Ik ben ouder dan hem. Help!

19-01-2016 10:50 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grote leeftijdsverschillen tussen vrouw en man.. Ik (net 30) heb met stappen een jongen van 21 ontmoet. We gingen samen naar huis. Het klikte super. Sindsdien veel contact (iedere dag), en we spreken af en slapen dan samen, zo fijn.. En nu vind ik hem dus echt leuk, maar zijn leeftijd?! Kan echt niet…?

Ik zie geen 21-jarige, ik zie iemand die ik echt heel leuk/lief vind. Maar feit is wel dat er 9 jaar tussen ons zit. Ik werk, hij studeert. Mijn vriendinnen zijn 25-32, zijn vrienden zijn allemaal rond de 21. Ik weet niet hoe een 30-jarige zich hoort te gedragen, maar ik denk niet dat ik het standaard voorbeeld ben. Ik feest veel, drink veel, flirt veel. Hij ziet er ouder uit, ik jonger dus dat scheelt dan weer.

Ik vind zijn karakter en uiterlijk aantrekkelijk. Mijn leeftijd interesseert hem niet, en zijn leeftijd mij eigenlijk ook niet want merk er niks/weinig van, maar van mijn en zijn omgeving trek ik me wel wat aan. Waar we wonen wordt er al gepraat. We hebben hier nog absoluut geen serieus gesprek over gehad. Ik heb dus geen idee of dit ergens naartoe gaat. Maar ik merk wel dat hij mij ook heel leuk vindt en steeds toenadering zoekt en interesse in me toont.

Voor deze jongen heb ik iemand ontmoet die vervolgens voor langere tijd wegging. We waren verliefd maar door de afstand (hij reist) en weinig contact is bij mij dat gevoel weggezakt.. ik weet nog wel hoe bijzonder het was met hem en wat voor plannen we hadden samen. Toen hij ging spraken we af gewoon door te gaan met ons leven apart van elkaar en daarna zouden we wel verder zien. Nou komt hij dus binnenkort terug, uit zijn contact blijkt wel dat hij de draad met mij gewoon weer op wil pakken. Deze jongen is trouwens ook 5 jaar jonger dan ik. Ik weet niet meer wat ik moet doen.. Mijn verstand zegt dat het met die 21-jarige toch nooit wat kan worden door het leeftijdsverschil en dat ik voor de jongen moet gaan met wie ik ooit wel serieuze plannen had en op wie ik heel gek was. Maar mijn verstand en gevoel liggen overhoop nu.

Ik weet eigenlijk niet wat ik van jullie wil horen.. misschien gewoon ‘kap met die 21-jarige’.. of wat jullie zouden doen in mijn geval.
Ik heb eentje die pas in januari 20 word en ben zelf net 30 ..

En ik had precies dezelfde twijfels, wij hadden wel een iets andere start dan daten en relatie -> plan was om gewoon fwb te zijn en verder niet maar gevoelens kwamen er van beide kanten bij en hebben de sprong gewaagd.

Sofar gaat het goed, we lachen veel, weten wat we aan elkaar hebben en naja niet onbelangrijk, ook in bed gaat het meer dan goed. Nu wat minder paar dagen maar dat komt door mijn blinde darm die ze er vorige week uit hebben gehaald 😉

Dus ik zou zeggen, ga ervoor :heart:
Self-love is the greatest middle finger of all time
Guusje111 schreef:
29-11-2018 18:13
blijft moeilijk, inderdaad. Leeftijdsverschil in een relatie. En toch makkelijker wanneer de man ouder is, ivm het eventueel willen van kinderen.
Zelf ben ik rond de 40 en heb ik een (iets) met een jongen van 26jaar. Zelf zie ik er uit als 29 maar, vindt en vondt het heel moeilijk en vraag mij ook af, hiermee doorgaan of niet ?. Het gevoel is heel sterk (voor ons beide) en we hebben het heel leuk samen. Zelf leef ik ook nog als een 29 jarige(werk in de creatieve sector, dus das ok) daar ligt het allemaal niet aan , ik denk meer en morgen dan?en toch stiekem ook aan Mijn omgeving... Misschien wil ik kinderen.. een van mij goede vriendinnen heeft een relatie met een jongen van 29 en zij is 46 ze hebben een baby’tje van drie .... dus ja je kunt tot 45,46 zeker kinderen krijgen...
ik wil er zo voor gaan maar durf niet. Heeft iemand (vast wel) commentaar hierop of advies?
Alvast bedankt
Zucht...
:facepalm:
als het voor jullie goed voelt, blijf dan bij elkaar en geniet van jullie tijd samen. Of iets werkt of niet dat weet je niet van tevoren, ook niet met iemand zonder groter leeftijdsverschil. Naar mijn mening moet het niks uitmaken.
Ik vind leeftijd zo oninteressant..
Mijn (nieuwe) vriend is bijna 7 jaar jonger dan ik, ik merk er tot nu toe helemaal niks van... (terwijl ik voor hem nooit jonger heb gedate of relatie gehad. Hij is best een beetje jonger maar desondanks heb ik met hem het meeste gemeen vergeleken met zijn voorgangers)
Maak je alsjeblieft niet druk om wat de buitenwereld vindt TO...
Jij moet toch lekker zelf weten met wie je een relatie hebt?

Je druk maken om later is i.m.o ook een vrij zinloze bezigheid, je weet niet hoe de toekomst eruit ziet. Focus je liever op het heden, veel interessanter.
dankjulliewel voor de reacties,(goede en slechte :-) ) het blijft moeilijk en eigenlijk ben ik gewoon een angsthaas denk ik...en ben ik er nog niet uit,je hoopt natuurlijk dat iemand anders het antwoord heeft,maar zo werkt het helaas niet.Ik heb de relatie inmiddels wel stop gezet,(met alle verdriet die we daarvan hebben,inmiddels ook maar het contact verbroken) maar jullie hebben wel gelijk ook met een leeftijdsverschil van 21 jaar moet het gewoon kunnen liefde is liefde!en zeker als je niets van het leeftijds verschil merkt.dus waarom ik het niet durf ?misschien omdat ik bang ben dat we wellicht na twee jaar over is,en dan zit ik met de gebakken peren en nog meer ouder ben en hij dan nog alle kanten op kan,ik weet het niet nogmaals ben er zelf nog niet helemaal uit en denk ik wel te veel,...ja ik weet angst... :facepalm: we gaan het meemaken..
maar zo cool voor iedereen die het wel aangaat jullie hebben gelijk!
Oudblond schreef:
19-01-2016 12:16
quote:SweetFirefly schreef op 19 januari 2016 @ 12:11:

[...]

Dit vind ik anders. Iemand van 17 is in mijn ogen geestelijk en emotioneel nog niet volwassen. Een kind zelfs nog op een bepaalde manier. Om daar dan als 25 jarige een relatie mee te beginnen vind ik ongezond en ook geen gelijkwaardige relatie.

Eh gemist dat wij nu, 23 jaar later nog steeds een liefdevol en stabiel huwelijk hebben? Dat betekent in jouw ogen dus niets? Mijn man was geestelijk en emotioneel volwassener op zijn 17de dan menigeen op z'n 40ste. En ik schreef al dat we het rustig opgebouwd hebben. En ja we zijn getrouwd toen hij 23 was. En nee, onze families hebben nooit bezwaar gehad wegens 'die twee horen gewoon bij elkaar'.

Off topic! Wat een mooi liefdesverhaal! :heart:

On topic: als het goed zit, zit het goed. Ongeacht leeftijd.
Cleidy36 schreef:
07-01-2019 19:14
Off topic! Wat een mooi liefdesverhaal! :heart:

On topic: als het goed zit, zit het goed. Ongeacht leeftijd.
Wat grappig dat ik zie dat jij ons verhaal omhoog haalt in een oud topic! We zijn weer drie jaar verder en ja hoor... het wordt nog steeds leuker samen!
Mijn Punky nurd heeft o.a. ons huis geautomatiseerd en alles dummy proof voor mij gemaakt. En voor onze twintigste huwelijksdag verraste hij me met een trip door memory lane: een weekje naar verschillende steden in ons thuisland waar we in het begin van onze relatie vaak kwamen. Zo fijn om weer met hem op die plekken te flaneren, herinneringen op te halen en stiekem op datzelfde hoekje staan te zoenen. :flirting:
En ssstttt... in werkelijkheid ben ik nog een paar jaar ouder dan hij dan ik schreef :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven