Hekel aan feestjes...

13-09-2015 13:05 1879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -persoonlijk- een beetje een hekel aan sommige, niet alle, feestjes.

Aan verjaardagen, waarbij iedereen in een kringetje zit op een harde keukenstoel. Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Dus iedereen kan in dit topic laten weten of hij/zij het ermee eens is. Zonder elkaar aan te vallen.

(Oorspronkelijke openingspost veranderd; eigen mening afgezwakt, humor eruit gehaald, hopelijk nu minder kans op misverstanden)
Ik zou zeggen dat het hun gelegenheid is en dat ze zelf maar iets moeten organiseren als ze 'n feestje willen. Dat is simpelweg niet jullie taak. Mijn ouders vinden ook elk rond jaar bijzonder en dan doen we ook iets speciaals, maar dat bedenken/organiseren ze gewoon zelf.
Shoot first, ask questions later!
quote:ikbenik schreef op 09 januari 2016 @ 20:16:

Ik WIL niet weer een week gevangen zitten in een bungalowpark. Is dat het budget? Daar kun je mooi van uit eten in een sterrenrestaurant. Uniek, bijzonder en lekker kort
Geef je ouders een rondvlucht in 'n cessna boven hun woonplaats kado. Da's in één middagje klaar en als ze het verder nog willen vieren dan nodigen ze zelf maar gasten uit. Niet jullie taak.
quote:nerdopviva schreef op 09 januari 2016 @ 20:21:

[...]

Is dat het budget? Daar kun je mooi van uit eten in een sterrenrestaurant. Uniek, bijzonder en lekker kort Precies!
Oh, ze zijn trouwens nog gewoon goed ter been enzo. Niet ziek of gebrekkig.

Meestal gaat het ze ook niet om het geld, ze bieden altijd netjes aan om te betalen of bij te leggen.

Ze willen -zo zegt ma dan met haar speciale nederige stem- : " gewoon-een-gezellige-tijd-met-zijn-allen!" (Maar wel liefst toch wel spectaculair en met iets van foto materiaal om daarna aan iedereen te kunnen laten zien dat wij zo'n fijne gezellige hartelijke familie hebben waarbij de kinderen zooooo vaak van die leuke SPONTANE dingen organiseren...

Punt is: mijn broers en zussen weten allang hoe ik hierover denk. Ze zijn het op zich wel met me eens, en hebben het ook weinig trek in. Anderzijds willen zij al helemáál ma niet teleurstellen. Dus als ik dan matjes voorstel om een restaurant te reserveren, komen ze toch vaak met, "oké, maar wat doen we dáár dan nog BIJ, dan..?"

En elke keer ligt de verwachting weer hoger.
quote:redbuIIetje schreef op 09 januari 2016 @ 19:41: zonder kleine kinderen.Zelfs hier hè
Ik vind dat idee van dat vliegtuigje trouwens toch wel erg goed klinken!

Het is ludiek, het is iets om over op te scheppen naar anderen na afloop, het is te doen op hun leeftijd, volgens mij wel te organiseren, en....... (inderdaad!) .......het is KORT!!
Kunnen we helpen brainstormen Ikbenik? Dan bedenken we iets dat zo..origineel is, dat ze gegarandeerd in het vervolg de touwtjes zelf in handen houden.
Ik vind hier dingen van.
quote:Sabeltandcavia schreef op 09 januari 2016 @ 20:39:

Kunnen we helpen brainstormen Ikbenik? Dan bedenken we iets dat zo..origineel is, dat ze gegarandeerd in het vervolg de touwtjes zelf in handen houden. GRAAG!
quote:ikbenik schreef op 09 januari 2016 @ 20:39:

Ik vind dat idee van dat vliegtuigje trouwens toch wel erg goed klinken!

Het is ludiek, het is iets om over op te scheppen naar anderen na afloop, het is te doen op hun leeftijd, volgens mij wel te organiseren, en....... (inderdaad!) .......het is KORT!! Ik heb het weleens gedaan (mocht ook een stukje "zelf" vliegen). Het was heel gaaf.
quote:ikbenik schreef op 09 januari 2016 @ 20:24:

Ze willen -zo zegt ma dan met haar speciale nederige stem- : " gewoon-een-gezellige-tijd-met-zijn-allen!" (Maar wel liefst toch wel spectaculair en met iets van foto materiaal om daarna aan iedereen te kunnen laten zien dat wij zo'n fijne gezellige hartelijke familie hebben waarbij de kinderen zooooo vaak van die leuke SPONTANE dingen organiseren...

Kots.

Ik weet niet (meer) hoe oud ze zijn, maar ik zou er toch NU mee kappen, want straks wordt ieder jaar belangrijk. 90,91,92..."dit is misschien wel de laatste keer allemaal samen, sniksnik"

Geen zin, geen tijd, geen geld. Van mij mag zo'n antwoord. Je gaat toch niet iets organiseren om hun kénnissen te impressen?
quote:Sabeltandcavia schreef op 09 januari 2016 @ 20:39:

Kunnen we helpen brainstormen Ikbenik? Dan bedenken we iets dat zo..origineel is, dat ze gegarandeerd in het vervolg de touwtjes zelf in handen houden. een huiskamerconcert van Rinus
quote:nerdopviva schreef op 09 januari 2016 @ 20:45:

[...]

Ik heb het weleens gedaan (mocht ook een stukje "zelf" vliegen). Het was heel gaaf.Klinkt goed! 15.00 uur verzamelen, borrel, 16.30 vlucht boven hun dorp, 17.00 (?) weer op de grond, half uur uitloop, 17.30 luisteren naar hoe spannend het was, 18.00 borrel bij hun huis, 19.00 etentje erachteraan, KLAAR!
quote:2koffie schreef op 09 januari 2016 @ 20:51:

[...]

een huiskamerconcert van Rinus

Leuk als verrassing als wij allemaal al naar huis zijn! Dat Rinus nog op ze wacht.
Bunjeejumpen. Je ouders gaan springen en jullie maken de filmpjes die uiteraard op youtube geplaatst gaan worden.
Ik vind hier dingen van.
Of koop iets leuks en blijvends voor in de tuin.

Ik vind hier dingen van.
quote:ikbenik schreef op 09 januari 2016 @ 20:52:

[...]

Klinkt goed! 15.00 uur verzamelen, borrel, 16.30 vlucht boven hun dorp, 17.00 (?) weer op de grond, half uur uitloop, 17.30 luisteren naar hoe spannend het was, 18.00 borrel bij hun huis, 19.00 etentje erachteraan, KLAAR!

Wat veel borrels.

Ik zou alles vanaf 17:30 schrappen.
een vlucht met een hete luchtballon. Ik vind het ook nogal wat om een feestje te eisen van jullie. Dat regelen ze zelf maar as ze dat zo graag willen.
ikbenik, heb je misschien zelf dit jaar ook iets?

"Kind studeert dit jaar af aan groep 8, ik verwacht wel dat jullie als opa en oma iets voor hem organiseren eigenlijk. Dat is wel de norm tegenwoordig" (verzin ik nu, maar weten ze dat?)

Of wat je dan ook maar kunt bedenken....
En een midweek centerparks, jemig wat dat wel niet kost aan vakantie dagen!

Mijn moeder is trouwens koniging van de oniutgesproken verwachtingen. Ze viert haar verjaardag niet, maar je MOET toch komen en ik moet er voor in het vliegtuig stappen, dus ik kom alleen op uitnodiging.

Vervolgens komen er dan toch mensen, maar ze heet natuurlijk niks voorbereid, want ze had niemand uitgenodigd en dus is ze de hele dag gestressed. De eerst gasten komen al om 10 uur, waardoor ze de hele dag achter de feiten aanloopt en ik het kan bezuren, want ik ren natuurlijk niet hard genoeg (volgens haar dan). Volgend jaar gaat precies zo, maar dan heb een 5 maanden oude baby die ik keihard als excuus ga gebuirken.

Ik heb geen hekel aan feestjes, maar aan haar feestjes wel.
quote:ikbenik schreef op 09 januari 2016 @ 20:24:

Oh, ze zijn trouwens nog gewoon goed ter been enzo. Niet ziek of gebrekkig.

Meestal gaat het ze ook niet om het geld, ze bieden altijd netjes aan om te betalen of bij te leggen.

Punt is: mijn broers en zussen weten allang hoe ik hierover denk. Ze zijn het op zich wel met me eens, en hebben het ook weinig trek in. Anderzijds willen zij al helemáál ma niet teleurstellen. Dus als ik dan matjes voorstel om een restaurant te reserveren, komen ze toch vaak met, "oké, maar wat doen we dáár dan nog BIJ, dan..?"

En elke keer ligt de verwachting weer hoger. Dan geef je ze 'n rondvlucht kado (hoef je zelf niet mee, want volgens mij passen er maar 3 passagiers in 'n cessna) en ga je daarna uit eten.
quote:hoppala schreef op 09 januari 2016 @ 21:23:

Mijn moeder is trouwens koniging van de oniutgesproken verwachtingen. Ze viert haar verjaardag niet, maar je MOET toch komen en ik moet er voor in het vliegtuig stappen, dus ik kom alleen op uitnodiging.

Vervolgens komen er dan toch mensen, maar ze heet natuurlijk niks voorbereid, want ze had niemand uitgenodigd en dus is ze de hele dag gestressed. De eerst gasten komen al om 10 uur, waardoor ze de hele dag achter de feiten aanloopt en ik het kan bezuren, want ik ren natuurlijk niet hard genoeg (volgens haar dan). Volgend jaar gaat precies zo, maar dan heb een 5 maanden oude baby die ik keihard als excuus ga gebuirken.

Ik heb geen hekel aan feestjes, maar aan haar feestjes wel.Nou ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in die 'feestjes'!! Toch te gek voor woorden zelfs al was het op een half uur rijden.... En echt ieder jaar niks voorbereid? Wat een gedoe zo'n dag....

Ik heb geen hekel aan feestjes, maar aan haar feestjes wel.Als je weet dat het zo gaat dan kom je toch 'n weekend ervoor of erna en kun je lekker met je ouders uit eten ipv dat ze geen tijd voor je hebben omdat er allerlei volk over de vloer komt?
quote:Sabeltandcavia schreef op 09 januari 2016 @ 21:07:

Of koop iets leuks en blijvends voor in de tuin.

[afbeelding]

Mijn moeder is trouwens koniging van de oniutgesproken verwachtingen. Ze viert haar verjaardag niet, maar je MOET toch komen en ik moet er voor in het vliegtuig stappen, dus ik kom alleen op uitnodiging. .Mijn moeder had meerdere malen gezegd niets te doen voor haar 50e (ik vier het niet, enz). Wat denk ik dan: ze viert het niet. Ik had een andere activiteit waar ik dus gewoon heen ben gegaan.

Een paar jaar later kreeg ik ineens het verwijt dat ik niet geweest was. Daar kan ik dan dus echt geen sympathie voor opbrengen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven