Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Starshine schreef op 30 november 2015 @ 16:32:

[...]

Mijn punt is dat het niet verboden is om spullen alvast in je tas te doen. Huisregels of niet.

In de huisregels bij veel theaters en concertzalen staat ook dat de directie niet aansprakelijk voor vermissing of schade aan je jas als je die in de bewaakte garderobe hangt tegen betaling. Maar als je jas toch stuk of weg is, krijg je van de wet gewoon gelijk dat de directie wèl aansprakelijk is.

Volgens mij laten mensen zich veel te veel aanleunen onder het mom van huisregels.

In veel supermarkten nabij scholen weren ze groepen scholieren, of ze moeten hun tas buiten laten. Als je er echt een zaak van wil maken, mag dit volgens mij ook niet.

Oh ja dat vind ik ook zo irritant. Overkomt me regelmatig. Liggen al jouw boodschappen daar opgestapeld, maar het inpakken kun je voorlopig vergeten. Vooral ook irritant als zo'n vrouw of man voor je dan (buiten het feit dat hij/zij sowieso al heel sloom bezig is) opeens ontdekt dat hij/zij geen zegels heeft gehad of dat er iets niet klopt op het bonnetje. Gaan ze dan op hun dooie akkertje ook nog met de caissière bespreken.

Meestal ga ik heel opzichtig over hun boodschappen hangen en mijn boodschappen pakken, in de hoop dat de boodschap duidelijk is. Of ik duw hun boodschappen aan de kant.
Wat ik ook vervelend vindt zijn groepjes mensen, waarbij je je afvraagt waarom ze in hemelsnaam met een hele groep die paar boodschappen moeten doen. Altijd staat er wel iemand in de weg en je komt ze overal tegen in de winkel. Het is vaak al druk in de winkel, waarom moet je dan met 6 man 3 boodschappen komen halen?

Of een moeder die dan vlees uit staat te zoeken en dan 2 slungelige pubers die er dan naast staan, terwijl ze niks zeggen. Dan moet je er bij en die pubers bekijken je vanuit hun ooghoeken, maar gaan niet aan de kant. Totdat je vraagt of je erbij mag.
Vanmorgen in de plaatselijke super: klein hummeltje, denk een jaar of 2, is bezig het groenteschap in de klimmen. Geen ouder in de buurt, de winkelmanager tilt het meisje er weer uit en zegt dat dit niet mag in de winkel. Op dat moment komt de (waarschijnlijk ) moeder om de hoek en die valt me toch uit tegen de manager : Hoe haalde ze het in haar hoofd om haar kind aan te raken, op te tillen zelfs! En snapte ze dan niet dar zo'n kleintje nog niet weet of iets mag of niet. Lichtelijk verbouwereerd heb ik staan toekijken. Je verliest je kind, zeker zo jong, toch ook niet uit het oog in een drukke winkel?
quote:nieuwsbrief50 schreef op 19 december 2015 @ 18:27:

Vandaag bij Dirk mijn ogen uitgekeken. Zalm en garnalen in de aanbieding, 3 verpakkingen voor 5 euro. Komen 2 mannen met allebei een kar en hijsen de 2 vriezers compleet leeg. Bedrijfsleider over zijn toeren: dat kan niet, dat mag niet. Antwoord, waar staat dat?

Laden vol en gaan betalen. Lachen die kerels, bleek goedkoper te zijn dan de groothandel.Paar jaar geleden ook eens gezien, maar dan op de parkeerplaats terwijl ze het bestelbusje aan het vullen waren. Met op de zijkant de reclame van de eettent een paar kilometer verder. Die bladerdeeg-met-verse-zalm-en-spinazie was dan toch niet zo 'vers' als allicht bedoeld op hun kaart. Geloof dat ze er een euro of 15, 16 voor vroegen.
Ik zie de plaatselijke frietboeren regelmatig frikandellen kopen bij de Lidl.
quote:Lea32 schreef op 19 december 2015 @ 19:39:

Vanmorgen in de plaatselijke super: klein hummeltje, denk een jaar of 2, is bezig het groenteschap in de klimmen. Geen ouder in de buurt, de winkelmanager tilt het meisje er weer uit en zegt dat dit niet mag in de winkel. Op dat moment komt de (waarschijnlijk ) moeder om de hoek en die valt me toch uit tegen de manager : Hoe haalde ze het in haar hoofd om haar kind aan te raken, op te tillen zelfs! En snapte ze dan niet dar zo'n kleintje nog niet weet of iets mag of niet. Lichtelijk verbouwereerd heb ik staan toekijken. Je verliest je kind, zeker zo jong, toch ook niet uit het oog in een drukke winkel?Oh die heb ik ook wel eens gehad, maar toen was ik de optillende partij. Ik heb het jong diep in de ogen gekeken en hem met klem verzocht zijn moeder te vragen hem op te voeden, als ze per ongeluk tijd had.

Vandaag bij Dirk mijn ogen uitgekeken. Zalm en garnalen in de aanbieding, 3 verpakkingen voor 5 euro. Komen 2 mannen met allebei een kar en hijsen de 2 vriezers compleet leeg. Bedrijfsleider over zijn toeren: dat kan niet, dat mag niet. Antwoord, waar staat dat?

Laden vol en gaan betalen. Lachen die kerels, bleek goedkoper te zijn dan de groothandel.Dirk had toch laatst ingevoerd dat je van een aantal producten maximaal zoveel pp mag, of gaat dat pas in in januari?
Geen idee....
quote:Saracenen schreef op 19 december 2015 @ 19:52:

[...]

Paar jaar geleden ook eens gezien, maar dan op de parkeerplaats terwijl ze het bestelbusje aan het vullen waren. Met op de zijkant de reclame van de eettent een paar kilometer verder. Die bladerdeeg-met-verse-zalm-en-spinazie was dan toch niet zo 'vers' als allicht bedoeld op hun kaart. Geloof dat ze er een euro of 15, 16 voor vroegen.

Ben ik dan errug vals als ik diep in de nacht de poster/folder van Dirk ophang met de werkelijke prijs?

Of, nog valser: dit op de FB pagina post?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 19 december 2015 @ 22:10:

[...]

Ben ik dan errug vals als ik diep in de nacht de poster/folder van Dirk ophang met de werkelijke prijs?

Of, nog valser: dit op de FB pagina post?Ja.
Even een Action-momentje. Ze hebben daar alleen pin-kassa. Staat er met koeiletters op 12 plaatsen vermeld, inclusief de melden echt geen contantgeld aanwezig. Vervolgens wordt het regelmatig omgeroepen.

En ja, hoor, de mevrouw voor mij had het niet gezien. Helemaal verontwaardigd en beduusd. En nee, ook voor één keer mocht het niet, want de cassiere had geen geld in zijn kassa. Duh.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Laden vol en gaan betalen. Lachen die kerels, bleek goedkoper te zijn dan de groothandel.In de folder staat inderdaad vaak een beperking van zoveel stuks. Of bij het product zelf of in de algemene informatie (staat bij de geldigheid).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik erger me groen en geel aan de grootste grootgrutter van het land. Ongelooflijk slecht bevoorraad.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 21 december 2015 @ 11:21:

Ik erger me groen en geel aan de grootste grootgrutter van het land. Ongelooflijk slecht bevoorraad.Jumbo?
quote:Autofan schreef op 21 december 2015 @ 11:58:

[...]

Jumbo?

Eigenlijk had ik moeten zeggen dat ik me blauw erger.

Bij Jumbo grijp ik nooit mis maar die andere is een heel stuk dichterbij.
quote:AnnaRaven schreef op 07 december 2015 @ 13:56:

[...]

Met dan wel zo'n met irritant geluid.. toch nog een ergernis

Even de rest van het topic niet gelezen, maar bij Carrefour kun je dingen terug uit de scanner halen door eerst een knop 'annuleren' in te drukken en dan het product te scannen.

Dat geeft een zeer luide en herkenbare toon, en om die reden weiger ik om die scanner nog te gebruiken.

Je kunt hier ook alleen maar scannen met je klantenkaart (die ik niet meer wil), dacht dat je bij AH een soort 'gastenkaart' kon gebruiken daarvoor?
quote:MonicaGeller schreef op 21 december 2015 @ 13:22:

[...]

Even de rest van het topic niet gelezen, maar bij Carrefour kun je dingen terug uit de scanner halen door eerst een knop 'annuleren' in te drukken en dan het product te scannen.

Dat geeft een zeer luide en herkenbare toon, en om die reden weiger ik om die scanner nog te gebruiken.

Je kunt hier ook alleen maar scannen met je klantenkaart (die ik niet meer wil), dacht dat je bij AH een soort 'gastenkaart' kon gebruiken daarvoor?Je kunt wel een anonieme bonuskaart gebruiken geloof ik. Maar hoe dan ook, kwestie van koppelen aan je bankgegevens en ze alsnog heel veel data. (Oké, beetje paranoia, maar moet kunnen)
Gruwel het is Kerstvakantie. Bomvolle karren in de winkel, met schreeuwende kinderen. Hou me ten goede, ik vind kinderen leuk, behalve als ze niet opgevoed zijn. Er waren 2 kinderen van een jaar of 10 aan het rondkarren met zo'n kinderkarretje, snoeihard de bochten nemen en tot 2 keer aan toen keihard tegen iemand aan. Waar zijn die ouders????????? Nou moeder gevonden, stond de Canei in te laden. Ze was niet van plan om er iets aan te doen, kinderen moesten toch kunnen spelen. Ok......maar toch niet in een supermarkt? Heb zo iets kinderachtigs gedaan, heb de bedrijfsleider erbij gehaald. Die me godzijgeprezenhalleluja gelijk gaf.

Niet helemaal eerlijk heb echt mijn dag niet, snipverkouden en word al woedend als een blaadje langs mijn oor gaat.
Waarom doen zo veel mensen hun kerstinkopen (en volgende week alles voor de jaarwisseling) altijd zo laat? Je kunt een heleboel dingen vooraf halen en invriezen zodat je kort van tevoren alleen nog naar de visboer, poelier of slager moet en misschien naar de groenteboer voor een krop sla en een doos aardbeien. Scheelt een hoop ergernis.
quote:nieuwsbrief50 schreef op 21 december 2015 @ 18:14:

Gruwel het is Kerstvakantie. Bomvolle karren in de winkel, met schreeuwende kinderen. Hou me ten goede, ik vind kinderen leuk, behalve als ze niet opgevoed zijn. Er waren 2 kinderen van een jaar of 10 aan het rondkarren met zo'n kinderkarretje, snoeihard de bochten nemen en tot 2 keer aan toen keihard tegen iemand aan. Waar zijn die ouders????????? Nou moeder gevonden, stond de Canei in te laden. Ze was niet van plan om er iets aan te doen, kinderen moesten toch kunnen spelen. Ok......maar toch niet in een supermarkt? Heb zo iets kinderachtigs gedaan, heb de bedrijfsleider erbij gehaald. Die me godzijgeprezenhalleluja gelijk gaf.

Oh, maar ik geef je helemaal gelijk.

Goed gedaan!
Ik heb ze vandaag gedaan Marianne

Had wel een heuse ergernis.

Een of ander stom mens met zo'n trekkarretje die het héle schap met vleeswaren stond te blokkeren. Stond zo'n apart stelling voor dus langs de andere kant erbij kon niks.

Mens stond echt minutenlang alles te blokkeren en alleen maar stompzinnig te kijken in die koeling. Kies godnondeju iets en zout op mens

Ik kon ook niet vragen of ik er even snel bij mocht want niet mijn vaste winkel dus ik moest ook even kijken wat ze hadden en wat ik dus moest hebben.

Vervolgens bij het tapas schap, zelfde verhaal.

Toen heb ik haar een schop tegen het mandje gegeven vergezeld van het boze oog.

Denk dat ze me begrepen had want toen ze daarna doodgemoedereerd gratis ah koffie zat te drinken keek ze me erg smerig aan.

Gottegottegot, ik word er nog agressief van als ik er aan denk
668, the neighbour of the Beast
quote:MarianneDavids schreef op 21 december 2015 @ 18:33:

Waarom doen zo veel mensen hun kerstinkopen (en volgende week alles voor de jaarwisseling) altijd zo laat? Je kunt een heleboel dingen vooraf halen en invriezen zodat je kort van tevoren alleen nog naar de visboer, poelier of slager moet en misschien naar de groenteboer voor een krop sla en een doos aardbeien. Scheelt een hoop ergernis.Nou ja dat is hier dus het probleem, dat iedereen ze nu al doet. Ik ga ze overmorgen pas doen omdat ik dan een auto-met-chauffeur tot beschikking heb , maar voor mijn dagelijkse schapjes mag ik nu ook wel een uur extra uittrekken omdat de super afgeladen vol is met mensen die inslaan als WO III op til is.
Ik ben blij dat ik geen inkopen hoef te doen voor de kerst, een paar dagen weg heeft zo zijn voordelen. Dagelijkse boodschappen hoeven we deze week ook niet meer te doen, ik doe wel een greep in de vriezer. Voor oud en nieuw haal ik het één en ander in een Duitse supermarkt, ze hebben daar toch weer andere dingen dan hier. Ook druk maar wel wat gemoedelijker.
quote:Marels schreef op 21 december 2015 @ 18:38:

Ik heb ze vandaag gedaan Marianne

Had wel een heuse ergernis.

Een of ander stom mens met zo'n trekkarretje die het héle schap met vleeswaren stond te blokkeren. Stond zo'n apart stelling voor dus langs de andere kant erbij kon niks.

Mens stond echt minutenlang alles te blokkeren en alleen maar stompzinnig te kijken in die koeling. Kies godnondeju iets en zout op mens

Ik kon ook niet vragen of ik er even snel bij mocht want niet mijn vaste winkel dus ik moest ook even kijken wat ze hadden en wat ik dus moest hebben.

Vervolgens bij het tapas schap, zelfde verhaal.

Toen heb ik haar een schop tegen het mandje gegeven vergezeld van het boze oog.

Denk dat ze me begrepen had want toen ze daarna doodgemoedereerd gratis ah koffie zat te drinken keek ze me erg smerig aan.

Gottegottegot, ik word er nog agressief van als ik er aan denk Ja zulke mensen ja. Die natuurlijk iets denken van 'ik ben dit jaar lekker op tijd met mijn kerstboodschappen dus ik doe het lekker rustig an'. Moordneigingen krijg je ervan. En vandaag bleek ik ook nog een fles melk te hebben gekocht waarvan de dop niet goed sloot, dus ik was de attractie van de eeuw toen ik lekkend en wel de super verliet (melk zat in mijn rugzak dus ik had niks in de gaten). En die meur ook. Mijn hele jas zat er onder, en toen ik thuis kwam stonk ik alsof er een complete baby-afdeling van de kinderopvang over me heen had gekotst.
quote:MarianneDavids schreef op 21 december 2015 @ 18:50:

Ik ben blij dat ik geen inkopen hoef te doen voor de kerst, een paar dagen weg heeft zo zijn voordelen. Dagelijkse boodschappen hoeven we deze week ook niet meer te doen, ik doe wel een greep in de vriezer. Voor oud en nieuw haal ik het één en ander in een Duitse supermarkt, ze hebben daar toch weer andere dingen dan hier. Ook druk maar wel wat gemoedelijker.Das wel lekker makkelijk commentaar hebben he, als jij helemaal geen kerstinkopen hoeft te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven