Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
quote:poldervrouw schreef op 31 december 2015 @ 15:55:

shadow.. die bouwstenen zijn ook de basis van de reis.. ticket voor vlucht regelen we zelf.. En idd.. terug van CM naar BKK kunnen we ook met die trein doen.. kaartje zijn eenvoudig zelf te regelen ?

Hotels zitten bij die bouwstenen in..

Ik vind het nogal wat om dit alles zelf bij elkaar te sprokkelen, maar hoeveel zou je bespaard hebben ? Want dan kan ik ook nog die bouwstenen als leidraad gebruiken en alles los boeken (maar waar boek je die excursies dan ?)

Overal stikt het van de reisbureautjes op straat, je struikelt erover en daar valt alles te boeken. Elke excursie die je maar wilt. Vliegtickets, treinkaartjes, boottickets enz enz enz. Ook bij de receptie van elk hotel.

Easy peasy.

Ik boek alleen vliegtickets van hier naar BKK en de 1e 2 nachten in BKK. Ter plaatse via booking of agoda de volgende accomodatie.

Vliegtickets naar Krabi (aankomende keer) ook online of via hotelreceptie.

Ik krijg persoonlijk de zenuwen van het woord 'bouwsteen'
Ik vond voor onze eerste verre reis z'n bouwsteen wel fijn. Van te voren kon ik me niet voorstellen hoe t daar allemaal zou werken en was bang dat ik dan alleen maar bezig was met regelen tijdens m'n vakantie.

Mochten we nu nog een x gaan dan zal r meer op de bonnefooi zijn. Alles is zo makkelijk daar ter plekke te regelen. Maar dat is voor een eerste keer even aftasten
quote:shadowfaxx schreef op 31 december 2015 @ 16:03:

Ik vond voor onze eerste verre reis z'n bouwsteen wel fijn. Van te voren kon ik me niet voorstellen hoe t daar allemaal zou werken en was bang dat ik dan alleen maar bezig was met regelen tijdens m'n vakantie.

Mochten we nu nog een x gaan dan zal r meer op de bonnefooi zijn. Alles is zo makkelijk daar ter plekke te regelen. Maar dat is voor een eerste keer even aftastenNu weet je hoe simpel het werkt
Als ik bv de 1e morgen wakker wordt in BKK, kijk ik relaxt op mijn telefoon voor een hotelletje elders.

Klik en geboekt. Is het fijn, boek je bij, is het niet zo leuk, dan ga je een deurtje verder
quote:yasmijn schreef op 31 december 2015 @ 15:50:

[...]

Vertel dan Wat wil je weten?
quote:spectral schreef op 31 december 2015 @ 16:14:

[...]

Wat wil je weten?Hoe was het daar? Welk resortje zat je? Heel rustig? Enzovoorts
quote:shadowfaxx schreef op 31 december 2015 @ 16:03:

Mochten we nu nog een x gaan dan zal r meer op de bonnefooi zijn. Alles is zo makkelijk daar ter plekke te regelen. Maar dat is voor een eerste keer even aftasten

precies.. wij zijn er nog nooit geweest. Ik ga met mijn 18 jarige dochter en ik wil eigenlijk alles geregeld hebben .. DAt we niet hoeven te stressen om nog dingen te regelen.. We gaan in december (hoogseizoen?) .. is het dan ook zo gemakkelijk om alles los te boeken ? Anders ben ik sterk geneigd en zeker als het echt veel scheelt en je niet in de problemen komt daar om het zelf te regelen ter plaatse.

Die bouwstenen zijn ongeveer 900 euro voor zijn 2-tjes (inclusief 2 dagen bij de olifanten) hierbij komt nog de vlucht en de trein/vlucht van CM naar BK (maar dat is iets van 50/60 euro
quote:shadowfaxx schreef op 31 december 2015 @ 15:52:

Wij waren zelf van Bangkok (werd ayutaya ter plekke) naar CM met de nachttrein gegaan.

Wat ik wel anders zou doen als ik ng een x de bouwstenen zou kopen is het enkel bij de bouwstenen houden. Ik schrok na wat rekenwerk achteraf van de prijzen die ze rekenende voor bv de vlucht van chiang mai naar Krabi (200¤ pp) terwijl zelf boeken dus 50-70¤ pp was. Ook vonden wij het hotel in chiang mai niet super, erg slecht ontbijt. Maar andere van onze jungle trip hadden ander, beter hotel. Dus ligt misschien net aan in welke je wordt geplaatst. Maar t boeken van n hotel is zo makkelijk ter plaatse of via booking.com. Nachttrein hebben ze dan wel geregeld voor ons, die kaarten mot je van re voren kopen maar is ook prima zelf te doen online. Dus achteraf gezien had ik die dingen beter zelf kunnen regelen, had ons veel geld gescheeldvluchten etc. regelen we zelf idd.. Ik kan prima goed zoeken naar vluchten en trein tickets, dat kan allemaal makkelijk online tegenwoordig. Ik wil alleen die bouwstenen geregeld hebben.. Alleen zit je vast aan die planning, dat kan dan minder zijn. Qua hotel heb je wel keuze hoor. je krijgt door welke ze boeken en als je wat anders wil kan dat ook.
quote:yasmijn schreef op 31 december 2015 @ 16:26:

[...]

Hoe was het daar? Welk resortje zat je? Heel rustig? Enzovoorts

Wij vonden het heerlijk rustig, maar weinig te doen of te zien. Resort zoek ik even voor je op!

Ik zou het eiland niet perse aanraden, wij gaan er iig niet terug.

Gevonden: http://www.lomlae.com
quote:poldervrouw schreef op 31 december 2015 @ 16:51:

[...]

precies.. wij zijn er nog nooit geweest. Ik ga met mijn 18 jarige dochter en ik wil eigenlijk alles geregeld hebben .. DAt we niet hoeven te stressen om nog dingen te regelen.. We gaan in december (hoogseizoen?) .. is het dan ook zo gemakkelijk om alles los te boeken ? Anders ben ik sterk geneigd en zeker als het echt veel scheelt en je niet in de problemen komt daar om het zelf te regelen ter plaatse.

Die bouwstenen zijn ongeveer 900 euro voor zijn 2-tjes (inclusief 2 dagen bij de olifanten) hierbij komt nog de

vlucht en de trein/vlucht van CM naar BK (maar dat is iets van 50/60 euro

Logisch hoor. Mijn zoon van 11 en ik zijn dit jaar naar Borneo geweest en hadden ook alles van tevoren geregeld en geboekt (inclusief de beklimming van Mount Kinabalu die wegens de aardbeving niet doorging; ik wacht nu nog steeds op m'n geld). Ik had geen idee dat alles zo makkelijk ter plekke te regelen zou zijn. Enerzijds zorgde het voor rust dat alles geregeld was maar achteraf is het jammer omdat ik op bepaalde plekken wel langer had willen blijven, en op andere plekken wat korter.

Volgend jaar willen we naar Cambodja en Thailand. Vlucht naar Bangkok en Phnom Penh ga ik regelen, hotel in Phnom Penh ook en verder willen we op de bonnefooi.
Werkelijk alles is ter plaatste te regelen en voor veel minder qua geld, maar als het je meer rust geeft het van te voren te regelen doe je dat toch lekker.

Ik ben er ondertussen achter dat Booking vaak duurder is dan Agoda, soms echt op het absurde af.
quote:spectral schreef op 31 december 2015 @ 17:07:

[...]

Wij vonden het heerlijk rustig, maar weinig te doen of te zien. Resort zoek ik even voor je op!

Gevonden: http://www.lomlae.comThanks!
quote:mayou schreef op 02 januari 2016 @ 01:20:

Werkelijk alles is ter plaatste te regelen en voor veel minder qua geld, maar als het je meer rust geeft het van te voren te regelen doe je dat toch lekker.

Ik ben er ondertussen achter dat Booking vaak duurder is dan Agoda, soms echt op het absurde af.Echt wel! Ik had dat eerst niet door maar mijn man wel, dus Agoda it is.
Yasmijn, je was al op Koh Mook geweest he? Anders is dat best een fijn eiland. Ik vond er genoeg te doen voor een paar dagen, maar verwacht er niet teveel van.
Ik zoek ook niet echt veel, vooral rust en geen nightlife
quote:spectral schreef op 31 december 2015 @ 17:07:

[...]

Gevonden: http://www.lomlae.com

Kijk ook eens op koh siboya: siboya bungalows.

Dat vonden wij wel heel leuk.
Hij is leuk maar ik denk toch dat dit eiland afvalt.
Yas: koh Phayam. Heerlijk eiland!
quote:mayou schreef op 03 januari 2016 @ 12:49:

Yas: koh Phayam. Heerlijk eiland!

Ik zal eens even gaan kijken. Mijn man ligt dwars. Die wil zo min mogelijk reizen dit keer (wanneer niet? )

Hij wil 2 nachten BKK, vliegen naar Krabi, daar een nachtje of wat en dan Koh Lanta.

Hij vindt Lanta erg fijn.
Ziet er leuk uit inderdaad maar die man hier heeft zijn zinnen gezet op Lanta.

Elk jaar bepaal ik eigenlijk dus dan is hij wel een keer aan de beurt....

Maar je weet, ter plaatse kan alles nog veranderen
Koh Phayam vond ik leuker dan Lanta, en dan met name Long Beach. Heel breed strand, lekker zwemmen en wandelen en het is een autovrij eiland. Ook lekker!

]
quote:mayou schreef op 03 januari 2016 @ 13:06:

Koh Phayam vond ik leuker dan Lanta, en dan met name Long Beach. Heel breed strand, lekker zwemmen en wandelen en het is een autovrij eiland. Ook lekker!

[afbeelding]]Práchtig!
wat een uitzoekerij zeg.. We hebben wel een beetje in beeld wat we willen

Bangkok (komen we aan), dit willen we wel verkennen.. dag of 2/3 (1e dag is bijkomen reis)

Bangkok/ chiang mai

Erawan watervallen

Birma spoorlijn /Rivier Kwai

sukhothai of ayutthaya (twijfel ik zelf beetje over.. sukhothai lijkt me mooier)

Jungle trek/ vlot varen

Olifanten olifanten bij goed bekend staand rescue

Relaxen (Ko Yao Yai ?)

Dus cultuur en natuur en als laatste beetje relaxen

En niet als een mak schaap achter de grote meute aanlopen.. Wij zijn op zich wel avontuurlijk maar zien door de reisgidsen het bos niet meer. We willen higlights maar ook zeker wel wat aparts..

We willen tussen plaatsen best met trein reizen of met vliegtuig.. Dat maakt ons niet zo veel uit.. Als het maar veilig en betaalbaar is.

Hotels hoeven zeker niet luxe te zijn, schoon is belangrijkst. Mogen ook guesthouses zijn, geen hostels (althans niet op slaapzalen)

welke route raden jullie aan ? wat moeten we absoluut zien en wat skippen

Budget is 3000 euro (puur voor ticket en aktiviteiten, alles wat we daar nog uitgeven is niet in dit bedrag). Ticket boek ik zo laat mogelijk (ik hou prijzen in de gaten). KLM rechtstreeks is op dit moment 660 pp Kan vast goedkoper..

December is op dit moment redelijk vast ivm school dochter. We kunnen eventueel ook in zomervakantie maar dan is het weer minder begrijp ik..

Dit is pakket bouwstenen die we nu bij elkaar gesprokkeld hebben bij riksja travel bouwstenen Riksja

Lijkt ons wel heel tof.. of het budgettair haalbaar is en of het leuk genoeg is ? Budget is minder van belang, maar is het leuk genoeg ? Of is het té toeristisch ? Wij zijn niet zo van de grote meute volgen namelijk..
Alles op je lijstje zijn De Grote Toeristenplekken van TH.

Je komt er meutes Japanners, Koreanen (met de reisleider met de vlag omhoog voorop) en niet te vergeten onze Russische vrienden tegen.

(en Nederlanders uiteraard)

Nogmaals, ik kan je niet echt van advies voorzien ivm die bouwstenen. Dan zit je aan dingen vast en dat heb ik nooit gedaan.

Wij hebben alleen nog maar de vlucht naar BKK, verder zie ik alles ter plaatse wel, niets is makkelijker dan op je telefoon kijken en boeken, voor alle resortjes, plaatsen en vliegtickets. Excursiebureautjes struikel je over.

Het komt mij voor dat jij nu al een boel stress hebt, dat zou het mij ook niet waard zijn.

Bijkomen van de jetlag in BKK aan de rand van een zwembad en op je ligbedje met een koel drankje onder handbereik op internet loeren.

Heel erg relaxt.

Go with the flow, je hebt vakantie!

Edit, ik heb je bouwstenen bekeken, wat een prijzen!
Wat een leuke vooruitzichten!

Wat betreft die bouwstenen, ik vind het altijd moeilijk om zo duidelijk mogelijk door te dringen zonder iemands manier van reizen af te fakkelen ( want zo bedoel ik het absoluut niet) maar écht: Doe Het Niet.

Ik heb even opgeteld wat je op je lijstje hebt staan: bij elkaar voor E 3000 aan tripjes. Zo allejezus veel geld als je kijkt voor hoe weinig dit allemaal kan, in je eigen tempo en op een veel minder toeristische manier! (Waar je zelf niet eens van houdt!)

Probeer t zo te bekijken. Het lijkt allemaal heel eng en moeilijk en ver weg en weet ik veel, maar in Thailand is alles nog makkelijker dan hier zelfs om te regelen. Als je een dagje naar Groningen wil boek je toch ook geen tour voor E 200, zodat je niet zelf je treinkaartje hoeft te kopen?

Ik overdrijf nu een beetje natuurlijk, maar deze prijzen gaan zo gigantisch over de kop, dat is echt zonde van je budget. Van dat geld kun je bijna nog een keer naar Thailand.

Ter vergelijking: ik heb een paar jaar geleden ongeveer dezelfde route gedaan, maar alles zelf (zoals iedereen doet in Thailand!) en dat heeft me in totaal, inclusief vlucht E 1350 gekost, ruim drie weken weggeweest.

En al vind je t budget niet belangrijk: het is echt veel leuker om zelf op reis te zijn dan om steeds overal heen begeleid te worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven