lijkt me heel naar
Sterkte deze feestdagen!
We moeten hier heel realistisch inzien dat Oma 1 niet heel veel langer bij ons gaat zijn. We gaan dus zo vaak mogelijk langs. Het is wel heel lastig want ze herkent ons vaak niet meer. Laatst toen we er waren herkende ze ons eerst niet en toen opeens was ze heel helder wist ze onze namen en vooral dat ze zelf het normaal niet meer wist. Heel moeilijk om mee te maken, want ze vond het zelf verschrikkelijk. Ze heeft toen de hele tijd zitten huilen
Maar dan ook wel heel bijzonder dat ze toch elke keer ondanks alles weet dat ik de kleindochter bent die breit en dat ze nog wat werkjes van mij heeft liggen <3 En dat ze weet dat zus iets heeft met Azie (ze studeert koreaans, en is daar al een paar keer geweest, een keer voor een half jaar). het land blijft niet hangen, maar de kern wel.Ah, dat lijkt me ook erg moeilijk voor je oma, zo'n helder moment waarin je beseft dat je je dierbaren vaak niet meer (her)kent.
[...]
Ah
We moeten hier heel realistisch inzien dat Oma 1 niet heel veel langer bij ons gaat zijn. We gaan dus zo vaak mogelijk langs. Het is wel heel lastig want ze herkent ons vaak niet meer. Laatst toen we er waren herkende ze ons eerst niet en toen opeens was ze heel helder wist ze onze namen en vooral dat ze zelf het normaal niet meer wist. Heel moeilijk om mee te maken, want ze vond het zelf verschrikkelijk. Ze heeft toen de hele tijd zitten huilen
Maar dan ook wel heel bijzonder dat ze toch elke keer ondanks alles weet dat ik de kleindochter bent die breit en dat ze nog wat werkjes van mij heeft liggen <3 En dat ze weet dat zus iets heeft met Azie (ze studeert koreaans, en is daar al een paar keer geweest, een keer voor een half jaar). het land blijft niet hangen, maar de kern wel.Ah, dat lijkt me ook erg moeilijk voor je oma, zo'n helder moment waarin je beseft dat je je dierbaren vaak niet meer (her)kent.
zondag 13 december 2015 om 00:52
ik weet niet; ik geloof dat ik alleen al voor 40 euro aan vreemdsoortige kazen heb gekocht, incl. zakken kaasfondue. Sommige zijn alweer op en opnieuw gekocht bijvoorbeeld de oude geitenkaas (3x) en fondue (2x). Verder de ijstaarten en diepvriesgebak van Lidl ingeslagen (ook zo ongeveer 40 euro) en kerstkoekjes, kransjes, chocolaatjes (10 euro). Decoraties tel ik nieteens mee.
De normale ingrediënten moet ik nog allemaal kopen.
De normale ingrediënten moet ik nog allemaal kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 13 december 2015 om 09:26
Ik heb net mijn huis laten verbouwen en nieuwe meubels gekocht waardoor de oude kerstboomversiering qua kleur vloekt met het nieuwe interieur. Heb voor ¤200 nieuwe versiering gekocht maar die kan dan weer jaren mee. Had geen zin om tot na de kerst te wachten, alles is nu zo mooi in mijn huis dat ik ook een passende kerstboom wil. Verder een dag eters en daar pak ik voor uit maar aan kerstkleding doe ik niet. Er hangt genoeg in de kast. Ik denk dat ik toch wel rond de ¤400 extra kwijt ben. Oja, en een weekend weg voor de kerst om kerstster elders te proeven, of mag ik dat onder het potje vakantie wegschrijven?
zondag 13 december 2015 om 09:28
quote:kippetje29 schreef op 13 december 2015 @ 09:26:
Ik heb net mijn huis laten verbouwen en nieuwe meubels gekocht waardoor de oude kerstboomversiering qua kleur vloekt met het nieuwe interieur. Heb voor ¤200 nieuwe versiering gekocht maar die kan dan weer jaren mee. Had geen zin om tot na de kerst te wachten, alles is nu zo mooi in mijn huis dat ik ook een passende kerstboom wil. Verder een dag eters en daar pak ik voor uit maar aan kerstkleding doe ik niet. Er hangt genoeg in de kast. Ik denk dat ik toch wel rond de ¤400 extra kwijt ben. Oja, en een weekend weg voor de kerst om kerstster elders te proeven, of mag ik dat onder het potje vakantie wegschrijven? :-)Wat heb je laten verbouwen?
Ik heb net mijn huis laten verbouwen en nieuwe meubels gekocht waardoor de oude kerstboomversiering qua kleur vloekt met het nieuwe interieur. Heb voor ¤200 nieuwe versiering gekocht maar die kan dan weer jaren mee. Had geen zin om tot na de kerst te wachten, alles is nu zo mooi in mijn huis dat ik ook een passende kerstboom wil. Verder een dag eters en daar pak ik voor uit maar aan kerstkleding doe ik niet. Er hangt genoeg in de kast. Ik denk dat ik toch wel rond de ¤400 extra kwijt ben. Oja, en een weekend weg voor de kerst om kerstster elders te proeven, of mag ik dat onder het potje vakantie wegschrijven? :-)Wat heb je laten verbouwen?
zondag 13 december 2015 om 10:58
Bij ons werd sint echt puur gevierd omdat het zo sneu voor mij zou zijn als ik het enige kind in de klas was waar sint niet langs kwam Moeders kant vierde sowieso geen sint (want niet nederlands dus geen traditie) en bij vaders kant lag de focus ook altijd meer op kerst. Inclusief cadeautjes. Als man en ik kinderen hebben zal dat ook zo zijn. Wij hebben niks met sinterklaas en vinden kerst een heel leuk feest.
zondag 13 december 2015 om 11:52
Ik geef dit jaar vooral geld uit aan versiering omdat ik voor het eerst een grote kerstboom heb. Verder gaan we dit jaar uit eten (lunch) op eerste kerstdag. Kado's doen we niet aan en verder ook niks extra's qua boodschappen.
Boom plus ander kerstgroen: 47 euro
Mand om boom in te zetten: 30 euro
Verlichting en versiering: 250 euro
Uit eten: 90 euro
Boom plus ander kerstgroen: 47 euro
Mand om boom in te zetten: 30 euro
Verlichting en versiering: 250 euro
Uit eten: 90 euro
zondag 13 december 2015 om 15:57
wat kadootjes voor schoonfamilie, denk 40 euro in totaal. Voor eten niks extra, man eet bij zijn ouders, ik ga werken en neem zoals altijd dan een magnetronmaaltijd mee, boerenkool ofzo. Geen gekkigheid voor ons qua eten. versieringen hebben we al, die hergebruiken we, ben er nog lang niet op uitgekeken.
zondag 13 december 2015 om 16:00
quote:paresseuse schreef op 12 december 2015 @ 21:43:
[...]
Ja, die snap ik. Iets met geloven in deze vrijgevige man.
Maar sinds wanneer is kerst ineens voor het gros een kadootjesfeest?
Ik zit me echt te verbazen over het feit dat bijna iedereen in dit topic aan kerstkado's doet.
Vroegah als kind hadden we inderdaad sinterklaas, maar later met kerst als gezin nooit aan kado's gedaan. Nu nog hiet, ik snap niet zo goed waarom dat tegenwoordig zo standaard is eigenlijk... (En ja, een antwoord zal zijn dat kadootjes geven/krijgen leuk is. Maar dat kan toch ook op het moment dat je iets tegenkomt waarvan je weet dat een dierbare dat leuk zou vinden?)l
ik doe aan kerstkadootjes sinds ik schoonfamilie heb, die doen dat altijd en geen sinterklaas, dus vind ik het lullig om met lege handen te komen. In mijn familie altijd sinterklaas, ook met niet gelovige kinderen deze traditie voortgezet.
[...]
Ja, die snap ik. Iets met geloven in deze vrijgevige man.
Maar sinds wanneer is kerst ineens voor het gros een kadootjesfeest?
Ik zit me echt te verbazen over het feit dat bijna iedereen in dit topic aan kerstkado's doet.
Vroegah als kind hadden we inderdaad sinterklaas, maar later met kerst als gezin nooit aan kado's gedaan. Nu nog hiet, ik snap niet zo goed waarom dat tegenwoordig zo standaard is eigenlijk... (En ja, een antwoord zal zijn dat kadootjes geven/krijgen leuk is. Maar dat kan toch ook op het moment dat je iets tegenkomt waarvan je weet dat een dierbare dat leuk zou vinden?)l
ik doe aan kerstkadootjes sinds ik schoonfamilie heb, die doen dat altijd en geen sinterklaas, dus vind ik het lullig om met lege handen te komen. In mijn familie altijd sinterklaas, ook met niet gelovige kinderen deze traditie voortgezet.
zondag 13 december 2015 om 16:19
Kadootjes voor mijn broer en beide ouders, ik doe altijd ongeveer 40 euro pp dus dat is 120 euro. We eten bij mijn ouders dus dat kost niets extra, ik neem wel iets lekkers en een kerstboeketje voor mijn moeder mee. Verder wel wat extra's voor een lekker ontbijt en de boom natuurlijk. Ik gok 175 euro. Klinkt veel maar ik kan het missen en heb het er graag voor over. De keren dat we met het gezin compleet zijn, zijn me dierbaar.
zondag 13 december 2015 om 16:33
Ik heb geen idee wat we uit gaan geven.
Kerstavond gaan we naar familie, 1e kerstdag krijgen we een flinke groep bij ons thuis (van begin v/d middag tot einde v/d avond, dus incl. eten) en 2e kerstdag heb ik het meestal wel weer gehad en gaan we uit eten.
Ik gok dat we toch wel zo'n 400 a 500 euro kwijt zullen zijn, maar da's niet erg.
Kerstavond gaan we naar familie, 1e kerstdag krijgen we een flinke groep bij ons thuis (van begin v/d middag tot einde v/d avond, dus incl. eten) en 2e kerstdag heb ik het meestal wel weer gehad en gaan we uit eten.
Ik gok dat we toch wel zo'n 400 a 500 euro kwijt zullen zijn, maar da's niet erg.
zondag 13 december 2015 om 16:35
Versiering 4 euro
Boom 20 euro
Goede bio rollade ong 20 euro
Onze gasten zijn wat ouder en willen graag aardappeltjes en groente, daar loop ik niet op leeg. Ook toetje zal ijs oid zijn. Wat koekjes en hapjes en drinken, dat valt allemaal reuze mee.
Verder een gang voor het Kerstdiner bij schoonouders. Ook niet enorm duur, iedereen maakt wat.
Cadeaus horen hier echt bij Sint.
Boom 20 euro
Goede bio rollade ong 20 euro
Onze gasten zijn wat ouder en willen graag aardappeltjes en groente, daar loop ik niet op leeg. Ook toetje zal ijs oid zijn. Wat koekjes en hapjes en drinken, dat valt allemaal reuze mee.
Verder een gang voor het Kerstdiner bij schoonouders. Ook niet enorm duur, iedereen maakt wat.
Cadeaus horen hier echt bij Sint.
Hallo?!
maandag 14 december 2015 om 10:22
Versiering: nul euro, dat hadden we allemaal al
Boom: 10 euro
Cadeautjes: we doen lootjes trekken met mijn familie en de kindertjes krijgen allemaal 3 cadeautjes. Dus 6x E 10 en 2x E 15 voor de volwassenen.
Boodschappen: weinig. We zijn gewoon thuis, en houden helemaal niet zo van uitgebreid eten. Ik denk een keer soep met brood en de andere dag pannenkoeken of zo. A.s. zondag eten we al bij mijn ouders en dan gaan we gourmetten, maar dat regelt mijn moeder.
Man en ik gaan vlak voor kerst nog wel een nachtje samen weg, dus dan komt er een hotelletje bij en met dank aan een van de eerste posters in dit topic ook kaartjes voor een kerstconcert (bedankt voor het geweldige idee!).
Boom: 10 euro
Cadeautjes: we doen lootjes trekken met mijn familie en de kindertjes krijgen allemaal 3 cadeautjes. Dus 6x E 10 en 2x E 15 voor de volwassenen.
Boodschappen: weinig. We zijn gewoon thuis, en houden helemaal niet zo van uitgebreid eten. Ik denk een keer soep met brood en de andere dag pannenkoeken of zo. A.s. zondag eten we al bij mijn ouders en dan gaan we gourmetten, maar dat regelt mijn moeder.
Man en ik gaan vlak voor kerst nog wel een nachtje samen weg, dus dan komt er een hotelletje bij en met dank aan een van de eerste posters in dit topic ook kaartjes voor een kerstconcert (bedankt voor het geweldige idee!).
..
dinsdag 15 december 2015 om 18:28
quote:stefanie33 schreef op 13 december 2015 @ 08:18:
Ik heb geen budget,wij steken ons wel ik het nieuw.
Voor onze ouders kopen wij kados a 25euro p.p
Kinderen en man krijgen kado's.
Ik schat dat ik qwa eten 2 a 300 euro uitgeven.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat heb je dan allemaal in je kar liggen als je voor 300 euro koopt voor het eten...
of ben je met zoveel personen?
Ik heb geen budget,wij steken ons wel ik het nieuw.
Voor onze ouders kopen wij kados a 25euro p.p
Kinderen en man krijgen kado's.
Ik schat dat ik qwa eten 2 a 300 euro uitgeven.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat heb je dan allemaal in je kar liggen als je voor 300 euro koopt voor het eten...
dinsdag 15 december 2015 om 18:55
quote:fanatic schreef op 15 december 2015 @ 18:28:
[...]
Voor zes personen champagne aperitief, lekkere wijn voor bij het diner en een whisky bij de koffie is zo al EUR 100. Een uitgebreid diner met luxere vis of vleessoorten is ook niet goedkoop, en met de feestdagen geven mensen ook graag geld uit aan kazen, noten, fruit dat niet in het seizoen is en bonbons bij de koffie. Tel daar nog wat fris, koffie en thee bij en je bent zo EUR 300 kwijt.
Natuurlijk kan het ook voor veel minder maar het lijkt me zeker niet gek veel.
[...]
Voor zes personen champagne aperitief, lekkere wijn voor bij het diner en een whisky bij de koffie is zo al EUR 100. Een uitgebreid diner met luxere vis of vleessoorten is ook niet goedkoop, en met de feestdagen geven mensen ook graag geld uit aan kazen, noten, fruit dat niet in het seizoen is en bonbons bij de koffie. Tel daar nog wat fris, koffie en thee bij en je bent zo EUR 300 kwijt.
dinsdag 15 december 2015 om 19:06
Wij zijn heerlijk met z'n tweetjes deze kerst. We gaan 1e kerstdag naar de sauna en dat zal ongeveer 140 euro zijn. Misschien nog maar de bios op 2e kerstdag en we halen een tas lekker eten in huis, maarja dat moet je toch dus extra is dat niet.
Kadootjes doen we niet en versiersel meuk hebt ik van m'n kado kaart gekocht dus gratis.
Kadootjes doen we niet en versiersel meuk hebt ik van m'n kado kaart gekocht dus gratis.
Ja en?
dinsdag 15 december 2015 om 19:43
quote:Mlle_j schreef op 15 december 2015 @ 18:55:
[...]
Als het voor zoveel mensen is en je maakt een uitgebreid diner dan snap ik het wel.
Iedereen doet het weer anders he. Wij zijn geen alcohol drinkers en ook geen kaas en noten types dus heb ook geen idee wat al die zaken kosten haha
[...]
Als het voor zoveel mensen is en je maakt een uitgebreid diner dan snap ik het wel.
Iedereen doet het weer anders he. Wij zijn geen alcohol drinkers en ook geen kaas en noten types dus heb ook geen idee wat al die zaken kosten haha