zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Rustig hier!

Ericaatje, hoe gaat het? Nog steeds lekker aan het genieten?

Wij zijn vandaag teruggekomen van een heerlijk week niks doen in Spanje en dinsdag begin ik met mijn nieuwe baan..spannend!

Verder geen spannende mededelingen...
fijn te horen dat je lekker genoten hebt van je vakantie !!

en heel heel veel succes bij je nieuwe baan ! ik hoop dat je er helemaal je plekkie vind !
Dag allemaal,

Alles goed?

Leuke foto Ericaatje!

Ik heb niet echt veel te vertellen,meiden. Heb het even niet makkelijk, maar ja.

Vandaag 5e IUI gehad. We hadden een goed resultaat qua zaadjes en nu weer 2 weken wachten. Ik moet vanaf morgen progestronbolletjes opsteken. Spannenende tijden weer!

Groetjes,

Gorgi
Ha Gorgi,

Inderdaad weer spannend voor je..Waarom wordt bij jou gebruik gemaakt van progesteronbolletjes? Konden ze in je bloed zien dat je daar zelf te weinig van aanmaakt? Of is het puur uit voorzorg? Ik heb het namelijk zelf nog nooit voorgesteld gekregen en ik vraag me een beetje af hoe een ziekenhuis zoiets bepaalt.
Dag Laika,

Ze hebben twee keer na de eisprong bloed geprikt bij mij (1 week na de eisprong) om te kijken of mijn progesteronwaarde hoog genoeg is. Maar dat is steeds in orde. Maar toch verlies ik elke keer een beetje bloed voordat mijn echte ongesteldheid begint. Meestal is dat 1 week van tevoren. Ze hebben eerst geprobeerd met pregnylspuitjes, maar dat hielp niet. En nu met progestronbolletjes.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Gorgi
Hallo dames,

Vandaag eindelijk de echo gehad. Er is 1 embryo blijven plakken en daarvan klopt het hartje lustig op los. Nu al heel erg leuk om te zien. Ik hoop dat jullie snel volgen met zulk goed nieuws. Mijn duimen gaan in ieder geval weer op elkaar Gorig.

Lfs
Jusa, wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!

Gorgi, dank voor je antwoord, ik zal het eens met mijn gyn bespreken want ik heb meestal een dag of vier voordat ik ongesteld moet worden ook al wat bloedverlies. Hou je de wachtweken een beetje vol?
Dag dames,

Het is vandaag 1 week geleden dat ik de IUI heb gehad. Ik moet nog minimaal 1 week wachten. Best lang. Je voelt van alles, maar ja, dat is meestal zo. Ik lees veel op het internet over IUI en ja, elke keer merk je toch dat mensen gewoon ongesteld worden, ook na het voelen van alles.

Ik vind het best moeilijk, hoor. Ik probeer me bezig te houden met werken, maar elke avond denk ik toch aan het feit of het nu wel of niet gelukt is.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet,

Gorgi
de wachtweken zijn altijd de ergste gorgi ...

toi toi toi ... ik hoop t voor je !
Hallo dames,

Hier ben ik weer terug van vakantie, lekker uitgerust en....... zwanger..... Ik durf het nu pas op te schrijven want gisteren hebben we onze eerste echo gehad en we hebben een mooi kloppend hartje gezien. Ik ben nu 8,5 week zwanger.

Eindelijk doe ik dus de naam van ons topic eer aan..... en ik stuur nu heel veel positieve vybes naar alle andere dames die ik dit zo van harte ook gun!!

veel liefs

molentje
Dag Molentje,

Gefeliciteerd!!!!!!!

Jammer genoeg hier geen goed nieuws. Ik ben niet zwanger.

Groetjes,

Gorgi
Molentje, Gefeliciteerd! We schelen 2 weken echt leuk! Hoe voel je je?

Gorgi, jij bent gewoon de volgende. Molentje en ik verspreiden zoveel HcG dat je supervruchtbaar bent tijdens de volgende poging. Knuffel voor jou!

Lfs Jusa
Gorgi shit shit shit..... weet hoe je je voelt.... volhouden he, bij mij is nu de zesde IUI raak geweest....

Jusa, voel me goed, kan iets moeilijker eten maar verder prima!

veel liefs

molentje
Molentje, gefeliciteerd!!!!

Gorgi, k-zooi! Maar we kunnen alleen maar volhouden en doorgaan....Ik begin volgende periode met mijn zesde iui, ik hoop dat die net zo succesvol is als die van Molentje!
Molentje, van harte gefeliciteerd!!! Super wat een mooi nieuws.

Ik geniet inmiddels al weer bijna 8 weken van mijn kleine mannetje. We zijn al wezen zwemmen samen en gaan a.s. zondag samen lekker een weekje op vakantie naar Menorca.

Hij groeit lekker en hij begint nu al een beetje door te slapen 's nachts. Hij is ook heel erg wijs, erg druk met kijken en hij kan er flink op los lachen, zo mooi. Ik ben zo onwijs verliefd op mijn kleine mannetje...
hallo dames,

hoe is het op het IUI forum, Laika en Gorgi, zijn jullie al met de volgende poging begonnen?? Ik ga heeeeeeel hard voor jullie duimen!!!

Ericaatje wat fijn om te horen dat het goed gaat met je zoontje, en jij, ben je weer helemaal opgeknapt na zo'n zware bevalling.

Wij gaan dinsdag voor de tweede echo naar het ziekenhuis, hoop dat het allemaal goed is blijven gaan. Het blijft toch spannend. Ik merk dat ik het hele ziekenhuis gebeuren niet zo maar uit mijn hoofd kan zetten. Ik vind het vooral lastig om te vertellen tegen dames waar het ook niet zo bij lukt, omdat ik gewoon nog heel goed weet hoe zo'n bericht aankomt...

liefs allemaal en toi toi toi

Molentje
Hoi allemaal,

Vandaag een uitgangsecho gehad. Ik heb aan de linkerkant een follikel van 16 mm en aan de rechterkant een follikel van 21 mm. Dus vanavond pregnyl en vrijdag de inseminatie. En ja, dan is het weer afwachten.

Ik moet ook een IVF-gesprek hebben, omdat het mijn 6e IUI is.

Ik hoop echt dat het lukt, maar ja. Duimen!

Liefs,

Gorgi
Gorgi, ik heb blauwe duimen zo hard ben ik aan het duimen voor je..... hi hi, nee zonder gekheid, meid ik hoop het echt voor je dat je de volgende bent met goed nieuws...

wij hebben gisteren de tweede echo gehad. Was weer heel spannend maar het zag er goed uit, de kleine was al aan het bewegen, zo grappig om te zien.

verder ben ik deze week alsnog begonnen met meedoen aan moeders voor moeders (ik kon niet eerder mee doen omdat we op vakantie waren), om urine te verzamelen waar ze pregnyl van maken. Dus ik probeer echt een bijdrage te leveren aan jullie pogingen!

Laika met jou alles goed? Nog steeds goed naar je zin in je nieuwe baan? Hoop wel.

Jusa jij ook okay? Je bent de twaalf weken nu voorbij toch? Mijlpaal!

Toi toi toi allemaal en een lieve groet van Molentje
Gorgi, Laika, het is hier zo stil. Ik hoop dat jullie goed nieuws aan het vieren zijn!

Molentje, ook ik doe mee aan MvM. Zelfde reden, als mijn voorgangsters het niet hadden gedaan was ik nu niet zwanger geweest. Hoe vaak blijf jij nu onder controle? Mag jij ook kiezen tussen gyn en verloskundige?

Echo (12,5week) was prima, ik wordt nog steeds met de dag misselijker en hoop dat dat snel voorbij is. Meisje, meisje, wordt er in mijn omgeving geroepen. Ben benieuwd!
hoi allemaal,

ik zal me even voorstellen!

Mijn naam is marja en ben 29 jaar.

Heb al wat zitten lezen hier en zie hoe jullie elkaar allemaal zo opvrolijken als je in een dip zit dus dacht laat ik me eens gaan voorstellen.

Nou daar gaan we dan.

Toen ik 20 was raakte ik zwanger van mijn eerste kindje en dat was in 2000.

Dit is jammer genoeg niet goed gegaan en hij is overleden in mijn buik met 37 weken.Het was een jongen genaamd Dwayne.

Na een paar miskramen was ik dan eindelijk zwanger van mijn zoontje jason hij is met 37 weken gehaald en is een gezonde jongen.

Dat jason anderhalf was zeiden mijn vriend en ik tegen elkaar zullen we het gaat proberen om een broertje of zusje voor jason erbij te krijgen.

Maar nou bijna 4 en half jaar verder wil het nog steeds niet lukken.

Ziekenhuis in en uit je kent het wel om te kijken of er wat aan de hand is.

Ik ben helemaal gezond alleen mijn eitjes rijpen niet goed genoeg en het zaad van mijn vriend is helemaal inorde.

we zijn nou eind sept begonnen met I.U.I. en de 1e poging is dus achter de rug het is nou wachten of ik mijn menstruatie krijg ja of nee.

Ik wist dat wachten lang kon duren maar deze twee weken zijn echt lang hoor.

Wordt er helemaal gek van en vooral wel of niet maar dat is een bekend vehaal denk ik voor vele.

Ik weet niet of meerdere het hebben maar ik voel nou dingen die ik anders nooit voelde vooral mijn buik krampen daar zeg je u tegen en dat dat dan naar mijn rug trekt .

Het zal allemaal wel bij horen denk ik

Ik weet er nog niet veel vanaf ik begin net met de i.u.i en moet het denk ik maar allemaal over me heen laten gaan.

Jeetje wat een verhaal weer laat ik maar even stoppen haha.

ik wens voor de gene die nog hard bezig zijn om hun droom te laten uitkomen dat deze zo snel mogelijk uit mogen komen.

liefs marja
Gorgi, heel veel succes!

Marja, ook heel veel succes met de IUI. Bij mij was het bij de tweede poging raak, dus heb (gelukkig) niet heel vaak die teleurstelling hoeven ervaren. Ik hoop voor je dat het na 4,5 jaar snel lukt, maar dat geldt ook voor de andere meiden.

Jusa en Molentje, helemaal top dat het nog steeds zo goed gaat en dat de hartjes er flink op los kloppen! Ik weet nog heel goed hoe blij ik was toen ik het op het beeld zag. En dan die 12 weken mijlpaal!!

Geniet er maar van, nu achteraf vind ik mijn zwangerschap voorbij gevlogen en is mijn kleine man al weer 10,5 week oud.

Met mij gaat het redelijk. Heb nog steeds erg veel last van mijn buik, met name met lopen, dus moet nog steeds alles rustig aan doen. A.s. vrijdag gaat hij voor het eerst wennen op het kinderdagverblijf. Hele mijlpaal hoor, zie er wel tegenop, maar hoort erbij en zal ook wel weer wennen.

Net samen op vakantie geweest naar Menorca en dat ging ook super, nog lekker even een weekje van de zon kunnen genieten. Time flies...

Ik blijf jullie volgen en wacht in spanning af voor het volgende goede bericht!
Ha meiden,

Sorry dat ik niet zoveel geschreven heb, maar ik had even niet zoveel te vertellen. Gorgi, ben wel benieuwd hoe het met jou gaat, alles goed meis?

Ha, Marja, welkom hier, zoals je ziet wordt er niet zoveel meer geschreven hier en dat is eigenlijk wel positief omdat er gelukkig een aantal zwanger is geworden van iui. Maar helaas zijn er ook een paar bij wie het (nog) niet is gelukt en daar ben ik er een van..

Wij zijn nu begonnen met de zesde en laatste iui-poging. Vrijdag de uitgangsecho gehad en inmiddels alweer drie dagen aan de puregon. Aanstaande vrijdag echo 2. Het lastige is dat ik net een nieuwe baan heb en het nogal moeilijk vind om alles te combineren. Ik wil namelijk nog niet op mijn werk vertellen dat we aan het iui-en zijn (als deze behandeling niet aanslaat dan gaan we eens goed nadenken over ivf maar daar zal wel weer een aantal maanden overheen gaan dus ik wil op dit moment eigenlijk nog geen slapende honden wakker maken, zeg maar) dus het is weer flink goochelen, maar goed. We gaan er maar weer voor....!
hoi allemaal

1e poging mislukt jammer genoeg.

Ik was er zelf ook al vanuit gegaan dat het niet in een keer zou gaan lukken.

Vandaag weer in het ziekenhuis geweest en zag er weer allemaal mooi uit dus we kunnen weer gaan prikken met de hormoon.

Volgende week weer terug komen hoe alles groeid en doet.

Het wordt weer spannend maar we zullen het wel weer zien wat het wordt het is allemaal afwachten meer ken je toch niet doen.

laika ik zal voor je duimen dat dit de laatste keer zal zijn en dat het allemaal lukt voor je veel succes.
Wat jammer Marja, je hoopt toch dat het gewoon de eerste keer lukt. Succes met poging twee en dank je voor het duimen!
Hallo allemaal!

Ik schrijf zelf al een tijdje bij een ander topic (Clomid, wel en wee wie kletst er mee). Zal even kort "mijn verhaal" vertellen: vorig jaar augustus gestopt met de pil, omdat ik niet uit mijzelf ongesteld werd afgelopen voorjaar bij de gyn beland. Vanaf dat moment allerlei onderzoeken gehad en inmiddels aan de derde ronde Clomid bezig. Vandaag ook een HSG-onderzoek gehad (was gelukkig allemaal in orde) en sta nu - na 4 negatieve samenlevingstesten - op de wachtlijst voor IUI. En zo kwam ik bij deze topic terecht...

Wat fijn om al die positieve verhalen te lezen zeg! Ik had ook het idee dat het een heel "gedoe" is maar als ik jullie ervaringen lees valt dat allemaal best mee!

Voor alle inmiddels zwangere vrouwen en de moeders (leuk zeg Erica; jij bent dit topic begonnen en nu prijkt er een mooie foto van je zoon bij je reacties!); gefeliciteerd! En voor de andere meiden; heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven