Mode & Beauty alle pijlers

Echtheid Mulberry tas

12-10-2008 16:02 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Zojuist heb ik via Marktplaats een Mulberry tas gekocht (roxanne). Er werd flink op geboden en uiteindelijk was ik de hoogste bieder.

Het meiske van wie ik hem heb gekocht heeft hem van haar ex, die vertelde dat ie echt helemaal echt is. HIj wordt ook verstuurd met dust bag, labels en hij heeft ook een insigne met een nummer.

Maar nou weet ik ook dat er tegenwoordig hele goede replica's op de markt zijn. Hoe kom ik er nou achter of ik een echte heb, of een replica?

Please???
Niet via Marktplaats kopen maar in de winkel.
Koop je een tas omdat je hem mooi vind of omdat ie van een bepaald merk is, ik begrijp dat niet.
Geen idee, maar kijk even op de site van Mulberry en vergelijk hem dan.

Ik ben wel jaloers, die tassen zijn hartstikke duur. Ik ben een paar weken geleden nog bij de Mulberry shop in Londen naar binnen gelopen. Ik had er bijna 1 gekocht, bijna.

Welke kleur heb je gekocht?
Heb even gekeken op Marktplaats (had amper van het merk gehoord tot dit topic). En mensenkinderen, wat een prijzen. Maar net als Annie; als hij mooi is, is hij mooi, toch?
Wat een prijzen idd!

Ik zou het risico niet nemen via Marktplaats. Wil je hem afhalen bij die dame of stuurt ze m op?

(ik ben zo iemand die voor een tientje op de markt een tas koopt... zou dit nooit doen)
quote:Annie Ooi schreef op 12 oktober 2008 @ 16:14:

Koop je een tas omdat je hem mooi vind of omdat ie van een bepaald merk is, ik begrijp dat niet.Een neppe kan wel net zo mooi zijn als een echte, maar de kwaliteit is waarschijnlijk een stuk minder. Begrijp wel dat TO zeker wil weten dat het een echte is.
Ik heb net even gekeken op marktplaats. Is het een bruine? Op de foto's ziet het er allemaal behoorlijk echt uit.

Als nou blijkt dat hij nep is, kan je de koop dan nog terugdraaien?
Ik heb het er niet over gehad of ik hem terug kan sturen als ie nep is. Maar ik denk dat de kans erg klein is.

T is inderdaad en schreeuwend dure tas, maar zo mooi! (ik ben voor de zwarte gevallen). Das echt een tas die je eens koopt en er jaaaaren plezier van hebt. Als ie echt is tenminste...

en nee, ik ben niet op het merk gevallen, echt op de tas. Al schijnt het wel echt een klassieker te zijn...

Is het gek als ik de tas meeneem naar de mulberry shop in Amsterdam? En hem daar laat zien? Ik weet niet of ik dat kan maken....

Nog meer tips?
In Amsterdam kan veel

Vraag is wat je er aan hebt om te weten dat hij echt is.

Stel dat hij niet echt is, verwacht je dan dat de verkoopster jouw geld teruggeeft. Als ze zo sneaky is je een nep-tas te verkopen denk ik niet dat ze dat doet.
quote:ezjeprinsesje schreef op 12 oktober 2008 @ 16:02:

Hij wordt ook verstuurd met dust bag, labels en hij heeft ook een insigne met een nummer.

Maar nou weet ik ook dat er tegenwoordig hele goede replica's op de markt zijn. Hoe kom ik er nou achter of ik een echte heb, of een replica?

Ik denk dat je met deze 'toevoegingen' er wel van uit mag gaan dat dit een echte betreft.

Maar goed, de replica's zijn inderdaad moeilijk van een echte te onderscheiden. In Bangkok weet ik een winkel waar ze eerste keus neppers verkopen, en waar je ook best nog wel wat geld voor moet betalen. Er zit wel degelijk verschil in nep en nep. Maar wat ik ook weet, is dat ze in die winkel de tassen, na aankoop gewoon in een plastic tas kieperen, en van een dust-bag hebben ze daar nog nooit gehoord....

Maar goed, ik neem toch aan dat je deze tas hebt gekocht omdat je het een waanzinnig mooie handtas vindt, en niet omdat er een of ander merkje in staat?
Tegenwoordig worden deze tas bijna identiek nagemaakt. Je kunt als leek bijna niet zien dat hij nep is. Geen idee dus of degene die jij hebt gekocht echt is.

Ik neem het risico niet, koop hem gewoon in de winkel dan weet je zeker dat hij echt is. Heb je het geld daar niet voor over, koop dan een andere tas. Stel dat je voor een nepperd een paar 100 euro neerlegt die een handelaar voor een paar tientjes heeft gekocht. Ben je lekker zuur mee.
...
Ik heb even op MP gekeken, en heb je hem gekocht van iemand uit Purmerend? Voor 125 euro? Een echte Mulberry... Sorry maar daar geloof ik geen zak van. Weet je wel wat ze nieuw kosten. Die gaan richting de 1000... Denk niet dat iemand die dan voor 125 verkoopt. Als je onder alle adv. kijkt verkoopt ze nog meer tassen en Mulberry artikelen. Lijkt me nep dus.
...
Pas op hoor. Er is een site in China waar je alle merken tassen (fake) kan kopen, incl. dustbag en kaartjes, nummers, etc. Een echte Mulberry kost denk ik minstens 1000 euro.

Daar kosten ze ongeveer 150 dollar.

Ze zien er (op de foto's) fantastisch uit en zijn ook van echt leer.
quote:ezjeprinsesje schreef op 12 oktober 2008 @ 16:02:

Dames,

HIj wordt ook verstuurd met dust bag, labels en hij heeft ook een insigne met een nummer.

Dat zegt helemaal niets. De échte neppers zeg maar, die hebben dit ook. Alleen een echte kenner kan zien of hij nep is. En ja, dat zou je in de store in A'dam kunnen vragen.
...
[quote]Emma262 schreef op 12 oktober 2008 @ 16:58:

Pas op hoor. Er is een site in China waar je alle merken tassen (fake) kan kopen, incl. dustbag en kaartjes, nummers, etc. Een echte Mulberry kost denk ik minstens 1000 euro.

Daar kosten ze ongeveer 150 dollar.

Ze zien er (op de foto's) fantastisch uit en zijn ook van echt leer.[/quote]Dat is dan een schrale troost...

Zou toch te erg zijn, dat je een tassie scoort op MP, deze nep blijkt te zijn, en er dan zo'n plastic fantastic lucht aanhangt...
125 euro is volgens mij echt nep,ze zijn inderdaad veeeeeeel duurder,dan had ze als ie echt was minimaal 500 euro moeten vragen,heb hierbij mijn twijfels!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
O ja, een vriendin van mij is net naar Turkije geweest en heeft een geweldige Tods tas gekocht. Lijkt echt net echt, maar is het niet. Daar was ie te goedkoop voor.

Misschien komt jouw Mulberry wel uit Turkije.
Wat je kan doen in het serienummer vragen (event. een foto daarvan) en dan bellen met Mulberry in (bijv.) Amsterdam.

Dan vertel je dat je een mulberry tas wil overnemen van iemand en graag wil weten of hij echt is of niet.

Persoonlijk denk ik niet dat het een echte is. Ik weet niet hoeveel je ervoor moet betalen, maar een replica via bijv. China kost 138 usd exl. verzending 25-35 usd. Risico van in China kopen is dat de douane hem kan onderschepen en dan ben je hem kwijt.
hhmmm... hij lijkt jullie dus nep, zo te lezen.

Toch twijfel ik. Het meiske had de tas gekregen van haar vriend, die garandeerde dat ie echt was. Daarnaast kreeg ze regelmatig dure cadeaus van hem, ook allemaal echt.

En tweedehands mulberry's vindt je ook op MP voor rond de 100 euro (niet de vraagprijs, maar hetgeen geboden wordt).

Oja, de tas die ik heb gekocht is idd van echt leer. Maar ja, dat mag dan ook wel....
djiez wat een geld voor een tas,

noem mij maar zunig maar in geen 500 jaar!!
Een mooi verhaal verzinnen is niet zo moeilijk. Ik denk dat de tip van goudvis, om het serienummer op te laten zoeken, toch het slimste is. Heb je er al voor betaald?
heb even op de website van mulberry gekeken; nieuw kost die tas 700 pond. Daar vraag je tweedehands dus zeker 500 euro voor....
Ik denk niet dat dit een echte is,ik heb ze ook gezien op MP,en eens een mailtjes gedtuurd met de vraag hoe ze zo goedkoop zijn terwijl de echte kei duur zijn.

Antwoord:Worden allemaal in China gemaakt,goede replica's.

Normaal worden de tassen bv van Louis Vuiton uit EEN stuk leer gemaakt en bij de nepperds zie je dat ze uit meerdere stukken zijn gemaakt middels de rand(bv van het midden van de tas)

Maar het kan ook zijn dat ze gewoon in jouw geval goed zijn nagemaakt.

Maar helaas voor jouw is de kans dat deze tas 99%nep is,anders worden ze ook niet zo goedkoop verkocht.

Maar als je het een mooie tas vind maakt het toch niet veel uit?
Omdat iemand die je helemaal niet kent zegt dat ze altijd dure maar 'echte' kado's krijgt van haar vriend geloof je dat meteen?

Ze kan alles wel verzonnen hebben.

Een tas kopen die in de winkel tegen de 1000 euro kost en op Marktplaats iets van 150 euro, ik snap niet dat iemand dat doet. Kan toch niet kloppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven