Zwangerschapsdagboek

29-12-2015 20:30 22 berichten
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze zoektocht! Ik ben 8 weken zwanger en het lijkt me leuk om de ontwikkelingen van mijn zwangerschap een beetje bij te houden. Daarnaast vind ik het leuk om veel te lezen over wat er iedere week gebeurt in mijn lichaam, met ons kindje en met mij. Nu ben ik op zoek naar een zwangerschapsdagboek. Het aanbod is best groot, maar het ene boek geeft veel ruimte om dingen zelf in te vullen, het andere boek geeft weer vooral veel informatie. Ik zoek eigenlijk een combinatie van die twee. En het liefst ook een boek waarin je ruimte hebt om foto's te bewaren, zoals van de eerste echo. Heeft iemand een goede tip?

Groetjes van Dobbelsteen
Een zwangerschapskalender is ook heel leuk. Met daarop iets ruimte voor je eigen ervaringen.

Zelf schreef ik in een schrift, ik had graag een hele vrije vorm. Je kan ook op losse bladen schrijven en dat in een map doen, dan kun je het zelf zo dik maken als je wil en zelf week op week opschrijven wat er gebeurt met de kleine in je buik. Veel plezier hoor! Ik schrijf dik 2 jaar later nog altijd alle leuke dingen op van mijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een zwangerschaps boek nemen waar je veel in kan schrijven, en dan een leuke app met informatie nemen op je telefoon.
Ik kreeg een "mijn 9mnd boek" van mijn zorgverzekeraar. Dat vond ik echt zo'n leuk cadeau. Daar kon je ook de echo fotos en dergelijke in bewaren.
Mama apps! Van menstruatiecyclus tot weeentimer en alles daar tussen in. Je kunt foto's plaatsen, dagboek bijhouden, zwangerschapskaart en geboorteplan invullen en na geboorte voedingen/luiers en noem maar op bijhouden. Moet eerlijk zeggen dat ik makkelijker in een 9 maanden boek schrijf maar wil tijdens mijn verlof wel alles ook omzetten in de app. En dan ook uitzoeken of ik er een Back-up van kan opslaan ergens....
Het is wel handig om echo's ook in te scannen oid want ze schijnen nogal eens te vervagen.
Bedankt voor de tips!

Doreia, ik zat zelf ook eerst te denken om een schrift te gebruiken, alleen ik merk dat die vrije vorm me juist nu niet lukt. Ik kom dan nergens toe en heb ergens een richting nodig van wat ik nou precies op wil schrijven. Raar eigenlijk, gezien het feit dat het mijn eigen emoties en gedachten zijn! Misschien verandert dat nog..

Apps vind ik ook leuk (ook daarvoor zijn tips welkom trouwens ) maar toch vind ik zelf zo'n boek invullen denk ik nog iets leuker. Zoals jij zegt Weekend, kan ik dat ook naast elkaar gebruiken inderdaad!

Gatekeeper, ik ga mijn zorgverzekeraar maar eens bellen of zo'n boek ook bij hen bestaat

De zoektocht gaat verder!
Ik heb het "mijn 9 maanden dagboek" van Pauline oud.

Ik vind deze hele serie heel erg leuk. Heb er ook andere van voor als ze geboren is.

Je kan er ook foto's inplakken.

Er staat dan weer niet week voor week in wat er met je lichaam gebeurd maar dit lees ik dan weer in mijn mails.

Berichtje uit je buik.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wintertime, ik heb ze ingescand ja. Zou zonde zijn als ze vervagen (of als ik er wat overheen laat vallen, niet geheel ondenkbaar aangezien ik behoorlijk verstrooid ben de laatste weken..)
Die van Pauline Oud is leuk. Die geeft ook wat info.

Mijn vorige was van dikkie dik maar daar stond geen info in.
Ik had ook die van Pauline Oud. Leuk boek vind ik dat.

Ook zo leuk om alles terug te lezen!

Vanavond even alles ingevuld over de bevalling, dat staat er ook in, werd wel tijd dat ik dat invulde, dochter is bijna 1!
MadameQetesh, kan je bij dat boek ook per week invullen hoe je je voelt etc.? of gaat dat per trimester? Dat laatste zag ik net in een ander boek... Ik had het boek van Pauline Oud ook gevonden maar online inkijken lukt niet.

Berichtje uit je buik gelijk gegoogeld, leuk!
quote:Dobbelsteen_01 schreef op 29 december 2015 @ 21:26:

MadameQetesh, kan je bij dat boek ook per week invullen hoe je je voelt etc.? of gaat dat per trimester? Dat laatste zag ik net in een ander boek... Ik had het boek van Pauline Oud ook gevonden maar online inkijken lukt niet.

Berichtje uit je buik gelijk gegoogeld, leuk!

Ben even zo vrij om te antwoorden :-) Ik heb dit boek ook gebruikt. Vond hem erg leuk! Iedere week inderdaad vragen waar je antwoord op geeft en maandelijks ruimte om een foto in te plakken. Maandelijks een pagina met informatie, maar ook ik haalde de info vooral uit mijn app. Boek is zeker een aanrader!

Edit: Mocht er een Prenatal bij je in de buurt zitten dan zou je daar ook even langs kunnen gaan. Bij degene in onze stad (kleine vestiging) hebben ze keuze uit verschillende zwangerschapsboeken en kan je even inkijken welke jou het leukst lijkt. Die van Pauline Oud staat er ook bij.
Elke week worden er wat vragen gesteld die je kunt invullen.

Bv week 10: merk je dat je taille wat dikker geworden is?

Week 13: heb je een prenatale test gehad of ga je die laten doen?

Week 18: moet je nog veel spullen aanschaffen?

Heb je al leuke cadeautjes gekregen?

week 24: heb jij weleens harde buiken gehad?

Maak je je weleens zorgen om wat je voelt?

Week 30: in welke houding zit/lig je nu het prettigst?

Vernoemen jullie je kindje?

Enz.

En bij elke week een stukje: bijzondere momenten.

Daar kun je dan nog zelf een aanvulling maken.

Dus het is niet perse elke week over hoe je je voelt.

Elke maand is er plek voor een foto waar je je gewicht en buikomvang bij kunt schrijven.
Ik had de veilig zwanger agenda van Beatrijs Smulders. Ik gebruikte em als agenda maar ook als dagboek. Ik plakte er losse briefjes in, kaarten die we kregen, de echo's en verder alles wat ik leuk vond om er in te plakken.

Ik merkte tijdens mijn zwangerschap dat ik verschillende fases had. Soms had ik een fase waarin ik heel vaak schreef, soms een foto-plak-fase, dan weer vooral steekwoorden. Soms lag dat boek een tijdje dicht.

Welke vorm je ook kiest, je maakt er uiteindelijk wel je 'eigen' werk van, denk ik.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Hier ook dat boek van Pauline Oud gebruikt. Leuk boek, vond het alleen wel jammer dat er vaak gesloten vragen worden gesteld en weinig schrijfruimte (soms maar 1,5/2 regels).
Ik had ook Pauline Oud en ben bij FBTO verzekerd. Toen ik contact op nam met hen kreeg ik dat boek en later baby's eerste jaar ook van Pauline Oud en een knuffel.
quote:GateKeeper schreef op 29 december 2015 @ 22:15:

Ik had ook Pauline Oud en ben bij FBTO verzekerd. Toen ik contact op nam met hen kreeg ik dat boek en later baby's eerste jaar ook van Pauline Oud en een knuffel.

Hier ook FBTO. Kreeg het boek alleen toen ik al 30 weken was

Had hem dus al, heb er iemand anders blij mee gemaakt.

Heb baby's eerste jaar en het kraambezoekboek ook nog gekregen.
Als je bevallen bent dan krijg je dus dat boek baby's eerste jaar en een knuffel
quote:GateKeeper schreef op 29 december 2015 @ 22:44:

Als je bevallen bent dan krijg je dus dat boek baby's eerste jaar en een knuffel

Die zaten nu in het kraampakket erbij.

Die had ik nog eerder dan het 9 maanden boek van Fbto haha.
Pauline Oud heeft erg leuke en vrolijke exemplaren van diverse dagboeken. Voor de zwangerschap, voor het eerste jaar, voor de kraamtijd, voor opa en voor oma, etc.

Van de verloskundige kreeg ik toendertijd een boekje cadeau waarin per week de ontwikkelingen beschreven stonden. Dat hield ik lezend bij. Erg leuk. Was een boekje met veel informatie en reclames, en ik hoorde dat de meesten om mij heen dergelijk boekje kregen. Vermoed dat jij dat ook zult krijgen, en anders vraag ernaar. Verloskundige heeft vast zoiets liggen dat ze gratis meegeven.

En via digitale sites kun je de ontwikkelingen in je lichaam ook bijhouden/lezen.

Ergens om gelezen dat in een bepaalde week het kind zo groot is als een kippenei. Of dat in een bepaalde week de nageltjes gaan groeien. Of dat in een bepaalde week oogjes nog niet aanwezig zijn. Het geeft je een beetje een beeld van alles wat er in je lichaam gebeurd.

Geniet er van!
Bedankt allemaal! Ik ga vandaag het boek van Pauline Oud bestellen, klinkt als het soort boek dat ik zoek

Ik ben geen FBTO-klant maar ik ga zo even op de website van mijn verzekering kijken of ze ook zoiets opsturen.

Mijn verloskundige zei wel dat veel vrouwen een boek bijhouden, maar volgens mij hebben zij er daar geen om mee te nemen. Ik heb daar niets over gehoord in ieder geval. De volgende keer kan ik dat nog wel even checken maar dan heb ik hopelijk het boek van Pauline Oud al!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven