Tips tegen misselijkheid
zondag 13 december 2015 om 09:16
Na twee kinderen en vijf miskramen ben ik nu weer zwanger (en hoop dat het dit keer wel goed gaat). Nu ben ik pas zes weken en misselijker dan ik op het hoogtepunt in al die zwangerschappen bij elkaar ben geweest. Ben sinds gisteren aan het spugen en sinds vannacht ook nog eens aan de diarree. Ik heb het er met alle liefde voor over als het eindresultaat er maar is.
Wie heeft er goede tips voor me om de misselijkheid af te laten nemen? Ik ben eigenlijk de hele dag en nacht misselijk, waardoor ik ook nauwelijks heb geslapen. Ik houd m hart eigenlijk een beetje vast voor wat er nog gaat komen als dit al zo heftig is bij zes weken.
Alle tips zijn welkom.
Wie heeft er goede tips voor me om de misselijkheid af te laten nemen? Ik ben eigenlijk de hele dag en nacht misselijk, waardoor ik ook nauwelijks heb geslapen. Ik houd m hart eigenlijk een beetje vast voor wat er nog gaat komen als dit al zo heftig is bij zes weken.
Alle tips zijn welkom.
zondag 13 december 2015 om 09:17
Gemberthee zelf maken: http://voedzo.nl/recepten/recept-voor-verse-gemberthee/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 13 december 2015 om 09:30
Net ingelogd om precies hetzelfde te typen als proudmama33.
Diarree had ik niet, wel misselijkheid.
Ik hoop voor je dat het een buikgriepvirus is, en dat je straks weer beter bent, zonder die ellendige misselijkheid.
Bij mij hielp het om elk uur wat te eten, kleine beetjes. Dan bleef mijn maag voller en werd ik minder misselijk.
Diarree had ik niet, wel misselijkheid.
Ik hoop voor je dat het een buikgriepvirus is, en dat je straks weer beter bent, zonder die ellendige misselijkheid.
Bij mij hielp het om elk uur wat te eten, kleine beetjes. Dan bleef mijn maag voller en werd ik minder misselijk.
zondag 13 december 2015 om 09:49
Mosterd, maar gemberthee werkt inderdaad heel goed.
En er is een punt op je pols wat je met je duimtop kunt masseren. Als je drie vingers plat op je pols legt vanaf de plooi tussen je hand en pols, dan zit het punt direct naast de onderste vinger tussen de twee pezen in. Paar keer per dag 30 seconden masseren in kleine cirkelbewegingen.
En er is een punt op je pols wat je met je duimtop kunt masseren. Als je drie vingers plat op je pols legt vanaf de plooi tussen je hand en pols, dan zit het punt direct naast de onderste vinger tussen de twee pezen in. Paar keer per dag 30 seconden masseren in kleine cirkelbewegingen.
zondag 13 december 2015 om 10:01
Ik heb ook een keertje moeten spugen na een avondje Griek, en toen zat ik ook nog in het eerste trimester. Het versterkt de misselijkheid enorm en ik heb helaas ook even tijd nodig gehad voordat ik weer 'normaal' misselijk was.
Dus, het kan dat je straks verder in je eerste trimester er minder last van hebt (ik hoop het voor je ). Ik vond trouwens komkommer en chips goed helpen, vreemd genoeg.
Dus, het kan dat je straks verder in je eerste trimester er minder last van hebt (ik hoop het voor je ). Ik vond trouwens komkommer en chips goed helpen, vreemd genoeg.
zondag 13 december 2015 om 10:18
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb er gelukkig zelf niet zo heel veel last van. Ik moet wel meteen eten, zodra ik opsta. Doe ik dit niet dan is de kans groot dat ik spugend boven de toilet beland. Zijn er dingen die je wel kunt verdragen? Heel veel beterschap!
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
zondag 13 december 2015 om 10:19
quote:Moondancer schreef op 13 december 2015 @ 09:49:
En er is een punt op je pols wat je met je duimtop kunt masseren. Als je drie vingers plat op je pols legt vanaf de plooi tussen je hand en pols, dan zit het punt direct naast de onderste vinger tussen de twee pezen in. Paar keer per dag 30 seconden masseren in kleine cirkelbewegingen.Die seabands werken inderdaad op hetzelfde punt (zijn bandjes met een 'bobbel' die dat punt masseren).
En er is een punt op je pols wat je met je duimtop kunt masseren. Als je drie vingers plat op je pols legt vanaf de plooi tussen je hand en pols, dan zit het punt direct naast de onderste vinger tussen de twee pezen in. Paar keer per dag 30 seconden masseren in kleine cirkelbewegingen.Die seabands werken inderdaad op hetzelfde punt (zijn bandjes met een 'bobbel' die dat punt masseren).
zondag 13 december 2015 om 13:25
zondag 13 december 2015 om 15:14
Ik had ze bij de etos gehaald inderdaad. Wij gingen op vakantie naar het buitenland dus ik had van alles meegenomen tegen misselijkheid, gemberjam, die seabands, volgens mij nog iets homeopathisch van dr. Vogel. Volgens sommigen zit het tussen je oren, de seabands, een soort placebo-effect, maar ja, als het maar helpt.
zondag 13 december 2015 om 21:28
Hier 11 weken zwanger gelukkig! we zijn er ontzettend blij mee..
Maar.... Vanaf week 7 lig ik goed gevloerd tot aan bijna uitdrogen toe. Ik houd niets binnen aan voedsel of vocht, het spugen kan tot 5 x per dan voorkomen. Ik heb gember,cola,vla,wortels,drop,pepermuntjes,lollies,kauwgom geprobeerd maar niets helpt
ik vind ook alles stinken in mijn huis en vind alles smerig. Ik hoef maar naar 24 kitchen te kijken en krijg al kots neigingen. Oh ja, de pillen en zetpillen emesafene gehad en helpen niet..
Begin een beetje radeloos te worden
Maar.... Vanaf week 7 lig ik goed gevloerd tot aan bijna uitdrogen toe. Ik houd niets binnen aan voedsel of vocht, het spugen kan tot 5 x per dan voorkomen. Ik heb gember,cola,vla,wortels,drop,pepermuntjes,lollies,kauwgom geprobeerd maar niets helpt
maandag 14 december 2015 om 10:04
quote:Archoub schreef op 13 december 2015 @ 21:28:
ik vind ook alles stinken in mijn huis en vind alles smerig. Ik hoef maar naar 24 kitchen te kijken en krijg al kots neigingen. Oh ja, de pillen en zetpillen emesafene gehad en helpen niet..
Heb je het al met je verloskundige of huisarts besproken dat ook die pillen niet helpen? Lijkt me goed dat ze meedenken naar een oplossing. Sterkte!
maandag 14 december 2015 om 10:08