Geld & Recht alle pijlers

Boete

16-01-2016 14:23 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, ik zal proberen om mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen. Als er vragen zijn stel ze gerust.



Vorig jaar had ik telefonisch een afspraak gemaakt met een diëtiste. Die afspraak zou doorgaan op 9 januari 2016 om 10:00u. Dat heb ik ook meteen in mijn agenda gezet. Toen ik echter daar kwam, was alles daar donker en de deur was op slot. Ik heb gebeld maar ik kreeg telkens de voicemail die vermelden dat ze die dag gesloten waren. Ik ben dan kwaad naar huis gegaan en heb mijn nood op Facebook geklaagd. Een paar dagen later kwam mijn vader langs om te vragen wat er gebeurd was. Ik leg hem alles uit, waarop hij zegt dat ze nooit op zaterdag open zijn. En dat dat helemaal niet kan dat ik op die dag een afspraak had. Maar dan ga ik dat toch niet in mijn agenda zetten? Nu een paar dagen later krijg ik een brief in mijn bus dat ik op 9 januari 2016 niet aanwezig was en dus een boete van 15¤ dien te betalen. Ik heb daarop een mail gestuurd dat ik wel degelijk aanwezig was en heb gebeld en dat ik die boete dus niet betaal. Kort daarop kreeg ik een mail terug waarin zij beweerden dat er wél een diëtiste aanwezig was en dat ik die boete zal moeten betalen. Oh ja en dat ik wel aan de deur had moeten bellen. Tja daar hebben ze aan de telefoon niks van gezegd. En misschien ook niet onbelangrijk: in de mail stond dat ze op maandagavond wel open zijn. Dat vond Ik raar dus ik heb een mail terug gestuurd en gezegd dat 9 januari 2016 wel een zaterdag is en geen maandag. Daar heb ik nu nog geen antwoord op. Het is een lange tekst dus ik hoop dat het duidelijk is. Nu mijn vraag: Is die boete terecht of niet?
Alle reacties Link kopieren
Euh zij hadden op voorhand moeten zeggen dat ik had moeten aanbellen ja? Of zitten jullie ook in het pikdonker misschien? Ik heb aan de deur gaan voelen en zeker drie keer getelefoneerd en niks. Dan hadden ze maar bereikbaar moeten zijn. Ge gaat toch denken dat die dan wel de telefoon opneemt he?
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:57:

Euh zij hadden op voorhand moeten zeggen dat ik had moeten aanbellen ja? Of zitten jullie ook in het pikdonker misschien? Ik heb aan de deur gaan voelen en zeker drie keer getelefoneerd en niks. Dan hadden ze maar bereikbaar moeten zijn. Ge gaat toch denken dat die dan wel de telefoon opneemt he?Joh, je kan wel 100 keer gelijk hebben, maar daar win je de strijd toch niet mee? Wat wil je? Wat is de oplossing die jij voor ogen hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:53:

[...]



Nee maar vind het wel verdacht. Eerst een afspraak maken op een dag dat het zeker gesloten is, vervolgens telefonisch niet bereikbaar zijn en dán een boete opsturen omdat ik zogezegd niet aanwezig ben. Dus sorry wie is er in fout? Zij toch he?



Ik snap ergens je frustratie wel, maar blijkbaar is dit hun manier van werken en zijn zij gewend dat mensen die daar op zaterdag komen gewoon aanbellen. Als het voor iedereen zo onduidelijk was dan hadden ze het waarschijnlijk wel veranderd, denk je niet?

Ik zie het meer als miscommunicatie. Het was netjes geweest als je de maandag erop gewoon gebeld had. Tekeer gaan op Facebook, dat siert niemand.



@Katherina: Thanks! Blijf het ook een geweldige film vinden. En Kit is zoooo stoer
Pivot! PIVOT!!!
Als een pakketbezorger bij mij komt moet hij ook aan bellen. Ik ga toch geen briefje plakken dat hij op de bel moet drukken? Elk normaal denkend mens weet toch waarvoor een bel is?



Daarnaast zou ik gelijk die zaterdag een mail hebben gestuurd dat ik voor een dichte deur stond.
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:57:

Euh zij hadden op voorhand moeten zeggen dat ik had moeten aanbellen ja? Of zitten jullie ook in het pikdonker misschien? Ik heb aan de deur gaan voelen en zeker drie keer getelefoneerd en niks. Dan hadden ze maar bereikbaar moeten zijn. Ge gaat toch denken dat die dan wel de telefoon opneemt he?

Uhhhhhhhhhh misschien zat ze nog even rustig aan de koffie in de keuken met de keukendeur dicht, zat ze heerlijk rustig op de wc, had ze het antwoordapparaat nog niet uitstaan.

Ja, je had moeten aanbellen..En niet klagen via facebook, dat vind ik zo aso.
Ik moest kloppen want de bel deed het niet
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:57:

Euh zij hadden op voorhand moeten zeggen dat ik had moeten aanbellen ja? Of zitten jullie ook in het pikdonker misschien? Ik heb aan de deur gaan voelen en zeker drie keer getelefoneerd en niks. Dan hadden ze maar bereikbaar moeten zijn. Ge gaat toch denken dat die dan wel de telefoon opneemt he?

Ja ik weet niet hoor, maar wat is de moeite? En pikkedonker? Misschien zat ze achter in een kamer en ik neem aan dat het gewoon overdag was?

Ik moet bij mijn tandarts bijvoorbeeld ook altijd aanbellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:57:

Euh zij hadden op voorhand moeten zeggen dat ik had moeten aanbellen ja? Of zitten jullie ook in het pikdonker misschien? Ik heb aan de deur gaan voelen en zeker drie keer getelefoneerd en niks. Dan hadden ze maar bereikbaar moeten zijn. Ge gaat toch denken dat die dan wel de telefoon opneemt he?



Mijn tandarts ziet er vn buiten ook heel donker uit. Als je aanbelt wordt je binnen 3 seconden binnen gelaten.



Laatst had ik een afspraak met een docent. Na 20 minuten wachten voor zijn deur (had al aangeklopt) heb ik hem gemaild voor een nieuwe afspraak.



Er zijn meerdere mogelijkheden. Jij had zelf ook meer initiatief kunnen nemen.
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:51:

[...]



Goh dat stond ook niet op de deur vermeld en alles was daar pikdonker. Dus wie gaat dat nu denken? Ik vind dat ze dat wel effe opvoorhand hadden kunnen zeggen, niet waar?

Nee TO, het is ècht gek om wel op Facebook te klagen dat er niemand open deed, maar niet even aan te bellen.

Bij mij aan de deur hangt ook geen briefje naast de bel, ik neem aan dat mensen genoeg verstand hebben om zelf op het idee te komen om aan te bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:57:

Euh zij hadden op voorhand moeten zeggen dat ik had moeten aanbellen ja? Of zitten jullie ook in het pikdonker misschien? Ik heb aan de deur gaan voelen en zeker drie keer getelefoneerd en niks. Dan hadden ze maar bereikbaar moeten zijn. Ge gaat toch denken dat die dan wel de telefoon opneemt he?Rustig maar! Je hebt je best gedaan, als je de maandag erop gewoon gebeld had dan had je dat waarschijnlijk rustig kunnen uitleggen. Je hebt het nu gewoon niet zo handig aangepakt. Tekeer gaan op Facebook, geen contact opnemen.... dat zijn niet de juiste manieren om dit soort miscommunicaties op te lossen.
Pivot! PIVOT!!!
Als je een afspraak hebt en je ziet niemand, dan is aanbellen toch wel het minste wat je kunt doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:53:

[...]



Nee maar vind het wel verdacht. Eerst een afspraak maken op een dag dat het zeker gesloten is, vervolgens telefonisch niet bereikbaar zijn en dán een boete opsturen omdat ik zogezegd niet aanwezig ben. Dus sorry wie is er in fout? Zij toch he?

Wat boeit dat nou. Als jij die 15 euro niet wil betalen ga je vertellen hoe het is gegaan. Kan je ook nog op je telefoon laten zien dat je gebelt hebt. Zeggen jullie beide sorry, lach je wat om de knullige samenloop van omstandigheden en maak je een nieuwe afspraak.



En als je zoiets nog een keer overkomt, druk dan op de bel of neem de eerstvolgende werkdag contact op. En laat dat gejank op Facebook achterwege, dat is wel zulk tokkiegedrag.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik vind 15 euro nog mild. Meestal moet je het hele consult betalen volgens mij.
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:57:

Euh zij hadden op voorhand moeten zeggen dat ik had moeten aanbellen ja? ? Wat gek joh, dat je moet aanbellen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Poltergeist2016 schreef op 16 januari 2016 @ 15:09:

[...]



Wat gek joh, dat je moet aanbellen..Allez gij zit dan in den donkere ofwa?
Mijn buren doen nooit open als ik daar voor de deur sta, terwijl ik weet dat ze thuis zijn. Ik denk dat ze me niet moeten ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:KitKeller schreef op 16 januari 2016 @ 15:07:

[...]





Rustig maar! Je hebt je best gedaan, als je de maandag erop gewoon gebeld had dan had je dat waarschijnlijk rustig kunnen uitleggen. Je hebt het nu gewoon niet zo handig aangepakt. Tekeer gaan op Facebook, geen contact opnemen.... dat zijn niet de juiste manieren om dit soort miscommunicaties op te lossen.Oke ik had natuurlijk maandag wel kunnen bellen. Maar ik was kwaad. Ik dacht dat ze mij in de steek liet. Wat eigenlijk wel zo was
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:16:

[...]



Oke ik had natuurlijk maandag wel kunnen bellen. Maar ik was kwaad. Ik dacht dat ze mij in de steek liet. Wat eigenlijk wel zo wasNeeeeeeeeee ze lieten je niet in de steek!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:15:

[...]



Allez gij zit dan in den donkere ofwa?En der stond wel bij ZATERDAG GESLOTEN
Alle reacties Link kopieren
Welnee, waarschijnlijk was ze er gewoon. Speciaal voor jou zelfs, buiten de reguliere openingstijden.

Maar jij dacht er niet aan om aan te bellen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Broedkippetje schreef op 16 januari 2016 @ 14:48:

Op zich is aanbellen als je voor een dichte deur staat wel ongeveer de 1e optie waar ik aan zou denken.Ja lijkt me ook best wel logisch.
Misschien werkt het in België wel anders, ik weet het niet hoor.. Ben maar een simpele WestFries.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:16:

[...]



Oke ik had natuurlijk maandag wel kunnen bellen. Maar ik was kwaad. Ik dacht dat ze mij in de steek liet. Wat eigenlijk wel zo wasNee, jouw vermogen om op de bel te drukken liet je in de steek. In combinatie met het onvermogen om dit op een volwassen manier op te lossen, kost het je 15 euro.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
En niemand vindt het raar dat ik een mail krijg waarin staat dat het centrum maandagavond steeds toegankelijk is terwijl de afspraak op een zaterdag was? Allez ik zeg het maar ze
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:15:

[...]



Allez gij zit dan in den donkere ofwa?

Was het bij een huisadres of bedrijfspand? En kan het niet zo zijn dat de ruimte waar het gesprek zou zijn aan de andere kant was waardoor jij niet zag dat dáár wel licht brandde?



Ik blijf benieuwd naar waarom jij aanbellen zo onlogisch vindt. Deur is dicht, afspraak is gemaakt, hé een bel! Waarom druk je daar dan niet op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven