Ik ben ouder dan hem. Help!

19-01-2016 10:50 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grote leeftijdsverschillen tussen vrouw en man.. Ik (net 30) heb met stappen een jongen van 21 ontmoet. We gingen samen naar huis. Het klikte super. Sindsdien veel contact (iedere dag), en we spreken af en slapen dan samen, zo fijn.. En nu vind ik hem dus echt leuk, maar zijn leeftijd?! Kan echt niet…?

Ik zie geen 21-jarige, ik zie iemand die ik echt heel leuk/lief vind. Maar feit is wel dat er 9 jaar tussen ons zit. Ik werk, hij studeert. Mijn vriendinnen zijn 25-32, zijn vrienden zijn allemaal rond de 21. Ik weet niet hoe een 30-jarige zich hoort te gedragen, maar ik denk niet dat ik het standaard voorbeeld ben. Ik feest veel, drink veel, flirt veel. Hij ziet er ouder uit, ik jonger dus dat scheelt dan weer.

Ik vind zijn karakter en uiterlijk aantrekkelijk. Mijn leeftijd interesseert hem niet, en zijn leeftijd mij eigenlijk ook niet want merk er niks/weinig van, maar van mijn en zijn omgeving trek ik me wel wat aan. Waar we wonen wordt er al gepraat. We hebben hier nog absoluut geen serieus gesprek over gehad. Ik heb dus geen idee of dit ergens naartoe gaat. Maar ik merk wel dat hij mij ook heel leuk vindt en steeds toenadering zoekt en interesse in me toont.

Voor deze jongen heb ik iemand ontmoet die vervolgens voor langere tijd wegging. We waren verliefd maar door de afstand (hij reist) en weinig contact is bij mij dat gevoel weggezakt.. ik weet nog wel hoe bijzonder het was met hem en wat voor plannen we hadden samen. Toen hij ging spraken we af gewoon door te gaan met ons leven apart van elkaar en daarna zouden we wel verder zien. Nou komt hij dus binnenkort terug, uit zijn contact blijkt wel dat hij de draad met mij gewoon weer op wil pakken. Deze jongen is trouwens ook 5 jaar jonger dan ik. Ik weet niet meer wat ik moet doen.. Mijn verstand zegt dat het met die 21-jarige toch nooit wat kan worden door het leeftijdsverschil en dat ik voor de jongen moet gaan met wie ik ooit wel serieuze plannen had en op wie ik heel gek was. Maar mijn verstand en gevoel liggen overhoop nu.

Ik weet eigenlijk niet wat ik van jullie wil horen.. misschien gewoon ‘kap met die 21-jarige’.. of wat jullie zouden doen in mijn geval.
Je topic titel doet echt pijn aan mijn ogen. Terwijl je verder zo goed schrijft.

On topic: jullie zijn gelukkig. Daar gaat het om toch? Wat de buitenwereld vindt, moeten zij weten.
Natuurlijk kan je op elk moment van je leven van inzicht veranderen. Volgens mij doet iedereen niet anders. Iedereen past zich dan weer aan de nieuwe situatie aan en leeft gewoon weer op zijn eigen manier door. Daarna krijg je weer nieuwe energie en probeert weer iets anders.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dan HEM ?

OMG.
Hij was 17, ik 25 toen we verliefd werden. Hij middelbare school student, ik in het zakenleven. Hij is nu mijn man en is intussen 40. Het kan, het is niet altijd makkelijk geweest, zeker in het begin. Wij hebben het rustig opgebouwd, maar het was al snel duidelijk dat we samen wilden blijven. We merken trouwens al tijden niets meer van het leeftijdsverschil.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:jaw schreef op 19 januari 2016 @ 11:00:

Geniet er van zolang het duurt.

Pas wanneer zaken als kinderwens worden uitgesproken komt er echt duidelijkheid hoe de kaarten liggen.Anouk heeft zich ook laten bezwangeren door haar 21 jarige toy boy grote liefde
quote:Eleonora-1 schreef op 19 januari 2016 @ 10:55:

Mijn vriend is ook veel jonger dan ik.He, heb je een vriend? Dat heb ik dan gemist. maar wat leuk en fijn voor je (en hem ) Na alles wat jij allemaal hebt meegemaakt ben ik heel blij voor je.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ik heb de afgelopen jaren een aantal relaties als deze zien stukgaan in mijn omgeving. Nu zitten jullie allebei nog in de lang- leve- de- lol- fase, maar over een paar jaar wil jij misschien toch wel een kind. Dan ben je bijvoorbeeld 35 en 5 jaar samen. Hij is dan 26, is net lekker aan het werk, hogerop aan het komen en heeft echt nog geen zin om vader te worden met alle verplichtingen die daarbij komen. Dat ziet hij pas voor zich als hij zelf een jaar of 35 is, of in elk geval boven de 30. Maar jij bent dan al tegen de 40, dus kan niet op hem wachten.

Daar loopt het vaak mis als de vrouw een stuk ouder is.
quote:Oudblond schreef op 19 januari 2016 @ 11:53:

Hij was 17, ik 25 toen we verliefd werden. Hij middelbare school student, ik in het zakenleven.Dit vind ik anders. Iemand van 17 is in mijn ogen geestelijk en emotioneel nog niet volwassen. Een kind zelfs nog op een bepaalde manier. Om daar dan als 25 jarige een relatie mee te beginnen vind ik ongezond en ook geen gelijkwaardige relatie.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
tja je kunt alles volgens het boekje doen, zodat iedereen tevreden toe kan kijken of je kunt gewoon lekker je eigen leven leiden en gelukkig zijn. Het leven geeft geen garanties helaas dus waarom zou je je dan bezighouden met hoe het hoort of wat er allemaal zou kunnen gebeuren?

Als het voor jullie tweeën goed voelt, je er niemand mee kwetst, dan lekker van genieten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:SweetFirefly schreef op 19 januari 2016 @ 12:11:

[...]

Dit vind ik anders. Iemand van 17 is in mijn ogen geestelijk en emotioneel nog niet volwassen. Een kind zelfs nog op een bepaalde manier. Om daar dan als 25 jarige een relatie mee te beginnen vind ik ongezond en ook geen gelijkwaardige relatie. zoals je verder kunt lezen, zijn ze 23 jaar later nog steeds samen, dus dat zal ook wel meevallen in hun relatie, denk je ook niet?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:SweetFirefly schreef op 19 januari 2016 @ 12:11:

[...]

Dit vind ik anders. Iemand van 17 is in mijn ogen geestelijk en emotioneel nog niet volwassen. Een kind zelfs nog op een bepaalde manier. Om daar dan als 25 jarige een relatie mee te beginnen vind ik ongezond en ook geen gelijkwaardige relatie.

Eh gemist dat wij nu, 23 jaar later nog steeds een liefdevol en stabiel huwelijk hebben? Dat betekent in jouw ogen dus niets? Mijn man was geestelijk en emotioneel volwassener op zijn 17de dan menigeen op z'n 40ste. En ik schreef al dat we het rustig opgebouwd hebben. En ja we zijn getrouwd toen hij 23 was. En nee, onze families hebben nooit bezwaar gehad wegens 'die twee horen gewoon bij elkaar'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:SweetFirefly schreef op 19 januari 2016 @ 12:05:

[...]

He, heb je een vriend? Dat heb ik dan gemist. maar wat leuk en fijn voor je (en hem ) Na alles wat jij allemaal hebt meegemaakt ben ik heel blij voor je.

Wat lief.

Ja, ik heb een verkering.

Een jongere.
quote:Oudblond schreef op 19 januari 2016 @ 12:16:

[...]

Eh gemist dat wij nu, 23 jaar later nog steeds een liefdevol en stabiel huwelijk hebben? Dat betekent in jouw ogen dus niets? Mijn man was geestelijk en emotioneel volwassener op zijn 17de dan menigeen op z'n 40ste. En ik schreef al dat we het rustig opgebouwd hebben. En ja we zijn getrouwd toen hij 23 was. En nee, onze families hebben nooit bezwaar gehad wegens 'die twee horen gewoon bij elkaar'.Nee hoor, niet gemist. En dat jullie nog samen zijn siert jullie. Maar bij een relatie van een 17 en een 25 jarige heb ik nou eenmaal een mening. Die mag ik, net als ieder ander hier op het forum, gewoon geven. Dat het niet in je straatje past snap ik.
quote:valentinamaria schreef op 19 januari 2016 @ 11:00:

Madonna is 57,

her boyfriend is 24.

Tina Turner is 77,

her bf is 42.

J Lo is 44,

her bf is 28.

Still single?

Relax, your boyfriend isn,t even born yet.

ik moest zo vreselijk lachen toen ik het las.

Hahaha! Ik ook!

Bedankt allemaal voor jullie reacties, wauw dat iedereen zo positief en serieus reageert doet me goed. En er zijn heel veel vrouwen die er ervaring mee hebben, dat had ik niet verwacht. Voelde me zo'n beetje een rare ofzo dat ik val voor zo'n jonkie.. maar ik zie dat ik niet de enige ben.

Wat een aantal zegt over kinderen.. ja daar denk ik wel over na, maar het is nog zo ver van mijn bed omdat ik zelf nog helemaal niet met kinderen bezig ben. Maar het is zeker iets waar ik over nadenk omdat ik weet dat ik graag zelf wel ooit moeder wil worden.. als mijn leven wat rustiger is en ik niet zo'n drang meer heb naar feesten, reizen en geld uitgeven als een bezetene.. Ik vind dat lastig. Maar we hebben er wel over gesproken. Maar hoe serieus dat was.. geen idee.

Aureel, ja wat je zegt klopt. Het klinkt berekenend. Dat is het misschien ook. Alhoewel ik toen heel erg gek op hem was en ik denk dat als ik hem zie die gevoelens best terug zouden kunnen komen.. ik vind het echt een moeilijke keuze..

Excuses voor mijn titel mensen, dan-als-hij-hem... lastig dingetje maar nu jullie me erop wijzen zie ik het! ;) Weet alleen niet hoe ik de titel aan moet passen..
Hij wil jou moeder maken over vijf jaar? Dat kan een man helemaal niet. De enige die jou tot een moeder maakt is je kind. Een kind dat jij gedragen hebt negen maanden lang en gebaard. De man hoeft alleen maar seks met je te hebben, nogal makkelijk. En om jezelf dan zoveel eer toe te kennen. Poeh...

Het is sowieso nogal een grootse uitspraak als je pas zo kort aan het daten bent. Ik zal het maar jeugdige overmoed noemen.
quote:Juno87 schreef op 19 januari 2016 @ 11:06:

Oke allereerst ben ik van mening dat leeftijd er niet toe doet (binnen de grenzen natuurlijk)

En ook ikzelf heb een grote leeftijdsverschil met mijn man (15+ jaar).

En toch zie ik om me heen dat het 21-30 man-vrouw vaak niet werkt.

Ik bedoel dit niet beledigend (echt niet!) maar vaak zijn jongens van 21

nog niet helemaal.. uhh.. volwassen.

EN kijk maar eens naar jezelf toen jij 21 was en het verschil nu je 30 bent.

In de leeftijd 18-24 maak je gewoon een enorme ontwikkeling door.

En in het algemeen zijn vrouwen eerder volwassen dan mannen.

Afijn, dat hoeft natuurlijk in jullie geval niet zo te zijn maar ik wou het toch even noemen.Hier sluit ik me wel bij aan. Al had mijn nichtje een relatie met iemand die 12 jaar jonger was, en dat ging toch best goed. Maar los daarvan zijn vrouwen toch sneller volwassener. Ach zolang het goed gaat prima toch ? Het zou mij een worst wezen wat een ander erover denkt.
Ik ken een koppel.

De man is 6 maanden jonger dan de vrouw.

De enige die hun daarop aankijkt is diegene die jaloers is. Jaloezie om bepaalde reden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Niks mis mee, je ziet er zelf ook jonger uit zeg je. Leeftijd is maar een getal.

Ik val zelf vrijwel nooit op vrouwen van mijn leeftijd(ik ben 34, bijna 35), ik val op jongere vrouwen gemiddeld rond de 25 jaar, soms jonger. Ik zie er zelf ook jonger uit, en word meestal tussen de 26 en 28 jaar oud geschat Heeft ook er mee te maken waar jij in je leven staat. Je zegt dat je veel stapt, flirt, drinkt. En dus geen huismu(t)s bent. Dan trek je dus sneller naar iemand die net zo is.
Dan hij.
Draai het om en dan is er niets aan de hand. Mijn vriend is ook veel jonger dan ik ben. Nog meer dan bij TO. Nu merken we er niet veel van en hij wil geen kinderen.
Mijn man en ik schelen ook 7 jaar. De omgeving heeft het wel raar gevonden, ondertussen zijn we alweer lang samen. Wat ik wel een probleem vind, is dat ik nu sneller ouder wordt. Ook komen er jonge roofkippen om de hoek kijken, die al snel 20 jaar jonger zijn dan ik zelf. En deze dames gaan er vol in heb ik in de gaten.Hoe dit verder loopt, zal de tijd leren.
Bij ons is het andersom, mijn vriend is een flink stuk ouder dan ik. Mensen moeten soms wel even slikken als ze het horen maar dat is dan ook alles. Mijn omgeving heeft het helemaal geaccepteerd omdat ze zien dat we oprecht gelukkig zijn samen. Ik denk dat het daar ook om draait: jullie geluk samen.
blijft moeilijk, inderdaad. Leeftijdsverschil in een relatie. En toch makkelijker wanneer de man ouder is, ivm het eventueel willen van kinderen.
Zelf ben ik rond de 40 en heb ik een (iets) met een jongen van 26jaar. Zelf zie ik er uit als 29 maar, vindt en vondt het heel moeilijk en vraag mij ook af, hiermee doorgaan of niet ?. Het gevoel is heel sterk (voor ons beide) en we hebben het heel leuk samen. Zelf leef ik ook nog als een 29 jarige(werk in de creatieve sector, dus das ok) daar ligt het allemaal niet aan , ik denk meer en morgen dan?en toch stiekem ook aan Mijn omgeving... Misschien wil ik kinderen.. een van mij goede vriendinnen heeft een relatie met een jongen van 29 en zij is 46 ze hebben een baby’tje van drie .... dus ja je kunt tot 45,46 zeker kinderen krijgen...
ik wil er zo voor gaan maar durf niet. Heeft iemand (vast wel) commentaar hierop of advies?
Alvast bedankt
Zucht...
Guusje111 schreef:
29-11-2018 18:13
blijft moeilijk, inderdaad. Leeftijdsverschil in een relatie. En toch makkelijker wanneer de man ouder is, ivm het eventueel willen van kinderen.
Zelf ben ik rond de 40 en heb ik een (iets) met een jongen van 26jaar. Zelf zie ik er uit als 29 maar, vindt en vondt het heel moeilijk en vraag mij ook af, hiermee doorgaan of niet ?. Het gevoel is heel sterk (voor ons beide) en we hebben het heel leuk samen. Zelf leef ik ook nog als een 29 jarige(werk in de creatieve sector, dus das ok) daar ligt het allemaal niet aan , ik denk meer en morgen dan?en toch stiekem ook aan Mijn omgeving... Misschien wil ik kinderen.. een van mij goede vriendinnen heeft een relatie met een jongen van 29 en zij is 46 ze hebben een baby’tje van drie .... dus ja je kunt tot 45,46 zeker kinderen krijgen...
ik wil er zo voor gaan maar durf niet. Heeft iemand (vast wel) commentaar hierop of advies?
Alvast bedankt
Zucht...
Kom op zeg! Gewoon doen
Guusje111 schreef:
29-11-2018 18:13
Alvast bedankt
Zucht...
En je haalt een 3 jaar oud topic op omdat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven