Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ook gezien en idd indrukwekkend. Ik zat me tijdens het kijken al af te vragen hoe ze een serie van een stuk of 8 afleveringen wilden gaan vullen met dit thema. Vind het idd niet gek dat het er maar 2 zijn. Hoeveel moet er nog gezegd worden, tegen een programmamaker die je niet kent, over hoe het is om in die situatie te zitten... Ik kan me voorstellen dat als wat je in zo'n laatste fase nog gezegd wilt hebben zo intiem is dat je dat liever gewoon deelt met je naasten. Zonder Coen Verbraak erbij.

Maar misschien zit ik er ook helemaal naast. Ik heb geen idee hoe het is.

Aan de andere kant, bij Over mijn lijk doen ze dat wel. Maar dat is dan ook wel een heel ander format.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Ik weet het niet Pointdexter hoe het zou zijn om met zo een programma mee te doen. Vind dit programma erg mooi en destijds Over mijn lijk was ook zo mooi integer programma.

Best wel confronterend toen je zag dat een aantal de uitzending niet eens heeft mee kunnen maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vanavond is er overigens weer een nieuwe serie gestart trouwens van Over mijn lijk. Nu met Valerio Zeno ipv Patrick. Ik ga terugkijken.
Ik heb onlangs 'Naziha's lente' gekeken. Wat een bewonderenswaardig sterke vrouw is zij. Marrokkaanse, op haar 19e uitgehuwelijkt aan een 30 jaar oudere man en 10 kinderen gekregen die (bijna) allemaal zwaar beschadigd zijn door hun vader. Zij probeert met behulp van hulpverleners haar zoons op het juiste pad te krijgen en te houden. En dan gebeurt er iets heel ergs.

http://tvblik.nl/2doc/nacht-nazihas-lente
De docu-film over Lucia de B. Vond ik trouwens ook erg goed. Ik had het boek al gelezen en in de film voel je nog meer de wanhoop en de onrechtvaardigheid.

https://m.youtube.com/watch?v=CcpgGIjV1Hk
Wie kijkt er ook naar Pervert Park op NPO2
Frankly my dear, I don"t give a damn
Klein stukje gezien net. Vraag me af of ik het verder wil zien of dit me te dichtbij komt.
quote:pointdexter schreef op 12 januari 2016 @ 23:39:

Klein stukje gezien net. Vraag me af of ik het verder wil zien of dit me te dichtbij komt.Een vrouw die seks heeft met haar vader en haar eigen 8jarige zoon heeft aangerand. Zij dus he
Ik word hier al misselijk van als ik dit lees. Ik weet genoeg.
Gisteren op NPO 2 deze documentaire gezien,

http://pers.avrotros.nl/a ... -schroder-terug-naar-faro

Wat een verdriet voor die ouders die hun dochter verloren bij de Faro ramp, maar wat een liefde is er tussen hen dat is zo mooi om te zien. Echt een aanrader om terug te kijken.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
quote:calvijn1 schreef op 12 januari 2016 @ 23:31:

Wie kijkt er ook naar Pervert Park op NPO2

Ik heb gekeken. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Het viel mij op dat in de VS het etiket zedenmisdrijf op veel meer gedrag wordt geplakt dan in Nederland. En dat uitlokking door politie/ justitie gewoon is toegestaan. Bijvoorbeeld die jongen met die blauwe/ roze lok in zijn haar. Hij was er door een undercover-agente ingelokt die op hem inpraatte dat hij sex moest hebben met haar fictieve 14 jarige dochter. Toen hij uiteindelijk toegaf dat hij dat wilde, werd hij gearresteerd en veroordeeld tot 1 jaar gevangenisstraf en die proeftijd in dat trailerpark.

En het is ook schokkend om te zien dat sexueel misbruik van generatie op generatie wordt doorgegeven alsof er een soort gedegenereerde onderklasse van de samenleving is die het normaal vindt om misbruik te plegen.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
McCullin docu ( 2012 ).
Toen die vrouw aan het woord kwam in Pervert Park en jankend begon over haar zoon ben ik kotsmisselijk naar bed gegaan. Ik weet niet wat er meer besproken is maar dat soort dingen trek ik niet.
quote:irbaboon schreef op 13 januari 2016 @ 09:17:

Wat een verdriet voor die ouders die hun dochter verloren bij de Faro ramp, maar wat een liefde is er tussen hen dat is zo mooi om te zien. Echt een aanrader om terug te kijken.+1. vond het heel mooi inderdaad, hun liefde.
quote:calvijn1 schreef op 12 januari 2016 @ 23:47:

[...]

Een vrouw die seks heeft met haar vader en haar eigen 8jarige zoon heeft aangerand. Zij dus he

Zo klinkt het net of ze vrijwillig sex had met haar vader. Ze is misbruikt door haar vader.

Het slachtoffer wordt dader..dat dan weer wel.
quote:irbaboon schreef op 13 januari 2016 @ 09:17:

Wat een verdriet voor die ouders die hun dochter verloren bij de Faro ramp, maar wat een liefde is er tussen hen dat is zo mooi om te zien. Echt een aanrader om terug te kijken.

Ik heb het ook gezien maar vond dat er veel vragen bleven liggen. Sowieso heb ik gemist waarom de ouders van het vriendinnetje van hun dochter niet meeging, maar daar kan een goede verklaring voor zijn hoor. Toen alleen de vader vertelde dat de oorzaak geen `windshire` kon zijn (hoop dat ik het goed geschreven heb), vond ik het wel jammer dat daar niet veel dieper op in is gegaan.

Verder verschrikkelijk voor die ouders. Wel fijn dat ze echt overtuigd waren dat hun dochter een pracht leven heeft gehad.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Daaromniet schreef op 17 januari 2016 @ 11:57:

[...]

Zo klinkt het net of ze vrijwillig sex had met haar vader. Ze is misbruikt door haar vader.

Het slachtoffer wordt dader..dat dan weer wel.Uiteindelijk ging ze terug naar hem en vrijwillig met hem naar bed. Ze was toen al een volwassen vrouw
In hoeverre kun je in haar situatie spreken van "vrije wil". Zij is door haar ouders niet opgevoed tot een volwassen vrouw die in staat is haar wil te bepalen. Ze werd van jongs af aan al misbruikt o.a. door die vader dus in hoeverre kun je haar verantwoordelijk houden voor het gedrag dat zij later vertoonde? Door het misbruik dat haar werd aangedaan leerde ze dat van haar werd gehouden als zij misbruikt werd.........
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Eens met voorgaande. Wie gaat er nou vrijwillig met zijn of haar ouder naar bed. Dat moet toch instinctief een afkeer opwekken. Tenzij je geest op brute wijze geknakt is, of iets van gelijke strekking.
quote:tallyho schreef op 17 januari 2016 @ 22:02:

In hoeverre kun je in haar situatie spreken van "vrije wil". Zij is door haar ouders niet opgevoed tot een volwassen vrouw die in staat is haar wil te bepalen. Ze werd van jongs af aan al misbruikt o.a. door die vader dus in hoeverre kun je haar verantwoordelijk houden voor het gedrag dat zij later vertoonde? Door het misbruik dat haar werd aangedaan leerde ze dat van haar werd gehouden als zij misbruikt werd.........

Oh....dat ben ik wel met je eens hoor, maar moet zij dan ook niet verantwoordelijk gehouden worden voor wat zij haar zoon van 8 heeft aangedaan?

Uit haar verhaal begreep ik dat haar vader haar niet dwong toen ze volwassen was. Ze is zelf terug gegaan naar hem.

Haar eigen zoon zat trouwens inmiddels ook vast voor een zedendelict met een kind.
quote:calvijn1 schreef op 17 januari 2016 @ 22:47:

[...]

Oh....dat ben ik wel met je eens hoor, maar moet zij dan ook niet verantwoordelijk gehouden worden voor wat zij haar zoon van 8 heeft aangedaan?

Uit haar verhaal begreep ik dat haar vader haar niet dwong toen ze volwassen was. Ze is zelf terug gegaan naar hem.

Haar eigen zoon zat trouwens inmiddels ook vast voor een zedendelict met een kind.Ik denk niet dat je van vrijwillig kan spreken als je van jongs af aan verkracht ben door je vader.
Lieve mensen.. Na dagen in een soort GriepKoortsWereld doorgebracht te hebben ben ik nu weer wat aan het opkrabbelen en heb wel zin om wat goede doco's te bekijken.

Alleen niet zoveel energie nog om het hele topic door te spitten.

Iemand die mij wat aanraders kan geven? Ik kijk het liefste pedagogische/opvoedkundige documentaires. Zoals Hou me vast Laat me los achtige dingen.
quote:calvijn1 schreef op 17 januari 2016 @ 22:47:

[...]

Haar eigen zoon zat trouwens inmiddels ook vast voor een zedendelict met een kind.Pedofilie is kennelijk erfelijk.......
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:pino4 schreef op 07 januari 2016 @ 19:10:

Precies wat ik gelinkt heb . ''Touching the void''

Zien hoor!Gisteren gekeken. Mijn god, wat een nachtmerrie. Ik moest het af en toe afzetten, te heftig. Maar ik heb hem uiteindelijk wel afgekeken. Heel indrukwekkend.
quote:sensotouch schreef op 28 januari 2016 @ 12:01:

Lieve mensen.. Na dagen in een soort GriepKoortsWereld doorgebracht te hebben ben ik nu weer wat aan het opkrabbelen en heb wel zin om wat goede doco's te bekijken.

Alleen niet zoveel energie nog om het hele topic door te spitten.

Iemand die mij wat aanraders kan geven? Ik kijk het liefste pedagogische/opvoedkundige documentaires. Zoals Hou me vast Laat me los achtige dingen.Nazira's lente vond ik heel mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven