Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
[quote]Summerdance schreef op 21 oktober 2008 @ 12:18:

Weet je wat ik me nou zit af te vragen Geleerd...

Waar blijven de echte gespreksonderwerpen.

Je weet wel, die je zelf al aangaf waar je graag over wilde discusseren....

Krijgt ie niet echt de kans voor.
Hij geeft helaas ook geen voorzet, zoals ik al aangaf op pagina 1.

Ga je gang.........
anoniem_70177 wijzigde dit bericht op 21-10-2008 12:24
Reden: 1x
% gewijzigd
Daar komt ie: Artikel 11 van de Grondwet: Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

Artikel 10 van de Grondwet: Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.

Echter, wanneer jij zelfs gegevens rondstrooit op hetzelfde openbare medium waarmee men via bijv. Google openbare informatie over jou kan vinden... dan heb je zelf persoonlijke levenssfeer publiek gemaakt. Je rechten zouden wel geschonden worden wanneer hier zonder bronvermelding citaten van je neergeplempt zouden worden, maar dat gebeurt hier niet.
Hij heeft er lang over gedaan, maar zie daar.....zijn stokpaardje is gedropt: de multiculturele samenleving! Ik dacht eerst nog dat hij het over die andere boeg zou gooien, die van pakweg twee jaar geleden waarin hij stelt dat negers minderwaardige mensen zijn (onder een andere nick weliswaar). Wat zal Geleerd balen dat de discussie over de multiculturele samenlevening maar niet van de grond komt in dit topic .
neetoch

Waar eigenlijk?
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 11:43:

@Ainne: NOGMAALS, er waren dus mensen hier die mij WEL wilden googlen en het daarover hadden op dit forum. Dan kun je wel blijven zeggen dat dat grootheidswaanzin is of dat ik niet interessant genoeg ben om te googlen, maar dat zijn gewoon FEITEN.Heb je Hyves, Geleerd? Dan kan ik even verifieren of jouw uiterlijk me aanstaat...
quote:Summerdance schreef op 21 oktober 2008 @ 12:18:

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst....

Ik heb op pagina 5 al aangegeven, wel over Kunst mee te willen lullen, maar helaas tot op heden geen respons.

Ik wacht hier ook niet langer op, want mijn kostbare tijd verdoe ik dan liever aan iets anders.
quote:Zamirah schreef op 21 oktober 2008 @ 12:49:

[...]

Ik heb op pagina 5 al aangegeven, wel over Kunst mee te willen lullen, maar helaas tot op heden geen respons.

Ik wacht hier ook niet langer op, want mijn kostbare tijd verdoe ik dan liever aan iets anders.

Best jammer....heb speciaal een middag vrij genomen om over de zin en onzin van de hoger opgeleiden te praten...

*Shoot, wat doe ik nu met al deze vrije tijd*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@Carlice: ik heb nooit politicologie gestudeerd, wel politieke filosofie, OR en rechten
@SD: ik heb een heel grote voorzet gegeven over de multiculturele samenleving. Daar werd vervolgens helaas niet op gereageerd, er worden alleen maar melige posts gepost en allerlei equivalente topics geopend voor Havisten e.d.
Van vanmorgen, 9.33:

Ik heb elders al gezegd dat mijn penis van een prima formaat is.

Maar over de multiculturele samenleving dus: Aan de ene kant is er een kamp dat stelt dat de Islam op demografische wijze in toenemende mate invloedrijk zal worden in West-Europa, de komende 30, 40 jaar. Steden, nu al vaak in belangrijke mate gekleurd door niet-Westerse immigranten, zullen steeds meer een afdrijven van onze judeo-Christelijke beschaving. Zullen we in toenemende mate moeten onderhandelen over onze waarden? Op dit moment lijkt een voorbode daarvan al zichtbaar. Nu gaat de discussie nog over het inruilen van tweede pinksterdag voor het suikerfeest, en discussies over het hoofddoekje. Maar op termijn moeten we wellicht serieuze compromissen sluiten met de Islam en indoctrinatie van de sharia toestaan in onze verlichte rechtspraak.

Tegenover dit kamp heb je de relativeerders. Naarmate de Islamitische Nederlanders het beter gaan doen op school en op hun werk, zullen hun kinderaantallen vanzelf dalen naar autochtone niveaus. En hun Islamitische achtergrond zal in feite niks meer betekenen omdat ze deel gaan uitmaken van een Europese, liberale Islam.

Wat vinden jullie? Is dit het belangrijkste politieke dossier van de komdende decennia en moeten we onze eigen cultuur verdedigen? Of is het kosmpolotische ideaal nog even krachtig als twintig jaar terug?
@Zamirah: je mag ook zelf het voortouw nemen hoor..... waarom start je zelf geen interessante discussie over kunst?
Als je een duidelijk intellectueel profiel hebt wat doe je dan bij de Viva?
Geleerd denk je dat het een aanvulling is op dit forum om te gaan discussieren over de multi-culti- samenleving.

Volgens mij zijn op actueel al genoeg topics die aan dit onderwerp grenzen.

Daarbij als de discussie over dit onderwerp gaat meld ik me bij deze af voor de discussie.

(wel wil ik nog graag antworden op mijn vragen, al is dat ijle hoop)
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 12:55:

@Carlice: ik heb nooit politicologie gestudeerd, wel politieke filosofie, OR en rechten12 studies 13 ongelukken.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 12:58:

Van vanmorgen, 9.33:

Ik heb elders al gezegd dat mijn penis van een prima formaat is.

Maar over de multiculturele samenleving dus: Aan de ene kant is er een kamp dat stelt dat de Islam op demografische wijze in toenemende mate invloedrijk zal worden in West-Europa, de komende 30, 40 jaar. Steden, nu al vaak in belangrijke mate gekleurd door niet-Westerse immigranten, zullen steeds meer een afdrijven van onze judeo-Christelijke beschaving. Zullen we in toenemende mate moeten onderhandelen over onze waarden? Op dit moment lijkt een voorbode daarvan al zichtbaar. Nu gaat de discussie nog over het inruilen van tweede pinksterdag voor het suikerfeest, en discussies over het hoofddoekje. Maar op termijn moeten we wellicht serieuze compromissen sluiten met de Islam en indoctrinatie van de sharia toestaan in onze verlichte rechtspraak.

Tegenover dit kamp heb je de relativeerders. Naarmate de Islamitische Nederlanders het beter gaan doen op school en op hun werk, zullen hun kinderaantallen vanzelf dalen naar autochtone niveaus. En hun Islamitische achtergrond zal in feite niks meer betekenen omdat ze deel gaan uitmaken van een Europese, liberale Islam.

Wat vinden jullie? Is dit het belangrijkste politieke dossier van de komdende decennia en moeten we onze eigen cultuur verdedigen? Of is het kosmpolotische ideaal nog even krachtig als twintig jaar terug?

Hij IS niet van een prima formaat, jij vindt dat. Maar je penis terzijde...

Ik zei al, je moet jaap hiervoor even bellen. En de pijler actueel staat echt bol van deze discussies, recent zijn er zoveel discussies over dit onderwerp geweest dat men hier denk ik even de buik van vol heeft en geen zin heeft in discussie nummer honderdenzoveel.
Tsja Geleerd....ik kan daar niet al te veel over zeggen

Voor je het weet wordt mijn naam gegoogeld...

Maar denk je zelf ook niet dat dit soort discussies beter tot zijn recht komen op een politiek/ filosofisch forum?

ipv over kosmpolotische idealen te praten heb ik het hier liever over een goeie Cosmopolitan.

Maar wie weet komt er nog een discussie op gang waarvan ik denk....hey das interessant daar meng ik me even in....
@Carlice: je mag ook een ander thema aansnijden hoor.... waarom moet ik de kar zo trekken?

En wie is Jaap?
@Suzelli: excuses, maar ik ben een druk bezet man en moet op heel veel vragen antwoorden. Wat waren je vragen ook alweer?
quote:sarah2ndlife schreef op 21 oktober 2008 @ 12:20:

[quote]Summerdance schreef op 21 oktober 2008 @ 12:18:

Krijgt ie niet echt de kans voor.hij heeft al zoveel kansen gehad, dat houdt een keertje op denk ik.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 13:06:

@Carlice: je mag ook een ander thema aansnijden hoor.... waarom moet ik de kar zo trekken?

Omdat JIJ blijkbaar graag over dit soort zaken wilt praten

Lijkt mij dat je dat ook meer dan 1 voorzet geeft!

En hey...forummen is net voetbal

Voorzetjes worden ook wel eens gewoon niet ingekopt...
@Carlice: ik heb al een voorzet gedaan in mijn OP, en ook een uitgebreide inleiding over de multiculturele samenleving! Dus waar heb je het over???

Straks ben ik nog schuldig aan al die melige reacties ipv serieuze, inhoudelijke reacties.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 13:06:

En wie is Jaap?

Het is jouw topic!

Ken je jaap niet!? Je wilt over de multiculturele samenleving discussieren op het viva forum en je weet niet wie jaap is? Jaap is de ongekroonde koning van de actueel pijler. Alle burka's, jallaba's en lange baarden kunnen op zijn steun rekenen, zeker als ze anderen de hand weigeren te schudden.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 13:12:

@Carlice: ik heb al een voorzet gedaan in mijn OP, en ook een uitgebreide inleiding over de multiculturele samenleving! Dus waar heb je het over???

Straks ben ik nog schuldig aan al die melige reacties ipv serieuze, inhoudelijke reacties.

Waar heb ik het over? Is dat zo moeilijk voor je, begrijpend lezen?

Schuldig aan 'melige' reacties? Waarom moet je in termen van schuld spreken? En wat jij serieus en inhoudelijk vindt, dat is dan niet gelijk de richtlijn.
Zie pagina 17

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven