Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hollebollegijs schreef op 12 januari 2016 @ 23:36:

http://www.rtlnieuws.nl/n ... e-vluchteling-naar-europa

Op het RTL Nieuws

Libanezen die naar Europa reizen als Syrische vluchteling

Ze zijn zelf verbaasd dat het zo makkelijk gaat.Zij zijn niet de enigen die verbaasd zijn
quote:rosemetijs schreef op 12 januari 2016 @ 18:52:

[...]

Oké oké ik heb daar niet voor gestemd maar ik vraag wel asiel aan in de woonplaats van Cijfernerd daar heb ik nog familie wonen..

Ik ben ook niet geboren in Groningen dat scheelt..

NeppergrunnegerT !

Ik zou niet weten waar ik asiel zou willen aanvragen.

Zuid-Limburg lijkt me wel leuk, maar volgens Snoezeman kom je daar om in de Duitse en Belgische criminelen.

Dan maar Zuid-Frankrijk, hoewel het daar momenteel ook klotenweer is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2016 17:18
Reden: ongepast/kwetsend
% gewijzigd
quote:[...]Dit soort schorem gewoon het land uitknikkeren,einde procedure hier,dahaag..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2016 17:23
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
quote:rosemetijs schreef op 13 januari 2016 @ 07:36:

[...]

Dit soort schorem gewoon het land uitknikkeren,einde procedure hier,dahaag..

Een enkele keer mikken ze met veel machtsvertoon een of andere uitgeprocedeerde sloeber het land uit.

Of het thuisland wil ze niet terug, of ze hebben geen papieren of ze gaan eindeloos procederen en als dat niet lukt zitten ze bij PAUW aan tafel maar het resultaat is hetzelfde, ze blijven.

Het is gewoon een puinhoop, mensen waarvan wij denken dat het Syrieers zijn blijken Libanezen en Palestijnen (zie RTL nieuws) en voor de rest kansarme Afrikanen

Kortom tijd om flink zand tussen de tandwielen te gooien, nee stemmen tijdens het EU referendum en PVV tijdens de landelijke verkiezingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Snoesje666 schreef op 13 januari 2016 @ 01:21:

[...]

NeppergrunnegerT !Ja een echte nep GroningerT uut Drenthe met een Friese oma
quote:Snoesje666 schreef op 13 januari 2016 @ 01:21:

[...]

NeppergrunnegerT !

Ik zou niet weten waar ik asiel zou willen aanvragen.

Zuid-Limburg lijkt me wel leuk, maar volgens Snoezeman kom je daar om in de Duitse en Belgische criminelen.

Dan maar Zuid-Frankrijk, hoewel het daar momenteel ook klotenweer is.Sla Marseille maar over.
verba volant, scripta manent.
http://www.trouw.nl/tr/nl ... christenen-vermoord.dhtml

Opnieuw meer christenen vermoord.
Cijfernerd let je even op?

http://www.hoogeveenschecourant.nl/nieu ... eveen.html

Hoogeveen - Voormalige strijders uit de Syrische oorlog zouden zich volgens De Telegraaf ophouden in Nederland. Op een gepubliceerde foto lijkt het erop dat in elk geval een van hen zich bevindt in Hoogeveen.

Het zou volgens De Telegraaf gaan om een Assadgetrouwe, die zich voordoet als vluchteling. De foto die de krant heeft gepubliceerd op haar website komt van het twitteraccount EU_MilitiaWatch. Dit obscure account heeft selfies en collages geplaatst van deze man. Eerst als strijder, later zittend op een bankje in de zon in Hoogeveen, tegenover BelCompany op de Hoofdstraat. Op de foto is duidelijk te zien dat het Hoogeveen betreft.

quote:rosemetijs schreef op 13 januari 2016 @ 10:09:

Hoogeveen - Voormalige strijders uit de Syrische oorlog zouden zich volgens De Telegraaf ophouden in Nederland. Op een gepubliceerde foto lijkt het erop dat in elk geval een van hen zich bevindt in Hoogeveen.

Het zou volgens De Telegraaf gaan om een Assadgetrouwe, die zich voordoet als vluchteling. De foto die de krant heeft gepubliceerd op haar website komt van het twitteraccount EU_MilitiaWatch. Dit obscure account heeft selfies en collages geplaatst van deze man. Eerst als strijder, later zittend op een bankje in de zon in Hoogeveen, tegenover BelCompany op de Hoofdstraat. Op de foto is duidelijk te zien dat het Hoogeveen betreft.

[afbeelding]

Precies

En de regering maar roepen "we hebben alles onder controle"

Ik snak naar het moment dat we deze schoften, Rutte & co een rode kaart kunnen geven.

Allereerst het EU voorzitterschap verpesten met een referendum en dan in 2018 collectief PVV stemmen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 13 januari 2016 @ 10:20:

[...]

Precies

Ik snak naar het moment dat we deze schoften, Rutte & co een rode kaart kunnen geven.

Allereerst het EU voorzitterschap verpesten met een referendum en dan in 2018 collectief PVV stemmen.

Ja en Judith Sargentini van GL heeft het ook gezegd dat het alleen maar hysterie om te denken dat er wel eens IS strijders etc op de vluchtelingenstroom mee kunnen komen.. dusss

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... iteit.html

Goedemorgen Judith Sargentini van GroenLinks met je GroenLinksNaïeve wereldbeeld. Nou, de greintjes bewijs druppelen binnen hoor. Italië arresteert IS-terrorist op vluchtelingenboot, lezen we in de headlines hedenmorgen. Het gaat om een Tunesiër die al eerder voor terrorisme was veroordeeld. Hij werd van een bootje bij Lampedusa geplukt en per kerende post terug naar Noord-Afrika gezonden. Voorvalletje gebeurde al begin oktober, maar werd verzwegen omdat politici, zoals Judith hierboven, niet willen dat het waar is. Die stomme Tunesiër had natuurlijk niet naar Lampedusa moeten varen, maar na een korte Turks-Griekse oversteek de anonieme landroute naar Nederland moeten nemen. Dan had Dijkhoff hem met open armen ontvangen - maar kennelijk is die welkomstboodschap nog niet viraal gegaan op de Arabische social media. Wie door deze bange berichten vreest dat-ie paniekerige praat gaat uitslaan bij de koffieautomaat, verwijzen we even naar de Azaanbode van hedenmorgen, waar heel groot GEEN GREINTJE GEVAAR op de voorpagina staat. Dat kalmeert misschien weer een beetje.
quote:awelmerci schreef op 13 januari 2016 @ 00:09:

[...]

Welkom.

Oh welkommm.

Ook welkom.

Ah welkom.

Welkom zeg hey.

Welkom.

Ja die is ook welkom.

Welkom.

Aah welkom.

Welkom!

Allemaal heel welkom ja.

Ik hoor de gutmensch-community al: Jaaaaa, ze waren strijders, maar niet vrijwillig! Zij vluchten óók!
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:awelmerci schreef op 13 januari 2016 @ 00:09:

[...]

Welkom.

Oh welkommm.

Ook welkom.

Ah welkom.

Welkom zeg hey.

Welkom.

Ja die is ook welkom.

Welkom.

Aah welkom.

Welkom!

Allemaal heel welkom ja.
quote:Lys schreef op 13 januari 2016 @ 10:54:

[...]

Ik hoor de gutmensch-community al: Jaaaaa, ze waren strijders, maar niet vrijwillig! Zij vluchten óók!

Jaaah en het zijn toch onze nieuwe buren nietwaar?

Ze zijn hier nu eenmaal etc. etc.
Zeg, @Arie Boomsma, doe hier nou eens een show over maken joh. Dat slappe gelul over hoe zielige bi-curieuze transgender islamitische bekeerlingen met clownfetish zich niet geaccepteerd voelen in hun rugbyteam, geloven we inmiddels wel. Voor echte #ophef-achtige tranentrekkers hoef je alleen maar een lokale AZC binnen te stappen. Daar zijn ze namelijk echt zielig. En dan hebben we het niet over die oorverdovend heteroseksuele testosteron-tandartsen, maar over hun lotgenoten van homosensuele persuasie. Want die arme donders dachten natuurlijk dat ze hun homohatende patriarchie verruilden voor het vrije westen, in de ijdele hoop dat al die roddels over het islamiserende Europa mythes waren. Nou, jammer joh, 't klopt allemaal. Want ook hier worden jullie gewoon gekleineerd, vernederd, mishandeld en uitgesloten om wie jullie zijn, en wij laten het gebeuren, want het boeit ons geen fuck. Islamitische anti-homo-terreur op AZC's speelt natuurlijk al sinds de eerste horde asieleisers binnenwandelde (dossier), maar het wordt er ondertussen niet veel leuker op. Nu weer in 'vluchtelingenkamp' Heumensoord, worden homo's kapot geïslamiseerd. "Bedden worden met opzet nat gemaakt en besmeurd met etensresten en uitwerpselen. Ook zijn kleren in brand gestoken of gestolen. (...) De situatie is zo erg dat homoseksuelen niet in de gemeenschappelijke ruimtes van het Nijmeegse vluchtelingenkamp durven te slapen. 1 van hen zou zelfs een week in het bos hebben geslapen." En dan volgt natuurlijk het gebruikelijke liedje. Homo-belangenorganisaties pleiten voor nucleaire schuilkelders, maar een plaatselijke regent zegt dat je de "pesters" niet mag laten winnen. "Want als je het slachtoffer weghaalt, beloon je de pester." Ondertussen gebeurt er dus helemaal niks en janken we straks met z'n allen #Jesuishomo-krokodillentranen wanneer het een keertje dodelijk afloopt. Nederland gidsland.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2016 16:52
Reden: ongepast
% gewijzigd
quote:hollebollegijs schreef op 13 januari 2016 @ 10:20:

[...]

Precies

Allereerst het EU voorzitterschap verpesten met een referendum en dan in 2018 collectief PVV stemmen.Ben je pvv vrijwilliger en heb je forumdienst ofzo?
quote:obl schreef op 13 januari 2016 @ 11:39:

[...]

Nou, toch wel benieuwd wie van de zogenaamde realisten hier een realistisch geluid op loslaat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2016 16:52
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
quote:malu3 schreef op 12 januari 2016 @ 19:59:

[...]

Iedereen weet dat inteelt slecht is voor de genen.

'Bij Marokkaanse Nederlanders komen schizofrenie en andere psychotische stoornissen vijf keer zo vaak voor als bij autochtone Nederlanders. Bij de jongere generatie mannen zelfs zeven keer zo vaak. Passende behandeling van de psychose blijft bij deze groep vaak te lang uit. Dit komt door de ontbrekende kennis over psychotische stoornissen binnen de Marokkaanse gemeenschap en de angst voor stigmatisering.'

.https://www.psychischegezondheid.nl/act ... renie.html

Huwt heb je wat meer achtergrondinfo, blijkbaar kun he niet zo goed interpreteren.

Je kletst echt onzin.

http://www.denkraam.info/ ... -marokkanen-in-nederland/
[quote]rosemetijs schreef op 13 januari 2016 @ 10:09:

Het gaat weer lekker in het noorden.

ORANJE - Ongeveer twintig jonge Eritrese vluchtelingen uit het asielzoekerscentrum in Oranje zijn zwanger geraakt na bezoeken aan de Eritrees-orthodoxe kerk in Rotterdam.

Dat meldt het NRC. Anonieme bronnen zouden dit aan de krant hebben verteld.

Het vermoeden bestaat dat de vrouwen zijn gedwongen tot seks. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) zou alleenstaande minderjarige asielzoeksters in Oranje daarom verbieden nog langer de kerk in Rotterdam te bezoeken.
quote:vruchtgebruik schreef op 13 januari 2016 @ 11:52:

[...]

Nou, toch wel benieuwd wie van de zogenaamde realisten hier een realistisch geluid op loslaat.

Iedereen weet dat mensen en volken erg verschillend kunnen zijn qua huidskleur, lengte en andere uiterlijke eigenschappen. Bevattelijkheid voor aandoeningen en ziektes is ook anders.

Het is niet verbazend dat IQ ook verschillend is.
quote:vruchtgebruik schreef op 13 januari 2016 @ 11:52:

[...]

Er zijn verschillende rapporten en boeken over verschenen. Google is your best friend!

Hier een stukje van de Volkskrant 2007:

Zo heeft Unal Zorg contact met een alleenstaande Marokkaanse moeder die, net als drie van haar zes kinderen, een verstandelijke beperking heeft. De vader heeft de benen genomen naar Spanje. Disbudak: ‘Wat voor problemen dat oplevert, ook voor de omgeving van het gezin, laat zich raden.’ Een klein voorbeeld, direct bij haar voor de deur: ‘Bij ons kantoor hebben we regelmatig last van hangjeugd. Ik zie direct dat er knapen bij zitten met een verstandelijke handicap. Worden ze daarvoor behandeld? Ik vrees van niet. Zulke jongens belanden bijna vanzelf in de criminaliteit, omdat ze gemakkelijk als lokaas zijn te misbruiken. Ze geloven het als iemand zegt dat ze hun beste vriend zijn, of dat ze even hun paspoort moeten afgeven. ‘Uit ervaring schat ik dat het probleem uiteindelijk heel groot blijkt te zijn. In Amsterdam is veel meer aan de hand dan men ziet. Een bom die op ontploffen staat.’ Aysel Disbudak is een ervaringsdeskundige bij uitstek. In haar beklemmende biografie De nootjes van het huwelijk – het boek verschijnt volgende maand in pocketvorm onder haar gehuwde naam, Aysel Çaliskan – beschrijft zij onder meer hoe zij vele jaren door haar ouders werd belast met de verzorging van haar broertje Unal, naar wie ze haar latere zorgonderneming zou vernoemen. Haar broer heeft het verstandelijke vermogen van een kind van vijf en enorme gedragsproblemen. Thuis en op straat richtte hij vernielingen aan, bij geen enkele opvang was hij te handhaven, totdat Aysel hem, ten einde raad, op rigoureuze wijze bij een kliniek letterlijk voor de deur parkeerde. Dankzij zorgvuldige medicatie en goede begeleiding gaat het nu goed met haar broer. De biografie noemt ze zelf een handleiding voor allochtonen en hulpverleners die met verstandelijk gehandicapten omgaan. Het boek verschijnt eind dit jaar ook in Turkije, hetgeen een schok zal veroorzaken bij de Turkse lezers. Niet alleen beschrijft ze hoe heftig het er dikwijls aan toe gaat in de flatwijken van Amsterdam-West. Zonder enige schroom doorbreekt Disbudak tevens een zwaar taboe in zowel Turkse als Marokkaanse kring: ze noemt de oorzaken van het volgens haar buitenproportioneel hoge aantal allochtone kinderen met een verstandelijke beperking. In haar kantoor: ‘Nog steeds worden meisjes uit Marokko en Turkije uitgehuwelijkt en hier in Amsterdam belast met de verzorging van een verstandelijk gehandicapte man, niet zelden een neef of ander ver familielid.

Zelf denk ik dat het wel meevalt met de intelligentie van marokanen die dus niet geestelijk gehandicapt zijn, die scoren gewoon toch lager omdat er thuis de nadruk op het geloof ligt, dat allochtone ouders niet genoeg verhaaltjes voorlezen (in het nederlands dan), kinderen die zo slim zijn dat ze hele stukken koran uit hun hoofd kennen, zullen toch laag scoren.

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
http://www.nairaland.com/ ... a-lowest-average-iq-world

Afrika, laagste gemiddelde IQ.
Hier nog een stukje: bron Volkskrant

Een tweede oorzaak van het grote aantal geestelijk gehandicapte allochtonen is volgens haar het feit dat veel zojuist zwanger geworden vrouwen denken te moeten vasten tijdens de ramadan, de islamitische vastenmaand. ‘Ze krijgen te horen dat ze later toch wel dik worden. Vasten is echter buitengewoon schadelijk voor de jonge, ongeboren vrucht. Bovendien, volgens de koran hoeven ze helemaal niet te vasten. Het is pure onwetendheid.’ In het verlengde daarvan ligt een derde oorzaak: de geringe geestelijke bagage van veel jonge bruiden die van het platteland in hun geboorteland naar Nederland worden gehaald. Disbudak: ‘Ze komen uit heel primitieve omstandigheden en vallen hier terug op hun cultuur. Ze bevallen zonder deskundige begeleiding en zonder elke vorm van informatie of kennis. Dikwijls kunnen ze lezen noch schrijven, wat het verkrijgen van informatie nog eens extra bemoeilijkt. Ook daardoor lopen ze natuurlijk een groot risico dat er iets fout gaat bij de bevalling en dat er een gehandicapt kind op de wereld wordt gezet.’

Een tijdje geleden nog gezien op tv, allochtonen vrouwen die moeten bevallen op een krukje in een hoekje van de keuken, pre-natale zorg hebben ze niet gehad! En tijdens de bevallen houden ze al hun kleren aan, (lees boerka-stijl jurken) en zit hun man erbij de controleren of er niet iets oneerbaars gebeurt.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ooit las ik een door een arts in een ontwikkelingsland geschreven boek. Veel kinderen worden daar niet levend geboren door allerlei oorzaken, ondervoeding of verkeerde voeding van de moeder, het eten van dingen die voor een ongeboren kind slecht zijn, maar ook omdat een man soms zijn vrouw op de fiets komt brengen als het kind al half geboren is en de navelstreng eruit hangt. Ook het verhaal van een vrouw die, zodra het hoofdje van het kind te oorschijn kwam rechtop ging zitten om te kijken, waardoor het kind zijn nek brak. Nou zal dat breken wel meevallen, uit elkaar trekken van de nekwervels en daardoor zenuwbanen beschadigen met de dood tot gevolg lijkt me logischer. Desalniettemin zal onwetendheid een grote rol spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven