Boete
zaterdag 16 januari 2016 om 14:23
Hallo iedereen, ik zal proberen om mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen. Als er vragen zijn stel ze gerust.
Vorig jaar had ik telefonisch een afspraak gemaakt met een diëtiste. Die afspraak zou doorgaan op 9 januari 2016 om 10:00u. Dat heb ik ook meteen in mijn agenda gezet. Toen ik echter daar kwam, was alles daar donker en de deur was op slot. Ik heb gebeld maar ik kreeg telkens de voicemail die vermelden dat ze die dag gesloten waren. Ik ben dan kwaad naar huis gegaan en heb mijn nood op Facebook geklaagd. Een paar dagen later kwam mijn vader langs om te vragen wat er gebeurd was. Ik leg hem alles uit, waarop hij zegt dat ze nooit op zaterdag open zijn. En dat dat helemaal niet kan dat ik op die dag een afspraak had. Maar dan ga ik dat toch niet in mijn agenda zetten? Nu een paar dagen later krijg ik een brief in mijn bus dat ik op 9 januari 2016 niet aanwezig was en dus een boete van 15¤ dien te betalen. Ik heb daarop een mail gestuurd dat ik wel degelijk aanwezig was en heb gebeld en dat ik die boete dus niet betaal. Kort daarop kreeg ik een mail terug waarin zij beweerden dat er wél een diëtiste aanwezig was en dat ik die boete zal moeten betalen. Oh ja en dat ik wel aan de deur had moeten bellen. Tja daar hebben ze aan de telefoon niks van gezegd. En misschien ook niet onbelangrijk: in de mail stond dat ze op maandagavond wel open zijn. Dat vond Ik raar dus ik heb een mail terug gestuurd en gezegd dat 9 januari 2016 wel een zaterdag is en geen maandag. Daar heb ik nu nog geen antwoord op. Het is een lange tekst dus ik hoop dat het duidelijk is. Nu mijn vraag: Is die boete terecht of niet?
Vorig jaar had ik telefonisch een afspraak gemaakt met een diëtiste. Die afspraak zou doorgaan op 9 januari 2016 om 10:00u. Dat heb ik ook meteen in mijn agenda gezet. Toen ik echter daar kwam, was alles daar donker en de deur was op slot. Ik heb gebeld maar ik kreeg telkens de voicemail die vermelden dat ze die dag gesloten waren. Ik ben dan kwaad naar huis gegaan en heb mijn nood op Facebook geklaagd. Een paar dagen later kwam mijn vader langs om te vragen wat er gebeurd was. Ik leg hem alles uit, waarop hij zegt dat ze nooit op zaterdag open zijn. En dat dat helemaal niet kan dat ik op die dag een afspraak had. Maar dan ga ik dat toch niet in mijn agenda zetten? Nu een paar dagen later krijg ik een brief in mijn bus dat ik op 9 januari 2016 niet aanwezig was en dus een boete van 15¤ dien te betalen. Ik heb daarop een mail gestuurd dat ik wel degelijk aanwezig was en heb gebeld en dat ik die boete dus niet betaal. Kort daarop kreeg ik een mail terug waarin zij beweerden dat er wél een diëtiste aanwezig was en dat ik die boete zal moeten betalen. Oh ja en dat ik wel aan de deur had moeten bellen. Tja daar hebben ze aan de telefoon niks van gezegd. En misschien ook niet onbelangrijk: in de mail stond dat ze op maandagavond wel open zijn. Dat vond Ik raar dus ik heb een mail terug gestuurd en gezegd dat 9 januari 2016 wel een zaterdag is en geen maandag. Daar heb ik nu nog geen antwoord op. Het is een lange tekst dus ik hoop dat het duidelijk is. Nu mijn vraag: Is die boete terecht of niet?
zaterdag 16 januari 2016 om 14:31
Nou, kom op zeg, waarom pak je de telefoon niet? Dan kun je vertellen dat je zaterdag om 10 uur voor de deur stond, maar dat er niemand aanwezig was en dus weer naar huis bent gegaan.
Jij hebt je vergist, of zij hebben zich vergist, in alle gevallen vind ik het raar om direct op zo'n manier met elkaar om te gaan voor iets wat gewoon een verkeerde samenloop van omstandigheden kan zijn. Waarom klink je zo agressief en opgefokt? Is toch nergens voor nodig?
Biedt elkaar je excuses aan, maak een nieuwe afspraak en lach erover. Kom op zeg. Boetes en boosheid om een afspraak die is misgelopen.
Jij hebt je vergist, of zij hebben zich vergist, in alle gevallen vind ik het raar om direct op zo'n manier met elkaar om te gaan voor iets wat gewoon een verkeerde samenloop van omstandigheden kan zijn. Waarom klink je zo agressief en opgefokt? Is toch nergens voor nodig?
Biedt elkaar je excuses aan, maak een nieuwe afspraak en lach erover. Kom op zeg. Boetes en boosheid om een afspraak die is misgelopen.
zaterdag 16 januari 2016 om 14:47
Heb je niet de voicemail ingesproken toen je belde op die dag?
Of ze een mail gestuurd dat ze niet aanwezig waren.
Ik zou in zo'n situatie altijd proberen contact te maken voordat zij ermee aankomen zetten.
Nu zou ik gewoon wachten op reactie op je mail en gewoon netjes blijven. Als je gaat lopen 'schreeuwen' dan werkt dat alleen averechts.
Of ze een mail gestuurd dat ze niet aanwezig waren.
Ik zou in zo'n situatie altijd proberen contact te maken voordat zij ermee aankomen zetten.
Nu zou ik gewoon wachten op reactie op je mail en gewoon netjes blijven. Als je gaat lopen 'schreeuwen' dan werkt dat alleen averechts.
zaterdag 16 januari 2016 om 14:49
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:43:
Ik heb op mijn Facebook geklaagd en daar zeg ik nog altijd wat ik wil zeOnbehoorlijk, dat zei ik al, geloof ik. Jij gelooft niet in vergissingen, in mis-communicatie, in verkeerde verwachtingen? Jij doet het altijd goed, en de ander altijd verkeerd? En elke verkeerde beweging van de ander moet direct afgestraft worden? Daar is geen gesprek over te voeren, of gewoon zand erover en opnieuw beginnen?
Ik heb op mijn Facebook geklaagd en daar zeg ik nog altijd wat ik wil zeOnbehoorlijk, dat zei ik al, geloof ik. Jij gelooft niet in vergissingen, in mis-communicatie, in verkeerde verwachtingen? Jij doet het altijd goed, en de ander altijd verkeerd? En elke verkeerde beweging van de ander moet direct afgestraft worden? Daar is geen gesprek over te voeren, of gewoon zand erover en opnieuw beginnen?
zaterdag 16 januari 2016 om 14:51
quote:Broedkippetje schreef op 16 januari 2016 @ 14:48:
Op zich is aanbellen als je voor een dichte deur staat wel ongeveer de 1e optie waar ik aan zou denken.Goh dat stond ook niet op de deur vermeld en alles was daar pikdonker. Dus wie gaat dat nu denken? Ik vind dat ze dat wel effe opvoorhand hadden kunnen zeggen, niet waar?
Op zich is aanbellen als je voor een dichte deur staat wel ongeveer de 1e optie waar ik aan zou denken.Goh dat stond ook niet op de deur vermeld en alles was daar pikdonker. Dus wie gaat dat nu denken? Ik vind dat ze dat wel effe opvoorhand hadden kunnen zeggen, niet waar?
zaterdag 16 januari 2016 om 14:52
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:43:
Ik heb op mijn Facebook geklaagd en daar zeg ik nog altijd wat ik wil ze
Maar je hebt niet eens geprobeerd contact met ze te zoeken? Je hebt ze niet gebeld, niet gemaild, of niet langsgeweest toen ze open waren?
Dat vind ik niet zo chique van je. Een misverstand kan altijd gebeuren, ook bij hen. Je kan dat ook gewoon netjes oplossen.
Ik heb op mijn Facebook geklaagd en daar zeg ik nog altijd wat ik wil ze
Maar je hebt niet eens geprobeerd contact met ze te zoeken? Je hebt ze niet gebeld, niet gemaild, of niet langsgeweest toen ze open waren?
Dat vind ik niet zo chique van je. Een misverstand kan altijd gebeuren, ook bij hen. Je kan dat ook gewoon netjes oplossen.
zaterdag 16 januari 2016 om 14:52
quote:Honeymoonquiz schreef op 16 januari 2016 @ 14:49:
Wat heeft dat hele Facebook ermee te maken? En moet je een boete betalen of wordt gewoon de afspraak in rekening gebracht.
Ik vind het trouwens wel vreemd dat je daar voor de deur stond en niet hebt aangebeld.Neeneeneenee! To had allemaal goede intenties en heeft helemaal juist gehandeld en de dietist is helemaal verkeerd bezig. Wat denk je wel niet, met je genuanceerde opmerkingen?
Wat heeft dat hele Facebook ermee te maken? En moet je een boete betalen of wordt gewoon de afspraak in rekening gebracht.
Ik vind het trouwens wel vreemd dat je daar voor de deur stond en niet hebt aangebeld.Neeneeneenee! To had allemaal goede intenties en heeft helemaal juist gehandeld en de dietist is helemaal verkeerd bezig. Wat denk je wel niet, met je genuanceerde opmerkingen?
zaterdag 16 januari 2016 om 14:53
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:51:
[...]
Goh dat stond ook niet op de deur vermeld en alles was daar pikdonker. Dus wie gaat dat nu denken? Ik vind dat ze dat wel effe opvoorhand hadden kunnen zeggen, niet waar?Maar je hebt gewoon 2 gezonde handen neem ik aan, en grijze cellen in je hoofd.
[...]
Goh dat stond ook niet op de deur vermeld en alles was daar pikdonker. Dus wie gaat dat nu denken? Ik vind dat ze dat wel effe opvoorhand hadden kunnen zeggen, niet waar?Maar je hebt gewoon 2 gezonde handen neem ik aan, en grijze cellen in je hoofd.
zaterdag 16 januari 2016 om 14:53
quote:Katherina schreef op 16 januari 2016 @ 14:49:
[...]
Onbehoorlijk, dat zei ik al, geloof ik. Jij gelooft niet in vergissingen, in mis-communicatie, in verkeerde verwachtingen? Jij doet het altijd goed, en de ander altijd verkeerd? En elke verkeerde beweging van de ander moet direct afgestraft worden? Daar is geen gesprek over te voeren, of gewoon zand erover en opnieuw beginnen?Nee maar vind het wel verdacht. Eerst een afspraak maken op een dag dat het zeker gesloten is, vervolgens telefonisch niet bereikbaar zijn en dán een boete opsturen omdat ik zogezegd niet aanwezig ben. Dus sorry wie is er in fout? Zij toch he?
[...]
Onbehoorlijk, dat zei ik al, geloof ik. Jij gelooft niet in vergissingen, in mis-communicatie, in verkeerde verwachtingen? Jij doet het altijd goed, en de ander altijd verkeerd? En elke verkeerde beweging van de ander moet direct afgestraft worden? Daar is geen gesprek over te voeren, of gewoon zand erover en opnieuw beginnen?Nee maar vind het wel verdacht. Eerst een afspraak maken op een dag dat het zeker gesloten is, vervolgens telefonisch niet bereikbaar zijn en dán een boete opsturen omdat ik zogezegd niet aanwezig ben. Dus sorry wie is er in fout? Zij toch he?
zaterdag 16 januari 2016 om 14:54
quote:KitKeller schreef op 16 januari 2016 @ 14:51:
Die boete lijkt me op basis van jouw verhaal niet terecht nee.
Maar je ongenoegen op Facebook uiten, daar ben ik ook niet zo'n fan van. Zeker omdat je op dat moment nog niet (precies) wist waar het nou fout gegaan was.Even off topic: wat een leuke avater heb je. Eén van mijn favoriete films!
Die boete lijkt me op basis van jouw verhaal niet terecht nee.
Maar je ongenoegen op Facebook uiten, daar ben ik ook niet zo'n fan van. Zeker omdat je op dat moment nog niet (precies) wist waar het nou fout gegaan was.Even off topic: wat een leuke avater heb je. Eén van mijn favoriete films!
zaterdag 16 januari 2016 om 14:57
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:53:
[...]
Nee maar vind het wel verdacht. Eerst een afspraak maken op een dag dat het zeker gesloten is, vervolgens telefonisch niet bereikbaar zijn en dán een boete opsturen omdat ik zogezegd niet aanwezig ben. Dus sorry wie is er in fout? Zij toch he?
Ja, als je er zo instaat, dan ga je het niet oplossen.
Komt het niet in je hersens op dat jij misschien ook fout zou kunnen zitten? Theoretisch he, dat is niet direct een schuldbekentenis. Maar zou het niet zo kunnen zijn, dat ze ondanks de afwezige indruk wel gewoon thuis was, en dat je nu een rekening ontvangt voor een niet tijdig afgemelde afspraak?
[...]
Nee maar vind het wel verdacht. Eerst een afspraak maken op een dag dat het zeker gesloten is, vervolgens telefonisch niet bereikbaar zijn en dán een boete opsturen omdat ik zogezegd niet aanwezig ben. Dus sorry wie is er in fout? Zij toch he?
Ja, als je er zo instaat, dan ga je het niet oplossen.
Komt het niet in je hersens op dat jij misschien ook fout zou kunnen zitten? Theoretisch he, dat is niet direct een schuldbekentenis. Maar zou het niet zo kunnen zijn, dat ze ondanks de afwezige indruk wel gewoon thuis was, en dat je nu een rekening ontvangt voor een niet tijdig afgemelde afspraak?