Mode & Beauty alle pijlers

Echtheid Mulberry tas

12-10-2008 16:02 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Zojuist heb ik via Marktplaats een Mulberry tas gekocht (roxanne). Er werd flink op geboden en uiteindelijk was ik de hoogste bieder.

Het meiske van wie ik hem heb gekocht heeft hem van haar ex, die vertelde dat ie echt helemaal echt is. HIj wordt ook verstuurd met dust bag, labels en hij heeft ook een insigne met een nummer.

Maar nou weet ik ook dat er tegenwoordig hele goede replica's op de markt zijn. Hoe kom ik er nou achter of ik een echte heb, of een replica?

Please???
quote:BIRMANICA schreef op 14 oktober 2008 @ 18:39:

[...]

Dan hoef ik EN niet bang te zijn dat ie NEP is .Dat is waar. Met een tas van 10 euro kan daar geen enige twijfel over bestaan, what so ever. Scheelt weer een kopzorg.
quote:meisje22 schreef op 14 oktober 2008 @ 20:15:

[...]

Dat is waar. Met een tas van 10 euro kan daar geen enige twijfel over bestaan, what so ever. Scheelt weer een kopzorg.

Dat dat trouwens nog bestaat, een tas van 10 euro.
Op de markt... op vakantie... in de uitverkoop...

Ze bestaan nog hoor!
Ik vind ze niet eens mooi
quote:mika65 schreef op 14 oktober 2008 @ 22:59:

Ik vind ze niet eens mooiIk ook niet. Die tassen van 10 euro dan.
nep absoluut. En je kan er rustig mee naar de shop gaan hoor, dan zeg je dat het een cadeautje of een erfstuk is. Maar voor 125 kan dat gewoon geen echte zijn. Je moet wel gek zijn om zo'n tas voor dat bedrag te verkopen als je er met gemak het 10 voudige voor kan vragen
hmmm... de tas (ik heb hem nog niet) gaat denk ik weer terug het grote marktplaats op. Uiteraard met de mededeling dat het een replica is. Aangezien er op de tas die ik koch behoorlijk geboden is, zal het geen punt zijn hem kwijt te raken...
Waarom wil je hem weer verkopen?
Dus dan ga je hem weer verkopen? Voor een nepperd krijg je echt je 125 euro niet terug. Als je slim bent kijk je eerst even naar wat de adverteerder aanbied. Bij haar stonden allemaal tassen te koop en ook Uggs, allemaal nieuw. Je begrijpt dan hoop ik wel direct dat dit een handelaar is en je dus ervan uit kan gaan dat het nep is.

Maar goed, je krijgt hem nu toch, dus dan zou ik hem zeker gaan gebruiken. als je hem gewoon bij je draagt ziet echt niemand dat het een nepperd is hoor. Of je moet een hele goede kenner zijn. Dus ik zou hem lekker dragen en in het vervolg beter uitkijken.
...
.
Als het je puur om de tas gaat zal het je toch een rotzorg zijn of hij nep is of niet. Je vindt het een mooie tas, je bent bereid er 125 euro aan uit te geven. Dan is het toch een goeie koop, nep op niet.
.
Je moet even op marktplaats aanvinken dat het om een verboden transactie gaat, nl. nepperds verkopen voor echt
Jammer voor TO, maar je bent heus de enige niet die hier instinkt
Met een beetje zoeken kun je voor 2 tot 300 euro een hele goede tweedehandse Mulberry (of een andere designer juweeltje) kopen op ebay, van een paar seizoenen oud, en in een mint condition,

Ik koop er vrijwel al mijn kleding/tassen, met een beetje goede speurneus (en huiswerk doen) kun je hele leuke zaken doen!
Ik zou eerst even afwachten tot je hem in huis hebt. Misschien is hij toch wel echt. Of een hele mooie copie.

Als je hem weer op marktplaats aanbiedt, biedt je hem dan aan als een echte Mulberry? Want dan doe je precies hetzelfde als degene waar je hem van gekocht hebt.
Ze schreef dat ze hem als replica op marktplaats wil zetten... dus niet als echt.

Verder staat nergens dat ze hem bij diegene uit Purmerend gekocht heeft. Kan best zijn dat de 'verkoopster' hem van dr ex-vriendje heeft gehad en denkt dat hij echt is (terwijl hij dus een neppe heeft gekocht)... tja...

Als hij mooi is zou ik hem gewoon houden.
je mag niet handelen in nepartikelen, dus dan ben je strafbaar
Je bent gewoon genept want voor die prijs kan het geen echte zijn. Al helemaal niet als meneer/mevrouw de handelaar nog meer waar aanbiedt in verschillende maten. Tja, dat is een kwestie van je verstand gebruiken. Wat op marktplaats te mooi is om waar te zijn, IS doorgaans ook niet waar....

Verkopen voor echt mag zeker niet. Dus geef even door dat er een malafide handelaar op MP zit aan de mensen van die site. Dan kunnen ze er misschien iets aan doen.
Marktplaats doet er weinig aan hoor. 'Bedankt en we doen er wat mee', maar paar dagen later staat het er nog op. Het wordt daarna verwijderd en even later staat dezelfde advertentie er weer.. Jammer. Echter.. als je zelf een advertentie set met bijv. 'riviera maison style' dan wordt hij wel gelijk verwijderd, want dat mag niet.. Tja.. Punt van verbetering voor marktplaats.

Ezjeprinsesje... en hoe was de tas? Hou je hem toch?
Hij is binnen en inderdaad nep. Hij gaat het marktplaats dus weer op, als replica. T is overigens wel een hele goede replica.

Toch geloof ik dat de verkoopster te goeder trouw is geweest. Als je er geen verstand van hebt, zie je niet dat ie nep is. Waarschijnlijk heb ik gewoon een heel kritisch oog....

quote:MysticAngel schreef op 15 oktober 2008 @ 14:11:

Met een beetje zoeken kun je voor 2 tot 300 euro een hele goede tweedehandse Mulberry (of een andere designer juweeltje) kopen op ebay, van een paar seizoenen oud, en in een mint condition,

Ik koop er vrijwel al mijn kleding/tassen, met een beetje goede speurneus (en huiswerk doen) kun je hele leuke zaken doen!Kijk! Het kan dus wel!!! Zo ben ik ook aan mijn eerste ECHTE Mulberry gekomen. En dat voor 45 euro, inclusief verzenden
Natuurlijk kan het wel. Maar dan heb je wel een tweede handse! Dit was een nieuwe, en ze had nog meer nieuwe artikelen op haar naam staan, Mulberrys Uggs, etc. Je gaat geen nieuwe Mulberry verkopen voor 125 euro terwijl hij 1000 waard is.
...
Sorry, ik wil me nergens mee bemoeien (doe ik toch) maar nu heb je hem op MP staan, maar nergens staat dat het om een nepmodel gaat... Dus nu doe je hetzelfde!
...
Ik heb een Elgin tas en portemonnee, uit de winkel aan de PC Hooft.

Hier een leidraad voor de echtheidscheck:

Het serienummer wordt gedrukt aan de achterzijde van het flapje met het logo erop.

Nog een paar tips voor de echtheidscheck:

-Als het 'goed' is:

- zit er een made in England (Summerset), made in Turkey/ China label in. Omdat de tassen zo gewild zijn, heeft Mulberry twee fabrieken geopend, 1 in China en 1 in Turkije.

- Er staan geen typefouten op de carecard (en zit er een carecard + dustbag bij..)

- De binnenzakjes met rits gaan van rechts naar links open. IS DIT NIET ZO DAN IS HIJ ZEKER NEP!

- Alle metalen delen zijn bedrukt met het Mulberrylogo of de tekst 'Mulberry'. En deze boompjes zijn helder en 'zeker' gedrukt. Geen bibbers in het ontwerp of oneffenheden in de letters.

Nep is kut.
Ik ging een tas van 1000 echt niet voor 150 verkopen.

Dat moet je voldoende waarschuwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven