Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:awelmerci schreef op 02 januari 2016 @ 22:12:

https://www.youtube.com/watch?v=lHX5jsomq_U

https://www.youtube.com/watch?v=U52KX9L7HHg

Wat doe jij als je zo'n schatje tegenkomt?Ik zit nog steeds te kijken, van het ene filmpje rol je in de andere.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:awelmerci schreef op 02 januari 2016 @ 21:41:

Gijs heb je deze gezien?

https://pbs.twimg.com/media/CXtLs-2WcAAktwJ.jpg:large

http://time2wakeup.me/oud-nos-medewerke ... chool/Boek staat bij BOL op mijn verlanglijst.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
http://www.telegraaf.nl/b ... ing_door_controles__.html

Ach, wat sneu voor de wintersporters. Vertraging door grenscontroles.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:awelmerci schreef op 02 januari 2016 @ 21:41:

Gijs heb je deze gezien?

https://pbs.twimg.com/media/CXtLs-2WcAAktwJ.jpg:large

http://time2wakeup.me/oud-nos-medewerke ... ool/Lekker actueel. Die mevrouw is in 1990 gestopt met werken bij de NOS. Ze noemt het censuur dat de eindredacteur eerst zijn goedkeuring moest geven voordat er een item uitgezonden werd en verder komt ze met nog wat aluhoedjeklassiekers: vaccinaties, de moord op JFK, 9/11 is een leugen en de Rotschilds. Maar goed, ze is nu kunstenares, natuurliefhebster en heeft een Jungiaanse achtergrond.
quote:Snoesje666 schreef op 02 januari 2016 @ 23:13:

http://www.telegraaf.nl/b ... ing_door_controles__.html

Ach, wat sneu voor de wintersporters. Vertraging door grenscontroles. Ach, dat is op de terugweg maar ze zullen toch wel balen, er komt nu aardig wat sneeuw. Wel sneu als je sneeuwvakantie erop zit.
verba volant, scripta manent.
quote:maylina schreef op 02 januari 2016 @ 23:14:

[...]

Lekker actueel. Die mevrouw is in 1990 gestopt met werken bij de NOS. Ze noemt het censuur dat de eindredacteur eerst zijn goedkeuring moest geven voordat er een item uitgezonden werd en verder komt ze met nog wat aluhoedjeklassiekers: vaccinaties, de moord op JFK, 9/11 is een leugen en de Rotschilds. Maar goed, ze is nu kunstenares, natuurliefhebster en heeft een Jungiaanse achtergrond.

Om een goed oordeel te kunnen geven zou ik het boek moeten lezen maar inderdaad 1990 is lang geleden.

Toch kan je stellen dat de NOS niet objectief is of in ieder geval de schijn tegen heeft.

Kijk dit soort reportages maar eens

http://nos.nl/nieuwsuur/a ... chtelingen-met-harde-hand

Met een verwijtende ondertoon, hoe durft Bulgarije zijn grenzen te bewaken en mensen op te pakken die 's nachts illegaal door de velden sluipen.

En dan deze uitspraak van Twan Huys

Er is meer kritiek op deze uitspraak geweest want hij probeerde Pegida weg te zetten als neo nazi's en dat is toch net iets te kort door de bocht.

De kans dat je bij Nieuwsuur een item ziet over asielfraude is niet zo groot.
Ik wacht nog steeds op een politicus die ons vertelt: we gaan alle voorzieningen voor Nederlanders weer herstellen. Uitkeringen, WW, ouderenzorg, enz. gaan we allemaal terugbrengen naar het niveau van vóór ca. 1995, toen de grote afbraak begon. Een hapje hier, een beetje minder daar, dat was het toen, maar inmiddels is het een uitgekleed karkas. Dus laten we daar mee beginnen.

En als er dán nog geld over is, als al onze ouderen goed verzorgd zijn, mensen die het écht nodig hebben, ook een behoorlijke uitkering hebben, laten we dán eens gaan kijken of er nog geld over is om mensen van elders te helpen.

Of zie ik het nu verkeerd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 02 januari 2016 @ 23:42:

Of zie ik het nu verkeerd?Dit komt uit de Volkskrant migranten kosten geld

quote:hollebollegijs schreef op 02 januari 2016 @ 23:34:

[...]

Om een goed oordeel te kunnen geven zou ik het boek moeten lezen maar inderdaad 1990 is lang geleden.

Toch kan je stellen dat de NOS niet objectief is of in ieder geval de schijn tegen heeft.

Met een verwijtende ondertoon, hoe durft Bulgarije zijn grenzen te bewaken en mensen op te pakken die 's nachts illegaal door de velden sluipen.

[afbeelding]

Er is meer kritiek op deze uitspraak geweest want hij probeerde Pegida weg te zetten als neo nazi's en dat is toch net iets te kort door de bocht.

De kans dat je bij Nieuwsuur een item ziet over asielfraude is niet zo groot.Als Bulgarije asielaanvragers aan de grens wil weigeren moeten ze eerst maar wat verdragen opzeggen die ze ondertekend hebben. zoals de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, hun lidmaatschap van de Verenigde Naties, dat soort dingen. Verder gaat de kritiek op Bulgarije over het feit dat ze bijvoorbeeld politiehonden afsturen op vrouwen en kinderen, asielzoekers bestelen en mishandelen. Het is niet zo simpel dat Bulgarije zelf mag bepalen of ze hun grens dichtgooien en dat de NOS het daar niet mee eens is.
quote:hollebollegijs schreef op 02 januari 2016 @ 23:48:

[...]

Dit komt uit de Volkskrant migranten kosten geld

[afbeelding][afbeelding]Als het liefdadigheid is, draai dan alle belastingmaatregelen terug en laat iedereen die zo graag liefdadigheid bedrijft een financiële bijdrage leveren aan opvang en levensonderhoud, dan weten we meteen wie oprecht is en wie slechts politiek correct is. Ik durf te wedden dat er dan zelfs geen bed-bad-brood is, hooguit droog brood.
verba volant, scripta manent.
quote:hollebollegijs schreef op 02 januari 2016 @ 23:34:

[...]

[afbeelding]

De kans dat je bij Nieuwsuur een item ziet over asielfraude is niet zo groot.Maar Gijs, dat kan in geen enkel programma, asielzoekers en fraude. Dat bestaat niet ! Die mensen zijn zo eerlijk als pasgeboren baby's, daar mogen wij de NPO niet op afrekenen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:maylina schreef op 03 januari 2016 @ 00:18:

[...]

Als Bulgarije asielaanvragers aan de grens wil weigeren moeten ze eerst maar wat verdragen opzeggen die ze ondertekend hebben. zoals de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, hun lidmaatschap van de Verenigde Naties, dat soort dingen. Verder gaat de kritiek op Bulgarije over het feit dat ze bijvoorbeeld politiehonden afsturen op vrouwen en kinderen, asielzoekers bestelen en mishandelen. Het is niet zo simpel dat Bulgarije zelf mag bepalen of ze hun grens dichtgooien en dat de NOS het daar niet mee eens is.

Bulgarije weigert geen asielzoekers en gooit maar houd zich aan Dublin2 waar ze in 2007 tot zijn toegetreden en registreert ze als asielzoeker.

De lidstaat waar de asielzoeker illegaal is binnengereisd, is verantwoordelijk voor diens asielverzoek. Deze verantwoordelijkheid eindigt 12 maanden na de illegale binnenkomst en geldt niet, wanneer de asielzoeker vóór het indienen van het asielverzoek minstens 5 maanden illegaal in een andere lidstaat heeft verbleven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dublinverordening

Alleen dat komt veel migranten niet goed uit zoals de Irakeze sportschoolhouder in de uitzending zegt, hij wil naar Noorwegen

Bulgarije is dus alert op personen die buiten de officiële grensovergangen het land betreden en het land als sluiproute naar het rijkere westen gebruiken.

We kunnen de Bulgaren toch niet verwijten dat ze hun grenzen maar ook die van de EU bewaken, Bulgarije staat op de lijst van landen die gaat toetreden tot Schengen en dan is het zelfs de bedoeling dat ze de grens bewaken.

Noem mij een land dat accepteert dat onbekende personen door de weilanden en bossen het land binnen sluipen.

Dat en ook het Schengenverdrag laat Nieuwsuur achterwege, de berichtgeving is eenzijdig.

Cameron bezocht het hek tijdens een staatsbezoek aan Bulgarije
quote:MarianneDavids schreef op 03 januari 2016 @ 00:26:

[...]

Als het liefdadigheid is, draai dan alle belastingmaatregelen terug en laat iedereen die zo graag liefdadigheid bedrijft een financiële bijdrage leveren aan opvang en levensonderhoud, dan weten we meteen wie oprecht is en wie slechts politiek correct is. Ik durf te wedden dat er dan zelfs geen bed-bad-brood is, hooguit droog brood.+1
Bulgarije houdt zich juist niet aan Dublin 2. Ze beletten d.m.v. een hek asielzoekers toe te laten, ze stoppen ze in detentie, ze mishandelen ze. (fysiek geweld, spullen afpakken, het onthouden van normale verzorging). Heel slim, want als asielzoekers doorreizen naar een volgend land en daar een asielprocedure starten heeft dat land het recht ze terug te sturen naar het eerste land waar ze aankwamen (Bulgarije dus) behalve als de humanitaire standaard zoals genoemd in datzelfde Dublinverdrag niet gehaald wordt. En daar doet Bulgarije erg zijn best voor.
Er was ook nog leuk nieuws vandaag :

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:maylina schreef op 02 januari 2016 @ 15:17:

[...]

Het is natuurlijk vervelend als jij die afspraken niet vindt deugen, maar die zijn democratisch vastgesteld. Geert stemmen en kijken of hij waar kan maken wat hij zegt is dan een optie. In die afspraken staat dus niet dat vluchtelingen meer rechten hebben dan autochtonen. Je stelling dat er een Nederlander zijn boeltje moet pakken om zijn huis af te staan aan een vluchteling is nergens op gebaseerd.

Volgens mij zjin er wel degelijk artikelen hier gepost waar uit bleek dat mensen hun huis uit moesten voor asielzoekers. Degenen met een beter geheugen hier kunnen je dat vast vertellen.

Maar dat is niet waar ik op doelde, het was een algemene stelling.

Je kunt moreel geen recht hebben op een huis (of willekeurig ander eigendom..)

Waar moet dat huis dan vandaan komen?

Dit is geen recht, maar een overheidsgunst. Het probleem is dat het in de wet staat.

Natuurlijk trekt dit de rest van de wereld aan, met alle gevolgen van dien.
quote:maylina schreef op 03 januari 2016 @ 12:55:

Bulgarije houdt zich juist niet aan Dublin 2. Ze beletten d.m.v. een hek asielzoekers toe te laten, ze stoppen ze in detentie, ze mishandelen ze. (fysiek geweld, spullen afpakken, het onthouden van normale verzorging). Heel slim, want als asielzoekers doorreizen naar een volgend land en daar een asielprocedure starten heeft dat land het recht ze terug te sturen naar het eerste land waar ze aankwamen (Bulgarije dus) behalve als de humanitaire standaard zoals genoemd in datzelfde Dublinverdrag niet gehaald wordt. En daar doet Bulgarije erg zijn best voor.

Dublin2 gaat niet over hekken.

Die hekken plaatsen ze om de toestroom te reguleren, een land als Oostenrijk doet dit ook.

Maar niet alleen Oostenrijk, ook Slovenië, Macedonië, Kroatië en Hongarije

Het Bulgaarse hek is dus legaal.

Beroving en mishandeling uiteraard niet.

Vluchtelingenorganisatie UNHCR schreef dit afgelopen maart:

De omstandigheden in Bulgaarse asielzoekerscentra voldeden in 2014 aan de minimumnormen.

http://www.liberties.eu/n ... -bulgaria-aida-bhc-report

Er zijn 110 meldingen op 30.000 opgevangen asielzoekers.

Vanaf 5:40

http://nos.nl/nieuwsuur/a ... ingen-met-harde-hand.html

En migranten klagen snel, dat zagen we wel in Den Haag

quote:G_Braadslee schreef op 03 januari 2016 @ 13:30:

[...]

Volgens mij zjin er wel degelijk artikelen hier gepost waar uit bleek dat mensen hun huis uit moesten voor asielzoekers. Degenen met een beter geheugen hier kunnen je dat vast vertellen.

Maar dat is niet waar ik op doelde, het was een algemene stelling.

Je kunt moreel geen recht hebben op een huis (of willekeurig ander eigendom..)

Waar moet dat huis dan vandaan komen?

Dit is geen recht, maar een overheidsgunst. Het probleem is dat het in de wet staat.

Natuurlijk trekt dit de rest van de wereld aan, met alle gevolgen van dien.belachelijk, niemand wordt uit huis gezet omdat er een ander in moet. huurders hebben veel rechten en daar wordt door rechters ook streng op gehandhaafd. zulke artikelen, als die al bestaan zijn leugens, halve waarheden of stemmingmakerij
Eensch.

Als jij je huur niet betaalt, dan kun je er uit gezet worden met toestemming van de rechter).

Vervolgens kan iemand anders in dat huis geplaatst worden, of dat nou een AOW'er, een bijstandsgezin of een jong stel is.
quote:G_Braadslee schreef op 03 januari 2016 @ 13:30:

[...]

.

Er heeft in de vorige draad een verhaal gestaan over Zweden daar werd een bejaardenhuis ontruimd om plaats te maken voor migranten.

Maaaaaaaaaaaaaar ik vond het toen al een dubieuze bron daarom heb ik het niet bewaard.

Ik twijfelde toen al aan het waarheidsgehalte.

Maar inderdaad, het heeft de ronde gedaan.

Misschien kan ik het nog terug vinden.
https://ejbron.wordpress. ... -van-8-personen-uit-huis/
http://www.telegraaf.nl/b ... voor_vluchtelingen__.html
Die 300 studenten in de houthavens moesten plaatsmaken voor een nieuwe lichting vluchtelingen samen met studenten.

Het waren containerwoningen en woonden anti-kraak. Dan heb je ervoor getekend dat het zomaar afgelopen kan zijn maar nu ging het wel heel snel voor deze studenten.
quote:bungaa schreef op 03 januari 2016 @ 13:58:

Die 300 studenten in de houthavens moesten plaatsmaken voor een nieuwe lichting vluchtelingen samen met studenten.

Het waren containerwoningen en woonden anti-kraak. Dan heb je ervoor getekend dat het zomaar afgelopen kan zijn maar nu ging het wel heel snel voor deze studenten.anti kraak is geen huur
Och en in Duitsland natuurlijk. De ex-zwervers moesten ook uit hun stulpje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven