Vervolg Juni topic 2015

05-11-2015 21:03 204 berichten
Hier gaan we gezellig verder

Inlog: zwangerworden

ww: 2468642

NaamLeeftijdkindje NOD ZwangerWanneer uitgerekend?GeslachtBijzonderhedenSaar291e 20 februari JongentjeBevallen!Riboho90 251e 18 februariJongenBevallen!Monstur302e begin juli Mennepen261eDraakje271e 19 maartMeisjeLittleMissClumsy291e juliMiss Dior312e 4 juliJongenSyringa 311e 14 februariJongen22-12-2015 bevallen van een zoon
@ syringa: wat fijn dat het goed gaat met jullie mannetje!

@ navelbandje: volgens mijn moeder was dat inderdaad bedoeld om om het buikje heen te doen ofzo...

@ zwangerschapscursus: Heb ik ook niet gedaan. Ook geen tijd voor ;) druk, druk, druk...

@ hier: die van mij ligt nu op zijn kop en ingedaald. De schoudertjes rusten op het bekken. Gaan (of hebben jullie al) trakteren ofzo op de laatste werkdag?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het goed gaat met de kleine syringa! Hopelijk knap jezelf ook snel op een keizersnee duurt het helaas allemaal langer.

@ navelbandje heb ik ook nooit gebruikt.volgends mij is dat een beetje van vroeger..

@ zwangerschap cursus ben ik nog niet helemaal uit. Bij de eerste vond ik het wel fijn omdat je ook veel info over het bevallen krijgt.

@ over precies een maand hebben we de 20 weken echo op 11 feb.

Morgen ben ik 16 wk. Gelukkig word de misselijkheid steeds minder... En het buikje steeds iets meer
Syringa, fijn dat het naar omstandigheden goed gaat!

@zwangerschapscursus, ja ik wil deze keer wel iets doen. Zwemmen of gym, als het maar actief is denk ik! Vorige keer niet gedaan, nu wil ik graag actief blijven en zoveel mogelijk energie/conditie houden.

@tracteren, is nog wel een ver van m'n bedshow. Vorige keer niet gedaan. Ik sta nu wel op een andere plek en positie op m'n werk dus denk nu wel iets. Tegen die tijd is het zomer dus echte kinderijsjes ofzo

Navelbandjes heeft de verloskundige ook. Was iets met dat verschonen ofzo? Bij ons hebben ze dat afgekneld en na een x-dagen viel het er vanzelf vanaf, niks verschoond (of had ik een vieze kraamhulp?!) geen idee dus eigenlijk.

Hier vandaag een goede echo gehad, bijna 14 weken. Shit-tijd, de periode dat het vorige keer mis gegaan is. Ik durf niet naar m'n gevoel te luisteren en vertrouwen te hebben. Zo'n goede echo met echt duidelijk beeld. Was fijn. In de verloskundigepraktijk had ik toevallig vandaag ook degene die normaal de 20wekenecho doet en alles wat nu zichtbaar is, is hartstikke mooi zoals ze het zei.

Het moet gewoon goed gaan!!

Ik ga lekker slapen vannacht, even gerustgesteld :-)
Syringa, wat fijn dat hij het zo goed doet! Wil je nog even de geboortedatum enz een keer doorgeven? Pas ik de tabel even aan! Mochten er nog meer meiden zijn met informatie die ze graag bijgewerkt willen hebben maar waarbij het niet lukt o.i.d., als jullie het even dikgedrukt neerzetten pas ik het aan! Ik heb er wel even tijd voor

Zwangerschapscursus start ik deze week mee, wij gaan naar Samen Bevallen. Aldus de verloskundige een hele fijne en informatieve cursus, ik ben benieuwd! Vriend stelde zelf voor om deze te doen, zodat hij ook beter weet wat 'm straks te wachten staat

Trakteren weet ik niet zo goed, vind het ergens niet zo nodig omdat er een paar weken later ook beschuit met muisjes o.i.d. gaat komen... Ik heb nog een paar weken om er over na te denken gelukkig

Navelbandjes heb ik ook nog nooit van gehoord,maar na enig googelen leerde ik dat deze niet meer gebruikt worden. Mocht de kraamverzorgster ze toch nodig achten dan is het natuurlijk ook zo gehaald! Dat denk ik trouwens met wel meer dingen op het uitzetlijstje hoor, volgens mij wordt lang niet alles (meer) gebruikt...

Wat fijn, jullie goede echo's! Ben ook heel benieuwd naar de 20 weken echo's straks!

Monstur: Het komt goed! Heb vertrouwen in je lijf!

Hier merk ik dat de buik steeds meer in de weg gaat zitten, alles wat ik ben gegroeid zit aan de voorkant! Dat resulteert nog wel eens in tegen dingen aan botsen met m'n buik, en ook koken moet van een iets grotere afstand haha! En bukken / schoenen aantrekken is ook wel eens makkelijker gegaan En mijn nachten worden steeds vaker onderbroken om te plassen, dus ook vast aan het oefenen voor de gebroken nachten van straks ;) Verder genieten wij dagelijks van ons beweeglijke meisje, en hebben we de babykamer bijna klaar!
De zwangerschapscurcus samen bevallen doen wij ook, het is geen hoogstand maar heel geschikt voor de nuchtere normale mens.

Zeker mijn partner heeft er ook wat aan.

@monstur: Spannende grens, maar blijf vertrouwen in je lichaam houden.

@trakteren: Heb ik niet gedaan, ik neem wel wat lekkers mee als ik met de kleine op de thee ga naar mijn werk.

@ Navelbandjes; Geen idee, ik heb ze niet haha

@ Hier; 34+3 en vind het allemaal best pittig. Een uurtje in de stad rondlopen lukt al amper meer.

Ik moet alles in de baby kamer ook nog doen (schoonmaken, inrichten, wassen etc. etc. etc.)

Wel al geverfd en het behang gedaan, en de meubels staan er ook al maar het is nu nog een soort van opslagruimte

En we moeten ook nog veel inkopen doen, maar heb er de energie niet voor.

Ik heb nu vooral de drang om sociaal alles nog even flink bij te werken ofzo, bang dat dat straks niet meer kan. Dus een en al bezoekjes, visite en dingen ondernemen die nog lukken.

Ojah en echt gigantisch leuk ik heb een baby shower gehad. Echt geweldig ik was compleet overrompeld.

En had niks door terwijl er wel al 2 maanden organisatie aan vast hing.

Te erg verwend met allemaal leuke, lekkere dingen en heeeeel veel kado's.

Ik hoop dat jullie ook zulke mensen in jullie omgeving hebben die jullie zo in het zonnetje zetten :D

Nou dit was wel weer een hele lap tekst...

Gaat het met de rest van de meiden ook goed?

tabel: 27-01 controle. Verder geen bijzonderheden
Wat is het rustig hier! Ik heb net de tabel aangepast, een week met griep op bed gelegen dus toen is het er niet van gekomen...

Hoe is het met jullie?

@Saar wij moeten ook nog veel inkopen doen, gisteren maar een grote online bestelling geplaatst, wel zo makkelijk!

Hier inmiddels 2 avonden cursus gehad, tot nu toe erg informatief en lekker down to earth, past wel bij ons

Verder geloof ik dat de kleine dame begonnen is met indalen, mooi op tijd dus (morgen 32 weken).
Hier gaat ook alles goed!! Ruim 17 wk alweer!

Spannend dat sommige al bijna verlof hebben of bijna zijn uitgerekend!

Dat duurt voor mij nog heel erg lang.

Morgen hebben we de geslachts bepaling echo. We zouden eigenlijk wachten tot 20 wk maar we hadden een bon gekregen die tot 26 jan geldig was
Fijn dat het met jullie goed gaat en spannend hoor geslachtsecho, heb je zelf een voorgevoel?

Blij om te horen dat ik niet de enige ben van de last minute shoppen :P

Hier gaat goed, blijft pitten maar nog even volhouden.

Gelukkig nog maar een paar weekjes!!
We krijgen een jongen!! We hadden beide het gevoel dat het weer een meisje zou worden. Heel bijzonder!
Leuk Missdior! Gefeliciteerd!

Ik begin het nou toch allemaal wel spannend te vinden! Ik heb de afgelopen 24 uur al zeker 4 keer gepoept (sorry ) En lees dan weer op internet dat dat een voorteken van de bevalling zou kunnen zijn. Verder merk ik eigenlijk nog niks hoor. En hij moet ook nog even blijven zitten want ik ben nu 36.3 weken en de gordijntjes moeten nog opgehangen worden.

De verloskundige gokt die van ons op ongeveer 8 pond, afhankelijk van wanneer hij geboren wordt. Hij is helemaal ingedaald en zit klemvast onder mijn ribben!
Wauww leuk een jongetje :D

haha Riboho zo ga je op laatst wel overal wat achter zoeken he :D Maar mooi dat alles nu al zo goed ligt!!

Verder hebben jullie wel alles al klaar op de gordijnjes na?

Hier moet kleine man zoweiszo nog even een week blijven zitten. Ik heb net alles gewassen maar moet alles nog strijken en dan nog even een keer de poetsdoek er door heen en de laatste kleine dingetjes :D
Ach een jongetje! Leuk!

En Riboho nog nieuws?! Of is het inmiddels allemaal weer geobstipeerd(als dat een woord is).

Hoe bevallen (hihi) de cursussen? Ben nog aan het overwegen wat ik zal doen.

Hier geen nieuws, ben de shit-tijd nog niet door. Omgeving valt m'n beginnende buik goed op. Alleen m'n man wil m'n buik nog niet als zwangere buik erkennen. Die denkt dat er 40weken lang bij loopt alsof je 30weken zwanger bent. Heeft dat beeld van mij dus ook in z'n hoofd....

Hoe is het verlof? Tijd goed om te krijgen of vervelen jullie je al?
Missdior gefeliciteerd! Alweer een jongen, die doen het goed in dit groepje!

Hoe ver ben je nu monstur?

Cursus is tot nu toe leuk en informatief, lekker nuchter ook, daar houden we wel van

Ben ook heel benieuwd naar hoe het verlof ervaren wordt... Als ik zo doorga moet ik in m'n verlof nog heel veel regelen dus dat wordt dan nog een drukke tijd haha! Nog een kleine 4 weken werken en dan is het zover!
Gefeliciteerd Missdior! En idd de jongens zijn ruim vertegenwoordigd in dit topic

Hier gaat alles goed. De kleine doet het goed en ik heb weinig tot geen kwaaltjes.

Van de week voor eerst zwangerschapsyoga proberen. Ben benieuwd....
Zowiezo veel jongetjes overal vind ik. Ik schrijf ook mee in een uitgerekend topic en daar zijn ook bijna allemaal jongetjes :D

Fijn dat goed gaat met jullie allemaal, hoe ver is iedereen nu?

Onze cursus is alweer afgelopen, was ook lekker down to earth en leuk informatief. Wij gingen samen naar de cursus en dat vond ik super fijn. Vriend heeft er veel van geleerd en denk dat ik straks daardoor veel aan hem heb tijdens de bevalling en kraamtijd :D Zowiezo heb ik al veel aan hem maar nu heeft hij ook wat meer kennis van zaken :D

Verlof: Ik had veel ontspannings plannen: series kijken, boeken lezen en lekker puzzelen, maar ben eerlijk gezegd nog geen minuut aan die rust en ontspanning toegekomen en heb elke dag wel wat op het programma. Maarja ik moest ook nog alles van de baby kamer enzo dus dat is ook veel werk.
Woehoe! Dat poepen was toch een voorteken! Hij is er
gefeliciteerd Riboho!!! is alles goed gegaan? Geniet van jullie wondertje!

Dat ik je berichtje las... dacht ik wel he zo begon het bij mij ook hihi

Gister eerste pakje gekocht zo leuk nu jongens kleertjes shoppen!!

Ik schrijf ook met uitgerekend topic mee en daar ook de meeste jongens. Grappig!

Leuk dat de eerste ronde baby s eraan komt! spannend!
Wauw Riboho gefeliciteerd, ik ben heel benieuwd naar je verhaal :D

vertel vertel vertel :D

Wat leuk dat je lekker geshopt hebt missdior, leuke spulletjes zijn er ook voor jongetjes he
Gefeliciteerd Riboho! Ook ik ben benieuwd naar je verhaal!

Ah heerlijk dat shoppen! Ik was trouwens laatst voor m'n baby neefje aan het shoppen en er waren gewoon meer leuke jongens kleren dan voor meiden! Meiden was vooral pastel en heel truttig, en daar houd ik niet zo van haha!

Saar, jullie deden ook Samen Bevallen, of niet?

Hier gaat alles super, vk was uitermate tevreden, kregen een 10+

Op het werk langzaamaan wat dingen afronden en overdragen, en uitkijken richting verlof.

32w4d nu.
Riboho van harte!! kom je nog vertellen hoe het gegaan is? En hoe is het nu?

Miss Dior lekker shoppen, altijd leuk l!!

Hier een goede echo gehad, eindelijk de rottijd voorbij. Nu bijna 17 weken. Ik ga nu ook dromen over namen, kamertje etc. Helemaal blij!
Wat fijn monstur, dat je 'm achter de rug hebt! Nu lekker vooruit kijken en shoppen en dromen

Hoe is het met de rest?

Hier begint de buik steeds meer in de weg te zitten, en ik ben erg moe! Ik werk in principe door tot 36 weken (nu 33+3) maar vind het nu wel zwaar worden... Slaap ook niet altijd even lekker doordat ik moet plassen of ik zere ribben heb, dat helpt ook niet mee. Maar verder weinig te klagen, ik slaap in elk geval nog Kamertje is bijna klaar, ben bezig met de ziekenhuistas inpakken, wat laatste dingen regelen... Komt nu wel erg dichtbij! Spannend!
Hier even een egopost! Ons kleine mannetje doet het prima. Het was allemaal even spannend omdat hij een randprematuurtje was. Zijn gewicht zat hem even niet mee. Maar sinds gister (dag 8) is hij eindelijk aan het aankomen. Eigenlijk moeten ze dan natuurlijk al weer op hun geboortegewicht zijn. Hij doet het super. Drinkt goed, en poept en plast zelfs wel voor 2! Heerlijk om het eindelijk in mijn armen te hebben!
Hoe gaat het eigenlijk met jou kleine humpie syringa? Die zou vandaag of gister 37 weken in je buik zitten toch? Mag je hem al mee naar huis?
Dat is weer lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Druk met zo'n kleine in huis ;)

Wat leuk Riboho, gefeliciteerd!! Wat fijn dat alles goed gaat! Zijn jullie al lekker thuis met zijn allen?

Wat fijn Monstur, een goede echo en dat de onzekerheid weg is.

@Draakje De laatste loodjes, kan me voorstellen dat het steeds pittiger wordt!

Hoe gaat het met jou Saar? Heb je inmiddels meer rust kunnen vinden.

@lmc Hoe was de zwangerschapsyoga? Ik heb het ook gedaan, mij beviel het erg goed.

@Missdior Wat leuk, ook een jongen! Ik kan je zeggen dat jongetjes erg leuk zijn. Al is het soms (lees; best vaak) een uitdaging tijdens het verschonen haha!

Hier gaat alles goed. We zijn nu dik 2 weken thuis met zijn allen en dat is erg fijn! Genieten Hij deed het zo goed dat we eerder dan gepland naar huis mochten. Ik begin nu ook te wennen aan het nieuwe ritme (weinig slaap) en alles gaat steeds soepeler. De kleine man doet het erg goed. Hij groeit hard! Deze week voor het eerst op controle bij de kinderarts, toch wel spannend. Hij heeft vorige week bloed moeten prikken, dus ik ben benieuwd naar de uitslag daarvan.
Het blijft hier stil... Iedereen druk met andere dingen?

Zou het misschien leuk zijn om, zoals al eens eerder in het vorige topic geopperd, een geheim facebook groepje aan te maken? Kunnen we de babyfoto's showen en misschien dat dat wat makkelijker praat dan het forum?

Hoe zou het met Saar zijn? Die datum komt ook steeds dichterbij!

En Monstur, hoe is het met jou? Bijna de 20 weken echo?

LMC, Miss Dior, hoe voelen jullie je?

En zijn de inmiddels bevallen dames ondertussen helemaal gewend aam het leven met een kleintje? (als jullie het leuk vinden, willen jullie dan de geboortedatum in de tabel zetten of dikgedrukt doorgeven, zet ik 'm er in)

Ook moet ik nog vaak aan Mennepen denken, hoe zou het met haar zijn? Ik gun haar zo dat ze inmiddels weer zwanger is!

Met mij gaat het goed, volgende week begint mijn verlof. De laatste loodjes dus! Het visioen van Monstur met uitstekende handen en voeten wordt inmiddels (bijna) werkelijkheid, heb regelmatig vreemde bulten in mijn buik haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven