Ik ben ouder dan hem. Help!

19-01-2016 10:50 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grote leeftijdsverschillen tussen vrouw en man.. Ik (net 30) heb met stappen een jongen van 21 ontmoet. We gingen samen naar huis. Het klikte super. Sindsdien veel contact (iedere dag), en we spreken af en slapen dan samen, zo fijn.. En nu vind ik hem dus echt leuk, maar zijn leeftijd?! Kan echt niet…?

Ik zie geen 21-jarige, ik zie iemand die ik echt heel leuk/lief vind. Maar feit is wel dat er 9 jaar tussen ons zit. Ik werk, hij studeert. Mijn vriendinnen zijn 25-32, zijn vrienden zijn allemaal rond de 21. Ik weet niet hoe een 30-jarige zich hoort te gedragen, maar ik denk niet dat ik het standaard voorbeeld ben. Ik feest veel, drink veel, flirt veel. Hij ziet er ouder uit, ik jonger dus dat scheelt dan weer.

Ik vind zijn karakter en uiterlijk aantrekkelijk. Mijn leeftijd interesseert hem niet, en zijn leeftijd mij eigenlijk ook niet want merk er niks/weinig van, maar van mijn en zijn omgeving trek ik me wel wat aan. Waar we wonen wordt er al gepraat. We hebben hier nog absoluut geen serieus gesprek over gehad. Ik heb dus geen idee of dit ergens naartoe gaat. Maar ik merk wel dat hij mij ook heel leuk vindt en steeds toenadering zoekt en interesse in me toont.

Voor deze jongen heb ik iemand ontmoet die vervolgens voor langere tijd wegging. We waren verliefd maar door de afstand (hij reist) en weinig contact is bij mij dat gevoel weggezakt.. ik weet nog wel hoe bijzonder het was met hem en wat voor plannen we hadden samen. Toen hij ging spraken we af gewoon door te gaan met ons leven apart van elkaar en daarna zouden we wel verder zien. Nou komt hij dus binnenkort terug, uit zijn contact blijkt wel dat hij de draad met mij gewoon weer op wil pakken. Deze jongen is trouwens ook 5 jaar jonger dan ik. Ik weet niet meer wat ik moet doen.. Mijn verstand zegt dat het met die 21-jarige toch nooit wat kan worden door het leeftijdsverschil en dat ik voor de jongen moet gaan met wie ik ooit wel serieuze plannen had en op wie ik heel gek was. Maar mijn verstand en gevoel liggen overhoop nu.

Ik weet eigenlijk niet wat ik van jullie wil horen.. misschien gewoon ‘kap met die 21-jarige’.. of wat jullie zouden doen in mijn geval.
Als jullie het beiden leuk hebben is het toch okay?
geniet er gewoon van. Ik ben 6 jaar ouder dan mijn man. Vond ik in het begin ook lastig maar meer om de vooroordelen. Het gekke is: als de man een stuk ouder is krijgt hij vaak te horen: goed gedaan gozer. Andersom ben je al gauw "de oudere vrouw" of soms zelfs tegen mij: cougar.... erg jammer! je wordt verliefd op een persoon niet op iemands leeftijd. Of er echt een generatiekloof is kom je vanzelf achter in de loop der tijd en dan kun je altijd nog beslissen er mee door te gaan of niet. Maar als je het niet probeert, zul je het nooit weten
Mijn vriend is ook veel jonger dan ik.

Maak je druk om of jíj vindt dat het kan.

Anderen hebben er toch vaak een oordeel over. Dat moet niet je drijfveer zijn.
ik haal hem weer weg, want mijn eigen facebook springt tevoorschijn.
wij slapen nooit.
Jullie zijn de enigen die kunnen bepalen of het voor jullie werkt...

De ene 21-jarige is de andere niet. Net zo goed als dat geldt voor 30-jarigen...
Mijn man is acht jaar ouder dan ik, dus andersom. Dat heeft een groot voordeel; de houdbaarheidsdatum van een vrouw is, als het om kinderen gaat, nou eenmaal beperkter dan die van een man. Voor de rest, als het klikt, dan klikt het. En je hoeft niet meteen rond te bazuinen dat hij jonger is he. Kijk eerst eens of het wat kan worden, introduceer hem dan bij vriendinnen en daarna zou je eventueel eens kunnen vertellen dat ie jonger is. Heeft geen mens wat mee te maken verder.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Als een man van rond de 30 date met een vrouw van 21 zegt niemand er wat van, of in ieder geval minder openlijk. Vind dat zo krom. Lekker niks van andere aantrekken dus, als jullie het maar leuk hebben!
Madonna is 57,

her boyfriend is 24.

Tina Turner is 77,

her bf is 42.

J Lo is 44,

her bf is 28.

Still single?

Relax, your boyfriend isn,t even born yet.

ik moest zo vreselijk lachen toen ik het las.
wij slapen nooit.
Geniet er van zolang het duurt.

Pas wanneer zaken als kinderwens worden uitgesproken komt er echt duidelijkheid hoe de kaarten liggen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik heb lang een relatie gehad met iemand die 21 jaar ouder was dan ik. Daar heb ik nou toch echt zelden of nooit een reactie op gehad.

In jouw geval zou ik me dus niets aantrekken van de reacties van andere mensen. Dat is echt onbelangrijk.
Oke allereerst ben ik van mening dat leeftijd er niet toe doet (binnen de grenzen natuurlijk)

En ook ikzelf heb een grote leeftijdsverschil met mijn man (15+ jaar).

En toch zie ik om me heen dat het 21-30 man-vrouw vaak niet werkt.

Ik bedoel dit niet beledigend (echt niet!) maar vaak zijn jongens van 21

nog niet helemaal.. uhh.. volwassen.

EN kijk maar eens naar jezelf toen jij 21 was en het verschil nu je 30 bent.

In de leeftijd 18-24 maak je gewoon een enorme ontwikkeling door.

En in het algemeen zijn vrouwen eerder volwassen dan mannen.

Afijn, dat hoeft natuurlijk in jullie geval niet zo te zijn maar ik wou het toch even noemen.
OMG
waarom zou het niet werken?

zelf vind ik een 15 jaar oudere man echt niks, dat is een complete generatiekloof.

en er zijn genoeg oudere mannen die niet volwassen zijn, die worden dat ook nooit.
wij slapen nooit.
Het ligt er volgens mij helemaal aan of je misschien ooit kinderen wilt of niet. Als bij jou je eierstokken over een jaar of twee jaar vreselijk beginnen te rammelen, en hij is de komende vijf, zes, tien jaar nog helemaal niet toe aan kinderen, moet een van jullie water bij de wijn doen. Maar verder zou ik me er niet al te druk over maken; als een man negen jaar ouder is vindt niemand dat gek, dus waarom zou dat het nu wel zijn?
Als jij het prima vindt moet je niet kijken naar wat anderen er van vinden.

Ik zou als ik jou was wel nadenken over dingen als: wanneer zou hij er klaar voor zijn om samen te wonen? Misschien wilt hij dat pas rond zijn 27e. Dan ben jij 36, maar wellicht vind jij dat niet erg.

Of inderdaad, wanneer wil jij kinderen en hoe oud is hij dan en hoe kijkt hij daar tegenaan op die leeftijd? Stel jij wilt over 5 jaar kinderen. Hij is dan 25/26. Misschien is hij dan nog steeds zo'n feestbeest (zoals jij dat ook nog steeds bent) en wilt nog geen vader worden, hoe zou jij dat dan vinden?

Allemaal dingen waarbij ik snap dat je daar nu niet bij stil staat aangezien je hem pas net kent, maar kunnen hele belangrijke zaken worden. Maar als jij daar niet zo zwaar tegenaan kijkt dan niet zo erbij stil staan en gewoon er voor gaan!
De tijd zal het leren en dan ga je gewoon door met je leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ik ben van mening dat leeftijd niet uit maakt... als je het maar leuk hebt!

Een vriendin van mij heeft al jaren een relatie met een veel jonger iemand, en een gelukkiger stel heb ik nog niet gezien.

ze zijn inmiddels getrouwd en hebben ook kindjes....

Mijn zus daar in tegen scheelt ook 6 jr met haar vriend.... hij is dus 6 jaar jonger....

Ik snap best hoe je je voelt want enigszins had ik dat ook, maar kijk naar naar zoveel mensen waar het leeftijd verschil wat groter is.

dat maakt toch verder niet uit.

Laat het lekker op je afkomen..... als het werkt dan werkt het en anders is er vast iets anders voor je.
Ik bedoel niet dat dat dingen zijn die je moet vragen (iig niet nu al), maar waar je eventueel wel even bij stil moet staan/voor jezelf over nadenken.
quote:retrostar schreef op 19 januari 2016 @ 11:14:

De tijd zal het leren en dan ga je gewoon door met je leven.

Dat is met relaties met iemand waarmee je minder jaren scheelt overigens ook zo.

"Ik vind zijn karakter en uiterlijk aantrekkelijk. Mijn leeftijd interesseert hem niet, en zijn leeftijd mij eigenlijk ook niet want merk er niks/weinig van"

Hier heb je toch je allerbelangrijkste antwoord al?

Heb schijt aan de rest van de wereld. Er zal ALTIJD iemand zijn die wat te zaniken heeft. Al zou hij op de seconde af even oud zijn, dan is er toch wel iemand die hem te slim/dom/dik/dun/klein/groot/rood/bruin/zwart/wit of weet ik veel wat voor jou vindt.

Geniet. Alsjeblieft, GENIET!
quote:Eleonora-1 schreef op 19 januari 2016 @ 11:16:

[...]

Dat is met relaties met iemand waarmee je minder jaren scheelt overigens ook zo.

Welja. Als je je de hele dag vanalles afvraagt, alle kanten moet beschouwen voordat je iets doet dan gebeurt er nooit iets in je leven
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ontmoette iemand die 8 jaar jonger was dan ik. Ontzettend verliefd was ik. Nog nooit zo verliefd geweest. Maar de buitenwereld (vooral mijn familie) vond het verschrikkelijk. De kritiek die ik kreeg. Zo erg dat ik er een punt achter zette. Maar ik miste hem zo. En hij mij. Nu hebben we weer contact. En weer voel ik me zo fijn bij hem. Het is moeilijk als weinig je steunen in je keuze. Maar ik wil bij hem zijn. En ja misschien word het niks. Dat kan. Maar voor nu, geniet ik iedere seconde van hem.
Mijn vriend en ik schelen de helft van wat jullie schelen. We zijn nu bijna 9 jaar samen en dat gaat goed. Ik vond het soms lastig, hij stuurdeerde inderdaad nog toen ik begon met werken. Voor hem was het moeilijk om zich in te leven in wat werken betekende en hij kon me niet altijd advies geven als ik iets moeilijk vond. Dat vond ik wel eens lastig, maar er waren genoeg mensen in mijn omgeving die dat van hem konden overnemen.

Nu lopen we er tegenaan dat ik al een tijd denk dat het misschien wel tijd wordt voor kinderen. Ik ben de 30 gepasseerd en ik ben bang dat het straks niet lukt. Mijn vriend vond dat lastig, voor zichzelf wilde hij nu nog geen kinderen, wel in de toekomst, maar niet nu. We zijn daar gelukkig goed uitgekomen, ook omdat ik wil accepteren dat het voor hem nu nog niet hoefde en dat hij accepteert dat nu wel een goed moment is voor mij.

Verder komen onze normen en waarden heel erg overeen en dat betekent dat we verder weinig strubbelingen hebben en dat is wel fijn.
waarom mag de man wel ouder zijn, soms zelfs veel ouder, en de vrouw niet?

de vijver waar wij vrouwen in vissen is dus ook veel kleiner, want een oudere vrouw met een jongere man kan niet.....
wij slapen nooit.
Je hebt dus eigenlijk twee dilemma's:

1. moet ik wel doorgaan met de 21 jarige, vanwege het leeftijdsverschil?

2. of moet ik gaan voor de andere jongen die terugkomt van zijn reis?

Het klinkt me allemaal wat berekenend in de oren, van: als het leeftijdsverschil toch te groot is, gok ik liever op de man met de meeste kansen: minder leeftijdsverschil en we hadden serieuze plannen.

Als ik het goed begrijp ligt je hart echter toch bij de jonge jongen. Die andere ging op reis en het risico dat jij een ander zou ontmoeten, zat er dik in. Kan hij wel de draad weer willen oppakken, maar de vraag is of jíj de draad wilt oppakken. Niet omdat het verstandelijk het beste is, maar of je daar een hartstochtelijke noodzaak toe ziet. Blijkbaar was het voor hem niet serieus genoeg om zijn reisplannen voor jou aan te passen.

Later kan blijken dat je verkeerd hebt 'gegokt', dat het met dat jonkie toch niets wordt vanwege het leeftijdsverschil. En dan is de reiziger misschien weer bezet, of weer op reis... maar hee, dat is het spel van de liefde. Je kan goed gokken of niet. Uiteindelijk weet je toch nooit hoe je keuze gaat uitpakken. Kies dan maar voor waar nú je hart ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven