Geld & Recht alle pijlers

Boete

16-01-2016 14:23 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, ik zal proberen om mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen. Als er vragen zijn stel ze gerust.

Vorig jaar had ik telefonisch een afspraak gemaakt met een diëtiste. Die afspraak zou doorgaan op 9 januari 2016 om 10:00u. Dat heb ik ook meteen in mijn agenda gezet. Toen ik echter daar kwam, was alles daar donker en de deur was op slot. Ik heb gebeld maar ik kreeg telkens de voicemail die vermelden dat ze die dag gesloten waren. Ik ben dan kwaad naar huis gegaan en heb mijn nood op Facebook geklaagd. Een paar dagen later kwam mijn vader langs om te vragen wat er gebeurd was. Ik leg hem alles uit, waarop hij zegt dat ze nooit op zaterdag open zijn. En dat dat helemaal niet kan dat ik op die dag een afspraak had. Maar dan ga ik dat toch niet in mijn agenda zetten? Nu een paar dagen later krijg ik een brief in mijn bus dat ik op 9 januari 2016 niet aanwezig was en dus een boete van 15¤ dien te betalen. Ik heb daarop een mail gestuurd dat ik wel degelijk aanwezig was en heb gebeld en dat ik die boete dus niet betaal. Kort daarop kreeg ik een mail terug waarin zij beweerden dat er wél een diëtiste aanwezig was en dat ik die boete zal moeten betalen. Oh ja en dat ik wel aan de deur had moeten bellen. Tja daar hebben ze aan de telefoon niks van gezegd. En misschien ook niet onbelangrijk: in de mail stond dat ze op maandagavond wel open zijn. Dat vond Ik raar dus ik heb een mail terug gestuurd en gezegd dat 9 januari 2016 wel een zaterdag is en geen maandag. Daar heb ik nu nog geen antwoord op. Het is een lange tekst dus ik hoop dat het duidelijk is. Nu mijn vraag: Is die boete terecht of niet?
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:31:

[...]

Wat ist? Vindt ge het plezant om de mensen uit lachen ofwa?!Bijzonder dat je in dialect vervalt.
Weet ge wat ik begin te denken? Dat jullie hier gewoon zitten om de mensen uit te lachen. Waar of niet? Bij een ander is het altijd van: Oh nee ocharme! Maar als ík een probleem heb word ik beledigd en uitgelachen.
quote:Star schreef op 16 januari 2016 @ 15:33:

[...]

Bijzonder dat je in dialect vervalt.Emotie..
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:34:

Weet ge wat ik begin te denken? Dat jullie hier gewoon zitten om de mensen uit te lachen. Waar of niet? Bij een ander is het altijd van: Oh nee ocharme! Maar als ík een probleem heb word ik beledigd en uitgelachen.Waar. Vooral Belgen.
quote:Star schreef op 16 januari 2016 @ 15:33:

[...]

Bijzonder dat je in dialect vervalt.Tja ik zen kwaad he. Die zit mij gewoon uit te lachen

Weet ge wat ik begin te denken? Dat jullie hier gewoon zitten om de mensen uit te lachen. Waar of niet? Bij een ander is het altijd van: Oh nee ocharme! Maar als ík een probleem heb word ik beledigd en uitgelachen.Je komt hier toch om raad te vragen? Als nu 20 reacties hetzelfde zijn, kan je je dan niet bedenken dat er een kern van waarheid in zit?
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:51:

[...]

Goh dat stond ook niet op de deur vermeld en alles was daar pikdonker. Dus wie gaat dat nu denken? Ik vind dat ze dat wel effe opvoorhand hadden kunnen zeggen, niet waar?

Het is toch logisch om aan te bellen? Dat doen mensen bij mij thuis ook hoor, ook al staat het niet op de deur. Dat is namelijk het hele idee van een deurbel, dat je aanbelt.

Als je op een nette manier had gehandeld denk ik dat de diëtiste iets toeschiettelijker was geweest met het laten vervallen van de boete.
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:16:

[...]

Oke ik had natuurlijk maandag wel kunnen bellen. Maar ik was kwaad. Ik dacht dat ze mij in de steek liet. Wat eigenlijk wel zo was

Maar vind je het niet een beetje raar dat je het direct zo persoonlijk maakt dat je zelfs in de steek heeft gelaten? Het goeie mens zat waarschijnlijk gewoon op jou te wachten. Als je dat nu eens als uitgangspunt neemt? Dan ben je toch veel dichter bij een oplossing dan wanneer je stelt dat ze je in de steek laat en je een boete stuurt? Wat zou de commerciele gedachte daarachter zijn? Dat iemand express afspraken maakt en ze -lekker puh- niet nakomt zodat ze lekker 15 euro kan factureren? Het is toch veel slimmer als ze de afspraken wel nakomt en een hele rits consulten kan factureren?

Ik blijf erbij dat je niet zo handig gehandelt hebt en dat het gewoon een misgelopen afspraak is waar jullie beiden de intentie hadden om hem gewoon na te komen. Helaas is dat niet gelukt. Dus opbellen en een nieuwe afspraak maken. Excuses aanbieden dat je je nood op facebook hebt geklaagd en je stinkende best gaan doen om af te vallen!

Weet ge wat ik begin te denken? Dat jullie hier gewoon zitten om de mensen uit te lachen. Waar of niet? Bij een ander is het altijd van: Oh nee ocharme! Maar als ík een probleem heb word ik beledigd en uitgelachen.Schei toch uit. Mensen zijn het niet met jouw zienswijze eens en leggen uit waarom ze het niet met je eens zijn. Dat is heel wat anders en zéker geen beledigen. Het lachen heeft te maken met jouw verhitte, op het absurde af, reacties op de mensen die het niet met je eens zijn. Je reacties dus, niet jou als persoon.
quote:Moiren_ schreef op 16 januari 2016 @ 15:35:

[...]

