Mode & Beauty alle pijlers

Echtheid Mulberry tas

12-10-2008 16:02 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Zojuist heb ik via Marktplaats een Mulberry tas gekocht (roxanne). Er werd flink op geboden en uiteindelijk was ik de hoogste bieder.

Het meiske van wie ik hem heb gekocht heeft hem van haar ex, die vertelde dat ie echt helemaal echt is. HIj wordt ook verstuurd met dust bag, labels en hij heeft ook een insigne met een nummer.

Maar nou weet ik ook dat er tegenwoordig hele goede replica's op de markt zijn. Hoe kom ik er nou achter of ik een echte heb, of een replica?

Please???
Ben het eens met nogeensdan.
quote:queenie1 schreef op 16 oktober 2008 @ 21:54:

Sorry, ik wil me nergens mee bemoeien (doe ik toch) maar nu heb je hem op MP staan, maar nergens staat dat het om een nepmodel gaat... Dus nu doe je hetzelfde!idd. Beetje jammer
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:borodini schreef op 16 oktober 2008 @ 22:23:

[...]

idd. Beetje jammer niet alleen jammer, gewoon strafbaar
Ik zie inderdaad dat je hem op Marktplaats hebt gezet als echte Mulberry tas. Hij ziet er ook echt uit. Hoe weet je zeker dat hij niet echt is? Ik zie het niet in ieder geval.
zo, hij is verkocht, via Marktplaats.

Uiteindelijk heb ik er nog 70 euro voor gekregen. Vet verlies, maar dan ben ik hem gelukkig wel kwijt. Het zat me gewoon niet lekker.

Voor de duidelijkheid: ik heb de tas niet als echt aangeboden, dat staat nergens in de advertentie. En ook de vrouw die hem kocht is er van op de hoogte dat het een replica is.

Nou, dat was een hele dure les...
70 euro voor een neptas... tssssk
Er stond nergens in de advertentie dat het om nep ging. Dus je doet suggereren of het echt is.
...
Waarom heb je dan eerst ons om advies gevraagd, vervolgens daar niet naar geluisterd en toch die neptas gekocht?

Dat snap ik dan weer niet. Dat had je die 70 euro voor de 'dure les' kunnen besparen.
[quote]ezjeprinsesje schreef op 16 oktober 2008 @ 17:06:

Hij is binnen en inderdaad nep. Hij gaat het marktplaats dus weer op, als replica. T is overigens wel een hele goede replica.

Toch geloof ik dat de verkoopster te goeder trouw is geweest. Als je er geen verstand van hebt, zie je niet dat ie nep is. Waarschijnlijk heb ik gewoon een heel kritisch oog....

[...]

Kritisch oog? Ik vind dat je gewoon een beetje naief bent om te denken dat iemand haar nieuwe loeidure tas voor zo weinig geld verkoopt...

En dan zelf het ding weer verpatsen voor 70,00 terwijl je er niet bij zet dat het een nepperd is. Door dit soort verkopers krijgt marktplaats nu een slechte naam.
Dat bedoel ik dus, ik hoef die hele tas niet eens te zien.

Met het verhaal van 150/1000 kan mijn buurmeisje van 5 zelfs snappen dat het een nep tas was.

En idd jammer dat marktplaats nog meer verpest wordt.
quote:ezjeprinsesje schreef op 17 oktober 2008 @ 13:37:

zo, hij is verkocht, via Marktplaats.

Uiteindelijk heb ik er nog 70 euro voor gekregen. Vet verlies, maar dan ben ik hem gelukkig wel kwijt. Het zat me gewoon niet lekker.

Wat zat je niet lekker? Het feit dat het een nepperd was? Het idee dat je dacht een echte te kopen terwijl dat niet het geval was? Het feit dat je poging om voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten niet gelukt is?

Ik had nog nooit van Mulberry of de roxanne gehoord, maar heb nav dit topic een plaatje van de tas opgezocht. Ik vind echt echt een supermodel! Als het ding goed in elkaar zit en van een mooie kwaliteit leer is gemaakt, dan is 125 euro voor een model tas die je mooi vind toch niet duur? Waarom zit het je dan niet lekker? Het gaat toch om de tas, niet het merk?
Ik weet niet of je de rest van de advertenties hebt bekeken van Ezelprinsesje, maar daar zie je toch wel heel duidelijk een duur merken patroon in. Dus ik neem aan dat ze gewoon een eggie en geen neppie wilde hebben.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
oei. heb net even op de mulberry site gekeken, zitten wel mooie dingen tussen.....voor ruim duizend euro

zoiets zou ik nooit via MP doen. Al HAD ik een echt mulberry tas waar ik vanaf wilde, zou ik hem nooit voor 125 euro verkopen. Dan zou ik er zelf ook wel minstens 500 euro voor vragen (voor een tas van ruim duizend euro dan). Lijkt me dus niet logisch dat een meisje even van d'r tas af wil voor 100 euro

En als je naar haar andere advertenties kijkt en er staan daar allerlei andere (duur merk) dingen tussen...tsja....dan weet je het eigenlijk al.
Je kunt gewoon een mail sturen naar MULBERRY,s in Londen,ff googlen, en vragen of zij het serie nummer kennen.

Ik heb zelf een MULBERRY tas recent gekocht in de PC( idd 1000 euro in de uitverkoop) maar schrok me een hoedje toen ik zag dat de binnenkant made in Turkije was!?

Ik heb gemaild en aan de hand van het serienummer binnenin legde zij uit waar elk onderdeel van de tas gemaakt werd en waarom dit was(uitbesteding productiekosten)

Als je tas echt is moet dat daar dus bekend zijn.

Succes!
.
Je begrijpt het niet helemaal Lindy...

Alleen de voering is gemaakt in Turkije, het in elkaar zetten van de tas gebeurt gewoon in Engeland.

Dat rechtvaardigd de prijs en de exclusiviteit. En het zijn zeker geen duizend in een dozijn tassen zoals bijv de tassen van HM, waar overigens niets mis mee is, als je ervan houdt.

Ieder zijn smaak zal maar zeggen toch?
.
quote:bloem42 schreef op 20 oktober 2008 @ 18:45:

Je begrijpt het niet helemaal Lindy...

Alleen de voering is gemaakt in Turkije, het in elkaar zetten van de tas gebeurt gewoon in Engeland.

Dat rechtvaardigd de prijs en de exclusiviteit. En het zijn zeker geen duizend in een dozijn tassen zoals bijv de tassen van HM, waar overigens niets mis mee is, als je ervan houdt.

Ieder zijn smaak zal maar zeggen toch?
grote merken produceren schaamteloos massaproductie in Turkije en China en Taiwan. Kwaliteit is het allang niet meer
Mulberry exclusief??? Iedereen op de golfbaan heeft zo'n tas (made in Turkey)
Helaas wordt er op marktplaats heel veel nep verkocht (lees: 95% is nep, misschien nog wel meer...namakers kunnen zelfs al bonnen vervalsen....!) Ik kan het nu redelijk vaststellen door de "feel" van het leer. Je kunt altijd eens de Mulberry shop inlopen en de echte voelen, het gewicht en het leer.

Tip: om een echte, originele designertas te winnen moet je eens kijken op www.wineentas.eu

Die zijn in ieder geval echt!
Ahhhh... weer iemand die zich speciaal aanmeldt voor dit soort dingen... Amy ga ergens anders heen. Hier mag geen reclame gemaakt worden!!
De vraag van Ezjeprinsesje is hoe ze kan zien of de tas echt niet, en ik vind het een beetje sneu dat 80% hier op het feit ingaat dat ze dat wil weten. En wat dan nog?

Ik heb dit topic gevonden omdat ik ook morgen bij iemand ga kijken via Marktplaats. En ja, ik kick op het merk. Shoot me. Ik vind authenticiteit belangrijk.

Ik vond de tip van het serienummer vragen een goede tip, ik heb het meteen gedaan.

Wish me luck!
Als je kickt op het merk maar niet op de prijs waarom koop je dan geen tas op designer vintage? Dat is marktplaats voor designer items. Alle stukken die daarop staan worden vooraf gekeurd op echtheid en dan weet je dus zeker dat je geen nep spul koopt.

Vind het wel goed van je dat je in ieder geval info opzoekt voordat je de tas koopt. Zelfs al is het in een topic van 2008, sommige tips blijven bruikbaar.

In ieder geval veel geluk en ik hoop dat je naderhand nog even komt vertellen hoe het gelopen is. Daar ben ik oprecht benieuwd naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven