Flash Player weer installeren?

30-12-2015 23:48 6 berichten
Hoi,

Flash Player was volgens berichten zo lek als een mandje, dus die heb ik er af gegooid. Zou niet meer nodig zijn, met Html5 enzo.

Toch loop ik er vaak tegenaan dat iets niet werkt, en ik las dat er pas weer een nieuwe update is uitgekomen.

Ik denk er over om Flash er weer op te zetten, maar ik lees ook: "In de praktijk blijkt dat cybercriminelen een aantal dagen na het uitkomen van een Flash Player-update de gepatchte kwetsbaarheden gebruiken om op grote schaal internetgebruikers aan te vallen."

https://www.security.nl/posting/455902/ ... hannel=rss

Wat denken jullie?

Is er een alternatief? Ik gebruik Chrome en Firefox.

Flash Player er op?

Totaal aantal stemmen: 5

Welja man, niet zo bang! (20%)
NEEJ! (60%)
Anders. (20%)
Alle reacties Link kopieren
Mozilla werkt daarnaast aan Shumway, een alternatief voor Flash Player

https://www.security.nl/posting/422149/ ... ash+Player

Shumway is an HTML5 technology experiment that explores building a faithful and efficient renderer for the SWF file format without native code assistance.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Volgens mij kan de nieuwste chrome versie flash bestanden afspelen zonder de Flash player.

Wil je hem toch installeren, zorg dan dat je hem regelmatig update.
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb ook een tijdje geprobeerd zonder flash te internetten maar teveel sites gebruiken het. Ik zou het er dus gewoon op zetten en op automatisch updaten zetten. Ja je kunt chrome ook gebruiken waar het al in zit maar als je die niet update ben je net zo kwetsbaar. En die cybercriminelen gaan dan natuurlijk op zoek naar mensen die niet updaten en het lek nog hebben. Als je netjes update en niet zomaar overal op klikt is er niet veel aan de hand.
De hele manier waarop Flash überhaupt werkt is zo lek als een mandje.

Plus websites die nu nog op Flash draaien, jammer dan. Moeten ze de riedel maar updaten naar html5 en ccs3.

Dat gezegd hebbende, cybercriminelen gaan niet op zoek. Die publiceren malware die gaten exploiteren. Als daarna gaat eigenlijk jouw computer/device op zoek naar de makers/cybercriminelen om hen Jouw data te geven
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Ok, ik laat hem er voorlopig af. Bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven