Man wil ex vriendin ontmoeten

14-10-2008 19:08 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb per toeval ontdekt dat mijn man een sms heeft gekregen van zijn (soort) ex .

Hij was toen begin 20 zijn net onder 20. Ze vonden elkaar wel leuk maar niet tegelijk tijd , dus ze hadden nooit een verkering.

Over een week gaan wij naar buitenland op vakantie. Een land waar zij nog steeds woont en hij zijn jeugd door gebracht heeft.

Hij heeft wel terug ge-sms't om te zeggen dat hij haar wel zou willen ontmoeten.

Sms'jes zelf heb ik nooit gezien, behalve 1 van haar, zo weet ik dat ze contact hadden. Hij zei dat hij nog geen geschikt moment had om het aan mij te vertellen. Maar in de tussen tijd heeft wel al hun sms-verkeer gedeletet.

Wat moet ik hier van maken?
Dat klop queenie. En als hij zo makelijk voor haar kan gaan dan wil ik niet een vervanging van zijn.

Zoals luna het noemt een surragaat, en dat zijn precies de woorden die hij ooit tegen mij gezegd heeft dat ik niet moet denken dat ik surrogaat ben.
Nou lieverd, als ik het verhaal goed begrepen heb, en ik denk dat ik dat heb, is dat dus precies wat er zich de afgelopen jaren heeft afgespeeld. Hij wilde eigenlijk iemand anders dan jij, zei ook dat hij je niks kon garanderen voor de toekomst en ondanks dat hij geen echte relatie met de andere vrouw heeft gehad, heb jij wel al die jaren haar hete adem in je nek gevoeld en om van die onzekerheid af te zijn heb je een fake SMS actie op touw gezet.

Je weet nu in ieder geval heel zeker dat hij serieus was als hij zei dat ze veel voor hem betekende want hij raakte je zelfs niet meer aan na het eerste SMS-je wat je uit haar naam stuurde. Best schokkend vind ik dat om te lezen. Zó diep zit het dus bij je man.

Ik weet dat je heel veel van hem houdt maar ik hoop ook dat je ziet dat deze zekerheid misschien wel beter is uiteindelijk dan de onzekerheid waarmee je moest leven. Je hebt een beslissing geforceerd maar het is nu wel allemaal kristalhelder.
quote:Elizey schreef op 17 oktober 2008 @ 18:59:

Dat klop queenie. En als hij zo makelijk voor haar kan gaan dan wil ik niet een vervanging van zijn.

Zoals luna het noemt een surragaat, en dat zijn precies de woorden die hij ooit tegen mij gezegd heeft dat ik niet moet denken dat ik surrogaat ben.Dus hij wilde jullie huwelijk wel een kans geven! Maar jij hebt in je onzekerheid het waarschijnlijk heel veel over haar gehad, vragen gesteld, begonnen met de smsjes etc. Waardoor jijzelf hem in haar armen hebt gedreven. Jij hebt haar bij hem warm gehouden.
...
Wij hebben over haar echt niet veel gepraat.

Tijdens laatste vakantie in dat land ging hij haar een keer zonder mij opzoeken, zij was niet thuis bleek later.

En ja toen was ik best boos en hebben wij veel over gehad.

Maar buiten de laatste vakantie nee, misschien niet meer dan 1x per 2 jaar.
Oke, dus omdat je er zo weinig over sprak besloot je maar om in haar naam te gaan smsen.Om er zo achter te komen wat hij voor haar voelde. Ik geloof er niets van.
...
Queenie , onze laatste vakantie daar was 2 maanden terug.

en als hij haar daar gaat opzoekken zonder mij ...dan blijft het toch aan je knagen.
Je geeft een beetje ontwijkende antwoorden merk ik al gedurende het hele topic. Ik denk dat er zich veel en veel meer heeft afgespeeld als dat je nu wilt laten geloven.

Ik wil je veel sterkte wensen, want het is niet makkelijk voor je.
...
Goh, wat zal het een deceptie voor die man zijn als die vrouw hem (nog steeds) niet blijkt te willen. Toch best wel triest dat hij al die 20 jaren zo gek op haar is gebleven terwijl zij daar nooit aanleiding voor heeft gegeven. Een surrogaat ben je wel voor hem geweest. En het feit dat hij zo met klem beweerde dat het niet zo was maakt dat wel duidelijk. Als er voor hem ook niets speelde had hij dat nooit gezegd.

Meid, wat een ellende. Maar je bent nu iig van de onzekerheid af.
Ik begrijp heel goed hoe bij sommige van jullie mijn verhaal vellicht overkomt. Als ik een keer gelogen heb dan schept het voor jullie ook geen vertrouwen om de rest te geloven.

Had namelijk niet verwacht /of niet wilde verwachte dat het in de echtscheiding op uit zou lopen. En dan aan jullie alle nuances te vertellen zou ook een beetje een lang verhaal geworden. Maar na 3 dagen is ons huwelijk 180 graden omgedraaid en vooral zijn gevoel voor mij. En ja dan kan ik niet meer verbergen wat ik echt gedaan had.

Maar het is echt waar in het verleden hebben wij echt zelden over haar gepraat.

Ik had natuurlijk wel een keuzen om helemaal nooit over haar te praten, maar ik denk voor mij was dat ook niet de realiteit.

De eerste keer in de afgelopen paar jaar hebben wij over haar gepraat was net voor onze vakantie in haar land in de zomer, dus bijna 2 maanden terug.

Toen schreef hij oa ook aan haar broer en in zijn mail ook over haar gevraagd.

Ja toen werd ik weer heel onzeker en begon er over.

Later tijdens de vakantie gaat hij haar opzoeken zonder mij. Wat veel emoties weer bij mij naar boven bracht en dan was het bijna onvermijdelijk om over haar niet te beginnen. En ja wij hadden ruzie gemakt.

Na de vakantie heeft hij wat info over haar op internet opgezocht en dat weer was heel pijnlijk.

Volgens zijn woorden stelde het helemaal niks voor.

In de afgelopen 2 manden heb ik echt mijn best gedaan om te veranderen en te zijn zoals ik dacht en nog steeds denk wat nodig voor ons was.

Als hij oa in de afgelopen 2 maanden bijna nooit mijn smsje met smsjes beantwoorde was het voor mij heel moeilijk om te zien dat hij er echt voor gaat. En natuurlijk speelde ook andere dingen een rol en het laag niet puur aan die domme smsje.

Maar op een geven moment als hij weer geen antwoord per sms gaaf was voor mij een emmer vol.

Heb hem namens haar gesmst en binnen 3 dagen vertelt hij tegen haar/mij dat hij met mij voor haar wil scheiden. Dat hij wel zonder mij gelukkig kan zijn, en dat hij zonder haar gelukkig probeert te zijn.

Dat hij in de afgelopen 23 jaar alleen haar wilde.

Ik/zij hebben bijna nooit over haar gesmst, maar meer over zijn leven met mij en wat hij voor mij nog voelt. Nooit geen beiden van ons een kus gestuurd nooit gezegd ik mis je, nooit ik hou van je. Wel een paar keer dat het leuk zou zijn om elkaar weer te zien.

Van gespreken over ons begonnen wij op dag 3 over samen wonen. En toen wou hij direct scheiden.

Komt naar huis en huilend begon tegen mij te zeggen dat het heel oneerlijk tegen mij is als hij twee mensen in zijn haart heeft. Dat hij mij niet waard is, en dat ik veel beter verdien bla bla bla.

Dat het hem enorm spijt dat hij toch zo veel voor haar voelt, dat hij mij alle die jaren dit aangedaan heeft. En dat hij voor 23 jaar zat te wachten op haar en haar uitnodiging.

En dat het beste is om te scheiden.

Toen heb ik mij waarheid verteld.

Hij reageerde heel rustig en was helemaal niet boos. Wel heeft hij er bij gezegd te hebben geschrokken van hoeveel gevoel hij voor haar nog had.

Dat gesprek was een dag voor vertrek op familiebezoek ( een jubileum van een familie lid ) naar een land waar zij ook woont. Op de dag van de vertrek zegt hij tegen mij dat hij niet wil dat ik mee ga en dat het beste is om apart te blijven.

Als iemand dit verhaal aan mij verteld had had ik het ook misschien niet gelooft.

Maar helaas zijn gevoellens voor haar had hij alle die jaren zo goed verstopt dat hij niet eens zelf wist van hun bestaan.

Nu gaat hij haar weer opzoeken , maar ik wacht met pijn in mijn haart over wat gaat gebeuren. Wat gaat zij zeggen? Komen ze bij elkaar?

Heel pijnlijk om na alle die jaren om met de vermoede waarheid toch te worden geconfronteerd.

En weet je @quenii als wij niet veel over haar pratte betekent niet dat ik als echtgenoot helemáal niks voelde. Als je zo lang met elkaar omgaat ontwikkel je een onzichtbare draad waar je via dat draad veel informatie bennen krijgt.

Natuurlijk vraag je jezelf soms af of dat echt waar is wat je voelt, want het staat nooit zwart op wit. Maar helaas deze keer was het echt goed raak .
Ik geloof je wel hoor. En ik begrijp ook wel waarom je je hebt voorgedaan als zijn oude vriendin. Het is niet leuk leven met haar schaduw voortdurend om hem heen.

En ik denk niet dat hij zijn gevoelens voor haar zo ver had weggestopt dat hij het zelf vergeten was. Hij heeft je immers vaak verzekerd dat hij niet wist of jullie relatie wel zou standhouden. Hij heeft je verteld over die vriendin en gezegd dat je geen surrogaat was voor hem. Als hij haar zo vergeten was, zou hij dat niet zo gezegd hebben.

In een relatie heb je nooit garanties, dat weet iedereen en hoeft niet expliciet benadrukt te worden lijkt mij.

Het lijkt me vreselijk om thuis te moeten wachten(hoe lang zijn hij en je kinderen weg?). Ga actie ondernemen komende maandag, bel een advocaat en zet de scheiding in gang. Natuurlijk hoop je dat hij straks thuis komt en zegt dat hij een grote vergissing heeft gemaakt. Maar zij blijft toch in zijn hoofd zitten, ze zit er al 23 jaar! Ook al wil zij helemaal niets met je man en wil ze gewoon bij haar vriend blijven, dit blijft altijd tussen jullie in staan.
Luna dank je wel ik dacht altijd dat wij echte maatjes waren.

Dat ik alles voor hem was. Maar nu geef ik het eindelijk aan mijzelf toe dat ik veel, máar niet alles was !

Ze zijn tot en met woensdag weg.

Weet je hij betekent zo veel voor mij, hij is echt mij beste vriend. Of in ieder geval geweest. Ik weet nu niet of ik hem nog als vriend wil zien. Ik denk van af nu wordt het voor mij een hele goede partner om samen voor de kinderen te zorgen meer niet.

En het doet zo veel pijn . hij was echt alles voor mij. Als ik aan hem dacht dan representeerde hij voor mij een huis, familie, veiligheid, vertrouwen, toekomst, geluk, blijdschap, vriendschap. Dat heb ik allemaal van hem gehad.

En nu om dit allemaal van je blokkeren doet heel veel pijn.
Ik weet niet of ik nog aan toe ben om bij de advocaten langs te gaan. Hij wil dat wij scheiden.

Momenteel kan helemaal niet veel doen. Geen huishouden, niet slapen, niet eten ( heb voor drie dagen niks gehad), niet werken.

Ben de hele dag met hem in mijn hoofd bezig. Bezig met nieuw plaatjes van hem makken hoe ik hem in de toekomst moet/wil gaan zien.
Vandaag is zaterdag. Het was altijd een favoriete tijd van mij - zaterdag en zondag.

Dan konden wij s ochtends wat langer samen in bed blijven. Vooraal hij, omdat door de week stond hij altijd rond half zes op. En dan in de weekend kon hij mij veel langer in bed knuffelen.

Hij kookte altijd zo graag voor ons. En zeker in de weekend.

Hij bleef met mij wat langer op in de weekenden.

Wij deden leuke dingen in de weekenden.

En nu wil hij haar zien. En bij haar zijn.
Toch is hij niet helemaal eerlijk tegen mij in de afgelopen dagen geweest.

Ik heb toch besloten om aan de kinderen alles te vertellen pas als ze terug zijn. Hij was daar niet mee eens, maar is wel op mij verzoek in gegaan. Was ik wel trouwens heel dankbaar hem daar voor.

Maar als wij het vertelde hij wilde aan de kinderen vertelen dat papa EN mama willen scheiden en niet hij alleen.

Dat hij nu toch zo gemeen kan zijn.

Hij bedankt mij momenteel totaal niet als ik iets voor hem doe.

Als ik zijn koffer had gepakt, of reis documenten voor hem klaar neergelegd had, of schone kleding voor hem om op vakantie te gaan op het bed klaar gelegd, of als ik hem er aan herinnerde aan dingen die hij nog mee wil nemen. Nee, helemaaaal niks. Als of het mij verplichting is om het allemaal voor hem te doen.
Ja lieverd, het is ook heel verdrietig. Maar je moet toch doorgaan. En dat begint bij goed voor jezelf zorgen. Lees anders het topic van Lambada eens(Man wil scheiden, ben radeloos). Ondanks alle ellende heeft ze zichzelf bijelkaar geraapt en krijgt haar aanstaande ex haar er niet onder. Jullie situatie is wel anders maar de essentie blijft hetzelfde.

In het topic staan ook heel veel goede tips wat betreft de scheiding.

Je moet nu voor jezelf en de kinderen gaan kiezen. Je man wil scheiden. Jullie staan zo te lezen niet op voet van oorlog. Dat is fijn, scheiden is makkelijker als je nog samen door een deur kunt. Bel maandag een advocaat en laat je informeren. Kies voor jezelf en blijf niet afwachten wat je man gaat doen.
Ik snap je sms actie volkomen.

Je hebt idd. jaren geleefd in de schaduw van een andere lief van je man.

En hoe stom die liefde werd niet beantwoord alleen door je man zelf.En dat blijkt ook nadat je fake sms-jes werden beantwoord.

Hoe triest idd.

Knap lullig voor je man.

Maar waarom wil hij nu precies scheiden?Omdat jij hem hebt belazerd of omdat hij alsnog aanneemt dat die andere liefde op hem wacht en nu daarvoor gaat?

Niet slim overigens je kinderen nu mee te laten gaan.Maar goed mss. is dat ook niet een issue tussen jullie.

En kan dat wel gewoon.

Sterkte met wat je staat te doen.Scheiding doorzetten en initiatief daarin nemen.

Hoe naar ook.

Je intuitie heeft je niet in de steek gelaten,loeihard om dat te facen nu.

Wat denk je dat je man nu zal gana doen als hij terug komt?

En iets is me niet echt duidelijk,weet hij nu dat JIJ die smsjes stuurde of denkt hij nog steeds dat ze afkomstig zijn van haar?
Hoe heb je hem kunnen sms-en eigenlijk? Je schrijft dat die ander in 'n ander land woont. Heb je een telefoontje van dat land met nummer van dat land om je man voor de gek te houden?

En als je man nooit zijn nummer aan die vrouw gegeven had, heeft ie dan nooit argwaan gehad hoe die aan zijn nummer kwam?
Voor mobiel bellen hoef je niet eerst een landnr.in te toetsen Elninjo.

En argwaan van zijn nr. niet gegeven ooit?Blijkbaar was hij zo in de wolken dat hij iets van haar vernam dus daar niet aan dacht?
quote:Face2 schreef op 18 oktober 2008 @ 10:08:

Voor mobiel bellen hoef je niet eerst een landnr.in te toetsen Elninjo.

En argwaan van zijn nr. niet gegeven ooit?Blijkbaar was hij zo in de wolken dat hij iets van haar vernam dus daar niet aan dacht?Als je 'n sms van iemand uit 't buitenland krijgt dan staat daar de landcode van dat land voor. Als je 'n sms krijgt met 06 ervoor weet je dus dat die gewoon uit Nederland komt. Vandaar moet TO toch wel een prepaid uit dat betreffende land gehad hebben anders is er toch geen hond die daar in trapt?
Elizey wat zou je doen als hij terug komt, erachter is gekomen dat zij hem niet blieft en dan toch jou terug wilt?
Als je 'n sms van iemand uit 't buitenland krijgt dan staat daar de landcode van dat land voor.

Ahaa,okee ben niet zo mobiel.Hahahha.
quote:Face2 schreef op 18 oktober 2008 @ 10:17:

Als je 'n sms van iemand uit 't buitenland krijgt dan staat daar de landcode van dat land voor.

Ahaa,okee ben niet zo mobiel.Hahahha.bij bellen kun je uiteraard wel je nummerherkenning uitzetten, maar smsjes kun je niet anoniem sturen (tenzij je betaalt via internet, maar dan kun je geen sms terug ontvangen)
Wat een verhalen hier zeg.....

Poeh....sterkte Elizy.....
Ze had een telefoon gekocht met een buitenlands prepaid. En haar broer is een goede vriend van haar man, dus via hem zou die dame aan zijn nummer zijn gekomen.
...
Wat een wendingen in dit verhaal.

Ik mis een klein detail: wat voelt die andere vrouw echt voor je man?

Ze heeft hem in het verleden al afgewezen begrijp ik uit je verhaal. Jaagt je man niet gewoon een droom na?

Misschien wil ze je man niet eens zien of spreken. Of valt ze ontzettend tegen (hij heeft haar immers 20 jaar lang geidealiseerd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven