Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Ik moet me maar eens goed gaan verdiepen in wat ik allemaal wel en niet mag eten. Dingen als Filet Americain en rauwe vis en rood vlees weet ik. En ik kom er net achter dat mijn astma medicijn ook niet mag dus daar moet ik voor naar de apotheek.

Maar ik heb gewoon even last van mixed emotions. Het is heel raar om te denken dat je het traject in moet en dan ineens spontaan zwanger te zijn. Als de dood dat het misgaat, nog volop in de rouw om mijn vader. In 4 maanden tijd verlies ik hem en blijk ik zwanger te zijn en als het allemaal goed gaat zal hij nooit opa zijn terwijl hij zo trots zou zijn geweest dat weet ik zeker. Dus het is een beetje een warboel hier en dan moet ik ook nog kerst gaan vieren alsof er niks aan de hand is. Voordeel als ik begin te janken kan ik zeggen dat het komt door mijn vader.
Knip
Gvd we eten straks bij schoonoudrrs kom ik hier hebben ze broodje vis dus voorverpakte palijg en forel. Hoe krijgen ze het voor elkaar dat eten we hier normaal nooit. Paniek want wat zeg ik en wat eet ik.
quote:ChuckTaylor schreef op 24 december 2015 @ 17:40:

Gvd we eten straks bij schoonoudrrs kom ik hier hebben ze broodje vis dus voorverpakte palijg en forel. Hoe krijgen ze het voor elkaar dat eten we hier normaal nooit. Paniek want wat zeg ik en wat eet ik.Ahhhr zeggen dat je niet fit bent en dit je dus echt niet smaakt?
Gewoon aangeven dat je geen zin hebt? Sorry maar als een broodje paling overslaan al reden is om je aan een vragenvuur bloot te stellen dan weet ik echt niet meer wat niet opvalt hahaha. Komt goed meis!!
Ik veins nu wat verkeerds gegeten te hebben en of ik alleen brood mag met een plakje kaas. Zojuist tweede glas wijn afgeslagen oh man wat stom dit.
Wat hebben jullie trouwens allemaal vroeg de echo! Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld en heb pas 4 februari de 1e echo en 16 februari het intakegesprek.. Duurt nog zo lang allemaal...

Ik had vanmorgen mijn schoonzusje aan de telefoon en die zei uit het niets; doe maar een zwangerschapstest, ik denk dat je zwanger bent... Hahaha! Ben benieuwd of ik morgen m'n gezicht in de plooi kan houden.

Ik weet niet of ik morgen nog kan reageren maar ik wens jullie in ieder geval allemaal alvast hele fijne dagen!
Nou we gaan het toch vanavond vertellen want de schoonfamilie blijft maar doorgaan op de vakantie. ZE willen de tickets boeken want we zouden met z'n allen gaan. En na de derde keer het gesprek de andere kant op te hebben gestuurd zijn man en ik het zat. Zodra de kids op bed liggen gaan we aangeven nog niet te kunnen boeken. Wat een gedoe.
Aah jammer dat het op deze manier moet... Succes! @chuck
Ja er gaan nog meer mensen mee en schoonouders willen morgen gaan brainstormen en dus moeten we maar Open kaart spelen dat we niet mee gaan.
Hai meiden!

Is er nog plek voor mij om met jullie mee te schrijven/in de tabel te komen?

Ik heb vanmiddag een positieve test gehad. Morgenochtend nog een keer testen voor de zekerheid, maar ga er vanuit dat ik gewoon zwanger ben!! Het is nog zo onwerkelijk allemaal! Volgens internet ben ik rond 5 september uitgerekend.

Mijn man is 27 en ik ben zelf 29 en dit wordt ons eerste kindje.
@Cillr: Oh, dat klinkt inderdaad best ver weg! Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar bij mijn verloskundigepraktijk is de intake altijd met/rond 8 weken. En in mijn geval is de echo extra vroeg i.v.m. eerder (licht) bloedverlies. Ook is onduidelijk hoelang ik zwanger ben, omdat ik na de pilstop nog niet ongesteld geweest ben. Het is allemaal heel gek gelopen!

Maar wat grappig dat je schoonzusje dat zei...het straalt er door de telefoon al van af, hihi. Ik heb ook het idee dat de mensen in de supermarkt zich afvragen waarom ik zo'n big smile heb :P.

@Snowflake Welkom! Gezellig & natuurlijk gefeliciteerd! Voor mij voelt het ook nog heel onwerkelijk, maar er lekker over kunnen kletsen is heel fijn.

@Chuck: Hè wat jammer dat je het nu op deze manier bekend moet gaan maken... Succes morgen!

En ook ik wil jullie bij deze hele fijne Kerstdagen wensen :D
@Cillr vreemd want mijn vk vomd het al laat dat ze plek had en ik mag 4 januari

@snowflake yeeey gefeliciteerd en spannend he!!!

Nou schoonouders zijn blij dat is een pak van mijn hart. Ben alleen nu klaarwakker van de buikpijn. Dat is al een paar keer eerder gebeurd de afgelopen weken. Ik kan niet echt voelen of het m'n baarmoeder of darmen zijn maar wat irritant want ik vind die krampen eng en zit trillend op de wc de volgende ochtend.

Ook loop ik nu te kokhalzen en dat terwijl ik tot nu toe niet misselijk ben geweest en de 5 weken al voorbij moet zijn. Ik hoop nog steeds dat ik die dans ontspring....
Iedereen fijne feestdagen
Fijne dagen!!!!!
Goeiemorgen dames! Fijne kerst !

@Symptomen vandaag:

- Onder rugpijn

- Boobies doen pijn

- Tepelhof donkerder en groter (dit zag ik zelf niet, manlief wel)

- Blauwe aders meer zichtbaar dan ten aanzien van menstruatie.

- Uitblijvende menstruatie! Jippie, officieel 4+1 vandaag!

- Moe maar niet meer dan 7 uur kunnen slapen.

- Snauw snel af, dit doe ik ook net voor m'n menstruatie maar nu al een weekje dus.

@Testen: Hier is tie vandaag mooi opgelopen. Nog steeds geen knaller.

@Smoesjes: Hier niet nodig gehad, drink sowieso niet echt met regelmaat. Bij de gerookte zalm zei ik gewoon dat ik er geen zin in had.

Nog 5 daagjes tot de echo om te kijken of het op de juiste plek zit!
O lees nu dat er 30-01 echo staat in de tabel, het is dus 30-12
Nou ik zit sinds vandaag onder m'n oksels en in mijn liezen onder het eczeem. Schijnt vaker voor te komen bij mensen met allergie klachten. Zelf heb ik hooikoorts en stofmijt allergie. Rondje Google leert me dat dit dus komt door de voorbereidingen die je lichaam treft om de baby niet af te stoten. Iemand ervaring hiermee?
Nee sorry ik heb er ook nog nooit van gehoord! Kan het niet gewoon toeval zijn? Ik zou wel goed kijken of het geen schimmel is.
Nee het is echt een eczeem uitbraak.
Chuck, vaak zie je juist dat allergieën zoals eczeem rustiger worden in een zwangerschap.

Als je er maandag nog last van hebt, zou ik het toch eens na laten kijken bij de huisarts.

Leuk dat je het al tegen je schoonouders verteld hebt

Snowflake, jij ook gefeliciteerd en welkom!

Psycho, spannend al over 5 dagen de echo. Ik hoop voor je op een zwangerschap op de juiste plek.

Voor een BBZ ben ik ook nog wel bang. Ik werk zelf in het ziekenhuis op de verloskamers en zie dus veel langskomen, mijn collega's en gynaecologen 'grappen' wel eens dat ik het boek pathologie in de zwangerschap heb geopend en inmiddels bijna alle hoofdstukken heb gehad.

Maar een BBZ dus nog niet. Dus daarom ben ik daar bang voor.

Zoals jouw verhaal bevestigd kan dat echt heel heftig zijn.

Hier gaat verder alles goed, geen klachten en niet onzeker. Gewoon aan het genieten van weer een kans.
Aaah eenhoorn! Vind je die grapjes dan wel leuk? Ik kan wat leren van jouw positiviteit!

Gezien jouw werk, weet jij misschien wat ze kunnen zien met 4+6/5wk?
http://www.huidziekten.nl ... nds/zwangerschapsjeuk.htm

De vroege variant klinkt exact als wat ik heb. Ook heb ik een historie van allergische reacties. Maandag ff langs de HA dus
Psycho, grappig dat je dat zegt, dat je mij zo positief vind. Zo voel ik me de laatste tijd niet echt. Maar gelukkig kom ik zo wel over 😉.

En ja hoor, die grappen kan ik wel hebben. Doe ik zelf ook aan mee. Wil liever niet blijven hangen in het verleden.

Rond 5 weken kun je de vruchtzak zien. Er zullen nog geen embryonale delen of dooierzak te zien zijn. Maar men kan dus wel zien of de vruchtzak in de baarmoeder zit, precies het doel van jouw echo
ik breek even in in jullie topic!

eenhoornn wat super fijn dat je weer zwanger bent meid ik wilde je even komen feliciteren! je zat namelijk bij ons in het uitgerekend februari/maart groepje. hopenlijk verloopt alles nu goed en kun je er lekker van genieten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven