Zit het er gewoon niet in?

17-12-2015 19:44 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iets wat ik steeds vaker denk. Het is net zoiets als talent, je hebt het of je hebt het niet. Zo zie ik mezelf in dit leven een beetje. Een hopeloos geval. Iemand die zich nergens echt bij hoort voelen. Iemand die nergens echt in wil investeren. Echt zo'n net niet persoon dus.

Dus, kan het gewoon dat het er bij iemand niet in zit?
Nee volgens mij niet. Maar je klinkt erg ongelukkig, heb je hulp?
Klinkt behoorlijk depressief.
Maar je bent dan wel een goeie net niet persoon?
Krijg de rambam. Allemaal.
Ik denk dat iedereen zo zijn/haar talent heeft.

Misschien heb jij die van jou gewoon nog niet ontdekt.
Te weinig externe motivatoren in je leven?
Er zouden genoeg dingen moeten zijn die me zouden motiveren. Maar nee, ik ga nergens voor, niks is leuk/goed genoeg.

Ik krijg wat hulp, maar ook dat schiet niet op. Ik heb geen doodswens, maar leven met mezelf wil ik ook niet.
Ik denk dat er bij iedereen wel iets inzit, alleen kan het best even duren voordat je het vindt.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Hie breng je je dagen door?
Ja, ik geloof echt dat je dan wel aanleg of talent voor iets kunt hebben... Maar 4/5e is ook gewoon keihard werken. En als je gemotiveerd bent dan kun je echt wel bereiken wat je wilt. (Pianospelen, een vreemde taal leren, dat soort dingen). Dat staat of valt niet alleen met talent.
Je klinkt aardig depressief, goed dat je hulp hebt
Ik dacht vroeger als tiener dat ik vast ergens wel heel bijzonder in zou zijn of worden. Nu blijkt dat ik als heel gewoon bijzonder mens heeel gelukkig kan zijn. Hoe gewoner ik mezelf ben gaan vinden, hoe fijner ik me voel (en vice versa).
Ik voel me zo moedellooos
quote:yasmijn schreef op 17 december 2015 @ 20:00:

Hie breng je je dagen door?Ik werk 4 dagen in de week en heb één keer in de twee weken therapie. Daarnaast zit ik continu thuis ongelukkig en zielig te wezen. Ben dat zo zat.
Ik vind het al knap dat je vier dagen werkt.

Ik red dat niet (door verschillende issues).

Heb je het wel naar je zin op je werk?
quote:Aubree schreef op 17 december 2015 @ 20:27:

[...]

Ik werk 4 dagen in de week en heb één keer in de twee weken therapie. Daarnaast zit ik continu thuis ongelukkig en zielig te wezen. Ben dat zo zat.

Je hoéft toch niet continue thuis te zitten en daar ongelukkig en ziek van te worden?

Ga een cursus doen, vrijwilligerswerk, ga sporten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Aubree schreef op 17 december 2015 @ 20:27:

[...]

Ik werk 4 dagen in de week en heb één keer in de twee weken therapie. Daarnaast zit ik continu thuis ongelukkig en zielig te wezen. Ben dat zo zat.Maar waarom ben je dan zielig?
Ik heb je even geloept maar je topics zijn best wel zorgwekkend.... je zoekt zoveel. maar misschien eens echt goede hulp gaan zoeken en hopelijk vind je de dingen bij jezelf... weet niet hoe jong je nog bent, maar schrik wel een beetje van
Ik ben zeker niet zielig, maar ik doe steeds zo zielig. Zo in die slachtofferrol en ik denk zo negatief steeds. Ik word gewoon doodmoe van mezelf.

Ik wil positief zijn, ik wil mezelf de tijd geven, maar het kost me blijkbaar teveel moeite.
Hoe oud ben je?
@Mwa, begin 20.

@Lotte, ik ga niet echt met plezier naar mijn werk, maar ik ben bang dat als ik dat opgeef het helemaal bergafwaarts gaat.
quote:Aubree schreef op 17 december 2015 @ 21:30:

Ik ben zeker niet zielig, maar ik doe steeds zo zielig. Zo in die slachtofferrol en ik denk zo negatief steeds. Ik word gewoon doodmoe van mezelf.

Ik wil positief zijn, ik wil mezelf de tijd geven, maar het kost me blijkbaar teveel moeite.Ik zou toch maar een rondje gaan maken langs de huisarts en een psych.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb je vriendinnen / vrienden Ik denk dat dat ook een belnagrijke basis is of voor je kan zijn
Familie?
quote:Aubree schreef op 17 december 2015 @ 21:38:

@Lotte, ik ga niet echt met plezier naar mijn werk, maar ik ben bang dat als ik dat opgeef het helemaal bergafwaarts gaat.

Snap ik.

Ik denk dat het inderdaad verstandig is dat je naar de huisarts gaat.

Zie je dat zitten?
Ik heb geen passie of talent. Wel heb ik meerdere hobby's, daar die zijn allemaal oppervlakkig. Haast iedereen die ik ken is wel ergens heel goed in of blinkt ergens in uit, maar ik niet. Dus het bestaat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven