Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:hollebollegijs schreef op 03 januari 2016 @ 13:53:

[...]

Er heeft in de vorige draad een verhaal gestaan over Zweden daar werd een bejaardenhuis ontruimd om plaats te maken voor migranten.

Maaaaaaaaaaaaaar ik vond het toen al een dubieuze bron daarom heb ik het niet bewaard.

Ik twijfelde toen al aan het waarheidsgehalte.

Maar inderdaad, het heeft de ronde gedaan.

Misschien kan ik het nog terug vinden.

Dat bejaardenhuis zegt me niets. Volgens mij was het in Nederland, maar ik kan me vergissen.

Dat doet echter niets af aan mijn bericht.

Hoe kun je recht hebben op eigendom van iemand anders, of op iets wat niet bestaat?

Al die asielzoekers moeten toch ergens wonen. Waar dan? Stonden die woningen allemaal al leeg, of vullen ze woningen van wanbetalers?
quote:Eindeloos schreef op 03 januari 2016 @ 13:54:

https://ejbron.wordpress. ... -van-8-personen-uit-huis/ja joh, in Syrie worden ook mensen uit huis gezet. Wat een raar blog en rare bron. We hebben het toch over de Nederlandse situatie?
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 januari 2016 @ 14:02:

[...]

anti kraak is geen huurIk noteer: ze moesten dus wel degelijk plaats maken voor asielzoekers.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 januari 2016 @ 14:02:

[...]

anti kraak is geen huurDat zeg ik toch ook? Dat je daarvoor tekent. Maar het ging ineens in een stroomversnelling, was wel een beetje zuur.
quote:bungaa schreef op 03 januari 2016 @ 14:02:

Och en in Duitsland natuurlijk. De ex-zwervers moesten ook uit hun stulpje.

De zwaksten der maatschappij konden wieberen gaan.

Walgelijke praktijken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:bungaa schreef op 03 januari 2016 @ 14:04:

[...]

Dat zeg ik toch ook? Dat je daarvoor tekent. Maar het ging ineens in een stroomversnelling, was wel een beetje zuur.ja het leven is nu eenmaal geen sprookje
quote:hollebollegijs schreef op 03 januari 2016 @ 13:53:

[...]

Er heeft in de vorige draad een verhaal gestaan over Zweden daar werd een bejaardenhuis ontruimd om plaats te maken voor migranten.

Maaaaaaaaaaaaaar ik vond het toen al een dubieuze bron daarom heb ik het niet bewaard.

Ik twijfelde toen al aan het waarheidsgehalte.

Maar inderdaad, het heeft de ronde gedaan.

Misschien kan ik het nog terug vinden.

[...]

http://www.theguardian.co ... e-housing-sector-refugees
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-01-2016 14:37
Reden: Ongepaste website verwijderd
% gewijzigd
quote:maylina schreef op 03 januari 2016 @ 14:09:

[...]

[...]

http://www.theguardian.co ... e-housing-sector-refugeesen dit:

http://nos.nl/artikel/205 ... luchtelingen-in-lent.html
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-01-2016 14:37
Reden: Quote aangepast
% gewijzigd
verba volant, scripta manent.
Duitsers jagen kinderen uit Anne Frank school. Symbolische gebeurtenis.

http://pamelageller.com/2015/12/school- ... s-in.html/
Krijg de rambam. Allemaal.
quote:awelmerci schreef op 03 januari 2016 @ 14:29:

Duitsers jagen kinderen uit Anne Frank school. Symbolische gebeurtenis.

http://pamelageller.com/2015/12/school- ... tml/Pamela Geller liegt. Die school is allang gesloten, vanwege te weinig leerlingen. http://www.gn-online.de/Nachrichten/Ann ... 40540.html

Het is zo vervelend dat er steeds waarheden gefabriceerd en gerecycled worden. Zo komen er vreemde verhalen in de wereld.
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 15:56:

[...]

Pamela Geller liegt. Die school is allang gesloten, vanwege te weinig leerlingen. http://www.gn-online.de/Nachrichten/Ann ... 40540.html

Het is zo vervelend dat er steeds waarheden gefabriceerd en gerecycled worden. Zo komen er vreemde verhalen in de wereld.Volgens mij is dat precies de bedoeling, het creeren van een fantasiewereld waarin je eigen woede en angst gerechtvaardigd zijn
Je liegt zelf. http://www.gn-online.de/Nachrichten/Dem ... 34212.html
Uit het door mij geciteerde artikel: "Nach Einschätzung von Josef Lakeberg wird es im Schuljahr 2015/16 noch drei Klassengeben - mit insgesamt 30 Schülern. "Wir werden uns daher im kommenden Jahr überlegen, wie wir das Ende unserer Schule gestalten möchten", sagte er im Gespräch mit den GN. Eine Möglichkeit ist, den Betrieb am jetzigen Standort in der Von-Behring-Straße auslaufen zu lassen. Alternativ könnten die verbleibenden Klassen beispielsweise an Hauptschulen verlegt werden, um den Schülern ein lebhafteres Schulleben zu ermöglichen. Bereits jetzt werden Klassenräume der Anne-Frank-Schule von der Vechtetalschule genutzt."

Dus de school hield al in 2013, voor de komst van de vluchtelingen, rekening met een verhuizing. Te weinig kinderen (het is een soort van zmlk-school) en niet levensvatbaar, dus op zoek naar een ander gebouw. Geen gek idee om dan twee vliegen in een klap te slaan en zo de bestaande leegstand te combineren met de opvang van vluchtelingen.

Dat is een stuk minder dramatisch, dus.
quote:MarianneDavids schreef op 03 januari 2016 @ 14:13:

[...]

en dit:

http://nos.nl/artikel/205 ... luchtelingen-in-lent.html

Uit de door jou gegeven link gekopieerd:

"In het complex in Lent woonden de laatste tien jaar 200 studenten. Voor die tijd was het al een asielzoekerscentrum. Op een aantal studenten na, is iedereen nu vertrokken of heeft een nieuwe woning gekregen."

Wat is precies het probleem?
quote:maylina schreef op 03 januari 2016 @ 16:37:

[...]

"In het complex in Lent woonden de laatste tien jaar 200 studenten. Voor die tijd was het al een asielzoekerscentrum. Op een aantal studenten na, is iedereen nu vertrokken of heeft een nieuwe woning gekregen."

Wat is precies het probleem?Waar heb ik het woord "probleem" gebruikt?
https://ejbron.wordpress. ... -van-8-personen-uit-huis/

Stad gooit gezin van acht personen uit huis.
quote:maylina schreef op 03 januari 2016 @ 16:37:

[...]

Wat is precies het probleem?

Studenten hebben al jaren moeite met een eerlijke en goede huisvesting te vinden. Malafide huurbazen, geen kamer te vinden in de stad waar je studeert. Het is echt wel een probleem.

Huisvesting is voor heel veel mensen in Nederland een probleem.
quote:bungaa schreef op 03 januari 2016 @ 17:07:

[...]

Studenten hebben al jaren moeite met een eerlijke en goede huisvesting te vinden. Malafide huurbazen, geen kamer te vinden in de stad waar je studeert. Het is echt wel een probleem.

Huisvesting is voor heel veel mensen in Nederland een probleem.Mazzel voor die studenten dat ze tien jaar in voormalige asielzoekersopvang mochten wonen, niet? Huisvesting is inderdaad een probleem, niet alleen voor studenten maar voor iedereen, vooral voor mensen met lage inkomens. Beetje jammer dat het VVD-beleid er voor gezorgd heeft dat er tienduizenden sociale huurwoningen niet meer beschikbaar zijn. En dat vakantiewoningen niet permanent bewoond worden (tenzij je er asielzoekers in kan stoppen, dan kan het ineens wel). Het aantal asielzoekers die een woning nodig hebben is procentueel gezien te verwaarlozen op het totaal aantal woningzoekenden. Berichten die doen alsof mensen met huurrechten uit hun woning gekeild worden ten gunste van statushouders zijn echt flauwekul.
quote:bungaa schreef op 03 januari 2016 @ 17:07:

[...]

Huisvesting is voor heel veel mensen in Nederland een probleem.even de krant lezen hoor, het aantal uitwonende studenten is enorm afgenomen. er zijn gewoon kamers beschikbaar
quote:MarianneDavids schreef op 03 januari 2016 @ 17:00:

https://ejbron.wordpress. ... -van-8-personen-uit-huis/

Stad gooit gezin van acht personen uit huis.wat een dubieuze bron
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 16:07:

Uit het door mij geciteerde artikel: "Nach Einschätzung von Josef Lakeberg wird es im Schuljahr 2015/16 noch drei Klassengeben - mit insgesamt 30 Schülern. "Wir werden uns daher im kommenden Jahr überlegen, wie wir das Ende unserer Schule gestalten möchten", sagte er im Gespräch mit den GN. Eine Möglichkeit ist, den Betrieb am jetzigen Standort in der Von-Behring-Straße auslaufen zu lassen. Alternativ könnten die verbleibenden Klassen beispielsweise an Hauptschulen verlegt werden, um den Schülern ein lebhafteres Schulleben zu ermöglichen. Bereits jetzt werden Klassenräume der Anne-Frank-Schule von der Vechtetalschule genutzt."

Dus de school hield al in 2013, voor de komst van de vluchtelingen, rekening met een verhuizing. Te weinig kinderen (het is een soort van zmlk-school) en niet levensvatbaar, dus op zoek naar een ander gebouw. Geen gek idee om dan twee vliegen in een klap te slaan en zo de bestaande leegstand te combineren met de opvang van vluchtelingen.

Dat is een stuk minder dramatisch, dus.Niks mis mee dus. Als de dusdanig gecreëerde woonruimte tevens ter beschikking komt voor Duitse jongeren, die in bepaalde streken ook verdomd veel moeite hebben om aan zelfstandige woonruimte te komen, is het prima. Toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nee. Want die Duitse jongeren beschikken over een heel ander vangnet dan vluchtelingen. Ik ben erg voor verandering op de woningmarkt en erg tegen het uit het verband rukken van nieuwsberichten. Want dat is niet wijs, of wel?
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 19:45:

Nee. Want die Duitse jongeren beschikken over een heel ander vangnet dan vluchtelingen. Ik ben erg voor verandering op de woningmarkt en erg tegen het uit het verband rukken van nieuwsberichten. Want dat is niet wijs, of wel?Heb de laatste week in Duitsland doorgebracht bij vrienden. Oud en Nieuw vieren enzo. Maar uiteraard neem je dan ook kennis van de Duitse media. En de nieuwjaarstoespraak van Angela Merkel. Alom werd in de media bericht dat ze toch wel bijzonder "vaag" was waar het de toekomst van al die vluchtelingen betrof. Ze herhaalde nogmaals "Deutschland ist ein starkes Land und wir schaffen es", maar verder dan hoopvolle dromen voor de toekomst kwam ze ook niet. Haar thema was dat indien een succesvolle integratie zou kunnen worden bewerkstelligd, er "kansen" lagen voor Duitsland. Maar waar al die nieuwkomers dan van moesten bestaan, waar ze moeten wonen, hoe ze aan een inkomen kunnen komen, enz. dat vertelde ze er ook niet bij. Wél dat de Duitsers bereid moesten zijn in te leveren, ja, dát wist ze wél...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 19:45:

Nee. Want die Duitse jongeren beschikken over een heel ander vangnet dan vluchtelingen. Ik ben erg voor verandering op de woningmarkt en erg tegen het uit het verband rukken van nieuwsberichten. Want dat is niet wijs, of wel?

Ze weten nog helemaal niet wie die 1 miljoen (op dit moment) "vluchtelingen" zijn dus je kan daar verder helemaal niks over zeggen. Ga dat eerst maar eens uitzoeken. Dan kan een groot gedeelte uitgezet worden en kun je voor de rest bekijken wat je ermee wilt, wat daarvoor nodig is, hoeveel het gaat kosten en wie moet betalen.

Kan me niet voorstellen dat er zoveel weerstand is tegen tijdelijke (!) opvang van nette (!) mensen die zich hier goed (!) gedragen en onze normen en waarden respecteren (!).
Ik ben geen Merkelite. Maar ik houd niet van dubieuze bronnen.

En als er een ding is wat de weerstand tegen de opvang me heeft laten zien, is het dat het met de netheid en het fatsoen van de West-Europeaan ook nog wel meevalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven