Mode & Beauty alle pijlers

Hakken dragen

14-01-2016 01:01 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai ik ben Lena ik ben hier net nieuw aangemaakt.

Ik loop 9 v/d 10 x op platte laarzen sneakers nikes enz.

Nu wil ik graag op hakken lopen maar ik voel me net een pinguïn. Het doet pijn en lukt mij echt niet. Ik ben niet heel erg licht qua gewicht misschien dat het daardoor komt.

Heeft iemand tips?

Ik heb pumps met een normale hak ipv een naaldhak maar daarop lukt het ook niet heel erg.
oefenen en niet met te hoge hakken beginnen.
Op YouTube kan je tegenwoordig alles vinden. Vast ook wel een "hoe moet ik op hakken lopen" filmpje.

Maar waarom zou je er perse op willen lopen als je het niet kunt?

Je kunt er beter mooi uit zien op sneakers dan dat je er gek bijloopt maar wel die hakken aan hebt.
Koop niet direct de hoogste hakken of koop een paar met een platform dat loopt makkelijker.

Draag ze in huis om te oefenen en koop een kwalitatief goed paar.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik loop er ook niet op. Puur omdat ik een van pijn vertrokken gezicht lelijker vind dan een paar platte laarzen of sneakers....

Koop in ieder geval schoenen die lekker zitten ook al zijn ze wat duurder. Daarnaast doe ik altijd een rubber bedje erin voor onder de bal van mijn voet en begin niet direct op hakken van 10 cm als je het niet gewend bent.
Ik ben verre van slank, ik kan ook wel op hakken lopen. Ik heb het geleerd door het in huis te oefenen.
Koop goed passende.

Er zijn er die wat comfortabeler zeggen te zitten, bij van haren de oude vrouwen lijn (medisana oid) en bij clarks bepaalde modellen.

Ik blijf het geen feest vinden maar op die modellen kan ik in ieder geval naar een etentje.
Inderdaad, goed passende schoenen kopen, niet te hoog beginnen en vooral veel oefenen.

Ik draag zelf nooit hakken en ik moet zeggen dat ik vaak meiden zie die dat wel doen en dan met van die stijve, stakerige benen lopen. Dat vind ik echt geen gezicht.
Beter geen hak en mooi lopen, dan wel hak en belachelijk lopen.

Sommige vrouwen dragen hakken en bakken niks van dat lopen. En dan ziet het er echt niet uit.

Een leuke platte schoen is niet verkeerd hoor.

Maar begrijp je wel. Afwisseling is leuk en het is ook vrouwelijk. Daarnaast kleed het leuk af en staat het bij sommige kledingstukken leuker.

Oefenen oefenen oefenen is het sleutelwoord. En inderdaad geen naaldhakken, want dat zijn helse dingen om op te lopen.
Begin niet met een pump maar met een (enkel)laars. Deze zitten vaak veel steviger. Je hebt tegenwoordig van die Chelsea boots met een blokhak: die zitten heel prima.

En een tip die ik mezelf af en toe nog moet geven: kleinere stapjes zetten.
Hier ook hetzelfde! Ben nu lekker aan het oefenen op een plateauzool. Dat gaat prima!
Ik loop vrijwel dagelijks op hakken, anders staan mijn werkkleding niet mooi. Misschien moet je inderdaad met enkellaarsjes beginnen en niet met pumps. Oefening baart kunst. Let vanaf het begin op je houding: niets is oneleganter dan op hakken voortploegen met gebogen rug. Ik zie dat best vaak. Dan kun je echt beter op platte schoenen blijven lopen. Daar is trouwens ook niets mis mee.
Tip, als je op hakken ergens naartoe gaat zorg er dan voor dat je ook lage schoenen meeneemt, als het dan echt niet meer wil kan je tenminste nog wisselen.

Verder wat de rest ook al zegt, platte schoenen met een mooi loopje en een vrolijk gezicht zijn veel mooier dan iemand die moeilijk kijkt van de pijn en raar loopt. Oefenen, goede schoenen, niet te hoog beginnen en nog meer oefenen....

Ik was er eerst ook niet goed in maar loop nu de hele dag op mn werk op bijna 10cm naaldhakken. (en neem nog altijd andere schoenen mee zodat ik kan wisselen als ik een keer veel moet lopen)

Succes!
Ik ben niet te zwaar en ik vind hakken ook lastig, dus daar ligt het niet aan. Het is een kwestie van oefenen. Sleehakken zijn het makkelijkst, dan wiebel je niet zo. De meeste hakken zijn ook zo belachelijk hoog de laatste jaren.
Is een sleehak niet makkelijker om op te lopen?

(ik had niet gedacht dat ik dit ooit zou posten)
Ik heb ze wel hakken laarsjes of pumps maar om nou te zeggen dat ze echt lekker lopen nee... Op een gegeven moment gaan je tenen en onderkant van je voet pijn doen.. Echt goed zijn ze niet voor je voet. Maar als je het wilt proberen begin met een laarsje en met een kitten hiel lage hakje.
Luister naar badmeester, hij heeft er verstand van

Maar hij heeft wel gelijk, een sleehak loopt veel stabieler. Begin ook met een kleinere hak en zodra dat goed gaat kan je naar een hogere hak. Ik kon het ook ooit niet, totdat ik verliefd werd op een paar enkellaarsjes...
Idd, begin bij lage of lage en stevige hakken. Ik kon eerst ook niet op hakken lopen en loop nu op hakken van 10 cm. Niet dat ik er heel lang op kan lopen (verschilt per schoen), maar ik stuntel niet. Ik draag wel alleen maar enkellaarsjes. Maar dat heeft ook met mijn voeten te maken.
Sleehakken zijn idd vaak makkelijk om mee te beginnen, al vind ik die persoonlijk niet zo mooi. Ook kun je kiezen voor een laarsje met blokhak, hiermee sta je eveneens stabieler. Kies vooral schoenen die fijn zitten; ik heb diverse 10/12 cm stiletto's en loop daar prima op. Lukt alleen niet met elke schoen want ze moeten niet alleen de juiste maat hebben maar ook bij jou voetvorm passen.
neem een maat groter en doe er gel zolen in.

had ik 100 jaar geleden ook moeten doen.

door al dat lopen op hakken heb ik continu hielspoor.
wij slapen nooit.
Tip tegen pijn: Je middelste teen met wat Leukoplast vast tapen aan je vierde teen. (geteld vanaf je grote teen)

Helpt echt!
Ik bedoel idd een sleehak en geen plateauzool
Badmeester heeft er duidelijk meer verstand van
quote:Bambi schreef op 14 januari 2016 @ 09:56:

Tip tegen pijn: Je middelste teen met wat Leukoplast vast tapen aan je vierde teen. (geteld vanaf je grote teen)

Helpt echt!Of hem erafhakken. Net als de stiefzus van Assepoes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven