Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
God wat heb ik me weer beroerd gevoeld na het bingen met oud en nieuw. Zeker wel 2 dagen van de kaart. Dat realiseerde ik me eerder niet zo. Nu wel, of het is nu erger omdat ik doordeweek minder drink.

Vrijdag niets gedronken. Gisteren 2 glazen.

Vanmiddag een verjaardagsborrel in de kroeg. Dat wordt 'automatisch' wijn. Maandag etentje met vriendin, woensdag borrel met kaasplank, donderdag date, vrijdag borrel, zaterdag koken voor vrienden en zondag weer een verjaardagsborrel.

Een boel alcoholmomenten dus. Ik moet mijn strategie bepalen. Vanmiddag wordt het moeilijkste om de rem er op te zetten, borrel is met mijn hoogfunctionerende alcohollisten-vrienden.

Stoere stoppers hier: heel veel succes!
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Dat zijn wel erg veel momenten Mia, wat ga je doen? Lastig hoor!

Veel verleidingen!

Voordat ik kinderen had zag mijn week er ongeveer ook zo uit, en als ik dan een avondje alleen was kon ik ook nog wel een flesje opentrekken.

Ik zag laatst foto's uit die tijd en ik had echt een beetje zo'n opgezwollen hoofd.
Zo, nu 8 dagen geen alcohol op. Gisteren had ik onverwachts veel trek. Maar dit was ook vrij snel weer weg. Eigenlijk het enige moment in al die dagen geweest. Ik ben nu alweer zo gewend aan mijn mindset die zegt; 'ik drink niet', dat het me nu makkelijk afgaat.

Ik ben me er wel heel bewust van dat er nog heel veel momenten gaan komen, maar ik weet ook hoe langer ik niet drink, hoe beter ik bestand ben.

Op naar week 2 alcoholvrij :D
Mia wat een gezelligheid! Houd ons op de hoogte de komende week. Ben benieuwd naar de strategie en het volhouden daarvan.

Ik ben enthousiast van start. Het eerste alcoholvrije weekend is bijna een feit (als ik de verjaardag straks alcoholvrij uitzit).
Dat klinkt goed tzippa

Nou mrs klinkt al beetje teveel van t goeie. Lastig om dan een plan te maken lijkt mij. Wel zin. En veel alcohol om je heen. En eigenlijk willen minderen. Ga er maar aan staan.

Betty hoe gaat t met jou dan?
Het gaat tot nu toe goed! Ik had daarstraks even een moment dat ik dacht: een glas rode wijn, lekker! Maar meteen dacht ik: het blijft er nooit bij eentje en daarom drink ik niet meer.

Toen was het weer even weg.

Dit weekend eerste beproeving, ik heb een nieuwjaarsfeestje. Maar gaat me lukken.

Tzippa wat goed van je zeg! Fijn dat het tot nu toe redelijk makkelijk gaat!
Ik heb net bij de borrel na een aantal uur en x (onbekend- niet geteld) aantal glazen bubbels en wijn op een gegeven moment mijn glas halfvol gelaten en refills afgeslagen en heb vooral water gedronken.

Het viel de rest (wat ik al zei: hoogfunctionerende alcoholisten) direct op en ik werd een paar keer bestraffend toegesproken: Nou Mia, doe even leuk mee....we hebben net weer 2 nieuwe flessen besteld. Maar ik hield voet bij stuk. Pech gehad, ik had genoeg op.

Nu thuis zonder dronken gevoel (wat niet betekent dat ik niet alsnog flink gepimpeld heb) en nu aan de cola ipv de wijn. Morgen gewoon weer een werkdag.

Morgen ga ik met een vriendin uit eten. Ik wil het bij 2 of 3 wijn laten, zal wel lukken, zij moet ook op tijd naar huis.

Dinsdag is dan thuis en alcoholvrij en woensdag ga ik aan de Radler. Donderdag wellicht een date en dan zal ik wel wat drinken. Vrijdag ga ik met de auto naar een borrel dus dan houd ik het bij 2-3 glazen. Dus dat is voorlopig mijn strategie.
@Mia, helpt het je ook niet om bij autorijden helemaal niet te drinken? Maar een idee hoor. Persoonlijk vind ik 3 teveel om te rijden. Stomme is dat ik enorm kon zuipen, maar autorijden met 1 wijntje merkte ik al.

Alcohol zit bij zoveel mensen verweven in het leven. Bij mij was dat zeker zo. Vind mijn leven soms ook wel saai hoor, want sommigen zijn bij mij (of ik bij hen) afgehaakt. En ik snap het. Ik doe niet meer mee. Ik zeg niks over andermans drankgebruik, maar het is toch anders.

Maar ja, het is mijn probleem dat ik geen maat kan houden.

Ben ook benieuwd hoe het met de anderen is.

Pomona hoe gaat het met jou? Hoop dat je je weer wat sterker voelt.

Khemam heb ik nog wel gelezen in een topic over haar dochter (hoera het is uit). Moest er eg om lachen, heel herkenbaar .
Ik ben flink van postuur (eerder te vergelijken met een man dan met een frele vrouw) en als ik korte afstandjes moet rijden en de avond is lang genoeg dan drink ik wel eens 3 glazen. Als ik de snelweg op moet max. 1 glas.
Goedemorgen!

Eerste plus punt moment gehad. Eigenlijk ben ik elke maandagochtend moe, beetje brakkig vaak van zaterdag nog en niet in het beste humeur. Nu stond ik fris naast mijn bed om 7 uur ondanks zieke kinderen vannacht. Ben ook goed gemutst.
Hallo, hier ben ik ook weer even om te zeggen dat ik weer door de knieën ben gegaan met volop roken dus is de drank ook weer in zicht.

Net een dikke week moeiteloos alcoholvrij, dus als voorheen is het bij lange na niet maar als ik in deze rook(+)modus zit vraag ik me af hoe ik anders mijn tijd besteed...

Even mijn motivatieknop zoeken.

Betty en Tzippa,

Bella en Bonuh wat beter gestemd?

Struik, wanneer is de operatie?

Nieuwsbrief, vind het altijd fijn jou te lezen.

Marjo, alles kits?

Mrs, juist op de kleine stukjes wordt je vaak 'gepakt' hè. Knap als je de discipline kunt houden met de toegestane hoeveelheid. Ik ben daardoor mijn rijbewijs al eens kwijt geweest (jeugdzonde hoor maar toch).
Hatsjikideee...
Gelukkig nieuwjaar allemaal. Bij oudjaar paar glaasjes gedronken, niet overdreven, maar kreeg wel snel hoofdpijn, gerelateerd aan maandelijkse hormonen. 's Nachts op de fiets naar huis, thuis pilletje ingenomen en al bij al vrij fris wakker geworden. 1 januari één klein glaasje cava bij familie, dacht dat het daarbij ging blijven, maar tijdens een avondwandeling tussenstop in een kroeg gemaakt en daar nog vier biertjes gedronken (waarbij ik eerst dacht dat het er ook maar eentje zou zijn). Twee januari ook weer gedronken (pfff, nu ik het allemaal hier neerschrijf zeg...): drie speciaalbieren en een pilsje -> weer hoofdpijn tot gevolg. Gisteren één mixdrankje.

Nu is de vakantie voorbij, weer aan het werk, dus opnieuw naar de regel van 2 dagen per week, best beetje vooruit te plannen. Eens nadenken hoe we deze week gaan invullen.

Mijn regeltje voor als het even misgaat: gewoon opnieuw beginnen! Dat geldt voor diëten, minder drinken, meer sporten... Niet alles is verloren omdat het een paar dagen niet goed ging.
Goede instelling Charlotte!
Hoi allemaal!

Allereerst, de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Heb alleen de laatste pagina bij gelezen en ik zag dat pamona door een shit tijd gaat. Dikke hug!

Hier gaat t niet zoals ik zou willen. Vanaf woensdag iedere dag gedronken waarbij oudjaarsdag en zaterdag enorm veel. Ik ben het weer even kwijt. Hoe het ook al weer moet, niet drinken en daar niet bij nadenken. Blij dat ik zo moet werken!

Zijn de 1 januari stoppers ook echt allemaal helemaal gestopt? Heeel knap!

X
De afgelopen dagen heb ik echt te veel gedronken. Excuses heb ik genoeg maar eigenlijk is het alleen gewoon maar stom.
Hier goed te pas. Hoe duidelijker ik ben, hoe verassender de omgeving reageert. Vreemde gewaarwording. Maar wel heel goed!

Ik ga zo door. Porbeer ik, wil ik , doe ik, ga ik doen. Lastig. haha

Vandaag allemaal maar eens ff aan de fris, misschien is t samen hier fijner om te frissen?
Velgen zijn besteld! Ik ben er zo blij mee!

Ja het is inderdaad allemaal niet makkelijk, de manier waarop vertelde mij dat hij dit echt wilde.

Bij het opruimen van zijn woning vonden we een boekje dat hij zelf had volgeschreven, speciaal aan mij gericht en een groet op de laatste bladzij. Hij was er waarschijnlijk al heel lang mee bezig. Deze week krijg ik als het goed is bericht wanneer mijn operatie is.

Vandaag weer een meeting gehad, veel nieuwe mensen. Maar das voor mij alleen maar goed nieuws. Blijf ik scherp.
En ik kan trouwens geen fris of sap meer zien.

Ik vat wel thee
Heftig van je vriend. Ergens wel een fijner idee dat hij het niet in een vlaag van verstandsverbijstering heeft gedaan, maar het blijft verdrietig.

En hoera voor je nieuwe velgen!

Hier weer zonder problemen aan de thee. Man heeft vergadering en normaal zou dat voor mij zo'n "lekker in mijn eentje drink moment" geweest zijn, flitste natuurlijk wel door me heen maar was ook zo weer weg.
Enorm kut hier. Wil denk ik niet verder met man. Uitgesproken, krijg niet eens een reactie!

1 voordeel geen zucht naar alcohol.

Nog 1 voordeel huis staat ruim "boven water".
Hij reageert niet op het feit dat jij misschien wil scheiden?

Gelukkig geen zucht naar alcohol.

Waarom wil je weg bij hem? Als je dat wil delen?
Op dit moment deel ik dat liever niet. Maar idd zegt niks terug en dat alleen al is voor mij een groot onderdeel van het niet meer willen, samen met het feit dat hij denkt dat alles om hem draait (toch een beetje verteld). Ik voel me alleen binnen de relatie en ben dan denk ik ook liever alleen.
Proficiat met je velgen alvast pomona!!

Nieuwsbrief, wat ontzettend kut...
Jeetje Nieuwsbrief, wat een rotsituatie! Wel knap dat je niet drinkt, sterkte!
Nieuwsbrief wat een vervelende toestand. Dat niks zeggen, grrr wordt je gek van.

Ik had dat jaren geeden met de vader van mn kinderen. Liever in mn eentje alleen dan met zn tweeen alleen zijn.

Pomona wat vet die velgen! Klein lichtpuntje.

Maar wat een verdriet. Je hebt ook wel erg veel tegelijk nu. Knap hoe je je staande houdt!

En dat geldt ook voor jou nieuwsbrief!

Hoe gaat t verder met iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven