35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Lieselotje Hi! Das tijd geleden....

Ik ben inmiddels bijna 12 weken zwanger....Is 3e keer..helaas 2 miskramen gehad. Overigens ik ben 36 en werd alle 3 keren GELIJK zwanger en miskramen hadden ook niets met leeftijd te maken maar uit onderzoek bleek dat ik trage schildklier had...niet genoeg hormoon in lijf/antistoffen en dan kan vrucht niet innestelen.

Viv en ik schrijven in een prive forum...dus nog veel contact. Ik zal haar vragen hier een keer te posten ok?
Gefeliciteerd!!!! 12 weken is zeer positief.

Mag van mij nu zo snel mogelijk gebeuren. Iedere maand word ik weer een maand ouder (duh!!!!) Ben iedere maand redelijk teleurgesteld, merk dat ik toch wel graag wil!

Viv is toch ook een tijdje onderweg nu? nog niet bevallen toch?
Beer Thx voor je info...heel duidelijk....

Jezus jongens wel heel spannend he?

Ik duim voor je...als ik mag weet jij alles al....heb je uitslagen....

x
Lieselot ik vind het heel moeilijk om hierop te antwoordenj; daarom zal ik Viv vragen zelf even wat te laten horen ok?

ja medicynen doen hun werk; hormonen beter gezegd en nu gaat het allemaal goed....ok..als het eruit is ben ik pas echt gerust maar je snapt me...

Ja..snap je wel....Ook ik ben 37 als ik beval...Aan andere kant had het niet anders gewild. HEb genoten van mijn leven, de vrijheid en het ontwikkelen van mezelf door werk/studie...
Ow ok.... klinkt vervelend van Viv.. Goed overigens dat je zo reageert.

Ik heb wel eens moeite met mijn leeftijd hoor. Kwa zwanger worden dan. Mijn oudste is 13, de jongste 10. Dus het wordt een kadootje Zo zie ik het dan maar. Als het lukt dan.

ALs ik deze maand zwanger zou worden, ben ik net een paar weken 38......

Nou ja.... ik ga lekker op vakantie morgenavond, dus wie weet...

Hoewel: we liggen met zijn vieren op 1 kamer, dus van een productieve daad zal niet veel komen hahahahaah. En reken maar dat die van 13 en ook die van 10 ALLES horen en zien
Beer wat fijn te lezen dat het allemaal goed te doen was....en tja en dan nu het spannende afwachten.....doe inderdaad maar lekker rustig aan deze dagen!!

Mbt mijn ouders...geen idee of ze iets doorhebben, mn moeder heel misschien wel maar mijn vader zeker niet. naja kan het denk ik niet heel lang meer voor me houden...ze zitten ook in huis bij mij dus tja ik heb nu al heel specifieke dingen die ik effe niet hoef zoals kaas en ik ben een echt kaasmonster dus toen keek ze effe raar op toen ik vandaag zei "nee doe maar geen kaas, die ruikt zo raar" naja eerst morgen de gyn.

nee misselijk NOG niet, wel moet ik regelmatig wat eten merk ik anders word ik beetje weeig maar hopelijk rol ik er zonder te veel braken doorheen...

lieselotje leuk dat je hier langs komt....en maak je niet te druk over je leeftijd. ik steek mn kop niet in t zand en weet ook wel dat onze eieren minder houdbaar zijn en mogelijke risico's nu maar het is allemaal zo persoonlijk en een kind houdt je ook weer zo jong (denk ik dan). Ik weet nog maar een weekje dat ik zwanger ben en wij zijn in juli "begonnen" dus dat is eigenlijk heel vlot gegaan zeker als je weet dat ik de afgelopen maanden sowieso ook nog ziek ben geweest en mn cyclus helemaal van slag is gegaan.

als alles goed gaat ben ik waarschijnlijk net 38 als de kleine komt.

alvast fijne vakantie gewenst en organiseer wat leuke activiteiten voor je kids tijdens de vakantie zodat je vriend/man en jij het rijk af en toe alleen hebben....wie weet met welk resultaat
Hi meiden, ben ik dan eindelijk weer een keer. Heb nu heerlijk herfstvakantie dus alle tijd om ook weer eens te forummen!

Pira, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd meid! Ben wel heel benieuwd hoe ver je straks blijkt te zijn.

Maria wat ontzettend jammer nou dat de 6e iui niet gelukt is... Ik herken zo goed je twijfels, ook wij hebben besloten dat we stoppen na iui als we dan nog niet zwanger zijn. Hoewel ik hier nog steeds helemaal achter sta durf ik er nog niet goed bij stil te staan hoe dit zal zijn op het moment dat ik dan niet zwanger ben geworden. (Ben ik er dan nog zo zeker van of ga ik toch twijfelen om het vervolgtraject in te stappen...). Sterkte met alles meis!

Beer, fijn dat de punctie is meegevallen!

Inci en Lieselotje welkom hier (volgens mij was hier nog iemand nieuw, maar dat is me even ontschoten). Lieselotje, jij hebt dus ook al grotere kinderen. Ik heb er ook al één van 13 (uit een eerdere relatie). Weten de kids dat jullie graag nog een kleintje willen? Zelf twijfel ik op dit moment om dit wel of niet te bespreken met de oudste.

Wij hebben deze maand geen iui gehad, op één of andere manier heb ik m'n eisprong gemist... Bloedtest heeft uitgewezen dat ie wel geweest is... Nu dus weer wachten op de volgende ronde...

Gr. lyra
hi ladies..

even snel want ben erg durk..

Maria, wat een slecht nieuws, leef met je mee.

Pira wat een super nieuws.. gefeli!!!

nieuwe meiden welkom,

hier verder nu ongi dus op naar de komende eisprong en een succesvolle bevruchting..heb weer ovutestjes gekocht dus hoop goed te mikken deze maand.
Biebs en Lyra ook weer eens hier....leuk

Lieselot heb het Viv zojuist doorgegeven....

Pira wanneer ben je uitgerekend?
Lyra: ze weten het niet echt. Maar ze vangen wel eens wat op en lacherig zeggen ze wel eens: waar blijft de baby? Maar ik ga er nooit echt serieus op in. De oudste is een jongen en mijn dochter van 10 verteld gelijk iedereen op school wat er gaande is thuis. Dus nee... eigenlijk niet. Maar ze weten wel dat het zou kunnen zeg maar. Het zal niet als een verrassing komen.

Ben zelf net ongesteld geworden, volgende NOD is op de 40ste verjaardag van mijn vriend. Zal een leuke verrassing zijn DUs Biba en ik lopen gelijk
Goeiemorgen!

Iedereen ok?

Hier wel op zich heb alleen beetje kut humeur...zullen hormonen wel zijn whhahahaah
Hi meiden!!

hè Snok zitten de hormonen je dwars?? ik merk dat ik af en toe wat bitchy reageer en dat is niet mijn ding dus schrik er dan zelf van....ik denk dat ik dat ook op de hormonen kan gooien

ik verder oke, vanmorgen bij de tandarts geweest voor halfjaarlijkse hygiene behandeling en tja toch maar gezegd dat ik zwanger ben. ik vind dit nog zo raar om te zeggen.........alsof ik het zo ook voor mezelf nog moet bevestigen.... afin normaal maken ze 1x pj een foto maar dat kan dus nu voorlopig niet maar ik heb wel een oude kapotte vulling en een kleine caries die ze willen behandelen en vlg hen kan dit zonder enig probleem ook nu met verdoving???!!!! dit is dus al een goede vraag aan mn gyn vanavond. weten jullie iets meer mbt tandarts behandelingen versus zwschap??

nou biba en liselotje de komende weken zijn toch weer spannend, ik duim voor jullie.

hi lyra, moet jij regelmatig bloedprikken om eisprong te bepalen of hoe doen ze dit? is je cyclus ook onregelmatig?

succes meis voor deze ronde!

vanavond heb ik dus de afspraak bij de gyn en ga nu mijn lijste met vragen maar klaar maken en dat zijn er heeeeel wat. ben erg benieuwd hoe dat nu verder in italie gaat....

ik denk dat ik het vanavond of morgen toch ook maar aan mn ouders vertel. mn moeder begint verdacht veel over baby's en zwangeren te praten en ik hou maar stoicijns mn mond.....maar het wordt steeds moeilijker

fijne dag allemaal
Hoi meiden, leuk dat ik mee mag schrijven.

Het grappige is dat het lijkt of mijn moeder ook het een en ander door heeft want ook zij heeft het ineens verdacht vaak over baby's en zwangerschap. Mijn zus weet het dat we bezig zijn, misschien heeft zij zich versproken. En wat is het dan moeilijk om niets te zeggen en het lijkt me nog 1000x lastiger wanneer je dan zwanger bent. Mijn vriend versprak zich laatst wel een beetje, hij wist in een keer veel over een bepaald onderwerp, echt schattig eigenlijk. Maar mijn ouders keken heel verbaasd.

Ik heb trouwens altijd gedacht dat ik na het stoppen met de pil in 1x zwanger zou zijn. Dat komt natuurlijk vanuit het feit dat je al die jaren bezig bent met niet zwanger worden...Hoe naief kun je zijn, dat overkomt maar een aantal vrouwen.

Zo, ik kruip eens lekker mijn bedje in.

Liefs Inci
Hee Pira...ik wordt momenteel NIET behandeld bij tandarts tenzji het ECHT niet anders kan....ja ik hoor eigenlijk heel verschillende verhalen dus of het nou echt niet mag verdoven? Geen idee....
Hey meiden,

ben er ook weer eens...ben zo ziek geweest afgelopen dagen, zwaar verkouden, hoofdpijn, warm, slecht slapen, algeheel lamlendig en moe voelen. Maar vandaag lijkt het beter te gaan, tenminste voelt wel al zo!

Kom straks wel even lezen en reageren, dochterlief wordt ongeduldig dus heb even geen tijd meer voor hier, laterz!
goedemorgen allemaal!!

nou mn ouders weten t mn vader beetje emotioneel en mn moeder bleef stoer in dr krantje lezen en ondertussen wat mompelend "wat een verrassing". dit is hun manier en wel lief om te zien dat ze dit echt niet verwacht hadden en wel heel leuk vinden. ze zijn dan ook al in de 70 dus toch wel ook een kadootje voor hen. ik blijf wel zeggen "mits het allemaal goed gaat enz enz" tja ik vind het nog zo pril, kan er echt nog niet bij al wordt het door het te vertellen wel wat "echter".

gisterenavond bij de gyn geweest.....vanmorgen bloed geprikt voor duizendeneen dingen + urine monster en over 2 weken echo. de gyn heeft me onderzocht en hoopte zo te achterhalen hoe ver ik ben want ze twijfelt toch wel gezien de rommelige situatie van de laatste 1,5 maand maar helaas ligt mijn baarmoeder helemaal gekanteld en kon ze niets concreets voelen om de termijn te bepalen dus zij denkt of 9 weken of 5 weken....t blijft spannend. de echo zal meer uitwijzen! dus Snok ik weet nog geen datum, bij 9 weken zou t 23 mei zijn en 5 weken weet ik eigenlijk niet, ik denk rond 15/16 juni.

trouwens gyn vond ook dat zeker de eerste 3 maanden verdovingen e.d. uit den boze zijn dus die afspraak voor half november bij de tandarts ga ik eerst maar eens verzetten naar jan-feb en dan zie ik nog wel of ik last heb van die kiezen of niet en overweeg ik om ze zonder verdoving te doen als het echt nodig is..

marimoh wat balen dat je je zo rot hebt gevoeld.....het is wel de tijd van t jaar ook hoor, bah. zorg goed voor jezelf!!

Inci dat in 1x zwanger worden, dacht ik soms ook maarja zo werkt het toch niet altijd wel moet ik zeggen dat ik er de eerste 2 "rondes" er erg mee bezig was (al wilde ik dat niet) en de laatste maand juist niet omdat ik eind augustus heel ziek ben geweest en dus dacht van "dat wordt voorlopig niets, eerst even op adem komen" en tja zo zie je dan maar hoe t schijnbaar toch ergens in september is gelukt.
Pira ik hoop op 9 weken!!! Kom je dan bij mij in mei topic schrijven?
hi Snok, ja als ik inderdaad al verder ben, kom ik wel bij je in het mei topic kletsen ) kan nu gewoon ook bij allebei gaan kletsen natuurlijk haha
ja!! je bent iig welkom!! Kunnen we wat italiaans bloed gebruiken Euh invloeden whahahahah
hoi, ben ook tikkie chagrijnig, komt denk ik van iets te veel niets doen, kan ik niet zo goed tegen. Maar alles gaat hier nog steeds goed hoor, de punctie heeft geen vervelende gevolgen gehad.

Pira, lief zeg je ouders, en leuk dat je het nu met ze kunt delen! Voel je je nog steeds ok?

Marimoh, ik weet hoe het voelt, echt dikke ellende dat ziek zijn, ben blij dat ik het weer gehad heb.

Snok, hoest met de hormonen?
Beer gaat goed....net ff emo momentje toen ik liedje van Marco Borsato hoorde ...."dat ik straks iemands mamma zal zijn'....janken op werk....Dus nee gaat heel goed met hormonen....

Verder voel ik me goed hoor....gelukkig....

Fijn te lezen dat alles zo goed gaat Beer.....wacht in spanning met je op de uitslag
hahaha.. ja snok.. tis wat.. marco.. en zwangersschapshormonen..(ken het nummer niet maar klinkt als flink janken als ik in emobui ben door ongi..)

Ik was van de week ook een dag zwaar niet te genieten.. werd zowaar sjaggie van mezelf..

En dan kan ik het nog niet eens op de zwangerschapshormonen gooien.. geduld.. dat komt nog..:)

Pira, volgens mij mag je gewoon verdoving hoor, 2 maand geleden toen ik in de wachtkamer zat voor de ongi had ik enorm last van mn kies dus toen ben ik gaan googlen en als je googled mag verdoving wel, foto's ondanks loodschort in ieder geval niet.. maar misschien is de italiaanse verdoving anders..

beer, spannend, de vw punctie, wanneer krijg je de uitslag?

marimoh inmiddels wat aan de beterende hand? Laat je maar lekker verwennen door je mannetje.

Mijn nieuwe NOD is 12 nov

oh.. en dames, mijn verjaardag was in mei.. hihihi maar toen ik hier op het forum begon was ik 35 jaar en inmiddels een jaartje er bij op moeten tellen en met de komst van een nieuw schema dacht ik ook gelijk mijn leeftijd even te updaten...

Maar toch.. bedankt voor de felicitaties..
goedemorgen allemaal!

Biba ik weet t niet mbt verdoving..zal eens googlen maar mn gevoel zegt even te wachten....

Verder voel ik me prima, moet wel regelmatig wat eten, enorme hongerklop krijg ik af en toe en sommige luchtjes als kaas enzo kan ik echt niet waarderen. verder ben ik sinds gisteren wel weer errug moe. had woensdag een heftige dag en dat moet ik dus beter gaan plannen merk ik. vanmorgen voetreflex gehad en ze heeft me helemaal (van top tot teen) gemasseerd...zalig maar nu ben ik zo ontspannen en relaxed dat ik niet meer wil werken vandaag....en ik moet zoveel

wel heb ik t 's nachts en smorgens zo warm?!! zegt jullie dat iets...pff echt in bed word ik bijna bezweet wakker....prima verder want ik heb t eerder koud dan warm maar dit is wel heel enthousiast.

fijne dag allemaal, liefs
Hee hallo, hoe is het hier?

Marimoh, ondertussen weer helemaal opgeknapt?

Pira, wat leuk om dit nieuws met je ouders te delen, is het ook hun eerste kleinkind?

Het bloedprikken bij mij is niet standaard, maar omdat ik zelf al het gevoel had dat ik deze maand mijn eisprong gemist had met de testen, boden ze dit aan. Het was wel fijn dat dit zo kon, gaf wel duidelijkheid. Mijn cyclus is ook heel regelmatig (26/27 dagen). Dus op naar de volgende maand en nu met de goede testen

Maria, hoe is het met je? Had je nu deze week het gesprek met de gyn?

Wens jullie allemaal een fijn weekend, gr. lyra.
ciao Lyra, succes deze ronde!!! hoop van harte dat het gaat lukken!!

voor mn ouders is het het 11e kleinkind (ze hebben ook al achterkleinkinderen) dus niets nieuws onder de zon maar het is wel zo dat de jongste van de kleinkinderen nu ca 15/16 is dus er zit wel heel wat jaren tussen dus in hun beleving zal het toch wel iets anders zijn, ze zijn immers zelf alweer een stuk ouder.

ik ga nog een paar uurtjes er tegenaan en dan is het eindelijk weekend.....heb t echt nodig merk ik. ook voor jullie allemaal heel fijn weekend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven