Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Allemaal super lief dat jullie zo meeleven

Annie wat fijn zeg!

Mijn bazin weet van het traject dus als ik moet werken vertel ik het gewoon en dan kan ik later beginnen of eerder beginnen en vroeger weg, probeer dan wel als het echt op die dag moet in de ochtend of laat in de middag in te plannen, afgelopen donderdag de iui moest ik ook werken, ben direct naar de iui gegaan en dat is dan geen probleem:-)

Verder hoop ik dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad!

Liefs san
wel fijn dat je iui kan plannen. in zwolle was dat altijd om half 12 en anders kon niet.

gelukkig ben ik alleen 2x in de week overblijfjuf rond dat tijdsstip en dat is makkelijk af te zeggen zonder reden, maar het is wel lastig
@san dat is super dat je dat op je werk zo kunt regelen. Ik heb het nog niemand verteld daar ook omdat mijn contract in mei afloopt. hopelijk is het goed planbaar......

succes San

groetjes!
krijg geen spijt, volg je hart!
Ja annie dat is ook echt super fijn,heb aan mijn werk al vaak laten merken dat ik het heel erg waardeer dat alles zo fijn kan!

Bij geertgen kun je gewoon plannen waarneer het jou ook uitkomt maar zoals wannabe zegt is dat dus niet overal zo,

Ik heb vandaag flinken steken onderin mijn buik gehad, maar dat komt waarschijnlijk gewoon door het vele voedsel van de afgelopen dagen.. Had me zo voorgenomen om biet op elk steekje en elke misselijkheid te letten maar ik denk dat,dat niet mogelijk is !

Allemaal alvast een fijne jaarwisseling gewenst!

Lies san
Langs de zijlijn lees ik graag mee, ben bezig met de mogelijkheid om toch er alleen voor te gaan...

Eerste voorzichtige stapjes gezet, al is de twijfel nog erg groot.

Fijne Jaarwisseling allemaal en dat 2016 mag brengen waar je van droomt.
Iedereen een gelukkig nieuwjaar! Dat alle dromen in 2016 maar uit mogen komen!

Liefs linnie
Allemaal een heel mooi 2016. Hopelijk wordt het voor iedereen een jaar waar al onze wensen uit mogen komen!
Hoi dames,

Ten eerste allemaal de beste wensen!

Ik weet niet of dit iemand (misschien/hopelijk een van de al zwangere dames) bekend voor komt, ik heb vandaag veel witte afscheiding gehad, hele onderbroek was nat.. (Sprry voor een niet zo smakkelijk beeld;-))

Als ik op internet zoek zie je dat,dat kan zijn door de innesteling,,maar dan zit er vaak een beetje bloed bij en dat was er dus niet.

Het is vandaag 8 dagen na iui...iemand ooit zoiets gehad of enig idee waar dit op kan slaan?

Alvast bedankt!

Liefs san
hier sinds de laatste iui geen spatje bloed gezien hoor.

of ik last van afscheiding had weet ik (nu al ) niet meer.
Gelukkig nieuwjaar!!!! Dat het ons jaar maar mag worden♡

Groetjes!
krijg geen spijt, volg je hart!
gelukkig nieuwjaar allemaal!
hallo iedereen,

gelukkig nieuwjaar!

ik lees al een tijd mee (af en toe) en heb volgende week mijn eerste gesprek.

ik ben erg zenuwachtig, vooral omdat ik ondanks diep nadenken en veel lezen, plots wat angst voel opkomen. nu heb ik weer twijfels of ik het wel aan ga kunnen (ben een slechte slaper en heb erg veel slaap nodig anders word ik meteen ziek).

Mijn ouders willen helpen en veel vriendinnen met kinderen hebben ook al beloofd om een handje toe te steken, maar ik ben hier liever realistisch in en besef wel dat ik het vooral alleen ga moeten doen. ben toch bang dat het heel zwaar gaat zijn in het begin.

ik hoop dat het koudwatervrees is want ik wil graag een kindje en ben vooral heel nieuwsgierig naar de ervaringen van bammoeders met kleine kinderen . lukt het jullie? hadden jullie ook angst en twijfel op het laatste moment?
Hoe bedoel je ziek van slaaptekort? De kans kijkt me klein dat iemand structureel de nacht voor je kan opvangen, inderdaad goed om ervan uit te gaan dat je het zelf moet gaan doen.

Helaas schrijven hier nog maar weinig moeders mee.
Hoe werkt dit nu eigenlijk? Waarom zou je gaan naar het ziekenhuis met een lange wachtlijst? Dat begrijp ik niet zo goed. Of ben je verplicht te kiezen voor de kliniek in jouw regio?
Iedereen gelukkig nieuwjaar..

@banditqueen, Met zijn 2e is al het zwaar, dus dat zal alleen ook wel zijn. En wat bedoel je met ziek van weinig slaap. De eerste jaren zul je sowieso minder slapen. Nee geen koud watervrees. Hoop zo snel mogelijk te kunnen starten. Waar heb je de afspraak?

@macarinata, Hoe bedoel je precies? Als je kiest voor een eigen donor hoef je niet zo lang te wachten nee.

En je kunt zelf kiezen naar welk ziekenhuis of welke kliniek je gaat, maar ze hebben niet allemaal een eigen donorbank.
quote:Frizz schreef op 03 januari 2016 @ 23:52:

Hoe bedoel je ziek van slaaptekort? De kans kijkt me klein dat iemand structureel de nacht voor je kan opvangen, inderdaad goed om ervan uit te gaan dat je het zelf moet gaan doen.

Helaas schrijven hier nog maar weinig moeders mee. Ik ben een 2014 moeder met een andere nick, maar lees nog steeds mee. Wie wil wat weten?
Hee Noah! Banditqueen vraagt hierboven iets.

Hoe is het met jou?
quote:banditqueen schreef op 03 januari 2016 @ 22:40:

hallo iedereen,

gelukkig nieuwjaar!

ik lees al een tijd mee (af en toe) en heb volgende week mijn eerste gesprek.

ik ben erg zenuwachtig, vooral omdat ik ondanks diep nadenken en veel lezen, plots wat angst voel opkomen. nu heb ik weer twijfels of ik het wel aan ga kunnen (ben een slechte slaper en heb erg veel slaap nodig anders word ik meteen ziek).

Mijn ouders willen helpen en veel vriendinnen met kinderen hebben ook al beloofd om een handje toe te steken, maar ik ben hier liever realistisch in en besef wel dat ik het vooral alleen ga moeten doen. ben toch bang dat het heel zwaar gaat zijn in het begin.

ik hoop dat het koudwatervrees is want ik wil graag een kindje en ben vooral heel nieuwsgierig naar de ervaringen van bammoeders met kleine kinderen . lukt het jullie? hadden jullie ook angst en twijfel op het laatste moment?

Noah, hierzo

Bandit, hier een dochter van bijna 2. Ja, de nachten kunnen loeizwaar zijn. Helaas niet van te voren in te schatten hoe goed je kindje slaapt.

Mijn ervaring is wel dat je meer kan dan je denkt. Ik zou het echt niet waarderen als ik een paar keer per nacht zomaar wakker gemaakt zou worden, maar met je kind is dat anders. Niet dat ik niet blij ben dat ze inmiddels doorslaapt, maar die eerste periode, met dat kleine frummeltje, ja hoor.

Ik denk niet dat het per de zwaarder is dan met zijn tweeën, omdat je weet dat je het alleen doet.

Ook maak(te) ik het me zo makkelijk mogelijk, dus kind naast me en alle verschoonspullen ook. Tussen mijn eigen naar bed gaan en opstaan zette ik geen voet aan de vloer. Ook stopte ik met verschonen 's nachts zodra ze stopte met poepen in de nacht.

Verder is koudwatervrees helemaal niet gek. Heb ik ook gehad. En nu is nummer 2 onderweg

Succes met je beslissing!
Moeder meldt zich

Ik heb na lange jaren waarin ik veel en laat ben uitgegaan gelukkig niet zo veel last van slaaptekort.

Ik kan wel wat tips geven:

- het is handig (en leuk!) om borstvoeding te geven, omdat dat 's nachts het allermakkelijkst is: borst tevoorschijn, aanleggen en klaar. Hiervoor hoefde ik niet eens overeind te komen. (Maar ik heb ook wel eens gelezen dat flesmoeders alle benodigdheden op het nachtkastje hadden staan en die fles maken geen moeite vonden. Ik denk dat je dan wel een lampje aan moet doen, dat hoefde ik niet).

- slaap op alle mogelijke momenten. In het begin slaapt je kind (over het algemeen) veel. Ga op die momenten ook slapen. Niet stofzuigen. Dat stofzuigen kan iemand anders ook voor je doen, niemand kan jouw slaaptekort inhalen. Bovendien heeft een baby'tje nog niks aan een spic-en-span huis, die ligt in bed, in de box of op je schoot.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Hoi Allemaal,

Ik zit al een hele tijd erover na te denken om in mn eentje moeder te worden.

Dit komt oa doordat ik tijdens mn vorige relatie een MAP hebben moeten innemen (ex dwong me een soort van)

Sindsdien kan ik aan niets anders denken, ben natuurlijk wel blij dat ik geen kind van hem heb, want dan zou ik nog contact moeten hebben met hem.

Maar ik vraag me af of ik niet te jong ben, ben 27 jaar.

Zijn er hier meer die voor hun 30ste aan dit traject zijn begonnen?

Liefs Mies
wat is een MAP
Nog een moeder hier en ik sluit me aan bij Gavia en Claudefiolle. Je kan meer aan dan wat je van te voren inschat. Mijn zoon is bijna een half jaar oud (wat vliegt de tijd) en hij maakt me nu nog gemiddeld 2 keer per nacht wakker.

Ik heb al snel geleerd om het zo makkelijk mogelijk te maken voor ons. Zoon slaapt op mijn kamer, luiers liggen op het nachtkastje en ik geef borstvoeding wat betekend dat ik gewoon kan blijven liggen en verder soezen terwijl hij drinkt. In de ochtend wordt ik over het algemeen uitgerust wakker.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
zo gaat het toch wel vaker met babies, het zijn algemene tips. als mijn kind was blijven leven was de vader er echt s nachts niet uitgegaan. bovendien was hij veel weg voor zijn werk ook nachten.
Vandaag heb ik eindelijk mijn intake gehad bij het Maasstad Ziekenhuis en wat was ik zenuwachtig haha..

Korte samenvatting:

Ik heb een inwendig onderzoek gehad, Alles zag er prima uit, eitje was zichtbaar, slijmvlies was goed. Vandaag of morgen zou dit eitje gaan springen.

Hij heeft geen vragen gesteld over waarom, prive kwesties maar alleen medische vragen, beroep en of ik een paar/meerdere relaties heb gehad.

Op de eerste dag dat mijn menstruatie de volgende keer doorzet moet ik ze bellen. Dan plannen ze een echo in voor de week erop om te kijken of er eitjes zijn.. Prygnol heb ik voor de zekerheid meegekregen

Sowieso moet ik in die periode vruchtbaarheidstesten gaan doen. Als dat goed gaat heb ik die prygnol niet nodig.

Volgende stap is cryos benaderen, ik heb al een donor op het oog..

Het wordt nu wel erg echt allemaal!
wauw hope ga jij voor cryos? anonieme donor? cool!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven