Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Dank je wel! Binnenkort kom ik weer iets leuks posten

Brynx, hier ook geweldige resultaten met voeding tegen krampjes. In een dag was het gehuil voorbij, gelukkig! Ze slaapt weer heerlijk.
Pff... Hier zijn we er achter hoe zoon reageert op drukke dagen. Niet goed dus xD hij is al de hele dag aan het spugen en hangen en huilen.. Heerlijke dag voor mij! Godzijdank heb ik een draagdoek, daar slaapt hij nu lekker in
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:04012016 schreef op 21 december 2015 @ 17:02:

Pff... Hier zijn we er achter hoe zoon reageert op drukke dagen. Niet goed dus xD hij is al de hele dag aan het spugen en hangen en huilen.. Heerlijke dag voor mij! Godzijdank heb ik een draagdoek, daar slaapt hij nu lekker in

Achjee, zielig zeg! Hopelijk niet teveel drukke dagen voor de boeg?

Hier is zoon vandaag naar oma ipv morgen. Ben druk geweest met allerlei klusjes die niet handig zijn met een 3 jarige erbij, oa zijn duplo schoonmaken (was limonade over een bak heen gegaan, dus alles rondje wasmachine, ligt nu te drogen) verder badkamer even een goede beurt gegeven. baby is lekker zichzelf vandaag, drinken, kletsen lachen en 'spelen' in de box gedurende een half uurtje en daarna weer slapen. Makkelijk zo'n ritme.
Is het heel onverantwoord om de oudste voor een Disneyfilm te zetten zodat ik eindelijk alle spruw-wassen weg kan werken?

Ik word zoooooo moe van alles na 1x gebruiken wassen en al dat insmeren enzo.

Verder vandaag eerste prikjes, baby iets meer dan 8 weken. Zielig man :(

En dan ben ik officieel ook geen kraam-moeder meer geloof ik, kraamtijd loopt tot 8 weken toch?
Nood breekt wet lin, voorzover je over wet zou moeten spreken nu. Sterkte!

Ik dacht zelf dat de kraamtijd officieel tot 6 weken duurde, dus die 2 weken extra komen mooi van pas! Maar als er nog wat te klagen valt, gewoon doen hoor...

Ik heb nog even een vraag: dochter geeft na elke fles een paar mondjes melk terug (flesvoeding), niet meteen, meestal wat later. Ik heb deze ervaring niet met de eerste, dus zit me nu af te vragen wat de beste strategie is. Boertje komt vaak ook moeilijk los.

Iemand een tip?
quote:pointdexter schreef op 21 december 2015 @ 19:24:

Ik heb nog even een vraag: dochter geeft na elke fles een paar mondjes melk terug (flesvoeding), niet meteen, meestal wat later. Ik heb deze ervaring niet met de eerste, dus zit me nu af te vragen wat de beste strategie is. Boertje komt vaak ook moeilijk los.

Iemand een tip?

Wij merken dat als we dochter rechtop laten zitten tijdens het drinken (in plaats van onderuit gezakt/liggend) ze dan al minder teruggeeft en makkelijker boert. Ook vaaaaaak tussendoor pauzeren (ook omdat ze anders in 2x knipperen een hele fles wegtankt) en dan ook rechtop laten zitten. Als boeren daarna ook nog niet wil lukken over de schouder en dan zachtjes (maar toch stevig) masseren bij de schouderbladen, afgewisseld met het standaard ruggetje wrijven en kloppen..

Hoop dat je er iets aan hebt!
quote:menmo schreef op 21 december 2015 @ 20:44:

[...]

Wij merken dat als we dochter rechtop laten zitten tijdens het drinken (in plaats van onderuit gezakt/liggend) ze dan al minder teruggeeft en makkelijker boert. Ook vaaaaaak tussendoor pauzeren (ook omdat ze anders in 2x knipperen een hele fles wegtankt) en dan ook rechtop laten zitten. Als boeren daarna ook nog niet wil lukken over de schouder en dan zachtjes (maar toch stevig) masseren bij de schouderbladen, afgewisseld met het standaard ruggetje wrijven en kloppen..

Hoop dat je er iets aan hebt!Bedankt voor de tips! Het lijkt zeker te helpen!
Ons mannetje is geboren! Heftige bevalling gehad, maar oh wat een knap kereltje en wat zijn we gelukkig met hem!

Toch nog even klagen. Ik lig met een dubbele borstontsteking ongelooflijk ziek te zijn. 40 gr koorts en een mega schuldgevoel omdat man alles moet doen en ik zelfs niet voor m'n baby kan zorgen tranen hoog zitten, huil om alles, heel gezellig!

Baby doet 't gelukkig heel goed. Nu 11 dagen oud en alweer ruim boven z'n geboorte gewicht. Ligt nu heerlijk in z'n wiegje naast me te slapen,kan ik er toch nog een beetje van genieten...
Aaah suyker! Gefeliciteerd maar ook sterkte, wat ontzettend klote zeg! Heeeeel terechte klacht. Hopelijk knap je snel op
Let love rule...
Dank je wel! Ab lijkt z'n werk te doen, koorts zakt ietsje gelukkig
Hier gaat het met 13 weken eindelijk beter! 3 ziekenhuisopnames verder, over naar speciale voeding(kma) .. 2 weken drama en dan er achter komen dat baby dag nacht ritme heeft omgedraaid dus weer keihard werken dat terug te draaien.. Kan ik nu zeggen het gaat goed! Hij krijgt nog 5 flessen.. 1 nog wel om 04.15 snachts maar de laatste avondfles is om 21:00 en hij slaapt daarna rond half 10... Dus zelf ook vroeg naar bed.. Na die nachtfles slaapt ie ook nog 2,5 uur tot kwart over 7.. De nachtfles was eerst om 02:45 en hij heeft dat zelf al 1,5 uur opgeschoven.. Dus nog even en we kunnen alle overdagflessen ook wat opschuiven. Nu wil die namelijk nog wel stipt om 8-12-4 en 9.. Alles op zijn tijd. Verder slaat hij sochtends nog een uurtje.. Dan lekker lang wandelen.. Dan weer fles dan smiddags nog 3 uur slapen.. Dan lekker spelen en knuffelen en dan de fles. Nog even knuffelen en spelen en dan slaapt ie weer 2,5 uur... Tot vorige week sliep hij overdag 3,5 uur ochtend 4 uur in de middag 4,5 in de avond. 3 uurtjes snachts en dan niks van 2 tot 7😱.
Heerlijk om mee te lezen. Ben benieuwd hoe mijn kraamtijd gaat verlopen over een week of 6. Vorige keer weinig ergernissen gehad, behalve dat ik helemaal geen zin had om te vertellen over de bevalling. En toen ik daar wel behoefte aan had, een paar maanden later, vroeg niemand er natuurlijk meer naar hahaha. Oh en wat ik ook wel lastig vond: mensen die zich overal mee bemoeien. (Nog steeds overigens. Zelfs mensen die je helemaal niet kent! Laatst een vrouw in een bakkertje waar ik met mijn zoon had gezeten, toen ik hem vroeg of ie mee naar buiten ging: 'moet ie geen jas aan? zo warm is het niet hoor.' Had verder geen woord met haar gewisseld en nog niet de kans gehad om zijn jasje te pakken. Grrrr. 'Nou mevrouw, wij komen er wel uit hoor, samen.' En niet eens het fatsoen om dan te denken, ohja, waar bemoei ik me eigenlijk mee?...)
Oh en gefeliciteerd Suykerspin! En april wat fijn dat het beter gaat nu 's nachts!
Niks meer te klagen? Ik wil even klagen over mezelf. Baal zo dat ik zo regelmatig onzeker ben of paniekgevoel heb als ik even niet weet wat te doen of ik tegen dingen op zie (hele simpele dingen als een volle dag met veel plannen kan ik soms opeens tegenop zien). Hormonen sucks, ik vind mezelf zo toch minder leuk dan m'n vrolijke, optimistische zelf.
Let love rule...
Pfff vreselijk he Rian! Ik merk ook dat ik op kan zien tegen de simpelste dingen als boodschappen doen. Gesleep met zo'n ukje, straks gaat ie heel hard huilen in de winkel, enz. Hormonen idd!!
Komt helemaal goed Rian!

Ik was voor het eerst alleen met de jongste na de bevalling, hij was een paar dagen uit het ziekenhuis en ik moest de oudste van school halen. Vriend voor het eerst weer werken.

Spannend genoeg, ook al was het allemaal niet de eerste keer, het was wél de eerste keer met zo'n mini baby en het regende dat het goot.

Zenuwachtig was ik, want ik moest de regenhoes uit de berging halen.

Haha als ik er nu op terug kijk, waar maakte ik me zorgen over?

Inmiddels is dr baby alweer 4,5 gaat hij met het grootste gemak overal mee naartoe.
Wat fijn jullie reacties! Mijn doel is toegeven aan moeheid en huilen, maar ook relativeren en nagaan of m'n gedachtes reëel zijn. Maar fijn te horen dat ik niet de enige ben!
Let love rule...
Ik heb dat ook!

Had van tevoren hele stoere plannen, zo van de baby gaat overal mee naar toe hoor. En nu (met een baby van 4 weken oud) vind ik het allemaal maar spannend. Ik ben in mijn eentje naar het cb gegaan, dat wel. Maar dat was een afspraak van 10 minuten dus hoefde alleen heen en weer. Wel met de auto, maar toch.

Maar verder...boodschappen doen (zonder vriend) voelt een beetje zoals het idee van een maand lange voettocht door Mongolie voelde voor ik een baby had
Maak je geen zorgen blooberrie, je baby gaat straks vast gewoon overal mee naartoe als je een beetje gewend bent.
Heel herkenbaar Rian e.a.... baby van 4 weken en kom nog niet veel verder dan oudste wegbrengen en tripje supermarkt. Maar als baby begint te brullen ga ik snel weer naar huis.

En gisteren in tranen omdat baby door kramp maar bleef huilen. Was eerst zo relaxt maar soms toch ineens onzeker en ook beetje eenzaam gevoel.
Wat fijn om te lezen dat iedereen hetzelfde heeft! Die voettocht door Mongolië 😂 geniaal omschreven maar zo herkenbaar! Ik heb in m'n hele leven denk ik niet zoveel gehuild als de laatste paar weken en toch geniet ik zo van m'n kleine mannetje!
Hahaha ja ik heb met vlagen ook vette huilbuien. T wordt langzaam wel steeds minder, ze is nu 8 weken. Wij zijn met 6 weken verhuisd en dat was allemaal samen ook wat te veel denk ik.

Nu vind ik dagen die vrij vol zijn nog naar, en zie ik op tegen het weer werken en dan vroeg opstaan,wegbrengen,werken,ophalen,nachtvoeding als ze wil, etc. Maar dat loopt vast ook wel los. Nu met 8 weken is het al veeel relaxter hoor! Dus houd moet iets nieuwere mama's. Over een paar maanden zijn we allemaal zen ;) wishfull thinking,hehehe
Let love rule...
Rian dat klinkt bemoedigend! Hier is t mannetje 4 weken dus echt nog mini, ben heel benieuwd hoe het over een paar weken is en idd hoe het gaat als ik weer moet werken straks.

Verhuizen met 6 weken is wel heel heftig, kan me voorstellen dat t wat veel is en dat dat voor huilbuien zorgt! Van 't idee alleen moet ik al bijna huilen!
Het scheelt echt hoor! Nu 11 weken, en ik draai m'n hand niet meer om voor met de wandelwagen in de bus net de baby en de peuter aan de hand en dan met de trein even naar de grote stad wen boodschap doen.

Ik zweet wel peentje over het werken, want een tripje met de kids kan in je eigen tempo, werken en kids naar t kinderdagverblijf is toch met allemaal "op tijd" en haasten stress. Zucht. Volgende week "mag" ik weer aan de bak. Ben benieuwd of ik de weg nog weet
Mijn vriend is net voor het eerst weer naar zijn werk vertrokken na de bevalling (05-01). Hebben een onrustige nacht gehad en hij kon zijn sleutels ook al niet vinden dus is met veel gemopper vertrokken. Nu maak ik mij meer zorgen over hoe hij de dag doorkomt dan hoe ik mij met ons ukkie ga redden. Die ligt hier alweer vredig te hikken na haar ontbijtje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven