Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Pamona was eerst Z.S.
Ik heb dat ook Betty. Meer zin in warm eten en suiker erna. Ik ga er binnenkort mee aan de slag dat te veranderen. Hoop ik. Haha

Ik viel eerst wat af. Minder bol buik en hoofd. Alleen vanaf feestdagen denk ik dat ik wel wat aangekomen ben. Veel snaaien. Door die afspraak van vanmiddag zit ik dus ook al dagen niet goed te eten. Onrust. Dus ik drink niet naar ik snaai nu. Moet even anders.

Bella omgeving weet ik zo niet ,zal eens vragen. 1 vriendin vond mij minder uitbundig lachen. Maar ik lig sws niet snel in een deuk. Heb wel meer plezier sinds ik niet meer drink. Meer van dingen genieten.

Vanmiddag moet ik heen. Gister avond was ik aan t spacen. Nu gaat t wel. Ik heb evt nou oude(niet over datum) oxazepsm liggen. Mocht ik nou vanmiddag uit m'n plaat gaan kan ik dat nemen. Had assistente daar over gebeld. Voel me dan alleen zo zwak. Het zijn m'n gedachten die mij dit gevoel geven. En wil t graag zelf doen. Of gewoon pil nemen. Wat vinden jullie.
Bonuh, als je die pil neemt doe je het nog steeds zelf hoor!

Als het je helpt, waarom zou je er dan geen gebruik van maken?

Die pil is niet voor de sier gemaakt hè... Succes!!!
Gewoon die pil nemen hoor!
Hoi dames, ik kom me ook weer even melden. Gisteren voor t eerst sinds 7 dagen zonder alcohol. De hele nacht liggen woelen en ijskoud zweet. Pff, nu weet k ineens weer dat ik echt teveel drink. Dit is gewoon ontwennen!

Nieuwsbrief, zie je het zitten om met een huisgenoot een particuliere woning te bewonen? Misschien ook een optie.
hoi ik ben anne3456 en ik lees al een heel tijdje mee ik zou graag ook op een betere manier omgaan met alcohol. Vooral in stress situaties of na een lange dag werken gun ik mijzelf een wijntje met als gevolg dat ik geen rem meer heb en de hele fles leeg drink. Dit gaat niet dagelijks zo maar wel zo'n 3/4 keer per week. Het is een beetje een vorm van ontstpanning, een ongewenste wel te verstaan want ik wordt er moe van, voel me minder fit en het gaat me tegen staan. Ik hoop dat meeschrijven als ik het moeilijk heb mij kan afhelpen van deze gewoonte en dat ik hier tips kan vinden hoe de trek/onrust te verminderen.
quote:bettyboef schreef op 14 januari 2016 @ 06:17:

Bella, ik ben dunner als ik wel drink. Want nu snoep ik. Maar heb gisteren de suiker ook geprobeerd weg te laten. Ben bijna niks aangekomen maar ben nogal klein en slank van stuk dus dan merk je het toch.

Gisteren had ik weer heel even een "ik wil nu wijn" moment. Was rond 17:00. Toen de kinderen eenmaal op bed lagen was ik het allang weer vergeten.

Normaal als ik dronk schonk ik mezelf eerder bij dan dat ik nog een keer opschepte. Nu schep ik nog een keer pp en heb ik daarna zin in zoetigheid. Maar dat gaat denk ik vanzelf wel over.

Betty ik begrijp het helemaal! Ik herken dat van toen ik nog een fles, en twee als ik vrij was, per dag dronk. Het is schrikbarend om zo te zien staan maar ik ga het niet mooier maken dan het was. Niet dat nu de fles nooit meer leeg gaat maar wat een verschil...
Leuk dat je mee komt schrijven Anne en poes goed je weer te lezen!
@bella: mijn vriendengroep verzint altijd wel een excuus om op het terras te zitten, onder the heater... onder genot van (veel) wijn, hapjes en sigaretten. En anders op het balkon van iemand met een heater

@tzippa2: herkenbaar. Afkicken van the highs and lows... nu is het rustig en raak je ook weer onwennig van en ga je de next "rush" chasen ;) Of in ieder geval die drang voelen. Misschien een leuke nieuwe uitdaging zoeken, als bijvoorbeeld vrijwilligerswerk? Roep maar wat hoor.

@p03smiauw: mooi idee van je voor Nieuwsbrief! Is dat een vorm van ontwenningsverschijnsel dan? Want ik had laatst laatst een ONS met mijn 'ex' (weet dat hij verslavingsgevoelig is en ook best wel veel drinkt; hij weet dat niet van mij trouwens). En plotseling kreeg hij ook zo'n zweetaanval (schrok me rot) en ging hij mij buitensluiten. Vervolgens ging hij vasthouden aan zijn ochtendritueel en was er geen ruimte meer voor mij.

@bonuhbakkie: waar space je dan precies van? Van de stress of zonder alcohol?

@anne3456: welkom! Wat knap dat je ook mee komt schrijven!

Gisteren sigarettenvrij + alcoholvrij tijdens etentje met vriend! Hij was natuurlijk wel lekker wijntjes aan het drinken en aan het paffen in de woonkamer. En ik had het niet echt heel moeilijk gelukkig

Ik ga weer een gezonde routine voor mijzelf creëren (veel wandelen, 3x in de week sporten... misschien nu zelfs wat meer om op af te reageren en toch die dopamineshot binnen te krijgen, vitamine slikken, gezonder eten etc. ) en goed voor mijzelf zorgen! Wil ook even kijken naar mindfulness.
Stresssss ik mis juist de alcohol niet. Dan voelde ik mij nog banger. Bijna aan de beurt. Brrrrrr maar heb niks geslikt Jeuh!
Bedankt het was ook echt wel ff een stapje om te doen zeg maar ... Ik hoop dat toegeven dat het niet normaal is al de eerste stap is.. op naar een gezonde relatie met alcohol
Anne, dat is zeker de eerste stap! Wat je schrijft is ook heel herkenbaar.

Bonuh, achter de rug? Gaat het met je?

Zalm, ik eet heel veel fruit en ik fiets redelijk tot erg veel. (Afhankelijk van het weer)
@Anne, welkom!

@Poes, lief van je maar ik moet er niet aan denken om een huis met iemand te delen. Voor nu wil ik RUST.

@allemaal, ik heb me in het begin ook wezenloos gesnoept. Echt niet normaal, gewoon 4 chocoladerepen achter elkaar. Moest ook echt aankomen. Nu helaas doorgeschoten....

Van een verslavingsarts geleerd dat het heel normaal is om te snoepen met stoppen, heeft met je insuline-aanvoer en -afbraak te maken. He die "permissie" heb ik ter harte genomen!!!!

Nu pas begint zich dat op een natuurlijke manier te normaliseren . Ik val nu langzaam vanzelf af.

Daarnaast doe je al een geweldig iets je verslaving onder controle krijgen. Dus mag je aan de andere kant ook wel aardig zijn voor jezelf.
Welkom Anne!

Nou ik had ook weer wat. Alles ging goed, toot ik mee naar binnen moest, toen werd t mij even teveel. Maar het blijkt dat het niet aan die wortel ligt, maar aan de tandhals. Pfff nu sensodyne mee gekregen en ik kan een laagje erop laten zetten. Even gevraagd wat dit grapje kost ¤ 170. Dus. Ga het wel even na bespreken met de tandarts. Wellicht had ik dit advies ook eerst kunnen krijgen.

Maar goed dus niks gebeurt. Ik kon die man wel kussen! Hele fijne arts trouwens. Hij had erg veel begrip voor mn angst. En vond t ook stoer dat ik geen pil had genomen. Mocht ik weer heen moeten, kan ik naar hem vragen.

Nou wat zal ik slapen vannacht!!!

Bedankt vooor alle .ieve steun hier. Daar heb ik echt veel aan gehad. Fijn
Hoi Anne, welkom!

Poes bedoel je dat je 7 dagen had gedronken en nu soort afkick verschijnselen had?

Ik heb dus totaal geen last afkick verschijnselen. En dat verbaasd me wel. Ook het feit dat het niet drinken me zo makkelijk afgaat. En ergens is dat wel gevaarlijk want dan denk ik soms: dus zo erg was het kennelijk niet.

Maar ik voel me dus wel echt vrolijker en stabieler, en echt een stuk fitter.

Bonuh heb je t overleefd??

Nieuwsbrief, ja ik geloof meteen dat het erbij hoort. Alleen probeer ik er wel op te letten. Ik koop nu gewoon even niks wat ik lekker vind qua snoep. Alleen voor de kinderen. En probeer wat eerder te stoppen met eten.

En ja, ik heb vandaag ook wel even zo'n moment als Tzippa: saai! Heb best zin om gewoon even lekker te ontspannen met een lekker glas wijn en even gewoon niks. Maar ja, dan voel ik me morgen weer slecht dus ik doe het niet. Maar wel wat saai inderdaad.
Wat fijn. Bonuhbakkie! Wel suf dat je al die stress om niks hebt gehad dus! Maar gelukkig hoefde je geen enge dingen!

O, en ik had dus echt wel een halve pil genomen denk ik! Ik vind je stoer!
Oh Bonuh, fijn! Maar inderdaad een duur advies....

Ik zat net, vraag me niet hoe?! met mijn duim tussen de kurkentrekker!!!

Sodeju dat doet pijn! Meteen een blauwe blaar. Zal toch niet voor straf zijn??

Heel de week hard gewerkt en aan de biologische kruidenthee gezeten.

Straks komt mijn scharrel
Haha het mag gewoon niet zo zijn bella. De fles mag niet open

Ja idd Betty. Stres om niks. Nou ja niks. Achteraf gezien dan. Voel me wel sterk dat ik t niet heb gedaan. Overwinning. Want was vroeger echt heel bang. En nu ook nog. Maar dit is weer een stap dichterbij "normaal" reageren op stres. En weet zeker dat zonder alcohol de reden is dat het nu zo ging.
Ja, zo bedoel ik het idd ook, achteraf dus stress om niks!

Bella auw! Is je scharrel beetje leuk? En met potentie? Als in: relatie materiaal? Andere potentie ook wel handig haha!
Mijn scharrel is heul leuk!!

14 jaar jonger, dus nee, helaas, geen relatie materiaal... Maar is al vier weken geleden dat we elkaar zagen en heb er zin in!
Moeilijk he Anne, om zo'n eerste stap te zetten. Vind ik ook. Maar het helpt vast! We kunnen nu niet meer ontkennen dat we iets moeten doen.

Moest erg lachen om de duim tussen de kurkentrekker, sorry, vast heel pijnlijk maar hoe symbolisch!

Ik heb vanavond tijdens een etentje keurig 2 wijntjes gedronken en verder water. Terwijl ik met mensen op stap was die meer op kunnen dan ik (en dat wil wat zeggen!). Ben heel tevreden en vooral omdat ik nu thuis niks meer inschenk. Dat deed ik altijd wel als ik thuiskwam. Het zijn kleine stapjes maar ik ga vooruit.
Betty en zalmrose, ja, nachtelijk transpireren. Dat heb ik echt NOOIT behalve als ik ben doorgeslagen met drinken en er dan ineens mee stop. 3 nachten heb ik dat en daarna slaap ik als een roosje zo zoet.

Bonuh, wat stoer! Ik lees nu dat je een tandheelkundige behandeling hebt gehad. Ik voel je angst, heb dat ook!

Ik schrijf niet veel meer mee omdat ik met mn behandeling bezig ben en daar ook iedere dag moet schrijven, maar ik lees wel mee en denk aan jullie allemaal.

Goede nacht! X
Oh, en kennen jullie het nummer van aviici - broken arrows? Bij dat nummer denk ik altijd aan iedereen in dit topic.
Ik had m wel eens gehoord maar had geen idee waar t over ging. Net even gekeken op YouTube. Mooi hoor.

Past wel bij ons ja. ITS NOT too late.
Poes knap dat je zo met jezelf aan het werk gaat! Ga het nummer eens luisteren.

Dora, goed van je! En je zal je vandaag waarschijnlijk nog beter voelen.

Ik heb mijn eerste zuip droom gehad. En hij was levensecht. Had flink gedronken en helemaal geen spijt.

Zo raar, ik werd wakker en toen dacht ik echt: o nee! Wat heb ik gedaan? En moest even mezelf drie keer verzekeren dat het een droom was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven