Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:pejeka schreef op 03 januari 2016 @ 19:51:

[...]

Heb de laatste week in Duitsland doorgebracht bij vrienden. Oud en Nieuw vieren enzo. Maar uiteraard neem je dan ook kennis van de Duitse media. En de nieuwjaarstoespraak van Angela Merkel. Alom werd in de media bericht dat ze toch wel bijzonder "vaag" was waar het de toekomst van al die vluchtelingen

Het grootste probleem is dat Duitsland nauwelijks weet wat er is binnen gestroomd.

Daarom zijn ze begonnen weer iedere migrant te controleren ipv versnelde procedures.

Het opleidingsniveau vreselijk tegen, ik meen dat 2 van de 3 net zijn eigen naam kan schrijven.

En het belangrijkste van uitzetten komt niets, misschien een enkele Kosovaar maar voor de rest blijft iedereen gezellig in Duitsland
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 20:07:

Ik ben geen Merkelite. Maar ik houd niet van dubieuze bronnen.

En als er een ding is wat de weerstand tegen de opvang me heeft laten zien, is het dat het met de netheid en het fatsoen van de West-Europeaan ook nog wel meevalt.Als jij de nieuwjaarstoespraak van Angela Merkel zelf een dubieuze bron vindt, het zij zo.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 20:07:

Ik ben geen Merkelite. Maar ik houd niet van dubieuze bronnen.

En als er een ding is wat de weerstand tegen de opvang me heeft laten zien, is het dat het met de netheid en het fatsoen van de West-Europeaan ook nog wel meevalt.

Beetje kort door de bocht, je hebt Geldermalsen gehad, Steenbergen en nog een paar uit de hand gelopen protesten.

Het merendeel van de weerstand verliep op normale wijze via de democratische kanalen.

Inspraakavonden, spandoeken en een enkele demonstratie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pejeka schreef op 03 januari 2016 @ 20:10:

[...]

Als jij de nieuwjaarstoespraak van Angela Merkel zelf een dubieuze bron vindt, het zij zo.

Wat een leuk trucje. Ik heb het natuurlijk niet over haar nieuwjaarstoespraak, maar over merkwaardige weblogs die hier voorbij komen.

Merkel mist visie, maar dat vond ik altijd al. Tegelijkertijd hebben de Duitsers telkens overtuigd haar kant gekozen, want ze vonden Realpolitik wel prettig.
quote:hollebollegijs schreef op 03 januari 2016 @ 20:15:

[...]

Beetje kort door de bocht, je hebt Geldermalsen gehad, Steenbergen en nog een paar uit de hand gelopen protesten.

Het merendeel van de weerstand verliep op normale wijze via de democratische kanalen.

Inspraakavonden, spandoeken en een enkele demonstratie.Nou ja, ik zie hier telkens dezelfde foto's terugkomen van dezelfde mekkerende vluchtelingen. Ik zou haast een 'daar moet een piemel in'-meme maken om precies hetzelfde te doen.
dubbel
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 20:18:

[...]

Wat een leuk trucje. Ik heb het natuurlijk niet over haar nieuwjaarstoespraak, maar over merkwaardige weblogs die hier voorbij komen.

Merkel mist visie, maar dat vond ik altijd al. Tegelijkertijd hebben de Duitsers telkens overtuigd haar kant gekozen, want ze vonden Realpolitik wel prettig.Het trieste is dat mensen tegenwoordig vrijwel geen keuze meer hebben. OK, ze kunnen kiezen voor verschillen in de marge, maar in alle Westeuropese landen staat bij alle gevestigde partijen het Europese ideaal rotsvast verankerd, en kan men hooguit kiezen voor een stapje links of rechts. Maar niks van enige betekenis. Wil men niet vervallen tot een keuze voor extremen, dan is er weinig keuze. Want op hoofdpunten zijn alle partijen gelijk, en zeker waar het Europa betreft, wat een doel op zich lijkt te zijn geworden.
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 20:20:

[...]

Nou ja, ik zie hier telkens dezelfde foto's terugkomen van dezelfde mekkerende vluchtelingen. Ik zou haast een 'daar moet een piemel in'-meme maken om precies hetzelfde te doen.

Zijn wel meer mekkerende migranten, of het vluchtelingen zijn kan ik niet beoordelen, maar plaatjes opslaan heeft zo zijn praktische problemen van fototechnische aard.

Als de migrant in het Nederlands klaagt kan je geen plaatje maken, er moet een ondertiteling onder zitten en dan liefst niet verdeeld over meerdere shots.

Daarbij moet er variatie in het onderwerp zitten, over geld, eten en onderkomen klagen er zoveel, je blijft aan het kopiëren.

Mijn mooiste "vangst" was de Egyptenaar die voor de camera vertelde naar Zweden te komen voor het geld, doet het nog steeds goed op de diverse fora.
Je plaatjes zijn top en reken maar dat het irl veel erger is dan het grappige gejammer dat nog door het Gutmensch-filter komt.
Krijg de rambam. Allemaal.
quote:pejeka schreef op 03 januari 2016 @ 20:25:

[...]

Het trieste is dat mensen tegenwoordig vrijwel geen keuze meer hebben. OK, ze kunnen kiezen voor verschillen in de marge, maar in alle Westeuropese landen staat bij alle gevestigde partijen het Europese ideaal rotsvast verankerd, en kan men hooguit kiezen voor een stapje links of rechts. Maar niks van enige betekenis. Wil men niet vervallen tot een keuze voor extremen, dan is er weinig keuze. Want op hoofdpunten zijn alle partijen gelijk, en zeker waar het Europa betreft, wat een doel op zich lijkt te zijn geworden.Nogmaals, een Duitser met enig historisch besef kan een sterk Europa alleen maar voorstaan. Maar dat had ik al eerder gezegd.
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 20:48:

[...]

Nogmaals, een Duitser met enig historisch besef kan een sterk Europa alleen maar voorstaan. Maar dat had ik al eerder gezegd.De vraag is alleen waaruit die sterkte op dit moment blijkt...
Absoluut.
quote:pejeka schreef op 03 januari 2016 @ 20:54:

[...]

De vraag is alleen waaruit die sterkte op dit moment blijkt...

Overigens zie je die "Befehl ist befehl" mentaliteit nog terug in de voormalige Hun

Mutti zegt "we gaan ze een hartelijk welkom heten" en ze staan op commando te klappen en te zingen op de stations.

Dat lukt ik geen enkel ander land.

De Duitsers vinden het nog steeds prettig als een ander de beslissingen neemt.

Helaas voor hun was dat opper chaoot mutti Merkel
De meeste mensen vinden het prettig als iemand anders de moeilijke beslissingen neemt, dat heeft met een 'Befehl ist Befehl'-mentaliteit weinig te maken. Duitsers behoren tot de best-geschoolde burgers van de EU, die kunnen heus wel zelf nadenken. Dat ze het liever niet altijd doen, dat zie je in de rest van wereld ook.
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 21:22:

De meeste mensen vinden het prettig als iemand anders de moeilijke beslissingen neemt, dat heeft met een 'Befehl ist Befehl'-mentaliteit weinig te maken. Duitsers behoren tot de best-geschoolde burgers van de EU, die kunnen heus wel zelf nadenken. Dat ze het liever niet altijd doen, dat zie je in de rest van wereld ook.

1 miljoen mensen je land binnen laten is al niet verstandig maar om dan van die miljoen maar 10% te controleren getuigt niet van een groot vermogen na te denken.

Hoog geschoold zijn en een goed bestuurder zijn gaat niet altijd hand in hand.

De misschien minder geschoolde Hongaren hebben het toch goed aangepakt met hun hek.
Als je denkt dat het niet gekker kan. Nieuws uit La Grande-Synthe, een nieuwe jungle bij Duinkerken, met meer dan 3000 illegalen en criminelen op weg naar het beloofde land UK.

Gutmensch-halvezolen upsetten oorlogsveteranen.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ly-UK.html
quote:awelmerci schreef op 03 januari 2016 @ 21:39:

Als je denkt dat het niet gekker kan. Nieuws uit La Grande-Synthe, een nieuwe jungle bij Duinkerken, met meer dan 3000 illegalen en criminelen op weg naar het beloofde land UK.

Gutmensch-halvezolen upsetten oorlogsveteranen.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ly-UK.html

Ik denk dat de "gemiddelde" Brit niet kan wachten tot het beloofde referendum daar is.

Dit wordt een BREXIT

En als Hollande zo doorgaat kan hij beter Marine Le Pen meteen president maken, dat scheelt een keer de kosten van de van een verkiezingscampagne.

En ik verheug me op ons eigen referendum, gisteren op Nieuwsuur ging het er ook over, de regering maakt zich zorgen.
quote:barbaracartland schreef op 03 januari 2016 @ 21:22:

De meeste mensen vinden het prettig als iemand anders de moeilijke beslissingen neemt, dat heeft met een 'Befehl ist Befehl'-mentaliteit weinig te maken. Duitsers behoren tot de best-geschoolde burgers van de EU, die kunnen heus wel zelf nadenken. Dat ze het liever niet altijd doen, dat zie je in de rest van wereld ook.Ja en strakjes komen ze erachter dat de mensen die ze geimporteerd hebben, ook Befehl is Befehl praktizeren, maar dat is dan wel het Befehl van Allah!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... Duitse-asielzoekers.dhtml

Opnieuw massale vechtpartij Duitse asielzoekers.

Rare kop trouwens, asielzoekers in Duitsland lijkt me beter.
verba volant, scripta manent.
"De aanleiding van de vechtpartij is onduidelijk."

De aanleiding van de vechtpartij mag niet naar buiten gebracht worden lijkt me beter.
quote:awelmerci schreef op 03 januari 2016 @ 20:04:

[...]

Ze weten nog helemaal niet wie die 1 miljoen (op dit moment) "vluchtelingen" zijn dus je kan daar verder helemaal niks over zeggen. Ga dat eerst maar eens uitzoeken. Dan kan een groot gedeelte uitgezet worden en kun je voor de rest bekijken wat je ermee wilt, wat daarvoor nodig is, hoeveel het gaat kosten en wie moet betalen.

Kan me niet voorstellen dat er zoveel weerstand is tegen tijdelijke (!) opvang van nette (!) mensen die zich hier goed (!) gedragen en onze normen en waarden respecteren (!).

Als je alleen maar opruiende artikelen met onjuiste informatie leest krijg je die weerstand, ze willen je graag het gevoel geven dat het allemaal mensen zijn die onze samenleving omver willen werpen en bij voorkeur op onze kosten. En dat lukt aardig. Vooralsnog hebben de asielzoekers nog geen blijk gegeven van geen goed gedrag en het niet respecteren van onze normen en waarden. Niet meer of minder dan autochtone Nederlanders. De verkrachtingsgolf waar de tegenstanders van opvang ons de stuipen op het lijf probeerden te jagen heeft nog niet plaatsgevonden. Of de vluchtelingen tijdelijk zijn valt nog maar te bezien trouwens, want dat heeft alles te maken met de situatie in de landen waar ze vandaan komen, zoals Syrië, Irak, Afghanistan, Somalië en Eritrea. Het ziet er niet naar uit dat dat op korte termijn te verwachten valt. Het zou ook raar zijn om de mensen hier op te vangen en na een tijdje terug te sturen terwijl de situatie daar nog even ellendig is. Dan kan je ze net zo goed meteen daar laten wegrotten. Maar dat zou je zelf vast ook niet fijn vinden als je land in puin lag en opbouw niet mogelijk is, of als je onder een dictatoriaal regime zou moeten leven.

Maar goed, het maakt waarschijnlijk niet uit hoeveel positieve voorbeelden er zijn van vluchtelingen in Nederland. Sommige mensen weten werkelijk alles in het negatieve te trekken. Ze willen ze geen fatsoenlijke plek in de samenleving geven en beklagen zich er vervolgens over dat de mensen de taal niet spreken en niet geïntegreerd zijn. Er wordt ze verweten dat ze een uitkering nodig hebben omdat ze geen werk kunnen krijgen omdat ze de taal niet spreken of hun diploma's en werkervaring inmiddels verlopen zijn, ze hun opleiding niet hebben kunnen afmaken of er zelfs maar over beginnen, maar als ze dan als vrijwilligerswerk mensen helpen met klussen wordt ze verweten dat ze Nederlandse klusjesmannen het brood uit de mond stoten. Ik hoor ook maar steeds mensen zeggen dat goedgeklede vluchtelingen met IPhones helemaal geen echte vluchtelingen zijn maar gelukzoekers. Da's best raar, dat als je geld zat hebt je naar Europa komt waar je moeilijk een toekomst kan opbouwen en financieel dus een stuk slechter af bent dan in je thuisland. Terwijl, als je huis in puin geschoten is, je leven gevaar loopt, je niet meer kan werken, het echt niet uitmaakt dat je er altijd warmpjes bij zat, want aan geld heb je in dat geval weinig.

Verder is het nogal naïef om te denken dat het een makkie is om als Albanees of Marokkaan hier te komen met een vals paspoort en zo jaren je procedure kan rekken zodat je jarenlang gratis kost en inwoning hebt. Direct in de eerste week wordt de identiteit van de nieuwkomer vastgesteld, de IND heeft heel veel kennis en technische mogelijkheden om valse paspoorten op te sporen en als je geen Syriër of Eritreër bent sta je snel weer buiten.
quote:maylina schreef op 03 januari 2016 @ 23:15:

[...]

Als je alleen maar opruiende artikelen met onjuiste informatie leest krijg je die weerstand, ze willen je graag het gevoel geven dat het allemaal mensen zijn die onze samenleving omver willen werpen en bij voorkeur op onze kosten. En dat lukt aardig. Vooralsnog hebben de asielzoekers nog geen blijk gegeven van geen goed gedrag en het niet respecteren van onze normen en waarden. Niet meer of minder dan autochtone Nederlanders. De verkrachtingsgolf waar de tegenstanders van opvang ons de stuipen op het lijf probeerden te jagen heeft nog niet plaatsgevonden. Of de vluchtelingen tijdelijk zijn valt nog maar te bezien trouwens, want dat heeft alles te maken met de situatie in de landen waar ze vandaan komen, zoals Syrië, Irak, Afghanistan, Somalië en Eritrea. Het ziet er niet naar uit dat dat op korte termijn te verwachten valt. Het zou ook raar zijn om de mensen hier op te vangen en na een tijdje terug te sturen terwijl de situatie daar nog even ellendig is. Dan kan je ze net zo goed meteen daar laten wegrotten. Maar dat zou je zelf vast ook niet fijn vinden als je land in puin lag en opbouw niet mogelijk is, of als je onder een dictatoriaal regime zou moeten leven.

Maar goed, het maakt waarschijnlijk niet uit hoeveel positieve voorbeelden er zijn van vluchtelingen in Nederland. Sommige mensen weten werkelijk alles in het negatieve te trekken. Ze willen ze geen fatsoenlijke plek in de samenleving geven en beklagen zich er vervolgens over dat de mensen de taal niet spreken en niet geïntegreerd zijn. Er wordt ze verweten dat ze een uitkering nodig hebben omdat ze geen werk kunnen krijgen omdat ze de taal niet spreken of hun diploma's en werkervaring inmiddels verlopen zijn, ze hun opleiding niet hebben kunnen afmaken of er zelfs maar over beginnen, maar als ze dan als vrijwilligerswerk mensen helpen met klussen wordt ze verweten dat ze Nederlandse klusjesmannen het brood uit de mond stoten. Ik hoor ook maar steeds mensen zeggen dat goedgeklede vluchtelingen met IPhones helemaal geen echte vluchtelingen zijn maar gelukzoekers. Da's best raar, dat als je geld zat hebt je naar Europa komt waar je moeilijk een toekomst kan opbouwen en financieel dus een stuk slechter af bent dan in je thuisland. Terwijl, als je huis in puin geschoten is, je leven gevaar loopt, je niet meer kan werken, het echt niet uitmaakt dat je er altijd warmpjes bij zat, want aan geld heb je in dat geval weinig.

Verder is het nogal naïef om te denken dat het een makkie is om als Albanees of Marokkaan hier te komen met een vals paspoort en zo jaren je procedure kan rekken zodat je jarenlang gratis kost en inwoning hebt. Direct in de eerste week wordt de identiteit van de nieuwkomer vastgesteld, de IND heeft heel veel kennis en technische mogelijkheden om valse paspoorten op te sporen en als je geen Syriër of Eritreër bent sta je snel weer buiten.Waar zie je dan al die positieve kanten van het opvangen, onderbrengen, voeden, van medische zorg voorzien, scholing en het voorzien in woningen voor zulke enorme aantallen vluchtelingen? Graag met bronnen en bronvermelding.
verba volant, scripta manent.

[...]

Verder is het nogal naïef om te denken dat het een makkie is om als Albanees of Marokkaan hier te komen met een vals paspoort en zo jaren je procedure kan rekken zodat je jarenlang gratis kost en inwoning hebt. Direct in de eerste week wordt de identiteit van de nieuwkomer vastgesteld, de IND heeft heel veel kennis en technische mogelijkheden om valse paspoorten op te sporen en als je geen Syriër of Eritreër bent sta je snel weer buiten.Voor een paar miljard extra willen landen als Turkije maar ook Marokko best migranten opvangen.

http://www.parool.nl/paro ... okko-voor-migranten.dhtml

De grenzen kunnen dus dicht.

Het beleid faalt compleet omdat we niet bij de grenzen controleren maar in Europa zelf, totale waanzin.

Trouw 26-09-2015 zoek maar eens uit waar ze wel vandaan komen.

Alleen in Nederland t/m november 12.000 personen zonder papieren.

De Nederlandse Ambassadeur in Irak waarschuwt er zelfs voor Irakezen die zich voordoen als Syriër

Slechts 40% van de uitgeprocedeerde migranten keert werkelijk terug.

Ook uit Trouw in Duitsland houden ze bij gezinshereniging rekening met 4 tot 8 personen per toegekende asielstatus.

Laten het er in Nederland 3 zijn, nog een gigantisch aantal.

Dit zijn de cijfers over opleidingen die de migranten hebben gevolgd.

[...]

Verder is het nogal naïef om te denken dat het een makkie is om als Albanees of Marokkaan hier te komen met een vals paspoort en zo jaren je procedure kan rekken zodat je jarenlang gratis kost en inwoning hebt. Direct in de eerste week wordt de identiteit van de nieuwkomer vastgesteld, de IND heeft heel veel kennis en technische mogelijkheden om valse paspoorten op te sporen en als je geen Syriër of Eritreër bent sta je snel weer buiten.Snel weer buiten

Ze blijven gewoon.
Ik vraag me af hoe Trouw bij die getallen voor gezinshereniging komt. Misschien omdat ze Bild citeren, die overdrijven wel vaker.

Vluchtelingen die asiel verleend wordt (en dat zijn dus niet alle asielzoekers) mogen alleen hun echtgeno(o)t(e) en hun minderjarige kinderen hier naar toe halen in het kader van gezinshereniging. Hun ouwe moedertje, zoon van 19, de ooms en tantes mogen allemaal niet mee. Daar hebben familiestructuren aldaar verder geen ruk mee te maken. Syrische vrouwen krijgen gemiddeld 2,7 kinderen, het zijn niet allemaal Duggars. Zoals ik al eerder zei zijn van de vluchtelingen in Nederland 13.000 minderjarigen waarvan verreweg de meesten met minstens één ouder komen. De 2.500 50-plussers zullen ook weinig minderjarige kinderen hebben. De bijna 9000 vrouwen zullen meestal niet zonder kinderen of man gekomen zijn. Er zijn dus al snel 24.000 mensen die geen familieleden hier naar toe zullen halen. Er zijn zat mensen die zeggen: 50.000 asielzoekers, dat wordt met gezinshereniging zo een kwart miljoen, maar da's dus zwaar overdreven.

Het is voor de landen van herkomst van de vluchtelingen inderdaad een braindrain, het zijn vaak juist de mensen over geld, connecties en informatie beschikken die de kans hebben om te vluchten. Maar als IS achter je aan zit, of het misdadige regime van je land, of je hele bestaan is weggevaagd denk je toch niet 'ik kan het niet maken om te vluchten', dan kies je voor je leven. Ik vind het ook een bijzonder hypocriete aantijging, want het zijn vaak dezelfde mensen die een immigratiebeleid voorstellen waarbij ze alleen de krenten uit de pap (lees: goedopgeleide jongeren) willen hebben.

Die Albanezen uit je bericht zitten in de noodopvang. Noodopvang is een 'wachtruimte' voor de asielzoekerscentra, waar momenteel een capaciteitstekort is, niet alleen qua ruimte maar ook qua personeel. Personeel dat de asielzoekers moet screenen. Als de burgemeester pleit voor snellere screening dan is zij kennelijk niet bekend met de gang van zaken rondom asielaanvraag, want ze zitten daar juist omdat ze nog niet gescreend kunnen worden. Staatssecretaris Dijkhoff heeft besloten ondanks de toename van de asielzoekers geen extra (tijdelijk) IND-personeel aan te nemen. Mij lijkt dat toch een stuk efficiënter en goedkoper. Hij creëert zo extra problemen.

In een stukje dat jij post vertelt de Duitse minister dat één op de drie asielzoekers beweert Syriër te zijn maar het niet is. Kijk eens aan, goed gescreend, dat aantal kan hij alleen maar weten omdat ze het tegendeel aan kunnen tonen, deze mensen hebben ze er dus mooi uitgevist. Voor de asielzoekers zonder papieren zijn andere manieren om hun afkomst te achterhalen. Er werken bijvoorbeeld tolken die gespecialiseerd zijn in dialecten. Albanezen en Marokkanen vallen snel door de mand.

Ik weet dat het heel lastig is om uitgeprocedeerde asielzoekers, of asielzoekers wiens aanvraag niet eens in behandeling wordt genomen omdat ze er geen aanspraak op kunnen maken, uit te zetten. Veel landen van herkomst doen moeilijk. Ik vind dat daar wel wat meer diplomatieke druk achter gezet mag worden. Als je geen recht hebt om hier te zijn moet je weg.
quote:MarianneDavids schreef op 03 januari 2016 @ 23:31:

[...]

Waar zie je dan al die positieve kanten van het opvangen, onderbrengen, voeden, van medische zorg voorzien, scholing en het voorzien in woningen voor zulke enorme aantallen vluchtelingen? Graag met bronnen en bronvermelding.

Het zal wel paarlen voor de zwijnen zijn, maar goed.

Het positieve is dat je mensen die moeten vluchten voor hun leven een veilig bestaan geeft. Nou zal dat op jou weinig indruk maken, dus dan ook maar even dit:

http://www.dnb.nl/binarie ... dec_2015_tcm46-334795.pdf (blz. 18) "Beperkte economische effecten van instroom van vluchtelingen" Het levert economisch nauwelijks wat op maar kost per saldo ook nauwelijks wat.

http://www.nrcreader.nl/a ... e-bleven-en-grepen-kansen

http://nos.nl/nieuwsuur/a ... n-van-opvang-asielzoekers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven