Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Wow, respect Origami

Ik had al eens bedacht dat het best handig zou zijn, maar ik ga er gewoon niet aan beginnen

Fijne jaarwisseling iedereen!
Nou, krijg gewoon een lege hurray van iemand die al 1200 kaarten verstuurd heeft en waar ik heel hard mn best voor heb gedaan een passend kaartje te zoeken.

Is het stom een pb te sturen met: Je bent vergeten bedankt te zeggen? (nee, ik doe het niet.. , ik kan me inhouden)

Ik heb zelfs in het Duits geschreven!

Vet stom!
Wat een goed project van jou origami, van het inscannen.

Ik heb zelf helaas geen scanner. Maar wat ik wel doe is als ik toevallig een kaartje uit mijn collectie in een gallery wall zie dat ik die alvast opsla. Eerder kon ik ze altijd heel gemakkelijk downloaden, maar tegenwoordig lukt dat niet meer en doe ik het met "opname plus" op mijn telefoon. Zo had ik mijn vandaag verzonden kaartje naar Japan ook al eerder opgeslagen op mijn telefoon. En de kaart die ik vandaag heb ontvangen stond ook al op mijn favorieten wall dus kon ik ook zo opslaan en weer uploaden. Met dank aan Snorhaar.

Uiteraard wens ik jullie allemaal een gezellige avond/nacht! Mijn kat wordt nu toch wel wat angstig voor de vuurwerkknallen. Al vindt hij het volgens mij net zo eng dat ik de radio zo hard heb staan (top 2000) en regelmatig meezing/blèr.
quote:_origami_ schreef op 31 december 2015 @ 16:53:

Nou, krijg gewoon een lege hurray van iemand die al 1200 kaarten verstuurd heeft en waar ik heel hard mn best voor heb gedaan een passend kaartje te zoeken.

Is het stom een pb te sturen met: Je bent vergeten bedankt te zeggen? (nee, ik doe het niet.. , ik kan me inhouden)

Ik heb zelfs in het Duits geschreven!

Vet stom!

Wat irritant origami! Zó jammer.

Ik hoop voor je dat hij er een uitgebreid berichtje achteraan stuurt. (Gebeurt ook wel eens....)
Hier was vanmiddag de brievenbus ook dicht. Dus ik heb mijn postcrossing kaartje naar China nog kunnen posten bij Primera.

Voor iedereen een fijne jaarwisseling en een goed 2016 en natuurlijk een fijn postcrossing jaar!
Een kat is misschien toch makkelijker, die heeft een kattenbak.. Mijn hond gaat van zenuwen drinken, wat niet handig is, uiteraard ..

Maar: FIJNE JAARWISSELING EN VEEL MOOIE POST IN 2016!
Later is nu
Die kattenbak is inderdaad best fijn, ja. Maar ik heb een darmpatient die d***ee krijgt bij stress

(Gelukkig tegenwoordig alleen nog bij stress, want medicatie helpt verder wel)

Sterkte voor alle beestjes en baasjes!
Een gelukkig nieuwjaar allemaal!!! Dat 2016 ons allen maar weer een boel mooie kaartjes en enthousiaste hurrays mag gaan brengen!!

Gisteren heb ik 2015 afgesloten met een topdagje qua postcrossing. Allereerst natuurlijk een dagje Deventer. We hebben heerlijk geluncht bij de Sjampetter en natuurlijk goed geshopt. Ik heb me redelijk ingehouden; de kaarten opbrengst is beduidend minder dan in november, maar het was wel weer heerlijk rondneuzen in de winkeltjes. Ook nog een leuk stempelsetje gekocht om mijn kaarten eens te kunnen pimpen met iets anders dan washi tape!

In de tussentijd kwam ook nog eens de ene na de andere hurray binnen: Rusland (36d) was erg blij met mijn Gaudi-kaart uit Barcelona, uit China (30d) kreeg ik alleen een "thank you", de USA (17d) schreef n.a.v. mijn klompen kaart een heel verhaal over een setje houten klompen dat al jaren lang in haar familie rondwaart en als klap op de vuurpijl een berichtje uit Duitsland (11d) over de olifantenkaart van Dreamer: "“Hello Neliva. Thank you so much for this special postcard. I like the shape of it with the round corners. Also i love the elephants so much! The stamps and your handwriting are very pretty Wish you all the best for 2016!” Dus Dreamer: complimenten voor je kaart!

Bij thuiskomst lagen er ook nog eens twee kaartjes uit de bus: eentje uit Thailand met een mooie filosofische tekst over goede voornemens voor het nieuwe jaar (leuk dat die precies om 31-12 aankomt) en.... mijn eerste kaartje uit Zuid-Afrika!!! Ik Zuid-Afrika, zo leuk om hier een kaartje uit te krijgen, ook nog eens beschreven in het Afrikaans. Ga straks even mijn best doen op een leuke en uitgebreide hurray terug!

Verder nog een verzoekje voor een direct swap van een meisje uit Singapore, die graag meer wilt weten over Nederland en over de Nederlandse cultuur en gewoontes. Haar voorstel is om iedere maand een kaartje naar elkaar te sturen met een wetenswaardigheid over ons land. Vind het wel een leuk idee, dus ik heb alvast een kaart uitgezocht met een foto van Hollandse Nieuwe met uitjes. Kan ik haar vast laten kennismaken met onze eetcultuur Aangezien de brievenbus gisteren dicht zat, is het kaartje nog niet met de post mee. Dus die gaat vandaag of morgen op de bus, samen met de vier nog te schrijven kaarten. Ik heb dus genoeg te doen op deze nieuwjaarsdag!!

@Neusaap: ach, dat Duitse jongetje met kanker... wat sneu Ik kan me wel heel goed voorstellen dat zeker in zo'n situatie postcrossing een hele fijne afleiding kan zijn. En ook dat het dan nog veeeeeeeeel frustrerender is dan voor ons wanneer hurrays lang op zich laten wachten... Hopelijk fleur jij binnenkort zijn dag weer een beetje op met jouw kaartje!

@Dreamer: haha, ik zie het beeld helemaal voor me: jij op en top bezig met je kaartjes, tapejes, enz. en dan zo'n man die met een verdwaasde blik binnen komt lopen, van "wat is hier aan de hand"?

@HappyOwl: hoe ging je popquiz?? Ik was de 30e ook naar een popquiz hier in stad. We waren zeg maar, eh.... niet echt heel goed Maar wel lol gehad! (en des te blijer als we dan eindelijk eens een keer WEL een antwoord wisten, haha)

@Origami: wow, dat scan-project Als ik dat aan het begin van de kerstvakantie had gelezen, was ik er misschien ook wel aan begonnen. Want het lijkt me inderdaad verdomd handig! Maar wat een klus... Nu geen tijd meer voor, maar misschien een projectje voor de voorjaarsvakantie! Wel jammer van die lege hurray inderdaad...

@Nepese: dat zijn nog eens goede voornemens, 1000 kaartjes verzenden! Gaaf hoor. Ik zit nu op gemiddeld zo'n 20 kaartjes per maand, dus die 1000 is nog een ver-van-mijn-bed show voor mij. Maar... ik sta nu op 94 verzonden kaartjes. Nog een paar te gaan en dan mag ik er weer eentje extra onderweg hebben
Gelukkig nieuwjaar! Met voor ons allemaal heel veel mooie kaartjes en natuurlijk ook heel veel blije Hurrays!

Wow jij had gisteren echt een goede dag Neliba. Ik ben wel een tikkeltje jaloers hoor. Ook vanwege jouw Deventerbezoekje natuurlijk. En wat gaaf dat je een kaartje uit Zuid-Afrika hebt gekregen. Volgens mij heb ik nog nooit een Afrikaans kaartje gehad.

Ik heb nog steeds geen Hurray gehad, ik weet niet waar al mijn reizende kaartjes zich bevinden maar ik vermoed dat ze ergens in een (vuuwerk?)loods liggen.

Een fijne nieuwjaarsdag allemaal!
Gelukkig Nieuwjaar!

Dit jaar ga ik waarschijnlijk geen 1000 kaartjes versturen, hoewel ik het leuk vind om kaartjes te sturen.

Momenteel heb ik in totaal al 777 kaartjes verzonden (de afgelopen drie jaar, de expired cards nog niet meegerekend), en nu heb ik er de afgelopen week nog vijf op de post gedaan, gisteren de laatste naar China.

Mijn doel is om dit jaar mijn totaal verstuurde (en ontvangen) kaartjes op minimaal 1000 te krijgen. Als ik vijf kaartjes per week stuur, kom ik dit jaar minimaal tot 1000 kaartjes in totaal verstuurd.

Voorlopig heb ik nog genoeg voorraad aan kaartjes en postzegels. Wel ben ik blij dat ik gisteren de Van Gogh zegels nog heb besteld. En de afgelopen week heb ik ook nog wat kaartjes van Stad gekocht, daar is altijd veel vraag naar.
Wat een leuke enthousiaste hurray op de olifanten, Neliba! Dankje

En zo'n swap als met dat meisje uit Singapore lijkt me dan nog wel leuk, 1 zo'n kaartje per maand.

Je schrijft Stad.. je woont écht bij mij (veel van ons) in de buurt hè, Nepese

Ik sta nu op 619 verzonden kaarten. Zou dus met je mee kunnen proberen op de 1000 te komen, maar dat voelt wel als heel veel!

Ik doe vandaag helemaal niets met kaartjes, maar zou het niet erg vinden een hurray te ontvangen. Moet kunnen.
Later is nu
Ik wil dit jaar naar de 500 verzonden kaarten. Ik sta nu op 345 dus dan moet ik 3 kaarten per week versturen en dat lijkt mij prima te doen.

Oh en nu zie ik net een Hurray verschijnen! De eerste in 2016; mooi! Uit India en hij is "very very very happy with the Christmas stamps". Hij heeft er ook een comment bij geplaatst: "it's a favorite", maar ik zie dat hij dat bij iedere kaart doet. Toch sympathiek.
De beste wensen voor iedereen, met natuurlijk heel veel hurrays en kaartjes!

Haha Neliba, gelukkig ging het bij ons wat beter, volgens mij waren we 9e (van de 30?) de top 10 lag wel dicht bij elkaar. Ik weet zelf nog wel het een en ander van muziek maar met uitzondering van 1 teamgenootje weet de rest er weinig van. Dus vind dat het niet zo'n slechte prestatie is. (De rest weet bij een gewone quiz wel meer hoor, nu klinkt het alsof zij dom zijn maar muziek schuiven ze altijd op mij af, ik geschiedenis en sport e.d. op de anderen)

Leuk dat je weer bij de sjampetter geweest bent! En lekker geshopt hebt!

Ik heb ook nog niets uit Afrika ontvangen, ook niets naar gestuurd. Dus ben ook wel een beetje jaloers. Maar wie weet wat 2016 ons brengt.

Leuk al die goede voornemens voor aantal kaarten. Ik doe gezellig mee en ga in 2016 voor 250 kaarten. Ik heb er nu 97 (en dus geen 100 waar jullie allemaal zo hard voor aan het meeduimen waren) dus ik gok dat het moet lukken. Heb het financieel momenteel best een beetje lastig, dus probeer er wel een klein beetje op te letten dat het niet te duur wordt. Ik blijf uiteraard gewoon schrijven maar het zal in sommige gevallen wat minder zijn.

En ja, qua hurrays waren het slechte weken voor mij. Maar ik kreeg vandaag een hurray uit Rusland na 35 dagen. En van de week na 19 dagen uit Duitsland (weet niet of ik dat al gezegd had, volgens mij wel)

Best lang over gedaan dus allebei, misschien dat de feestdagen daar toch wel wat invloed op hebben. Ik hoop van harte op meer hurrays, en met name tsjechie dus nog steeds!

Nu ga ik de eerste 3 kaartjes van 2016 schrijven, ben benieuwd naar de landen, maar aangezien ik een hurray uit Duitsland en Rusland heb zal er zeker een van de twee landen wel weer bij zitten (heb naar beide landen nog een kaartje onderweg dus hoop toch op een beetje variatie)
Da's jammer HappyOwl234, dat je de 100 niet hebt gehaald in 2015.

En heb je al nieuwe adressen aangevraagd? Vertel! Vertel!

Ik had vanmiddag nog een Hurray van de nr 1 van Zwitserland. Ondanks dat het dus een grootverzendster is had ze een hele uitgebreide en enthousiaste Hurray: leuk!

Heb zojuist ook weer 2 nieuwe adressen aangevraagd.

Taiwan: een kort en saai profiel: het maakt haar niet uit wat er op de kaart staat, maar ze houdt wel van mooie postzegels.

Zwitserland: wil graag herten, Frida Kahlo of grafisch design. En van dat alles heb ik niets in huis. (Ik moet weer naar Deventer! )

En ik had de Postcrossing stats weer binnen: mijn mailbox was maar 14 X happy in december. Dat vind ik toch wel wat teleurstellend, want ik had de hele maand minstens 10 kaartjes onderweg, en de laatste weken steeds 14 of 15. Mijn mailbox mag dus wel wat happier worden in 2016.
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling gehad hebben. Ik heb afgelopen jaar 62 kaarten verzonden. De eerste twee van dit jaar heb ik net geschreven, naar de U.S.A. en naar India. De kaart naar de U.S.A. gaat naar een familie die hun kinderen thuisonderwijs geeft. Ik heb een kaart gekozen met mooie tulpen en daar een verhaal bij geschreven. Ze wilde educatieve feitjes over het land van de schrijver, vandaar. India had een heel kort profiel en hield van dieren, dus daar gaat een aap heen.
Mijn nieuwe kaartjes gaan naar Canada (een jongetje van 7), Japan en Rusland. Ze liggen weer klaar voor de reis, morgen gaan ze op de post!

Ja dat is toch wat matig he Labellei, ik heb de stats nog niet gekregen maar vrees dat het bij mij nog slechter is, december was een niet al te beste maand qua postcrossing, ik mag dan wel 10 kaartjes tegelijk onderweg hebben, en dat had ik ook steeds, ze doen er toch wel erg lang over. Maar dan is er verbetering mogelijk he! En nu de postbodes klaar zijn met de kerstkaarten lopen ze vast weer wat harder voor ons.

Ik sta qua ontvangen kaartjes trouwens op 99, ben benieuwd of morgen nr 100 in de bus ligt!

Ik ben wel benieuwd naar je USA familie mitsig, ik had namelijk een tijdje terug een soortgelijk verhaal (daar is mijn sinterklaaskaart uit Deventer toen heen gegaan, ze waren toen volgens mij ook net begonnen met postcrossen)
En mijn eerste kaartjes van 2016 gaan naar:

* Taiwan: een bijna leeg profiel, dus ik heb maar een "Nederland" kaartje uitgezocht die ik eigenlijk niet zo mooi vind. Kom ik daar ook een keer vanaf . Het meisje is pas net begonnen met postcrossen (2 kaarten verstuurd, 0 ontvangen), dus die is vast blij met alles

* China: een tekening van een "IKEA-fiets" (uit elkaar geschroefde fiets, dus je ziet alleen de losse onderdelen). Ontvanger had geen speciale wensen, maar studeert "Vehicle Engineering", dus deze vond ik wel toepasselijk.

* Rusland: een oude stadskaart van mijn stad, uit het tweedehandswinkeltje in Deventer! (van de PC-meeting)

* USA: old ladies van Ing Löök, met postzegels van Carel Fabritius, want ze wilde graag zegels van "famous artists and painters". Nu weet ik niet hoe "famous" Fabritius is, maar dat waren de enige postzegels die in de buurt van haar wens kwamen. Google leerde mij wel dat Donna Tart een boek heeft geschreven over één van zijn schilderijen (Het Puttertje), dus daar heb ik maar even naar verwezen op de kaart. Hobby van ontvanger was "reading", dus misschien kent ze het boek wel.

Ben nog niet onverdeeld enthousiast over mijn gisteren aangeschafte stempeltjes. Het duurt heel lang voor de inkt droog is, dus er is al een en ander gevlekt omdat ik dat dus niet doorhad. Voortaan maar eerst kaart scannen, dan pas stempelen en dan poosje laten drogen voordat hij de brievenbus in gaat. Niet handig.

Mijn statistieken van december waren nog best oké: 23 verstuurd en 25 ontvangen (steeds tien kaarten onderweg). Maar het gaat inderdaad met ups en downs. Op dit moment heb ik acht kaarten onderweg naar landen buiten Europa, waaronder een aantal landen met gemiddeld een behoorlijk lange reisduur (China, India, Zuid-Afrika: allemaal gemiddeld 28 dagen of meer). Dus ik vrees voor januari weer een zakkertje in de statistieken :-)
Herstel: ik heb zelfs negen kaarten onderweg naar landen buiten Europa. Ik heb namelijk geen (ik herhaal: GEEN) kaart onderweg naar Duitsland. Wow, dat is echt een unicum... Meestal staat Duitsland zelfs twee keer in het lijstje. Qua Europa moet ik het nu doen met de UK (gelukkig niet naar het overstroomde gebied, ik denk niet dat mijn kaartje waterproof is..). Verder alles ver weg!
Ik heb dat ook 1 keer gehad, geen Duitsland. Maar goed, Duitsland doet er bij mij echt erg lang over laatste tijd, kaartje van de week 18 dagen, en kaartje wat nog onderweg is is alweer 11 dagen onderweg. Wat dat betreft gaat hong kong vaak nog sneller......

We doen gewoon even een hurraydansje voor ons allemaal:

@ Happy Owl: Het is een familie die thuisonderwijs geeft aan hun kinderen. Hun gebruikersnaam is 'zelfde verjaardag' in het Engels.

Ik heb nu wel twee kaarten onderweg naar Duitsland. En ik heb een vraag aan iedereen: Hoeveel kaarten hebben jullie op voorraad? Ik neem me steeds voor om een kleine voorraad aan te leggen, dus ik koop steeds een stapeltje van 10-20 kaarten, maar die gaan eigenlijk veel sneller op dan ik gedacht had. Daardoor heb ik er altijd ongeveer 10-25 liggen.
Ik heb een laatje vol, Mitsig

En ik begon met een half laatje vol, denkende dat ik zo mooi van mijn kaartenvoorraad af zou komen
Later is nu
quote:Mitsig schreef op 02 januari 2016 @ 09:17:

En ik heb een vraag aan iedereen: Hoeveel kaarten hebben jullie op voorraad? Ik neem me steeds voor om een kleine voorraad aan te leggen, dus ik koop steeds een stapeltje van 10-20 kaarten, maar die gaan eigenlijk veel sneller op dan ik gedacht had. Daardoor heb ik er altijd ongeveer 10-25 liggen.10-25? Euhhhh dan houd ik mijn mond maar
Tjezus, wat vals
Ah, dan is het denk ik een andere mitsig.

Qua voorraad... Tja, ik ga niet tellen. En, wil ook niet echt als freak overkomen..... Maar laatst had ik de schrijfmarathon van amnesty en nam een stuk of 40 kaarten mee van mn collectie, en daar merkte ik dus niets van.

Vannacht kreeg ik na 26 dagen een hurray uit USA. Gelukkig komen mn kaartjes langzaamaan een beetje aan!
Ik kan later vandaag melden hoeveel ik er op voorraad heb, mijn scanproject komt vandaag af
Ik vind het juist wel wat hebben, een lade vol kaarten. Maar dan kan ik nog even. Ik heb al wel een doos gereserveerd voor al mijn kaarten, postzegels, stickers en dat soort dingen, maar vooralsnog is het een zielig bodempje vol. Ik ga vandaag weer eens door de stad struinen om te kijken of er nog leuke kaartenwinkels zijn. Ik woon in een grote stad, dus dat moet haast wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven