Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
super hope! weer en stap dichter bij.
Goed bericht hope!
Klinkt goed hope!

Veel succes met de laatste wachttijd!

@michelle ik ben 23 en heb al 2 iui gehad, ik heb er nooit twijfels over gehad dat ik het op deze manier wou doen en natuurlijk moet je wel alles op orde hebben maar waneer je dat hebt en een sterke kinderwens hebt en zeker weet dat je het alleen wilt doen is dit zeker een goeie keuze!

Ik heb me persoonlijk deze week erg zwanger gevoeld althans ik had extra honger maar tegelijker tijd ook enorm misselijk, vaak plassen en enorm moe, dus ik dacht vanmiddag het is twee dagen voor mijn nod laat ik een test doen harstikke dom natuurlijk, hij was heel erg wit..:-(

Maar het is dan ook twee dagen voor mijn nod en het was middag urine,maar toch heb ik nu het gevoel dat er geen kans meer is, en mijn lichaam me voor de gek houdt, donderdag is mijn nod dus we wachten maar gewoon af...

Liefs san
@huidprobleem,

ik ga niet voor anoniem.. Ook al bestel je bij Cryos en laat je het injecteren in een Nederlands ziekenhuis moet je je houden aan de Nederlandse regels..

Thanks wannabe, linnie & san!

@san, wat lijkt mij dat lastig zo'n periode van wachten en onzekerheid.. Je lichaam die allerlei signalen afgeeft en zo'n test die iets heel anders zegt. Ik hoop dat je bij je volgende test wel een streepje ziet!
moeders: dank jullie wel!

jullie woorden helpen zeker nu het ook voor mij steeds dichter komt.

graag nog meer over jullie ervaringen . zijn jullie snel weer beginnen werken of hebben jullie lang thuis gezeten? als ik afga op vriendinnen kan je beter uitrusten als je 6 maanden thuisblijft na de bevalling, maar misschien is dat ook n beetje eenzaam. weet het niet goed, maar dat zijn zorgen voor later.

hebben jullie veel opvang geregeld in de beginfase? bvb oppas om te kunnen bijslapen edm?

mijn ouders en vriendinnen wonen in de buurt en willen zeker bijspringen voor een namiddagje ofzo.

verder heb ik een eigen appartementje maar zoek ik ook naar n cohousing project met gemeenschappelijke tuin om mijn kind niet te geisoleerd te laten leven en veel mogelijkheden te geven om met andere mensen en kinderen te binden. hoe wonen jullie?
Voor de kraamweek had ik een aantal vriendinnen/familieleden gevraagd of ze bereid waren te komen logeren om mij zo te helpen. Dit kon natuurlijk niet al van tevoren "ingeroosterd" worden, omdat je niet weet wanneer je precies bevalt. Ik had dus 1 vriendin gevraagd om hier de regie over te nemen. Toen mijn bevalling was begonnen heb ik haar een seintje gegeven, en zij heeft aan de hand van een telefoonlijstje dat ik haar had gegeven gezorgd dat er een week lang elke nacht iemand was. Superfijn, en dat had ik toen echt niet zelf kunnen regelen. Te moe, te emotioneel, te alles.

Ik kan dit iedereen aanraden, vooral omdat je van tevoren niet (echt niet) kunt voorspellen hoe je je zult voelen. Ik voelde mij na een week goed genoeg om de nachten alleen te doen. Overdag is er natuurlijk kraamhulp, die heb ik extra lang gehad (weet niet meer precies hoe lang) omdat ik wat opstartproblemen had met de borstvoeding.

Uiteindelijk hebben mijn logees overigens vrijwel niets gedaan 's nachts. Ik deed alles zelf. Maar het idee dat er iemand was, dat ik niet eenzaam en gillend gek hoefde te worden, dat betekende alles voor me.

Ik had gepland om vier maanden thuis te blijven na de bevalling, en dan vier dagen te gaan werken. Echter, het kdv dat ik had uitgekozen ging failliet, dus ik moest snel een ander vinden. Die hadden pas negen maanden na de bevalling plek voor vier dagen. Help! Toen ben ik toen zoon 13 weken was al gaan werken, eerst twee maanden twee dagen per week, toen nog vier maanden drie dagen per week. Achteraf gezien was dit zo veel fijner, omdat zoon en ik zo langzaam konden wennen aan werk en opvang. Kun je het zo regelen, dan zou ik dat zo doen. Direct vier dagen werken, hadden we niet gered. Denk ik.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik had geregeld dat mijn moeder bij mij bleef slapen in de kraamweek, de kraamhulp was er dan overdag. Ik heb alleen een heftige bevalling gehad en veel bloed verloren en had daardoor toch wat langer hulp nodig dus mijn moeder is ruim 2 weken gebleven.

Ik heb wel vanaf het begin de verzorging voor mijn zoon alleen gedaan. Mijn moeder hielp me vooral met boodschappen doen, koken en mijn huis aan de kant te houden maar nog veel belangrijker een stuk emotionele steun.

Het is heel overwelmend om plotseling verantwoordelijk te zijn voor zo'n klein mensje dat in alles van jou afhankelijk is. Bovendien zit je boordevol hormonen en vliegen de emoties alle kanten op. Het is een hele intense maar ook prachtige periode.

Na ruim 2 weken ben ik het alleen gaan doen en heb af en toe nog gevraagd aan mijn moeder/ zus/ broer/ vriendinnen of zij mij wilde helpen met praktische zaken. Dat was heel fijn want zo kon ik me helemaal richten op mijn baby.

Ik woon in een fijn huis in een kleine stad waar ik een goed sociaal netwerk heb. Familie en vrienden wonen dicht bij me in de buurt. Bovendien heb ik gemerkt dat mensen die ik beschouwde als vage kennissen of buren graag betrokken willen zijn in ons leven. Ik ben daar erg blij om want 'it takes a village to raise a child'
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
dank je wel alle twee voor de erg nuttige info. ik dacht aan gelijkaardige oplossingen maar het is echt fijn om de details te weten van hoe jullie het regelden. het stelt me gerust en dan kan ik beter nadenken over mijn eigen plan.

mijn eigen huis is niet groot genoeg voor logies en ik dacht vooral te vragen aan mensen om overdag te komen om te helpen met praktische zaken als inkopen enzo, iemand de nachten te laten doen lijkt me zwaar. mijn ouders zijn ook al wat ouder. ook denk ik dat als ik emo zou zijn (heb dat nu al met pms ;)) het wel zou helpen als ik overdag afleiding heb.

ik heb wel veel vrienden maar mijn dichtste vrienden wonen in andere steden of in het buitenland. in mijn eigen grote stad heb ik wel veel familie en goede kennissen. maar die hebben zelf ook kleine kindjes, dus ik wil realistisch zijn in de steun die ik kan ontvangen. liever onderschat dan overschat denk ik.
Hier deze keer niet eens hoeven testen,, vanochtend menstruatie en dan mag ik vanmiddag meteen weer naar geertgen om te kijken of ik met clomid moet beginnen omdat ik vorige maand 3 grote follikels had, misschien dan deze maand zonder.
Balen San!
Wat klote San sterkte!
Sterkte san!
Niet leuk San
Wat balen San..
Zie dat ik wat gemist heb..

Wat balen San :(
Hebben jullie gisteren Spoorloos gezien? Ging over KID, en anonieme donoren, een rare donor en een kliniek die verschrikkelijk onethisch handelde. http://spoorloos.kro.nl/v ... jarenlang_bij_3_klinieken
Frizz,

Ik heb het inderdaad gezien.. Mijn mond viel ervan open.. Zusjes waar nadrukkelijk was gevraagd om dezelfde donor bleken dus niet dezelfde donor te hebben gehad.. Bizar!!
Naar he? En zo waren er nog meer gekke dingen. Gewoon na de wetswijziging nog steeds een anonieme donor krijgen bijvoorbeeld (en daar als moeder niet eens bij stil staan ).
Niet gezien maar zo te lezen ga ik wel terugkijken op gemist.nl.
Heb de aflevering ook gezien en vond het best heftig, wat een kliniek in Barendrecht!

Hier komt toch ook steeds meer het gevoel om er alleen voor te willen gaan. Volgende maand moet ik naar de gynaecoloog en laat dan idd geen nieuwe spiraal plaatsen (moet eruit na 5 jaar).

Succes voor iedereen die "bezig" is.
Hoi dames,

Ik ben mij ook aan het orienteren om als alleenstaande te proberen een kind te krijgen. Ik ben maar begonnen met het lezen van alle delen van dit topic. Toen was ik ongeveer 2 maanden verder......

Ik vroeg mij af of er ook klinieken zijn die in de avonduren open zijn voor behandelingen? Ik kan dat op de sites niet zo goed vinden. Ik rij namelijk liever een uur verder weg dan dat ik op mijn werk iets van te voren moet vertellen.

Fijn dat er zo een topic bestaat.

Je krijgt namelijk snel het gevoel dat er iets mis met je is omdat je een wat ongewonere route neemt.
Hoi Frozen,

Ik zou het echt niet weten of er klinieken zijn die in de avonduren open zijn..

Ik heb wel een paar mensen op mijn werk erover verteld, met hen werk ik veel samen en ik ervaar heel veel steun van hen..

Ik heb de mazzel dat ik veel afspraken buiten de deur heb en het daardoor dus niet eens opvalt als ik er niet zou zijn. Ik heb met hen afgesproken dat als het zover is zij een afspraak van mij over nemen als dit nodig zou zijn.
Hoi Frozen,

Ik weet van Nij Geertgen dat je bij hen op bepaalde weekdagen (uit mijn hoofd maandag, dinsdag en donderdag) in de avond tot half 8 terecht kunt voor de behandelingen. De gesprekken voorafgaand aan de behandelingen, vinden wel gewoon overdag plaats.
Ok dank jullie wel.

Ik ga eens kijken bij geergten of dat te doen is qua reistijd.

Bij mij op het werk zou er anders iedere keer vervanging moeten komen.

En dat zou ook gelijk opvallen. Wat betekent dat ik al gelijk open kaart moet spelen en dat wil ik liever niet. Ik kan wel een smoes vertellen maar dat hou je misschien ook maar max 1 of 2 cycli vol.

Heel stom maar van alle dingen die er gedaan en geregeld moet worden, vind ik dit wel lastig.

Zijn er ook dames waarbij er op het werk moeilijk werd gedaan om vrij te krijgen of vervelende reacties tijdens dit begin traject dat je al eerder mensen deelgenoot moet maken, dan je zelf zou willen?

Misschien maak ik dit wel groter dan het is namelijk.
Ik heb alleen sporadisch meegeschreven, maar wil San92 even een hart onder de riem steken. Het komt vast een volgende keer goed!

Ik ben al veertig en via iui met hormonen in het amc nu ineens zwanger. Heel bizar, want ik had er eigenlijk niet meer op gerekend en al helemaal niet na de laatste keer, waarbij de timing heel slecht leek en ik al vaker een veel te vroege eisprong had.

Frozen: ik was ook heel huiverig om het op mijn werk te vertellen, maar omdat ik soms wel vijf keer binnen twee weken naar het amc moest - uur rijden van mijn werk - heb ik dat toch gedaan. En de reactie en medewerking van ze viel mij alles mee. Ze dachten fijn mee over verklaringen tegenover mijn collega's en ik ben blij dat ik het heb verteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven