Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:barbaracartland schreef op 05 januari 2016 @ 20:29:

[...]

Glad ijs, glad ijs.

Ik citeer alleen maar een artikel dat ik erover heb gelezen. Niet helemaal ongeloofwaardig, omdat je bepaalde zaken in je genen meekrijgt. Ook negatieve dingen zoals een criminele inborst, gevoeligheid voor verslaving enz. Een goed voorbeeld daarvan vind ik die 2 geadopteerde Braziliaanse broers die die Drentse moorden hebben begaan. Opgegroeid in een doodgewoon Nederlands gezin, maar toch helemaal verknipt.

Het bovenstaande vind ik overigens totaal iets anders dan gedrag dat voortkomt uit cultuur -en geloofsverschillen.
quote:barbaracartland schreef op 05 januari 2016 @ 20:33:

[...]

Ik. Ik betaal de JSF, de jurken van Maxima, de hypotheekrenteaftrek van Jort Kelder en nog een hele zooi meer. Dus dit kan er ook nog wel bij.

Ja. En je oma krijgt te horen dat de thuishulp niet meer komt, je zieke opa kan geen plaats in een verpleegtehuis krijgen, je oudtante moet al 10 jaar beknibbelen omdat de AOW waar ze haar leven lang voor betaald heeft, niet meer op te brengen is, enz. Maar tegelijkertijd zijn er wel bakken met geld om die immigranten te huisvesten, van een inkomen te voorzien, van zorg te voorzien, enz.

Logisch toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:julius schreef op 05 januari 2016 @ 20:33:

[...]

Ach, alle Australiers stammen af van verbannen criminelen, en die zijn toch ook heel aardig terecht gekomen. Waarschijnlijk omdat ze immigratie zo moeilijk mogelijk maken, maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen natuurlijk.Heel veel verbannen criminelen, waren helemaal geen criminelen, maar arme sloebers en kinderen die soms alleen maar een snee droog brood hadden gestolen. Moordenaars en zware criminelen kregen in die tijd gewoon nog de doodstraf.
quote:pejeka schreef op 05 januari 2016 @ 20:33:

Nogmaals, er zijn nu eenmaal grenzen aan de opnamecapaciteit. En ik denk dat die al overschreden is. Als je al ziet dat de bevolking van een stad als Den Haag in 30 jaar tijd dusdanig is veranderd, dat het merendeel nu allochtoon is, dan zegt dat genoeg.Op het moment dat er 'zwarte wijken' ontstonden, was de opnamecapaciteit overschreden. Dat is al heel wat jaartjes..
quote:pejeka schreef op 05 januari 2016 @ 20:36:

[...]

Ja. En je oma krijgt te horen dat de thuishulp niet meer komt, je zieke opa kan geen plaats in een verpleegtehuis krijgen, je oudtante moet al 10 jaar beknibbelen omdat de AOW waar ze haar leven lang voor betaald heeft, niet meer op te brengen is, enz. Maar tegelijkertijd zijn er wel bakken met geld om die immigranten te huisvesten, van een inkomen te voorzien, van zorg te voorzien, enz.

Logisch toch?Je weet hoe ik hier over denk. Herverdeling en geen hangmat maar een vangnet. De korte samenvatting, deze keer.

[...]

Ik. Ik betaal de JSF, de jurken van Maxima, de hypotheekrenteaftrek van Jort Kelder en nog een hele zooi meer. Dus dit kan er ook nog wel bij.Je betaalt helemaal niets aan de hypotheekrenteaftrek van Jort, hij betaalt alleen iets minder belasting dan dat hij anders zou doen. Ik durf hier zomaar te beweren dat wat hij jaarlijks aan belasting betaalt nog steeds een veelvoud is van het bedrag dat jij aan de staat moet afdragen. Ik denk eerder dat Jort aan al jouw toeslagen bijdraagt.
vanavond bij Jinek. Wierd Duk. Historicus, journalist. Bij Pauw werd m al gauw de mond gesnoerd, hij is als journalist niet zo heel links. Zal vanavond vast niet gebeuren. Toch.

https://vimeo.com/142343809#t=42m10s

http://opiniez.com/2015/1 ... t-bij-pauw-kon-vertellen/
quote:Pientjexxxx schreef op 05 januari 2016 @ 20:33:

[...]

Ik citeer alleen maar een artikel dat ik erover heb gelezen. Niet helemaal ongeloofwaardig, omdat je bepaalde zaken in je genen meekrijgt. Ook negatieve dingen zoals een criminele inborst, gevoeligheid voor verslaving enz. Een goed voorbeeld daarvan vind ik die 2 geadopteerde Braziliaanse broers die die Drentse moorden hebben begaan. Opgegroeid in een doodgewoon Nederlands gezin, maar toch helemaal verknipt.

Het bovenstaande vind ik overigens totaal iets anders dan gedrag dat voortkomt uit cultuur -en geloofsverschillen.Die twee broers hadden een ernstig verziekte jeugd gehad en hadden daardoor hechtingsproblemen en allerhande andere stoornissen. Kun je maar moeilijk vergelijken met mensen die afstammen van een crimineel die al 150 jaar dood is.
quote:barbaracartland schreef op 05 januari 2016 @ 20:37:

[...]

Je weet hoe ik hier over denk. Herverdeling en geen hangmat maar een vangnet. De korte samenvatting, deze keer.

Helemaal mee eens. Laten we dan éérst eens gaan kijken hoe we alle voorzieningen voor de Nederlanders/mensen die al lang in Nederland verblijven, die de afgelopen 15-20 jaar zijn afgebroken, weer op peil kunnen brengen.

En als dát dan weer in orde is, laten we dán eens gaan kijken of we nog geld over hebben om nieuwe mensen van voorzieningen te voorzien.

Of niet?
quote:sateofmayo schreef op 05 januari 2016 @ 20:39:

vanavond bij Jinek. Wierd Duk. Historicus, journalist. Bij Pauw werd m al gauw de mond gesnoerd, hij is als journalist niet zo heel links. Zal vanavond vast niet gebeuren. Toch.

https://vimeo.com/142343809#t=42m10s

http://opiniez.com/2015/1 ... t-bij-pauw-kon-vertellen/Vooral het laatste punt. Waarom zouden we überhaupt over islam nadenken.
Krijg de rambam. Allemaal.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 januari 2016 @ 20:39:

[...]

Je betaalt helemaal niets aan de hypotheekrenteaftrek van Jort, hij betaalt alleen iets minder belasting dan dat hij anders zou doen. Ik durf hier zomaar te beweren dat wat hij jaarlijks aan belasting betaalt nog steeds een veelvoud is van het bedrag dat jij aan de staat moet afdragen. Ik denk eerder dat Jort aan al jouw toeslagen bijdraagt.Welke toeslagen?
quote:pejeka schreef op 05 januari 2016 @ 20:40:

[...]

Helemaal mee eens. Laten we dan éérst eens gaan kijken hoe we alle voorzieningen voor de Nederlanders/mensen die al lang in Nederland verblijven, die de afgelopen 15-20 jaar zijn afgebroken, weer op peil kunnen brengen.

En als dát dan weer in orde is, laten we dán eens gaan kijken of we nog geld over hebben om nieuwe mensen van voorzieningen te voorzien.

Of niet?Nee.
quote:barbaracartland schreef op 05 januari 2016 @ 20:45:

[...]

Nee.En waarom niet? Wat is er mis mee om eerst de voorzieningen die voor veel mensen zijn afgebroken, weer op te bouwen?
quote:barbaracartland schreef op 05 januari 2016 @ 20:40:

[...]

Die twee broers hadden een ernstig verziekte jeugd gehad en hadden daardoor hechtingsproblemen en allerhande andere stoornissen. Kun je maar moeilijk vergelijken met mensen die afstammen van een crimineel die al 150 jaar dood is.Het gaat over karaktereigenschappen die door genen worden doorgegeven. Daar is onderzoek naar gedaan en het blijkt dat aanleg een heel belangrijke factor is hoe iemand later in het leven staat, ongeacht de omgeving en opvoeding.
Overigens betaal ik wel degelijk mee aan de hypotheekrenteaftrek. Tenslotte moet het belastingvoordeel dat Jort Kelder heeft, wel degelijk weer worden vereffend. Uiteindelijk is het niet meer dan logisch dat dat verdisconteerd wordt (bij gebrek aan een beter woord) in de belastingen. De grote zak met geld die de overheid aan huizenbezitters uitdeelt, komt niet van een geldboom.

Ik heb ook familieleden die geloven dat zij, omdat ze huren, betalen aan een tegemoetkoming (dus de hypotheekrenteaftrek) waar zij nooit profijt van zullen hebben.

[...]

Ik. Ik betaal de JSF, de jurken van Maxima, de hypotheekrenteaftrek van Jort Kelder en nog een hele zooi meer. Dus dit kan er ook nog wel bij.Ik denk dat Jort Kelder ook wel iets betaald waar jij plezier van hebt.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 05 januari 2016 @ 20:44:

[...]

Welke toeslagen?Misschien krijg je (of heb je gekregen) kinderbijslag, studiefinanciering, huurtoeslag, zorgtoeslag, pgb, kot, sociale huurwoning, enz. enz.
quote:pejeka schreef op 05 januari 2016 @ 20:46:

[...]

En waarom niet? Wat is er mis mee om eerst de voorzieningen die voor veel mensen zijn afgebroken, weer op te bouwen?Eerst is het woordje waar het mij om gaat. Ik geloof namelijk niet dat het op volgorde moet. Afgebroken is het andere woordje waar het om gaat. Ik geloof namelijk dat versobering in sommige gevallen niet onverstandig is.
quote:barbaracartland schreef op 05 januari 2016 @ 20:49:

Overigens betaal ik wel degelijk mee aan de hypotheekrenteaftrek. Tenslotte moet het belastingvoordeel dat Jort Kelder heeft, wel degelijk weer worden vereffend. Uiteindelijk is het niet meer dan logisch dat dat verdisconteerd wordt (bij gebrek aan een beter woord) in de belastingen. De grote zak met geld die de overheid aan huizenbezitters uitdeelt, komt niet van een geldboom.

Ik heb ook familieleden die geloven dat zij, omdat ze huren, betalen aan een tegemoetkoming (dus de hypotheekrenteaftrek) waar zij nooit profijt van zullen hebben.Het geld waarmee het merendeel der immigranten levenslang wordt onderhouden hier, komt ook niet van een geldboom.
quote:barbaracartland schreef op 05 januari 2016 @ 20:50:

[...]

Eerst is het woordje waar het mij om gaat. Ik geloof namelijk niet dat het op volgorde moet. Afgebroken is het andere woordje waar het om gaat. Ik geloof namelijk dat versobering in sommige gevallen niet onverstandig is.Dan verschillen we daarin van mening. Versobering (in die zin: beter besteden van geld) vind ik prima. Maar waar het de afgelopen jaren op neerkomt, is dat mensen in de kou komen te staan. En dat vind ik niet prima. Jij blijkbaar wel. Zolang de nieuwkomers maar gefêteerd worden. OK. Is jouw mening. Niet de mijne.
quote:barbaracartland schreef op 05 januari 2016 @ 20:49:

Ik heb ook familieleden die geloven dat zij, omdat ze huren, betalen aan een tegemoetkoming (dus de hypotheekrenteaftrek) waar zij nooit profijt van zullen hebben.Jij begrijpt er niet veel van. Ik neem aan dat je links stemt, want aan die kant zitten ook de partijen die nooit genoeg krijgen van het plukken van de belastingbetaler, om het geld aan de andere kant weer rond te strooien. Jij vindt blijkbaar dat Jort te weinig betaalt, maar ik vind dat hij meer dan genoeg bijdraagt, veel meer dan jij ooit in je leven zult afdragen aan de belastingdienst.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 januari 2016 @ 20:50:

[...]

Misschien krijg je (of heb je gekregen) kinderbijslag, studiefinanciering, huurtoeslag, zorgtoeslag, pgb, kot, sociale huurwoning, enz. enz.

Nu is het al misschien, zo net was je er stelliger in. Nu is het interessant te raden waarom je dacht dat ik wel heel veel toeslagen zou ontvangen ("Ik denk eerder dat Jort aan al jouw toeslagen bijdraagt."). Maar goed, ik moet je teleurstellen, ik ben geen typische Oost-Groningse toeslagenontvanger. Kinderbijslag en minimale kot, dat is alles.

Studiefinanciering heb ik wel gekregen en een wezenuitkering. In ruil daarvoor ben ik nominaal afgestudeerd en gelijk gaan werken. Arbeidsmoraal is me wel bijgebracht.
quote:barbaracartland schreef op 05 januari 2016 @ 20:50:

[...]

Eerst is het woordje waar het mij om gaat. Ik geloof namelijk niet dat het op volgorde moet. Afgebroken is het andere woordje waar het om gaat. Ik geloof namelijk dat versobering in sommige gevallen niet onverstandig is.Het ligt eraan wat je verstaat inder "sommige gevallen", misschien kun je die gevallen nader verklaren.
verba volant, scripta manent.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 januari 2016 @ 20:54:

[...]

Jij begrijpt er niet veel van. Ik neem aan dat je links stemt, want aan die kant zitten ook de partijen die nooit genoeg krijgen van het plukken van de belastingbetaler, om het geld aan de andere kant weer rond te strooien. Jij vindt blijkbaar dat Jort te weinig betaalt, maar ik vind dat hij meer dan genoeg bijdraagt, veel meer dan jij ooit in je leven zult afdragen aan de belastingdienst.

Hoe weet jij nou hoeveel geld ik verdien? Heel bijzonder.

Daarnaast stem ik niet eens zo heel links. Ik begrijp ook dat Kelder bijdraagt aan de maatschappij, maar dat betekent niet dat de hypotheekrenteaftrek an sich een goed systeem is. Laat ik het anders uitleggen: dat Kelder initiatieven toont en geld verdient en belasting betaalt vind ik helemaal yeeee! Maar dat de Nederlandse overheid een belastingmaatregel heeft die het goedkoper maakt om een heel duur huis te hypothekiseren vind ik boe! Soms zijn dingen tegelijkertijd waar.
quote:MarianneDavids schreef op 05 januari 2016 @ 20:54:

[...]

Het ligt eraan wat je verstaat inder "sommige gevallen", misschien kun je die gevallen nader verklaren.

In mijn dorp zijn een paar families die niet werken. Gewoon, omdat ze geen zin hebben. Wanneer ze verplicht moeten solliciteren, komen ze dronken opdagen of trekken expres vieze kleren aan, komen te laat, doen hun best alle opdrachten verkeerd uit te voeren. En dit beeldige wereldbeeld geven ze met liefde door aan hun kinderen. Het klinkt heel onwerkelijk, maar dat gebeurt hier echt. En ik baal daarvan.

Daarnaast zie je in de zorg dat er veel te lang veel te veel vergoed is. Ik heb zelf in de thuiszorg gewerkt en huizen schoongemaakt van weduwnaars van 65 die thuiszorg kregen omdat ze een man waren, terwijl ze wel onder een auto lagen te sleutelen. Dan kun je ook stofzuigen. Soms wordt het eigen initiatief compleet bij mensen weggehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven