Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
[img]http://i65.tinypic.com/opvbb8.jpg[/img]

Zie ik spoken?
M'n afbeelding doet het niet, meh.

Link: http://i65.tinypic.com/opvbb8.jpg
Dan zie ik ze ook!

En ik ook!

!
Hij is heel licht maar ik zie toch echt een streepje!! Gefeliciteerd.

Als je morgen weer een test doet zul je zien dat hij al iets duidelijker is.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Geen spook, wel een positieve test! Gefeliciteerd!
quote:juffrouw_nelladella schreef op 14 december 2015 @ 17:11:

Ik ben een beetje in 'paniek' momenteel... Ik slik de microgynon30, ben geen pil vergeten, heb geen buikgriep o.i.d. gehad, geen antibiotica geslikt, niks. Toch heb ik geen bloedverlies gehad in m'n stopweek. Ik maak me nu toch best zorgen.. :/ Bovendien hebben we uitgerekend deze maand helemaal niet vaak seks gehad, dus alle omstandigheden bij elkaar opgeteld lijkt de kans me klein dat ik onverhoopt toch zwanger ben. Toch knaagt het een beetje aan me. Ik heb gelezen dat als je de pil slikt je pas kunt testen 19 dagen nadat je de laatste keer seks hebt gehad, maar dan moet ik dus nog een poos wachten en dat geduld heb ik ook weer niet. Ik heb wel last van m'n buik en ben de afgelopen paar dagen soms een beetje duizelig, maar ik ben wel flink verkouden geweest dus wie weet speelt dat ook wel een rol bij m'n duizeligheid. Nu heb ik al eens eerder meegemaakt dat ik nauwelijks bloedverlies had tijdens een stopweek, maar dat was tenminste nog een béétje. Ik wil heus wel ooit een kindje, maar nu écht nog niet.Ik heb gisteravond getest: helemaal negatief. Vanochtend getest: na de 'testtijd' kwam er een vaag streepje :/ nu weet ik niet wat ik denken moet. Ik test over 2-3 dagen dan maar weer...
quote:juffrouw_nelladella schreef op 24 december 2015 @ 13:08:

[...]

Ik heb gisteravond getest: helemaal negatief. Vanochtend getest: na de 'testtijd' kwam er een vaag streepje :/ nu weet ik niet wat ik denken moet. Ik test over 2-3 dagen dan maar weer...Na de "testtijd" is de uitslag niet betrouwbaar. Voor de zekerheid testen over 2-3 dagen lijkt me verstandig, het is dan wel handig om het in de ochtend te doen.
quote:Teemo schreef op 24 december 2015 @ 13:18:

[...]

Na de "testtijd" is de uitslag niet betrouwbaar. Voor de zekerheid testen over 2-3 dagen lijkt me verstandig, het is dan wel handig om het in de ochtend te doen.Ja precies... Het leek ook aanvankelijk eerder een 'ophoping' van urine ofzo :P Ik test dus zondag/maandag weer in de ochtend. En dan zullen we zien! Vond het wel apart, want gisteravond bleef het dus helemaal blanco en vanochtend verscheen er ook helemaal niks tot na de testtijd opeens eerst een soort 'teveel' aan urine op de strip leek te zitten ofzo en dat uiteindelijk een streepje werd. Ik wil dus niet zwanger zijn, het is hartstikke ongepland en ook heel erg ongewenst, maar ik moet natuurlijk wel zeker weten waar ik aan toe ben. Nu met de feestdagen kan ik er toch al weinig aan doen en eigenlijk 'voel' ik me ook niet zwanger alleen heel gestresst haha. Maar goed, zondag/maandag maar weer een test doen en dan pas conclusies trekken Dan kan ik maandag ook gelijk er voor bellen als ik toch zwanger blijk te zijn...
Misschien is het wel een indrooglijntje. Kan je een foto plaatsen? Ik zou zaterdagochtend nog eens testen. Haal daarvoor even een clearblue digital of zo iets.
Succes, hopelijk heb je een negatieve test. Onderstaande stukje komt trouwens uit de bijsluiter van je pil. Zoals te lezen is, moet je contact opnemen met de huisarts als je weer geen bloedverlies hebt in de volgende stopweek. Toch kan een testje geen kwaad, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust.

Wat u moet doen als u geen bloeding krijgt tijdens de tabletvrije dagen

Als u alle tabletten correct heeft ingenomen, geen last heeft gehad van overgeven en ook geen andere

geneesmiddelen heeft gebruikt, is het hoogst onwaarschijnlijk dat u zwanger bent. U kunt dan gerust met de volgende strip verdergaan. Als de verwachte bloeding echter twee keer achter elkaar uitblijft kunt u zwanger zijn. Neem onmiddellijk contact op met uw arts. Ga niet verder met de volgende strip Microgynon 30 voordat uw arts heeft vastgesteld dat u niet zwanger bent.
In principe ga ik er wel van uit dat het een indrooglijntje is... Heb helaas geen foto want ik heb 'm weggegooid (misschien stom, maar ik ben onervaren met zwangerschapstesten). Ik test dus gewoon voor de zekerheid nog 1-2x. Nu heb ik in m'n stopweek wel een béétje bloed verloren, maar zo weinig dat het niet noemenswaardig is (roze bij afvegen, wel veel afscheiding). Ik heb al vaker 'last' gehad van ofwel doorbraakbloedingen ofwel een heel minimale/geen stopweek (vooral als ik stress heb en vooral nu heb ik veel stress ivm afstuderen). Volgens mijn huisarts is dat niks zorgelijks, maar toch maak ik me er zelf wel druk om. Ik heb ook al meerdere uitstrijkjes gehad omdat ik ofwel een doorbraakbloeding kreeg ofwel (bijna) geen onttrekkingsbloeding. Ik blijf er wel alert op (zoals nu ook), maar goed.. ik hoop steeds dat de dokter het wel zal weten.

Sowieso heb ik helemaal zitten uitrekenen wanneer ik dan kon testen zodat ik beslist niet te vroeg zou testen. Ik zit nu op 19 dagen na de laatste keer seks voor m'n stopweek, ik had op de site van clearblue gelezen dat dat de beste tijd was qua testen om aan te houden als je aan de pil bent omdat ik natuurlijk geen ongesteldheid heb zoals normaal het geval is. Ik heb overigens de action-test gebruikt gezien ik daar toch wel positieve geluiden over hoor. In de bijsluiter daarvan stond dat je al een week na conceptie kon testen, dus zou ik nu wel 'goed' zitten om betrouwbaar te kunnen aangeven of ik wel of niet zwanger ben. Dus vandaar dat ik gisteravond wel opgelucht was dat de test echt extreem negatief was (duidelijke controlestreep en helemaal niks van een teststreep). Maar goed, er zaten er toch al 2 in een verpakking dus ik dacht vanochtend: laat ik nog maar even kijken met ochtendurine. Nu moest ik wel ook echt erg, dus ik heb wel belachelijk veel over dat staafje zitten plassen Nouja, weer heel snel wel de controlestreep en weer niks in het testvenster... tot de tijd dus voorbij was en het wel leek alsof er gewoon teveel urine op de strip zat en dat nergens meer naartoe kon/niet opgenomen kon worden en toen dus wel een streepje zichtbaar werd. Maar wel immens vaag, want ik heb echt zitten turen... Maar goed, bij het minste geringste maak ik me dan alweer druk...
Wil je niet bang praten, maar dit is mijn ervaring: (ook wel terug te lezen aantal weken terug met foto.)

Bij mijn zwangerschap teste ik met clearblue na 5a6 weken. Geen streepje, na de 'testtijd' verscheen er wel een streepje. Aantal dagen later nog eens een test gedaan en duidelijk zwanger! Ik ben nu inmiddels bijna 10 weken, had dus met 6 weken pas een positieve test. Wel met een streepje na testtijd.
Ik heb ooit indrooglijntjes gehad,maar die zijn nooit rose. Eerder grijs of gelig.
Ik ben nu 1 dag overtijd (ik weet dat het wat aan de vroege kant is). Heb nog geen test gedaan ben van plan om er morgen 1 te halen.

Wel heb ik al sinds ongeveer 2 weken extreem gespannen en gevoelige (meer tegen het pijnlijke aan) borsten en gevoelige tepels. Ook sinds die tijd vaak het gevoel hebben dat ik moet plassen, en rommelende darmen.

Iets meer dan een week geleden had ik ook flinke krampen, leek een beetje op menstruatiekramp.

Vooral smiddags ben ik moe. En erg droge huid.

Ben alleen niet misselijk of iets dergelijks.

Het kindje is meer dan welkom dus ben ook best zenuwachtig.

Wat denken jullie?

Alvast bedankt
Pas een week na de conceptie kan je op zijn vroegst klachten krijgen.

De meeste klachten voel je vanaf 6 weken.

Gewoon testen dus, ik hoop het voor je!
Goedemiddag.

Ik ben vandaag 2 dagen overtijd en heb daarom vandaag getest. Eerst met een kruidvat test: daarop verscheen aan het einde van de 2 wachtminuten n tweede lijntje, maar die was wel heeel licht. Ondanks dat was ik meteen heel blij. Mijn man twijfelde echter, daarom ook een clear blue digital gedaan, en die gaf aan 'niet zwanger'!!

Terwijl men toch echt altijd zegt een streep is een streep? Zouden de kruidvat testen gevoeliger zijn? Of heb ik gewoon echt voor niks gejuicht.. wat denken jullie?
Ik had ook een heel lichte streep met de kruidvat test.

Geen clearblue gedaan.

Kan idd dat de kruidvat test gevoeliger is.

Anders morgen of overmorgen nog een keer testen. Dan zou het duidelijker moeten zijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
De kruidvat-test is inderdaad gevoelig (kun je al vier dagen voordat je overtijd bent mee testen), hoe het met de clearblue zit weet ik niet. Gewoon over een paar dagen nog eens testen.
quote:nalala schreef op 28 december 2015 @ 14:07:

Goedemiddag.

Ik ben vandaag 2 dagen overtijd en heb daarom vandaag getest. Eerst met een kruidvat test: daarop verscheen aan het einde van de 2 wachtminuten n tweede lijntje, maar die was wel heeel licht. Ondanks dat was ik meteen heel blij. Mijn man twijfelde echter, daarom ook een clear blue digital gedaan, en die gaf aan 'niet zwanger'!!

Terwijl men toch echt altijd zegt een streep is een streep? Zouden de kruidvat testen gevoeliger zijn? Of heb ik gewoon echt voor niks gejuicht.. wat denken jullie?Ik had een paar weken geleden precies hetzelfde. Wel een lichte streep op KV en 'niet zwanger' op CB. Mijn man geloofde ook niet dat ik zwanger was, maar ik wel. Is ook zo gebleken. Volgende ochtend CB (niet digitaal) gedaan, en dikke vette streep. Die CB digitaal is echt een stuk minder gevoelig.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Hoopvol om te horen dat de kruidvat test gevoeliger is!! Morgen of overmorgen (als ik me kan bedwingen) nog maar eens testen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me verder ook best zwanger voel, maar dat zou ook de teleurstelling alleen maar groter maken als t toch niet zo blijkt te zijn.

Pff zo spannend!
Snap dat het spannend is. Maar ik denk wel dat het raak is, hoor. Daar heb je wat aan hè?! Ik zou lekker morgenvroeg meteen met je ochtendurine testen. Ik gebruikte toen CB, waarop een kruis tevoorschijn komt. Al komt daar maar een lichte streep tevoorschijn dan mag je echt juichen hoor. Laat je de uitkomst weten? *nieuwsgierig*
Spannend Nalala . Ik duim voor je mee.

Hier was de kruidvattest vanochtend haske negatief, gelukkig !
Ik houd jullie op de hoogte morgen, kan bijna niet wachten
quote:Enora schreef op 28 december 2015 @ 15:38:

Spannend Tovergieter . Ik duim voor je mee.

Hier was de kruidvattest vanochtend haske negatief, gelukkig !Het is spannend voor Nalala. Ik ben al zwanger, gelukkig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven