Mode & Beauty alle pijlers

Echtheid Mulberry tas

12-10-2008 16:02 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Zojuist heb ik via Marktplaats een Mulberry tas gekocht (roxanne). Er werd flink op geboden en uiteindelijk was ik de hoogste bieder.

Het meiske van wie ik hem heb gekocht heeft hem van haar ex, die vertelde dat ie echt helemaal echt is. HIj wordt ook verstuurd met dust bag, labels en hij heeft ook een insigne met een nummer.

Maar nou weet ik ook dat er tegenwoordig hele goede replica's op de markt zijn. Hoe kom ik er nou achter of ik een echte heb, of een replica?

Please???
Niet doen. Het is bijna zeker nep voor dat geld. Je bent toch gek als je zo'n dure tas voor een habbekrats verkoopt. Dat doet niemand. Dus kun je ervan uitgaan dathet nep is. Serienummer vragen en bellen naar de store. Daar kunnen ze je vertellen of dat nummer uberhaupt in omloop is. Er is zoveel nep in omloop op marktplaats, dat wil je niet weten. Tassen en parfums spannen de kroon. Gisteren keek ik eens naar parfumadvertenties. Daar stond iemand tussen die wel 50 geuren van Douglas verkocht, nieuw in het cellofaan. Voor 35 euro per stuk. Die zijn dus duidelijk niet zuiver. Ofwel van de vrachtwagen gevallen ofwel hardstikke nep. Niet kopen dus.

Effe sparen en dan gewoon naar de winkel.
Mag ik vragen welke tas op marktplaats het precies is?
quote:ezjeprinsesje schreef op 12 oktober 2008 @ 17:28:

hhmmm... hij lijkt jullie dus nep, zo te lezen.

Toch twijfel ik. Het meiske had de tas gekregen van haar vriend, die garandeerde dat ie echt was. Daarnaast kreeg ze regelmatig dure cadeaus van hem, ook allemaal echt.

En tweedehands mulberry's vindt je ook op MP voor rond de 100 euro (niet de vraagprijs, maar hetgeen geboden wordt).

Oja, de tas die ik heb gekocht is idd van echt leer. Maar ja, dat mag dan ook wel....

Als ie echt was zou ze hem nooit via marktplaats verkopen, daar zijn andere kanalen voor waar je dan krijgt wat ie waard is. Als ie gebruikt is bij goede vintage stores bijvoorbeeld. Een echte Mulberry kan je als hij ongebruikt of vrijwel ongebruikt is bovendien terugbrengen naar de winkel, dus waarom zou je hem op marktplaats zetten en voor 100 euro verkopen, als je er bij de winkel rond de 1000 voor terug krijgt of hem kan ruilen voor een ander model?

Nee hoor, je bent hasske genept.
Am Yisrael Chai!
Dat vrees ik ook ja. Heb je al geld overgemaakt?

Natuurlijk heeft die verkoopster een goed verhaal bij die tas. Maar je moet niet alles geloven. Ik zou hem altijd ook gaan ophalen ALS je hem toch koopt. Maar zelfs dan kan het nep zijn....
Als je de Roxanne van Mulberry voor circa 125 euro kan kopen op Marktplaats moet je ervan uitgaan dat deze nep is.

Deze tas is een zogenaamde 'it-bag' van rond de 1100 euro, dus die koop jij niet zomaar even voor een scheet en drie knikkers op internet. Iemand die er een beetje verstand van heeft doet hem ook niet weg voor minder dan de helft van de aankoopprijs, maar zelfs dat zou ik nog twijfelachtig vinden.

Sorry, maar bij dit soort aankopen op internet moet je echt je common sense gebruiken.

Dustbag, tags en serie-nummers maken de tas niet authentiek.

De tip die hier gegeven werd over het natrekken van het serienummer lijkt me een hele goede, maar ook een beetje overbodig eerlijk gezegd.
Heb laatst ook een tas die 600 eu waard is gekocht op mp voor 100. En die is zeker weten echt. Dus het kan wel. Tip: check voor merknamen/logo in de gespen en ritsen enzo. Dat doen ze bij neppers waarschijnlijk niet. Ook de voering is belangrijk, staat vaak ook logo op, maar dat is vast wat makkelijker na te maken.

Ik denk dat je uiteindelijk een echte heel goed van nep kan onderscheiden hoor, als je m eenmaal in je handen hebt.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het een scam is. De laatste tijd hoor ik van veel meer mensen dat ze opgelicht worden via marktplaats. En dan heb ik het niet over neppe artikelen die voor echt moeten door gaan, maar spullen die helemaal nooit verstuurd worden nadat het geld is gestort.

Als je die tas echt wil hebben, zou ik hem mooi zelf gaan ophalen. Ik vertrouw Marktplaats echt niet met dat soort bedragen.
Nog iets: voor de meeste it-bags bestaan wachtlijsten, ik weet niet of er voor de Mulberry Roxanne een wachtlijst was, maar ik zie wel vaker "authentieke" it-bags op internet waar in de winkel wachtlijsten voor zijn. Logisch nadenken leert je dat als je hem voor > 1000 euro nog niet eens kan kopen maar op een wachtlijst moet, je hem dan al helemaal niet voor 100 euro ergens op de kop kunt tikken.

Ik zou sowieso nooit een dure tas via internet kopen, want volgens mij zijn ze echt allemaal nep.
Am Yisrael Chai!
Je kan iemand altijd 'nachecken' op www.internetoplichting.nl of www.opgelichtopinternet.nl

Kan dmv een naam of rekeningnr. Is natuurlijk ook niet helemaal 100%, maar als iemand daar voorkomt dan moet je zeker geen zaken met hem/haar doen.

Ophalen in natuurlijk het beste, ma ja.. dat gaat niet altijd.

Verder.. als jij het een mooie tas vind en de prijs vind je redelijk (ook voor een neppe) dan moet je het gewoon doen!
quote:goudvis30 schreef op 12 oktober 2008 @ 18:39:

Verder.. als jij het een mooie tas vind en de prijs vind je redelijk (ook voor een neppe) dan moet je het gewoon doen!

Dat is eigenlijk ook wel zo.

Heb je nog steeds 1000 euro bespaard
op de wachtlijst voor een tas????

ppff als ze hem mij niet meteen kunnen verkopen dan hoef ik hem niet meer, dan is de jas al versleten eer ik de tas heb die erbij past ;))))))
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als het inderdaad die in Purmerend is: wat het je al opgevallen dat dezelfde adverteerder ook verschillende paren splinternieuwe Uggs, een Mulberry portemonnee en allerlei andere leren tassen te koop aanbiedt? lijkt mij een handelaar en geen particulier die 'm van een vriendje heeft gekregen. Dus dat zou de kans op nep dan wel vergroten...
Ik heb een echte mulberry, op alle gespen staat het ingegraveerd, binnen voering een beetje bordeaurood geruit en er staat op het labeltje aan de binnenkant ook een soort van handtekeningetje met daaronder weer mulberry en daaronder dan weer 'made in england'.

Denk dat je vooral moet kijken naar dat het bijvoorbeeld goed gespelt is dus niet mulbeRy ipv mulbeRRy...suc6 iidg

En sowieso als het ff kan zelf halen...
Ha wat een grap ...een tas van bijna 1000 euro.

Die zal ik nooooit kopen.

Ik neem elk jaar een nieuwe tas voor 10 euro en dan heb ik elk jaar een andere.

Maar succes ermee hoor.

Ik hoop voor je dat je niet bedonderd word.
De neptassen uit China hebben ook alle details van de echte: labeltjes aan de binnen- en buitenkant, ingegraveerde naam in de rits, etc.

Maar ja, als je em mooi vindt, wat maakt het dan uit. Ik zou em wel gaan ophalen in elk geval.
Serienummer natrekken biedt ook geen zekerheid lijkt mij. Stel vriendin/ tante/ buuf heeft een echte, schrijf je toch even dat nummer over et voila.

Een mooie tas is een mooie tas en voor echt leer is 100euro zeker niet te veel maar of hij echt is zal je nooit te weten komen vrees ik.
quote:fashionvictim schreef op 12 oktober 2008 @ 18:38:

Nog iets: voor de meeste it-bags bestaan wachtlijsten, ik weet niet of er voor de Mulberry Roxanne een wachtlijst was, maar ik zie wel vaker "authentieke" it-bags op internet waar in de winkel wachtlijsten voor zijn. Logisch nadenken leert je dat als je hem voor > 1000 euro nog niet eens kan kopen maar op een wachtlijst moet, je hem dan al helemaal niet voor 100 euro ergens op de kop kunt tikken.

Ik zou sowieso nooit een dure tas via internet kopen, want volgens mij zijn ze echt allemaal nep.

Voor de tassen van Mulberry bestaat geen wachtlijst. Je kan ze meteen meenemen in de winkel. Ze zijn wel duur maar ook weer niet zo duur.

Als je er 125 euro voor moet betalen, dan zou ik het wel doen. Dat is het risico wel waard vind ik.
quote:Metatron schreef op 12 oktober 2008 @ 18:29:

Heb laatst ook een tas die 600 eu waard is gekocht op mp voor 100. En die is zeker weten echt. Dus het kan wel. Tip: check voor merknamen/logo in de gespen en ritsen enzo. Dat doen ze bij neppers waarschijnlijk niet. Ook de voering is belangrijk, staat vaak ook logo op, maar dat is vast wat makkelijker na te maken.

Ik denk dat je uiteindelijk een echte heel goed van nep kan onderscheiden hoor, als je m eenmaal in je handen hebt.Ben 'nieuwsgierig' wat voor tas je gekocht hebt...
Een Mulberry tas voor 125 euro? Meid, die is haske nep!
quote:BIRMANICA schreef op 12 oktober 2008 @ 19:19:

Ha wat een grap ...een tas van bijna 1000 euro.

Die zal ik nooooit kopen.

Ik neem elk jaar een nieuwe tas voor 10 euro en dan heb ik elk jaar een andere.

.Ja, dus?
Ezjeprinsesje, laat je nog even weten of het wat is als je de tas hebt ontvangen?

Ik ben heel benieuwd.
Ik heb altijd geleerd:

Als iets te mooi om waar te zijn is......

(kortom ik denk dat je een nepperd te pakken hebt)

Uiteraard zal der vast ooit wel eens iemand geluk hebben dat ie een echte voor een prikkie op de kop tikt, maar de kans dat jij bij die 0.01% hoort is wel erg klein. Des te meer omdat deze dame nog veel meer "dure merk" spullen verkoopt...
ben er weer!

Kreeg vanmorgen een mailtje dat de tas (aangetekend!) is verzonden. Ben echt ontzettend benieuwd.

Weet nog steeds niet of ie echt is of niet. Maar ik ga er wel vanuit dat als ie nep is, het een enorm goede replica is.

Heb namelijk eerder via MP een gebruikte Mulberry gekocht. Dat model was niet heel erg gangbaar (lees: niet zo gewild) en een paar jaar oud. Die was wel echt origineel (bon gezien) en heeft toch maar (nouja, maar) 50 euro gekost..

Ik hou julli eop de hoogte!
quote:goudvis30 schreef op 13 oktober 2008 @ 07:21:

[...]

Ben 'nieuwsgierig' wat voor tas je gekocht hebt...Longchamp Legend... enige tegenvaller was dat het een kleintje was ipv grote... ik wist niet eens dat ze er in verschillende maten waren.. maar hij is echt en mooi! :-)
quote:dufty schreef op 13 oktober 2008 @ 07:36:

[...]

Ja, dus?

Dan hoef ik EN niet bang te zijn dat ie NEP is En ik heb altijd een andere als ik denk dat ik een ander wil.Nooit geen kopzorgen over echtheid en certificaten e.d .

Kan ik ALTIJD betalen inplaats van 1000 euro o.i.d.Dat heb ik nl niet elke maand op de plank liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven