Thailand Topic 2
vrijdag 4 december 2015 om 20:31
Hier is t nog even flink balen. De rugproblemen zijn ver weg, maar heb nu een acute slijmbeursontsteking in m'n heup. Oftewel, ik loop als een oud vrouwtje en 15 minuten lopen is eigenlijk al te lang. Vanochtend spuit gehad erin van dokter, hopelijk pakt het goed uit en ben ik over paar dagen fit. Donderdag vliegen we al!
Wij zelf slapen in hope land hotel in Bangkok, is vlakbij skytrain, ziet er luxe uit. Of het bevalt kan ik je pas over week vertellen
Wij zelf slapen in hope land hotel in Bangkok, is vlakbij skytrain, ziet er luxe uit. Of het bevalt kan ik je pas over week vertellen
zaterdag 5 december 2015 om 20:24
Leuk begin van 't nieuwe jaar Yasmijn, heerlijk!
En ooooh wat shit Shadowfaxx, ik hoop dat de prik helpt, maar pas wel enorm op jezelf. Ik wil je niet bang maken, maar ik ben in de zomer van 2014 stug door blijven lopen in Canada met een slijmbeurontsteking in m'n heup, dacht dat het flinke spierpijn was en ging na paar dagen rust gewoon weer door. Uiteindelijk ruim 7 maanden onder behandeling van fysio geweest en nog altijd blijft het een zwakke plek. Wat overigens bij mij enorm goed geholpen heeft, is acupunctuur. Ik kom nog maandelijks bij de acupuncturist om de boel rustig te houden. Sterkte, voldoende rusten en hopelijk komt het helemaal goed!
Ik heb inmiddels al iets gevonden: heb een heerlijk appartement via Airbnb geboekt aan de rand van Sukhumvit, halfuurtje met de skytrain naar de luchthaven. Met zwembad dat bij het complex hoort en in de omgeving genoeg eetgelegenheid. Even niet de chaos van de stad, maar alle tijd om bij te komen.
En ooooh wat shit Shadowfaxx, ik hoop dat de prik helpt, maar pas wel enorm op jezelf. Ik wil je niet bang maken, maar ik ben in de zomer van 2014 stug door blijven lopen in Canada met een slijmbeurontsteking in m'n heup, dacht dat het flinke spierpijn was en ging na paar dagen rust gewoon weer door. Uiteindelijk ruim 7 maanden onder behandeling van fysio geweest en nog altijd blijft het een zwakke plek. Wat overigens bij mij enorm goed geholpen heeft, is acupunctuur. Ik kom nog maandelijks bij de acupuncturist om de boel rustig te houden. Sterkte, voldoende rusten en hopelijk komt het helemaal goed!
Ik heb inmiddels al iets gevonden: heb een heerlijk appartement via Airbnb geboekt aan de rand van Sukhumvit, halfuurtje met de skytrain naar de luchthaven. Met zwembad dat bij het complex hoort en in de omgeving genoeg eetgelegenheid. Even niet de chaos van de stad, maar alle tijd om bij te komen.
maandag 7 december 2015 om 00:16
Jeej! Wij gaan weer naar Thailand!
Vorige keer hebben we Bangkok, Chiang Mai, Koh Phangan en Koh Samui gezien. Wat raden jullie aan? We zijn er twee weken eind februari, begin maart.
Vorige keer vond ik Koh Samui erg fijn en Chiang Mai ook.
Ik heb er zo'n zin in. De massages, het fruit, de zo'n, de lieve mensen!
Vorige keer hebben we Bangkok, Chiang Mai, Koh Phangan en Koh Samui gezien. Wat raden jullie aan? We zijn er twee weken eind februari, begin maart.
Vorige keer vond ik Koh Samui erg fijn en Chiang Mai ook.
Ik heb er zo'n zin in. De massages, het fruit, de zo'n, de lieve mensen!
maandag 7 december 2015 om 12:20
Ik ben alweer terug.
In mijn eentje naar Bangkok gevlogen en daar een fijn hotelletje voor mezelf, in het centrum geboekt. Dus heerlijk alles in Old Town, wat ik wilde zien, op loop-, maar eigenlijk toch liever taxiafstand. Niet alles is te voet even goed bereikbaar, kwam ik achter.
Verder ging ik ook juist nu voor Loy Krathong. Dat heb ik meegemaakt bij Rama 8 Bridge. En dat was zoals ik al had verwacht een sfeervol feestje.
Voorlopig ga ik dus niet meer met groepsreizen mee. In m'n eentje is me prima bevallen.
In mijn eentje naar Bangkok gevlogen en daar een fijn hotelletje voor mezelf, in het centrum geboekt. Dus heerlijk alles in Old Town, wat ik wilde zien, op loop-, maar eigenlijk toch liever taxiafstand. Niet alles is te voet even goed bereikbaar, kwam ik achter.
Verder ging ik ook juist nu voor Loy Krathong. Dat heb ik meegemaakt bij Rama 8 Bridge. En dat was zoals ik al had verwacht een sfeervol feestje.
Voorlopig ga ik dus niet meer met groepsreizen mee. In m'n eentje is me prima bevallen.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
vrijdag 11 december 2015 om 15:01
quote:shadowfaxx schreef op 11 december 2015 @ 14:59:
Wauw, we zijn nu ongeveer 12 uur in Thailand en zijn nu al helemaal verliefd op dit land. Wat een vriendelijke mensen, heerlijke eten (streetfood) en gewoon alles bij elkaar. Het voelt haast als thuiskomen
Dat thuiskomgevoel heb ik ook altijd. Nog even doorbijten, wij vertrekken 16-02
Genietze!
Wauw, we zijn nu ongeveer 12 uur in Thailand en zijn nu al helemaal verliefd op dit land. Wat een vriendelijke mensen, heerlijke eten (streetfood) en gewoon alles bij elkaar. Het voelt haast als thuiskomen
Dat thuiskomgevoel heb ik ook altijd. Nog even doorbijten, wij vertrekken 16-02
Genietze!
woensdag 30 december 2015 om 04:12
Wij zijn alweer terug (incl jetlag
). En beiden helemaal verliefd geworden op Thailand. Wat 'n prachtig land! Jammer dat sommige plekken overspoelt worden door asociale Chinese toeristen.
We zijn naar Bangkok, river kwai, ayutaya, chiang mai, krabi, koh phi phi en koh lanta geweest. Van de eilanden is koh lanta erg goed bevallen. Zeer mooi en ontzettend rustig qua toerisme. Koh phi phi vonden we daarentegen tegen vallen. Massa toerisme en omdat we er rond kerst waren veel (dronken) Engelse jongeren. Beetje Jersey shore taferelen.
Ik weet zeker dat we Thailand nog een x gaan bezoeken. Liep Gisteren in de NL'se supermarkt en wat miste ik het rijpe, zoete fruit van daar!
We zijn naar Bangkok, river kwai, ayutaya, chiang mai, krabi, koh phi phi en koh lanta geweest. Van de eilanden is koh lanta erg goed bevallen. Zeer mooi en ontzettend rustig qua toerisme. Koh phi phi vonden we daarentegen tegen vallen. Massa toerisme en omdat we er rond kerst waren veel (dronken) Engelse jongeren. Beetje Jersey shore taferelen.
Ik weet zeker dat we Thailand nog een x gaan bezoeken. Liep Gisteren in de NL'se supermarkt en wat miste ik het rijpe, zoete fruit van daar!
woensdag 30 december 2015 om 23:19
Heeft iemand ervaring met Riksja reizen ?
Ik ben bezig een rondreis te plannen (ik ga met dochter) en riksja heeft leuk bouwstenen systeem..
We hebben erin zitten:
Bangkok, verkennen en met longtailboat (3 dagen)
kanchanaburi; met een minibusje naar het gebied rond de River Kwai. Hellfire pass
Varen op de Kwai, slapen op bamboevloet
Erawan watervallen
Vanaf de Erawan watervallen reis je in 1,5 uur naar Kanchanaburi, waar je bekende Bridge on the River Kwai is. Met trein op dodenspoorweg.
koningsstad Ayutthaya
3 dagen Chiang Mai, trekking bergdorp naar bamboevlot
Bezoek en overnachting http://www.elephantnature ... ture-park-overnight-visit
Dan weer terug naar Bangkok
volgorde is nog niet vast..
Is dit wat qua dingen die we gaan zien ?
We willen in december (half december) en dan een week of 3
Dit zouden we dan als zelf samengesteld pakket boeken bij bijv. riksja.
Ik ben bezig een rondreis te plannen (ik ga met dochter) en riksja heeft leuk bouwstenen systeem..
We hebben erin zitten:
Bangkok, verkennen en met longtailboat (3 dagen)
kanchanaburi; met een minibusje naar het gebied rond de River Kwai. Hellfire pass
Varen op de Kwai, slapen op bamboevloet
Erawan watervallen
Vanaf de Erawan watervallen reis je in 1,5 uur naar Kanchanaburi, waar je bekende Bridge on the River Kwai is. Met trein op dodenspoorweg.
koningsstad Ayutthaya
3 dagen Chiang Mai, trekking bergdorp naar bamboevlot
Bezoek en overnachting http://www.elephantnature ... ture-park-overnight-visit
Dan weer terug naar Bangkok
volgorde is nog niet vast..
Is dit wat qua dingen die we gaan zien ?
We willen in december (half december) en dan een week of 3
Dit zouden we dan als zelf samengesteld pakket boeken bij bijv. riksja.
woensdag 30 december 2015 om 23:22
Ter aanvulling
De olifanten die we gaan bezoeken komen van de lijst met betrouwbare olifanten rescue's
Verder hebben we niet echt interesse in strand ofzo.. Heel veel reizen hebben dit erin zitten..
Los boeken van alles.. tja.. lijkt me nogal lastig.. Of is dat juist wel makkelijk te doen
TIps qua vliegen ? Ik vlieg liefst met bekende grotere maatschappijen (iets met veiligheid ) .. Hoe zit dat met de afstand CM en BKK ? Je kan ook met de trein ?
De olifanten die we gaan bezoeken komen van de lijst met betrouwbare olifanten rescue's
Verder hebben we niet echt interesse in strand ofzo.. Heel veel reizen hebben dit erin zitten..
Los boeken van alles.. tja.. lijkt me nogal lastig.. Of is dat juist wel makkelijk te doen
TIps qua vliegen ? Ik vlieg liefst met bekende grotere maatschappijen (iets met veiligheid ) .. Hoe zit dat met de afstand CM en BKK ? Je kan ook met de trein ?
donderdag 31 december 2015 om 15:48
Wij hebben de bouwsteen river kwai en jungle in notendop (2 dagen) gedaan en beide zijn zeer goed bevallen. De overnachting op de jungle raft in river kwai is meer dan geweldig. Bij het ontbijt staan er olifanten achter t hotel te badderen. De jungle toch was adembenemend mooi qua landschap. Je slaapt bij een Karen dorpje en hebt prachtig uitzicht over de valei met rijstplantages etc. Leuke gids hadden wij die veel weetjes wist over de natuur en planten. Is ons echt zeer goed bevallen
donderdag 31 december 2015 om 15:52
Wij waren zelf van Bangkok (werd ayutaya ter plekke) naar CM met de nachttrein gegaan.
Wat ik wel anders zou doen als ik ng een x de bouwstenen zou kopen is het enkel bij de bouwstenen houden. Ik schrok na wat rekenwerk achteraf van de prijzen die ze rekenende voor bv de vlucht van chiang mai naar Krabi (200¤ pp) terwijl zelf boeken dus 50-70¤ pp was. Ook vonden wij het hotel in chiang mai niet super, erg slecht ontbijt. Maar andere van onze jungle trip hadden ander, beter hotel. Dus ligt misschien net aan in welke je wordt geplaatst. Maar t boeken van n hotel is zo makkelijk ter plaatse of via booking.com. Nachttrein hebben ze dan wel geregeld voor ons, die kaarten mot je van re voren kopen maar is ook prima zelf te doen online. Dus achteraf gezien had ik die dingen beter zelf kunnen regelen, had ons veel geld gescheeld
Wat ik wel anders zou doen als ik ng een x de bouwstenen zou kopen is het enkel bij de bouwstenen houden. Ik schrok na wat rekenwerk achteraf van de prijzen die ze rekenende voor bv de vlucht van chiang mai naar Krabi (200¤ pp) terwijl zelf boeken dus 50-70¤ pp was. Ook vonden wij het hotel in chiang mai niet super, erg slecht ontbijt. Maar andere van onze jungle trip hadden ander, beter hotel. Dus ligt misschien net aan in welke je wordt geplaatst. Maar t boeken van n hotel is zo makkelijk ter plaatse of via booking.com. Nachttrein hebben ze dan wel geregeld voor ons, die kaarten mot je van re voren kopen maar is ook prima zelf te doen online. Dus achteraf gezien had ik die dingen beter zelf kunnen regelen, had ons veel geld gescheeld
donderdag 31 december 2015 om 15:55
shadow.. die bouwstenen zijn ook de basis van de reis.. ticket voor vlucht regelen we zelf.. En idd.. terug van CM naar BKK kunnen we ook met die trein doen.. kaartje zijn eenvoudig zelf te regelen ?
Hotels zitten bij die bouwstenen in..
Ik vind het nogal wat om dit alles zelf bij elkaar te sprokkelen, maar hoeveel zou je bespaard hebben ? Want dan kan ik ook nog die bouwstenen als leidraad gebruiken en alles los boeken (maar waar boek je die excursies dan ?)
Hotels zitten bij die bouwstenen in..
Ik vind het nogal wat om dit alles zelf bij elkaar te sprokkelen, maar hoeveel zou je bespaard hebben ? Want dan kan ik ook nog die bouwstenen als leidraad gebruiken en alles los boeken (maar waar boek je die excursies dan ?)
donderdag 31 december 2015 om 15:56
Los boeken is erg makkelijk en je zit nergens aan vast het is veel goedkoper.
Je gaat bv van BKK met de bus naar Kancha en daar kun je de brug doen, Erawan en de spoorlijn. Overnachten op de rivier.
En dan zou je van daar uit met de nachttrein naar CM kunnen gaan. Of vanaf BKK met het vliegtuig.
Vliegen kan makkelijk en goedkoop met Air Asia of Thai Airways of BKK Air.
Allemaal veilig, hoor.
Je gaat bv van BKK met de bus naar Kancha en daar kun je de brug doen, Erawan en de spoorlijn. Overnachten op de rivier.
En dan zou je van daar uit met de nachttrein naar CM kunnen gaan. Of vanaf BKK met het vliegtuig.
Vliegen kan makkelijk en goedkoop met Air Asia of Thai Airways of BKK Air.
Allemaal veilig, hoor.
donderdag 31 december 2015 om 15:57
Zo bieden ze bijvoorbeeld ook ene tocht (2uur) i ln ayutaya aan. Wij zijn meegegaan naar ayutaya omdat reisgenoten dat hadden geboekt en wij mee konden rijden ipv zelf terug naar Bangkok gaan. Zijn hebben voor die tocht per persoon 15¤ (600 baht) betaald. Wij betaalde ter plekke 400 baht met z'n 2'en voor dezelfde tocht. Dat is zo'n 10-11¤
donderdag 31 december 2015 om 15:59
De bouwstenen zelf vond ik het geld wel waard. Maar wij bleven bijvoorbeeld 4 nachten in chiang mai dus dat hebben zij toen geregeld die extra nachten. Die dingen had ik achteraf liever zelf gedaan. Maar zoals hierboven gezegd als je daar komt zie je tig bureaus die ter plekke dezelfde tochten aanbieden voor gemiddeld 30% minder
(Jungletochten). River kwai weet ik niet maar die vond ik z'n 200¤ wel waard