Waar. Vooral Belgen.Ja roepen ze over zichzelf af.
quote:Star schreef op 16 januari 2016 @ 15:42:

[...]

Ja roepen ze over zichzelf af.Ze roepen er idd om.

Weet ge wat ik begin te denken? Dat jullie hier gewoon zitten om de mensen uit te lachen. Waar of niet? Bij een ander is het altijd van: Oh nee ocharme! Maar als ík een probleem heb word ik beledigd en uitgelachen.

Wel potverdrummeltjes..

Er zijn hier meerdere mensen die je advies hebben gegeven hoe je dit probleem kan oplossen en in het vervolg voorkomen.

Dus jij gaat maandag op een normale toon de diëtiste bellen, je verhaal doen (voor een dichte deur gestaan, gebeld en te horen gekregen dat ze gesloten zijn) en je excuses aanbieden voor het verspillen van haar tijd en dan hoop ik voor je dat je die boete niet hoeft te betalen en hierbij geleerd hebt dat als je voor een gesloten deur staat, je op de bel moet drukken.

Zo.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:yajes schreef op 16 januari 2016 @ 15:36:

[...]

Je komt hier toch om raad te vragen? Als nu 20 reacties hetzelfde zijn, kan je je dan niet bedenken dat er een kern van waarheid in zit?Ja natuurlijk kan ik ook fout zijn maar das nog geen reden om mij belachelijk te maken he? Zoals sommigen hier doen.
quote:missmisery schreef op 16 januari 2016 @ 15:43:

[...]

Wel potverdrummeltjes..

Er zijn hier meerdere mensen die je advies hebben gegeven hoe je dit probleem kan oplossen en in het vervolg voorkomen.

Dus jij gaat maandag op een normale toon de diëtiste bellen, je verhaal doen (voor een dichte deur gestaan, gebeld en te horen gekregen dat ze gesloten zijn) en je excuses aanbieden voor het verspillen van haar tijd en dan hoop ik voor je dat je die boete niet hoeft te betalen en hierbij geleerd hebt dat als je voor een gesloten deur staat, je op de bel moet drukken.

Zo.Goed ik ga daar maandag naar toe en leg alles uit
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:45:

[...]

Ja natuurlijk kan ik ook fout zijn maar das nog geen reden om mij belachelijk te maken he? Zoals sommigen hier doen.Je maakt jezelf vrij belachelijk.
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:25:

[...]

Tja het is natuurlijk wel effe schrikken he. Eerst die teleurstelling omdat de afspraak niet kon door gaan en daar na die boete. En voor jullie is 15¤ misschien maar een peuleschil maar voor mij niet. Ik vind dat veel geld om zomaar af te geven 😞Hou toch op, van en gemiste afspraak schrik je toch niet? En het is niet zo dat de afspraak niet kon doorgaan, maar jioj hebt niet aangebeld. Is dat nou echt zo'n teleurstelling? Kind, ik run een bedrijf, en als ik elke keer dat een afspraak verzet wordt, vergeten wordt, of verkeerd wordt nagekomen zo over de kook zou raken als jij hier doet, dan was het snel afgelopen. Mensen vergissen zich, daar hoeft geen kwade opzet bij in het spel te zijn, en al helemaal niet de intentie om jou in de steek te laten.
Wat een drukte om zoiets kleins. Ik zou heel rustig uitleggen dat je de gang van zaken betreurt en eea uitleggen. Als ze dan toch perse wil dat je betaalt, dan gewoon doen maar aangeven dat je in het vervolg naar een andere diëtiste gaat.
Jeetje je stelt je aan TO.

Bel die vrouw gewoon op maandag, leg uit wat er aan de hand was en biedt jouw excuses aan.
quote:Poltergeist2016 schreef op 16 januari 2016 @ 15:20:

Misschien werkt het in België wel anders, ik weet het niet hoor.. Ben maar een simpele WestFries.Nee hoor, in België bellen we ook gewoon aan als we een afspraak hebben.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 16 januari 2016 @ 15:54:

[...]

Nee hoor, in België bellen we ook gewoon aan als we een afspraak hebben. Alleen bij Samsom en Gert niet..
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:31:

[...]

Wat ist? Vindt ge het plezant om de mensen uit lachen ofwa?!Schrijf alsjeblieft gewoon correct Nederlands. Ik ben Belg en vind het echt tegenkrommend dat er zo vaak in dialect geschreven wordt.
quote:Moiren_ schreef op 16 januari 2016 @ 15:35:

[...]

Waar. Vooral Belgen.Yep. Ik word echt altijd uitgelachen. TO, ik zou op een ander forum gaan schrijven, viva is niets voor ons Belgen.
quote:doornroosje9 schreef op 16 januari 2016 @ 15:57:

[...]

Schrijf alsjeblieft gewoon correct Nederlands. Ik ben Belg en vind het echt tegenkrommend dat er zo vaak in dialect geschreven wordt.Allez gast, na oek ni beginnen overdrijven he
quote:Poltergeist2016 schreef op 16 januari 2016 @ 15:55:

[...]

Alleen bij Samsom en Gert niet..
quote:nephthys schreef op 16 januari 2016 @ 15:59:

[...]

Allez gast, na oek ni beginnen overdrijven he Zal ik eens in limburgs dialect beginnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven