Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
Wij vallen onder zuid!
quote:Tinkelbel schreef op 15 oktober 2008 @ 21:46:

Tja... die voedingsadviezen... Ik denk dat je nog altijd beter gewoon je gevoel kunt volgen. Al ben ik mezelf wel veel bewuster van wat ik naar binnen prop en propte nu ik het dieet voor volg. In mijn zwangerschap heb ik me heel braaf aan alle voedingsadviezen gehouden, meer omdat ik me niet schuldig wilde voelen stel dat er iets was. Maar goed, zo kun je honderdduizend dingen bedenken om in te spelen op de gemoedsrust van aanstaande ouders. Voor elk schuldgevoel is een markt en een product om je schuldgevoel daarmee af te kopen. Gewoon je nuchtere verstand en je gevoel volgen dus.Je hebt ook gelijk, maar sommige slaan er wel erg ver in door. Mag ik brie? Mag ik wel softijs? \Ik hield het bij geen rauwmelkse kaas en rauw vlees.
Sja, ik merk dat mijn lijf gewoon erg van slag is, ws door een aantal factoren...

Ik eet namelijk nogal slecht. In periodes eet ik gewon 3x per dag, brood en avondmaaltijd. dan volgen er een paar weken (tot maanden.. zucht) waairn ik zo 5 zakken chips in een week er doorheen kan duwen, plus eten met nogal weinig groenten.

Eten van groente kost me sowieso veel moeite, als ik het zelf moet klaarmaken. Bij anderen eet ik het vaak wel met smaak.

Daarbij... al tijden geen vlees gegeten, aardappels en rijst vind ik te lang duren voor hetklaar is.. werkelijk.. ik ben een ramp met eten

Tot zover de ontboezeming. Het ergste is nog dat ik erg bezig ben met 'niet dik worden' enzo, en dat ik als gevolg van dat obsessief vreten en niet eten gewoon nog ongezonder word dan ik al ben, terwijl ik ook weet wat wél gezond is.

Ik moet een nieuw hoofd van sinterklaas :-D
Onee, dat at ik ook gewoon lekker, hoor! Ik at alleen geen voorverpakte vis, geen rauw vlees en geen rauwmelkse kaas. Vooral mijn schoonzus kon nogal heftig reageren als ik een toastje met gewone supermarkt brie nam. Als je je erin verdiept, doe het dan ook goed!

Overigens vandaag op mijn werk... Ik kwam binnen en trof een collega met dikke buik en reageerde enthousiast. Ze zag er nogal uitgeblust uit en zei: don't ask... Blijkt het kindje een ongeluk en ze liet heel duidelijk merken er totaal niet blij mee te zijn, met hun derde kindje. Op zo'n moment breekt mijn hart een beetje... Tuurlijk kan ik me voorstellen dat als je dat echt niet hebt gepland, dat behoorlijk slikken is. Maar als je al ruim 6 maanden onderweg bent, heb je er ook voor gekozen om de zwangerschap uit te dragen en moet je er ook gewoon lekker van genieten. Een kindje is een geschenk! Maar goed... Ze liep dus de hele dag te zuchten, te steunen en te klagen. Stom, maar het kost mij zoveel energie om naar haar te luisteren dat ik haar maar heb ontlopen met mijn foto's van ons enzo. Juist nu ik me niet zo top voel, heb ik helemaal geen behoefte aan collega's die zo energiezuigend zijn.
Tink; Oeh; echt wel veel reistijd zeg! Jee! Wel zich op wat anders of ben je nog in de sollicitatiefase?
* schrijft nieuw hoofd op verlanglijstje van pip*

Ai.. dat klinkt inderdaad niet echt heel gezond. En stoomgroentes uit de magnetron dan???
Tink; wat erg zeg Dan breekt je hart inderdaad. Ik kan me er geen voorstelling van maken dat je niet blij bent met een kindje, maar dat is Pip's onnozele instelling waarschijnlijk. Dat het niet uitkomt.. oké. Maar er zo mee omgaan maakt het er inderdaad niet makkelijker op.. voor jezelf niet, het kindje niet en je omgeving niet :-S
Hmm... dat van die zakken chips klinkt wel herkenbaar hoor... Dat kan ik ook zo doen... Hormonen...

Wat bij mij helpt is om het niet te zien als tijdverspilling, maar juist als extra aandacht voor mezelf, als verwennen zeg maar. Als Tijn niet thuis at, at ik ook heel slecht. Niet bijvoorbeeld. Of een boterhammetje. Nu kook ik heel bewust, tijd voor mezelf, net als lekker een boek lezen op de bank.
quote:druifje76 schreef op 15 oktober 2008 @ 22:04:

* schrijft nieuw hoofd op verlanglijstje van pip*

Ai.. dat klinkt inderdaad niet echt heel gezond. En stoomgroentes uit de magnetron dan???

Die van de AH zijn best oke, met championnen erin. Ik stoom ook nog wel eens broccoli ofzo. En rauwe witlof met appel en zalm. En voor de rest leef ik omenteel op wraps, courgette, tomaat, champions e kaas ertussen en dan een wrap er bovenop en in een soort van toaster. Best lekker maar niet erg voedzaam..

Ik heb echt iets nuttigs nodig; iets makkelijks om te koken of desnoods een lijst die ik kan aanhouden; al vraag ik danwel weer het schier onmogelijke... Een ADDer een lijst bij late houden

En waarom is het moeten bijhouden van een lijst nou ineens zo bedreigend.. wil ik het dan echt niet onder ogen zien
Ohhh wat erg! Inderdaad... als je er voor kiest om het kindje te laten komen, ga er dan ook voor!

Laatst cursus gehad over kindermishandeling. En 'ongewenst kind' is vaak een 'oorzaak'...
endan ga ik ook weer exuses verzinnen dat het eten zo duur is, boodschappen duur zijn... maar hell zeg..
hoe kun je nu een ongewenst derde kind hebben :-S Da's toch vreemd? Of niet?
kan ik ook moeilijk begrijpen Pip. Mijn hart breekt als ik denk aan dat kindje... Aan een kindje dat daar als 'overbodig' wordt gezien, maar in zoveel andere gezinnen met alle liefde van de wereld ontvangen zou worden...
Ja.. pff ook leukl als je als kind later hoort dat je eigenlijk niet gewenst was.
Tink, nu ik terugdenk aan je post over die collega, realiseer ik me dat je schrijft: juist nu ik me niet zo top voel, heb ik weinig behoefte aan zo'n energiezuigende collega.

Mmm... wat is er aan de hand? Wil je het delen? Kan ik je ergens mee helpen?
Leuke verjaardag gehad. Mooist was de lunch met mijn zoon, omdat ie, toen hij daarna wegging en ik wat ging winkelen, smste: "Bedankt voor de lunch, mam, was gezellig. Je bent nog steeds de liefste".

Minder leuk was dat ik opnieuw (vrijdag op mijn vrije dag ook al) door het werk gebeld werd en 1 uur vanaf thuis aan het werk ben geweest met een brief en ook nog wat telefoontjes heb moeten plegen! Was net klaar toen nieuwe visite kwam... het drukte wel wat stress op mijn verjaardag. Ook vandaag weer wat bezig geweest.

Ik ben wel erg betrokken bij het onderwerp, dus ik hoef er nooit veel moeite voor te doen, en vind het ook niet echt heel vervelend om te doen op zich, maar ik wil mijn vrije dagen wel echt vrij hebben! Hoewel ik wel weet dat het echt dringend was en niet anders kon. Ik hoop dat ik maandag nu eindelijk ook eens zo'n VVV bon krijg die een aantal mensen al gehad hebben als blijk van waardering en ik in al die jaren nog nooit....! Niet vanwege de bon zelf, maar de "publiekelijke" erkenning, zoiets wordt nl. formeel in de groep gegeven...

Druif: scherp gelezen van Tink haar zin! Zelfde vraag aan Tink.

Pippin: Hoe gaat het nu?
B&S, lief die sms van je zoon! Las op de groep over je werk, leuke job!!

Eh tja...houd het maar op hormonen. Ik wil er hier verder niets over kwijt.

Pip, voel je je al iets beter?

Over dat ongewenste kind van die collega... als je echt geen derde kind wilt, kan ik me voorstellen dat die verrassing nogal rauw op je dak valt, maar goed. Ik neem toch aan dat een kind uit liefde is gemaakt en een geschenk is. Maar goed, ik kan me wel voorstellen dat je moet wennen, er misschien flink tegenop ziet en even tijd nodig hebt om het te verwerken, maar 6 maanden...?! Naja, ik hoop maar dat, zodra het kindje geboren is, hij vol liefde wordt opgevangen binnen het gezin en alles uiteindelijk goed komt.
Tink

Heb vandaag wel veel kunnen doen; maar weer alles behalve... school. Hoezo studieontwijkend gedrag...
heeft iemand nog een oude mobiele telefoon over die niet meer terug hoeft? Ik ben op zoek naar een goedkoop simlockvrij toestel
Tja, op m'n werk gaat het wel. Er lijken nu een paar mensen wakker geworden te zijn om me een andere werkpek (met hopenlijk ander werk) te gaan vinden. Maar ik vind het lastig om er vertrouwen in te hebben. Nu gaat er wel iemand weg op een plek die mij erg leuk lijkt. Maar ik vind het erg lastig om dat aan te geven. Ze weten dat ik wat anders wil maar niemand heeft het daarover gehad met me. Ik kan gewoon zelf naar de leidinggevende van die afdeling moet gaan....maar dat vind ik eng!!! En er lopen nog wat andere dingen dus even kijken hoe dat aan ga pakken. Ik vind het gewoon zo lastig om aan te geven wat ik precies wil. Was laatst op een congres en daar had iedereen vanaf z'n studie al zulke duidelijke keuzes gemaakt en planningen. Ik weet wel dat er vaak niet veel van terecht komt maar ze zijn al een stuk verder dan ik. Ik heb altijd gekozen wat ik leuk vond zonder er ver over na te denken. En me ook wel laten leiden door (faal)angst (o.a. door hele foute gekmakende relatie). Dat doe ik nu zeker niet meer maar het soms het gevoel dat ik het daardoor allemaal een beetje gemist heb. Ik kom er nog achteraan huppelen. Zit zowiezo een beetje te suffen met wat ik nu wil met m'n leven. Met dit werk maar ook met m'n relatie enzo. (Vooral omdat ik vandaag merkte dat ik aandacht van een bepaalde collega wel erg leuk vond... ) En daar ben ik behoorlijk van in war.

Sorry voor dit warrige verhaal, moest het even kwijt...
Tink, ik zou ook zo iemand uit de weg gaan. Ik snap niet dat je zoiets tegen iedereen gaat vertellen. Dat je het zelf een keer denkt, nou vooruit! Maar dit zeg je toch gewoon niet! En ook naar het kindje toe is het niet eerlijk. Ik denk dat het erg toch wel iets van mee voelt. Bah, ik kan me daar echt heel erg kwaad om maken! (Vooral omdat, mochten we ooit kinderen willen, het heel erg moeilijk zal worden.) En 3 uur reistijd is even leuk maar niet te lang, zeh ik uit ervaring.

Pip, blikgroenten zijn toch even gezond als gewone groeten? Is dat dit makkelijker? Bij de Lidl heb je ook stoomgroenten, zal allicht wat goedkoper zijn.

B&S, klinkt als een leuke zoon! Hier was het laatst anders om, smste m'n vader dat hij het zo leuk vond dat ik er was. En ik duim voor de vvv-bon. Die heb je zeker nu wel verdiend!

Zo en nu ga ik alles uit m'n hoofd zetten en gewoon rustig bekijken wat ik allemaal wil en kan. (en genieten van m'n vriendje als hij thuis komt. En niet direct achter de pc kruipt... )
Anne, je bent een beetje dubbel. Maar ik kan me geloof ik wel in denken (een klein beetje) hoe jij je moet voelen. Geen idee of je wilt dat we hier iets verder op in gaan of dat je dit liever op de groep gooit?

In ieder geval van deze kant een dikke knuffel voor jou!
anne:
@BaS: nog gefeliciteerd! Ik hoop met je mee voor die erkenning als slagroom op je verjaardagstaart. Zou wel aardig wezen idd.

@Tink: ik stuur je maar wat positiviteit/zonnestraaltjes/*wat je wilt* toe. Sterkte!

@Anne: voor jou ook eigenlijk... Ik ken de situatie bij je huidige werk natuurlijk niet precies, maar kun je niet toch naar die persoon van die afdeling toestappen (in het kader van: wat heb ik te verliezen), of werkt dat niet zo? Ik weet ook niet hoe de cultuur is natuurlijk. Ik heb zelf ook wel eens een soort drempeltjes, maar als ik weet dat de sfeer informeel is of gewoon goed... Moest bij gemeentes gaan praten met mensen in het kader van het werk (ik had er met jou even over gemaild, al heb ik die persoon nog niet te pakken gekregen en laat ik het maar even -heb het zelf ook te druk om op goeie momenten te bellen-) en dat vond ik ook moeilijk! Maar als de sfeer een beetje goed is, is het ook snel weg. Dus dat is natuurlijk heel bepalend. Ik zou als ik jou was proberen zoveel mogelijk lijntjes uit te werpen. Maar dat is natuurlijk ook wat makkelijk gezegd, omdat het voor jou niet voor het oprapen ligt in je vakgebied. Maar ik bedoel eigenlijk: waar je pro-actief kunt zijn toch proberen, wie weet...?

En ja, lastig die relatiedingen. Ik zat vandaag ook wel gezellig naast een mannelijke collega haha. Niks bijzonders hoor, het was meer dat ik het zelf wel leuk vond en zin had om te flirten. Dat vind ik dan ook wel verwarrend. Maar goed, het is volgens mij niet iemand op wie ik daadwerkelijk helemaal verliefd zou worden. het is voor mij ook wel een beetje de spanning missen en de vraag of ik nog wel aantrekkelijk ben. Voel me niet zo lekker in mijn vel omdat ik de laatste jaren best wat zwaarder ben geworden. En je hebt altijd weer subtiele mensen die dat even opmerken. Ik weet het zelf en kan het dan wel aardig pareren, maar ja... In mijn gevoel komt het altijd tien keer zo groot aan.
Laura, even een korte reactie. Ik kan me voorstellen hoe dat voor je voelt. Nu ik niet langer rook ben ik ook een paar kilo aangekomen (morgen mag ik van mezelf weer op de weegschaal) en dat voelt niet goed, niet lekker, anders. Ik ben dat niet gewend, weeg/woog altijd keurig rond de 60 en nu opeens is dat meer. En dan ook nog op plekken die absoluut niet gewenst zijn.

Nu zegt 'men' tegen mij dat ik 'het wel hebben kan'. Dat is natuurlijk ook zo, maar ík ben er niet blij mee............

Voor jou dus ook een Knuffel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven