Gezondheid alle pijlers

Prikpil

14-01-2016 10:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 1,5 jaar gestopt te zijn geweest met de pil ben ik na aanraden van de huisarts weer begonnen met de yazz.

Zo'n anderhalve week voor mijn menstruatie heb ik heel veel last van depressieve gevoelens, kwaad op heel de wereld, alles voelt heel zwaar en ik kan niet meer rationeel denken.

Ben op die momenten heel impulsief, en ik ben in staat om mijn werk op te zeggen bijvoorbeeld.

Ik heb nooit ruzie met mij vriendin, maar op die momenten wel.

Nu stelde de huisarts in eerste instantie voor om de pil gewoon steeds 3 maanden door te slikken. Maar dat is ook geen optie, want ook in mijn stopteken voel ik mij zo.

Andere optie is de prikpil, maar op internet lees ik daar heel veel negatieve berichten over.

Onder andere extreme gewichtstoename. Daar zit ik niet op de wachten. Ook op prikkelbare darmen kan het negatief effect hebben.

Omdat ik zelf bijna geen vrouwen ken diende prikpil gebruiken, ben ik benieuwd naar andere ervaringen of eventueel andere opties om mijn klachten te verminderen.

Want ik ben in zo'n periode geen aangenaam persoon..

Spiraaltje is geen optie, omdat uitstrijkjes ook niet lukken bij mij...
Implanon?
Prikpil werkte bij mij prima. Niet gigantisch dik geworden. Je wordt altijd wat dikker door hormonen maar was niet echt veel. Het zijn wel elke 3 maanden grote hoeveelheden. Dus als je er niet tegen blijkt te kunnen duurt het wel lang voor het je lijf uit is. Ik had met de prikpil helemaal geen cyclus meer. Dus ook geen lastige hormonen
Volgens de dokter zouden de hormoonschommelingen een stuk minder zijn bij de prikpil, gelijkmatiger.

Maar het is wel een grote hoeveelheid hormonen dan?

Oh en ik gebruik de (prik)pil niet als anticonceptie, dus eventueel andere suggesties zijn ook welkom
Nou ik denk dat per persoon verschilt want ik werd huge!!
Ik vind het hemels. 1x in de zoveel een prikje. Een dagje weeiig en nooit meer vreselijke pms.

En ik kan niet eens zwanger worden dus ik doe het echt voor de pms.
Al jaren lang vaste en zeer blije gebruiker van de prikpil. Ik ben voor mijn gevoel niet erg aangekomen.. denk een kilo of 3.

Ik heb absoluut nooit last van de hormonen ( bij de reguliere pil nog wel eens). Mijn cyclus is helemaal weg. Heerlijk! Nooit ongesteld.

Ik ben helemaal pro!
Hier toch een negatieve ervaring. Eerst een week of 7 ongesteld. 2 weken niet en daarna weer 2 weken ongesteld. Volgens de huisarts moest mijn lichaam er aan wennen. Ben daarna helemaal gestopt met alle hormonen, persoonlijk vind ik dat prettiger.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Negatieve ervaring met de prikpil.

Ik kwam niet aan, viel juist af. De negatieve gevoelens werden erger en ik kreeg enorm veel last van acne. Na ongeveer een half jaar begon ik non-stop te vloeien.

Ik ben toen direct teruggegaan naar de microgynon. Duurde weer enkele maanden voor het beter ging met zowel fysiek als mentaal.

Een goede vriendin van mij heeft daarentegen nergens last van.
Zou je vooraf kunnen voorspellen hoe je op de prikpil gaat reageren, door bijv vooraf je hormoonspiegel te laten controleren?

Ik weet het niet hoor, maar ik heb geen gebrek aan versterking van negativiteit..
Toch maar de gok genomen. Ik ben heel benieuwd wat het gaat doen en mocht ik heel veel aankomen, dan komt er geen tweede prik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven