Begin bevalling?

16-12-2015 20:07 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb sinds deze nacht last van serieuze pijnlijke harde buiken(weeën??) gepaard met pijn in rug. Ze kwamen deze nacht ongeveer om de 8 minuten en deze morgen soms om de 4 minuten.

Gisteren aan de monitor gelegen en deze registreerde wat volgens de gynaecoloog voorweeën waren. Er zat regelmaat in en ze gingen ongeveer tot 80% (Of dat iets wil zeggen denk ik niet). Deze voelde ik dus amper en zijn niets in vergelijking wat ik nu voel en zeker deze middag ,vraag mij af of hetgeen ik nu voel ook voorweeën kunnen zijn...

Ook verlies ik sinds het inwendig onderzoek van gisteren slijmerig bloed (Sorry voor details). Nu merk ik dat het aan het minderen is als ik rechtzit (de pijn), maar krijg de volle laag terug als ik ga liggen!

Ben 40 weken en 1 dag.

MOE
Dat wordt een babietje!

Is je man thuis? Je hoeft toch niet te blijven liggen?
spannend, ik zou gewoon even bellen en uitleggen wat je voelt. Dan kunnen zij bepalen of je langs moet komen, maar het lijkt mij dat het begonnen is. Zet m op.
Je gaat mijn antwoordt vast niet leuk vinden maar het hoeft niet zo te zijn dat je bevalling nu begint.

Dit kan ook alleen voorwerk zijn. Het is ook gewoon super spannend.

Ga lekker douchen, fijn boek lezen, tv kijken en hopen dat het doorzet.

Veel succes en geluk!
Maar zit er nu regelmaat in? Lekker douchen, ontspannen en de verloskundige bellen als je het even niet zeker weet!
Oh en altijd bellen. Beter te vaak dan te weinig.
Misschien de slijmprop.

Effe afwachten maar het zijn zeker de eerste tekens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En als je je nu moe voelt..probeer nog even wat te slapen. Mocht het vannacht niet echt van start gaan dan toch zeker morgen of die nacht daarop. Je rust pakken. Want je hebt nog heel wat topsport te doen. Heel veel succes! Leuk, straks n baby'tje!!
Bedankt voor de reacties. Woon in België, ben wel geboren in NL. Dus is het zoiezo een bevalling in het ziekenhuis. Had gisteren bij het onderzoek 1 cm ontsluiting, maar daar loop ik al 3 weken mee. Wil niet te snel naar het ziekenhuis vertrekken ook, want moest ik dit deze nacht gedaan hebben zat ik daar nu ook niet veel te doen denk ik. Als ik wandel krijg ik harde buiken en pijnscheuten... Rechtop zitten lukt momenteel wel. Regelmaat is er ook uit. Frustrerend allemaal. Manlief is ook al heel de dag bij me gebleven, maar die had al een baby verwacht denk ik :D
Ik dacht dat je bij bloedverlies altijd moet bellen?
Spannend!! Ik hoop echt voor je dat het doorzet en dat je gauw met je kindje in je armen ligt!
Was het niet zo dat als de weeën verdwijnen als je een warme douche neemt, dat het dan voorweeen zijn?

Ik had ook zulke klachtjes 2 dagen voor de uiteindelijke bevalling!
Je bent onzeker dus bel je even. Al is het maar omdat je bloed verliest
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Neem een lekkere warme douche, echt dat helpt. Het ontspant, en wie weet zet het door? Lekker rechtop in bed/bank zitten met veel kussens in je rug. Probeer te rusten/slapen. Je hebt je energie nog nodig, wie weet vannacht al. Maar het lijkt me ook frustrerend die onzekerheid.
Als je bloed blijft verliezen, even bellen.
Dat bloeden kon gebeuren zei de gynaecoloog gisteren, heb deze morgen ook gebeld naar het verloskwartier en hoef me geen zorgen te maken over het bloed. Ben natuurlijk vergeten vragen hoelang ik met deze "klachtJES" ( @Siepie Help dat beloofd!) moet blijven rondlopen eer naar het ziekenhuis te gaan.
Bel gewoon even, anders zit je ook maar te piekeren.
Bij eerste kind moest ik pas bellen bij regelmatige weeën om de vijf minuten....

Komt vast goed! Gewoon lekker vroeg gaan slapen, je merkt echt wel wanneer het echt begonnen is!
Mijn 'slijmprop' met bloed verloor ik op een donderdagochtend, de voorweeen bleven aanhouden tot zaterdag avond, toen wist ik dat het echt begonnen was, weeen kwamen veel frequenter en moest ze echt opvangen met mijn ademhaling en ontspanning, zondagochtend is mijn dochter geboren.

Voorweeen kunnen lang duren! Heel irritant! Maar het zal geen week meer duren suc6 met de laatste loodjes!!
quote:Siepie1974 schreef op 16 december 2015 @ 20:56:

Bij eerste kind moest ik pas bellen bij regelmatige weeën om de vijf minuten....

Komt vast goed! Gewoon lekker vroeg gaan slapen, je merkt echt wel wanneer het echt begonnen is!

En je mag altijd bellen als je je onzeker voelt en vragen hebt. Niet iedere bevalling gaat volgens de boekjes met weeen om de aantal minuten.

Succes TO! Hopelijk zet het door of kun je nog even goed ontspannem voor het begint.
Een bad hielp in het begin, maar na een poosje was de pijn daar weer.

Stoppen voorweeën helemaal?
Het ging bij mij best lang door. Ben op een gegeven moment in slaap gesukkeld en s'ochtends was het over....

Dag daarop begon het echte werk 😬
Hoe is het nu to? Ben benieuwd of het heeft doorgezet!
Ik denk dat ze nu aan het bevallen is
Ik hoop dat ze al bevallen is! O heerlijk, zo'n warm vers babietje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven