Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

dinsdag 12 januari 2016 om 07:48
Nou Nieuwsbrief, een dwepende man daar zou ik ook een beetje jeuk van krijgen.
Haha, die vensterbank opeten. Ik ben wel echt veel gaan snoepen ineens, maar nog niet aan de vensterbank begonnen. Ik ga dat snoepen een beetje indammen want zo rol ik van het ene in het andere. Suiker is denk ik net zo slecht als alcohol. En net zo verslavend?
Zo wordt het leven wel saai zeg, denk dat ik maar aan de drugs ga
Ik snap je hoor Bella, ik was mezelf ineens zo zat dat ik er gewoon even helemaal klaar mee was. Dat ik mezelf elke week weer hetzelfde zag schrijven: drie of vier dagen aan het water om vervolgens weer los te gaan en nooit eens twee glazen te drinken. Het werden eigenlijk altijd vier flinke glazen en daar had ik last van. En dan zelfs met een kleine kater weer drinken 's avonds want nu mocht het want het was weekend.
En dan op maandag weer moe en chagrijnig. Ineens zag ik zo'n patroon. En ik maakte me zorgen om mezelf en mijn gezondheid. En dat was het moment.
Het is net als met een slechte relatie, je weet dat het niet goed is en het hem niet gaat worden, maar je bent nog niet klaar om de relatie te verbreken.
Dus als je dat (nog) niet wil, of er niet klaar voor bent, zorg dan in godsnaam dat je je niet steeds naar voelt als je wel wat hebt gedronken want daar word je pas echt ongelukkig van!
Haha, die vensterbank opeten. Ik ben wel echt veel gaan snoepen ineens, maar nog niet aan de vensterbank begonnen. Ik ga dat snoepen een beetje indammen want zo rol ik van het ene in het andere. Suiker is denk ik net zo slecht als alcohol. En net zo verslavend?
Zo wordt het leven wel saai zeg, denk dat ik maar aan de drugs ga
Ik snap je hoor Bella, ik was mezelf ineens zo zat dat ik er gewoon even helemaal klaar mee was. Dat ik mezelf elke week weer hetzelfde zag schrijven: drie of vier dagen aan het water om vervolgens weer los te gaan en nooit eens twee glazen te drinken. Het werden eigenlijk altijd vier flinke glazen en daar had ik last van. En dan zelfs met een kleine kater weer drinken 's avonds want nu mocht het want het was weekend.
En dan op maandag weer moe en chagrijnig. Ineens zag ik zo'n patroon. En ik maakte me zorgen om mezelf en mijn gezondheid. En dat was het moment.
Het is net als met een slechte relatie, je weet dat het niet goed is en het hem niet gaat worden, maar je bent nog niet klaar om de relatie te verbreken.
Dus als je dat (nog) niet wil, of er niet klaar voor bent, zorg dan in godsnaam dat je je niet steeds naar voelt als je wel wat hebt gedronken want daar word je pas echt ongelukkig van!
anoniem_217667 wijzigde dit bericht op 12-01-2016 07:52
Reden: Spelfouten, het is nog vroeg!
Reden: Spelfouten, het is nog vroeg!
% gewijzigd

dinsdag 12 januari 2016 om 18:35
Dankjewel voor je post Betty. Ik kan me er wel in vinden. Gisteren gesport en niet gedronken. Vandaag een hoop klussen gedaan en ga ik niet drinken. Morgen waarschijnlijk ook niet. En als er weer wel een moment is voor wijn geniet ik er gewoon lekker van. Ben al zoveel geminderd dat ik eigenlijk niet begrijp waarom ik me er dan zo op afstraf als ik wel wat drink. En als het moment daar is voel ik het vanzelf wel, toch?

woensdag 13 januari 2016 om 09:41
Al maanden zie ik jullie staan maar heb zelfs nooit durven lezen. Te confronterend. Vorige week de stoute schoenen aangetrokken en wat een herkenning! Ik ben er echt stil van. Ik ben vorige week begonnen met geen alcohol meer door de week. En dat ging eigenlijk best goed. Ik was alleen heel moe. Ik las hier ergens dat je door je vermoeidheid heen drinkt en ik denk dat dat wel klopt. Dat komt er nu dus uit. Deze week gaat het eigenlijk nog beter. Gisteren reed ik voor het eerst naar huis zonder te denken aan wijn. Ik wil dit echt volhouden, maar dan in stappen. Eerst een maand dit volhouden en dan de hoeveelheid drank in het weekend ook wat minderen. En dan daarna de zondag ook nog schrappen. Ik twijfel nu of ik op verzenden zal drukken, maar ik moet er maar aan geloven. Als ik dit hier gedeeld heb, wordt het nog echter hoop ik.
woensdag 13 januari 2016 om 09:45
Hallo allemaal!
Ik heb het hele topic doorgespit (en ook vorig deel) en denk dat ik aardig kan meeschrijven.
Ik heb eigenlijk nooit echt kunnen puberen en heb afgelopen jaar inhaalsslag gemaakt. Inclusief stappen en heeeeel veel gezelligheid. Echter merk ik dat het drinken nu een vast patroon begint te worden en ik dat inderdaad eigenlijk doe om te verdoven.
Herken ook de schaamte achteraf (was het brave meisje) en voor mijn doen was ik wel beetje van God los
Toen ik vannacht thuis mezelf trakteerde op een wijntje en later op de avond de fles leeg was, heb ik uit schaamte geen oog meer dicht gedaan. Mijn vader is alcoholist (niet thuis, gewoon elke avond weg) en mijn broertje was lange tijd wietverslaafd. Verslaving zit in de familie van mijn vaders kant. Roken was mijn enige verslaving.
Maar ik vind mijn gedrag niet meer leuk en acceptabel. Ook al doet mijn omgeving (vrienden en vriendinnen) leuk mee aan dit gedrag (bingedrinken, meerdere avonden in de week of weekend); ik voel dat ik mijzelf ben kwijt geraakt en voelde mij eenzaam. Ook ben ik minder gaan sporten, weer gaan roken en ongezond gaan eten. Het is Er langzaam erin gesloopt en ik had altijd een absolute afkeer aan zo'n levensstijl.
Vandaag gaat het roer om! Ik stop weer met roken (nicotinepleister). Dan kan ik dat in ieder geval als excuus aangeven waarom ik niet meer drink. Want door alcohol ben ik ook weer gaan roken en zo is alles ontstaan.
Wil me graag weer fijn en veilig voelen in mijn eigen lichaam. Kreeg ook last van paniek, angst, hartkloppingen, verdriet en onrust. Het is me het allemaal niet meer waard en zonde van mijn geld en lichaam
Super knap van jullie dat jullie zijn gaan minderen en stoppen. Heb veel post gelezen en als het mag, wil ik graag meeschrijven!
Ik heb het hele topic doorgespit (en ook vorig deel) en denk dat ik aardig kan meeschrijven.
Ik heb eigenlijk nooit echt kunnen puberen en heb afgelopen jaar inhaalsslag gemaakt. Inclusief stappen en heeeeel veel gezelligheid. Echter merk ik dat het drinken nu een vast patroon begint te worden en ik dat inderdaad eigenlijk doe om te verdoven.
Herken ook de schaamte achteraf (was het brave meisje) en voor mijn doen was ik wel beetje van God los

Maar ik vind mijn gedrag niet meer leuk en acceptabel. Ook al doet mijn omgeving (vrienden en vriendinnen) leuk mee aan dit gedrag (bingedrinken, meerdere avonden in de week of weekend); ik voel dat ik mijzelf ben kwijt geraakt en voelde mij eenzaam. Ook ben ik minder gaan sporten, weer gaan roken en ongezond gaan eten. Het is Er langzaam erin gesloopt en ik had altijd een absolute afkeer aan zo'n levensstijl.
Vandaag gaat het roer om! Ik stop weer met roken (nicotinepleister). Dan kan ik dat in ieder geval als excuus aangeven waarom ik niet meer drink. Want door alcohol ben ik ook weer gaan roken en zo is alles ontstaan.
Wil me graag weer fijn en veilig voelen in mijn eigen lichaam. Kreeg ook last van paniek, angst, hartkloppingen, verdriet en onrust. Het is me het allemaal niet meer waard en zonde van mijn geld en lichaam
Super knap van jullie dat jullie zijn gaan minderen en stoppen. Heb veel post gelezen en als het mag, wil ik graag meeschrijven!

woensdag 13 januari 2016 om 13:05
Ik zie er idd ook erg tegenop. Maar het zal toch fijn zijn om weer eens te leven zonder die zeurende pijn. En in mijn Audi te rijden. Nu voorzien van de nieuwe velgen, ik heb ze mat rookgrijs laten spuiten en ze zijn echt heel tof geworden! Dus nu heb ik zomer en winter mooie velgen.
Zou trouwens wel fijn zijn als het nog even flink gaat vriezen deze winter.
Zou trouwens wel fijn zijn als het nog even flink gaat vriezen deze winter.

woensdag 13 januari 2016 om 13:08
Welkom nieuwe mensen! Knap om mee te gaan schrijven!
Pomona, heftig hoor. Spannend zo snel al. En wbt marjolein, die is in een ander topic en heeft t over scheiden, zag ik ook.
Nieuwsbrief hoe is t vandaag? Doe je een bak koffie met me mee?
Betty hoe is t met jou?
En natuurlij khoe is t met alle anderen?
Pomona, heftig hoor. Spannend zo snel al. En wbt marjolein, die is in een ander topic en heeft t over scheiden, zag ik ook.

Nieuwsbrief hoe is t vandaag? Doe je een bak koffie met me mee?
Betty hoe is t met jou?
En natuurlij khoe is t met alle anderen?